hey meiden, Was ik ook weer even @ Marjan; Reden dat we het voorlopig in ieder geval geheim houden is voornamelijk omdat er met het vertellen over de zw. schap mensen zijn geweest die hun mond niet hebben gehouden. We hebben het met 6 a 7 weken aan de moeders verteld en een van hen heeft ondanks onze vraag en fotolijstje met een mooi tekstje om het nog NIET te vertellen toch doorverteld. Met als gevolg dat toen het rond de 11 a 12 weken aan de familie werd verteld de reacties was 'lauwtjes' waren. (omdat de helft het dus al wist duhuh..) Wij waren daar achteraf best wel teleurgesteld over. We hadden al zo weinig mensen om de zw. schap mee te delen dat het dan heel jammer is als mensen zo koeltjes reageren en je niet weet waarom.. ( zijn er achteraf pas achter gekomen dat ze het dus al wisten). Op zich vind ik het niet erg dat mijn mams het aan haar zusje had verteld. Maar die verteld het weer aan het hele gezin + kids.. Ja das leuk dan.. nu lopen ze wel wat warmer voor de zw. schap maar in het begin was het erg koeltjes.. Tevens werkt mn moeder in de kroeg en ook daar roept ze dus al : JAAA IK KRIJG EEN KLEINZOON (omdat we dat vermoeden hadden).. Weet niet of je het gelezen had maar zo vertelde ik van de week ook dat ik had gevraagd naar suggesties voor jongens- en meisjesnamen aan mijn moeder.. Vraagt ze in de kroeg luidruchtig om JONGENSNAMEN want ik zou hebben gezegd dat het toch een jongen werd.. ik ben bang dat ondanks dat ik het vertel en ze haar mond van me moet houden ze zich niet in kan houden.. Het is een schat maar ze luistert altijd maar half.. en ik baal er best van (we weten het geslacht nu 3 dagen ) maar ik voel me nu al rot want ik wil gewoon samen met mijn moeder geslachtsgerichte kleertjes gaan kopen!! Voeding: Welk merk raden jullie aan om als 'reserve' naast de borstvoeding in huis te hebben. Voor het geval we over moeten op de fles en we kunnen effe niet naar de winkel? Luiers: Hoeveel van welke maat raden jullie aan in huis te hebben voor de bevalling? Wij gaan voor de kruidvat luiers ( hebben ook wat samples pampers in huis) want vermoedelijk is hij/zij allergisch voor alles behalve kruidvat haha dus we hoeven niet op aanbiedingen van pampers af te gaan.
irritant zo een moeder die dr mond niet kan houden!! zou me er erg aan ergeren. luiers; tja ik heb 1 pak pampers gekregen, ga nog een gratis pak van de kruidvat halen. heb echt geen idee wat ik daarna ga gebruiken. kijk wel wat goed bevalt. die foto van die gaap is echt grappig, zie je zo een zwart gat hihi.
@troetel de overstap van bv naar fles voeding is het kleinst als je start met een hypoalergenen voeding omdat deze helemaal klein gemaakt is. in de normale voedingen zijn de eiwitten groot en in de ha (hypoalergenene ) is dit heel klein gemaakt en deze is dus ook voor kindjes met veel kans op een alergie. als je dat vermoed wordt deze voeding ook aan geraden. voor de rest kan je haast altijd wel wat halen maar wat je ook kan doen als je niet met alergie zit en zo een klein pakje kanteklare nutrilon te kopen zit 200ml in en dat kost niet zo duur dat als je het niet nodig mocht hebben Luiers hoe zo denk je dat je kindje alleen tegen kruitvat luiers kan. ? nieuwschirig maar 2 paken newborn is wel genoeg omdat als je een groter kindje hebt je dan al over gaat op de volgende mt en als het een kleintje is heb je het zo gehaald
Ha Troetel, ja dat is gewoon zo vreselijk vervelend dat ze zich gewoon niet stil kunnen houden. Wat ben ik dan vreselijk verwend met ouders die gewoon zeggen "Het is jullie nieuwtje en niet aan ons om het te gaan vertellen". Uiteraard vertellen ze het nu wel gewoon hoor, maar zolang het "hot news" is laten ze het echt aan ons over. Mijn moeder vertelde kort geleden zelfs nog dat ze zich over het algemeen ook gewoon stil hield over het feit dat de oudste dus een meisje zou zijn. Daar komen ze vanzelf wel achter is haar motto... en ja ze komen van een dorp... dus news travels fast daar. Maar daarom ook mijn vraag over het geheim houden enzo... blijft altijd lastig dus.
Oh haha maar schreef niet vanwege het geslacht in de verleden tijd hoor.. Schreef 'hadden' omdat we dat vermoeden al hebben sinds het begin v.d. zwangerschap haha. Maar wat de echo uitwees zeg ik lekker toch nog niet
Senna, ik voel die kleine nu dagelijks en inderdaad een paar keer per dag even, dat is prima hoor! Flesvoeding, ook daar is de kraamzorg goed in hoor Kleine flesjes zijn prima voor het begin, ze beginnen meestal met 10 ml en dat voer je langzaam op, je zal het zo'n 7 a 8 keer per dag geven en dat wordt met de weken maanden vanzelf minder per dag en meer per fles. Niet druk over maken, dat gaat zich vanzelf wijzen De soort voeding is persoonlijk, ik heb eigenlijk altijd nutrilon gegeven, dat kregen ze ook in het ziekenhuis dus ik ben daarop door gegaan, beviel prima. Ik zou nu starten met hypoallergene voeding aangezien nutrilon standaard over ging in nutrilon pepti bij de jongste, hij kan niet tegen koemelk en hypoallergeen zit tussen gewone voeding en pepti (met verknipte eiwitten) in. Ook dikte ik het in met nutriton, dan krijg je hetzelfde als de voeding voor spugende kindjes maar die heb je niet in pepti vorm... Maar als allergieen geen rol spelen in je familie dan zou ik gewonen standaard voeding kopen. Binna, mooie foto's meid! Bamboepen, weer gerustgesteld, mooi zo meid! Troetel, ik ga geen reserve voeding kopen, ben bang dat stoppen met bv dan eerder gebeurd als het even lastig gaat ofzo. Maar als de nood aan de man is is er altijd een apotheek open en die hebben ook voeding! Luiers, vanaf maat 3 zijn ze hier lang gebruikt, vanaf 3 maanden maat 3 en nu met 17 maanden zitten we tussen maat 4 en 4+ in nog steeds... Wij gebruiken kruidvat en huggies maar die laatste alleen in aanbiedingen, meest 2 pakken voor 10 euro of 2 voor de prijs van 1. Pampers vind ik kl*te dingen!
@ binna; Ik was zelf een heel gevoelig kindje kon slecht tegen heeel veel babyproducten en luiers. Had veel luieruitslag en eczeem etc. Mijn moeder heeft álle merken bij mij geprobeerd en alleen kruidvat ging goed. Vandaar dat ik daarmee wil beginnen. vriendlief is tevens ook heeeeeeeel gevoelig voor allerlei gekke dingen (bijv. wasmiddel etc.. ) wij hadden dus mensen gehad die in onze wasmachine met ander wasmiddel hadden gewassen en gelijk lagen we allebei helemaal open:S echt raar haha.. @ Marjan; Ja het is toch sowieso 'voorlopig' dat we het geheim houden. t zou best eens uit kunnen komen ook met kleertjes kopen enzo. Maar mensen die zomaar in onze kasten kijken krijgen toch van mij een tik hahahha.. Tis niet zo zeer dat we niet willen dat enkele mensen weten wat het wordt.. Maar omdat je altijd van die mensen hebben die het aan de kerkklok hangen. Als mijn moeder nou in maart verhuisd ofzo dan mag ze het wel weten hahaha.. Heeft ze toch niemand meer om het te vertellen..
@ rianne; Tja wat betreft reservevoeding heb je ook wel weer gelijk.. Iemand drukte het me een tijd geleden alleen nogal op het hart om dat toch in huis te hebben. ( en als aanstaande moeder van eerste kindje krijg je dan echt zo'n scenario in je hoofd van : Oh en wat nou als hij/zij het snachts ineens niet meer accepteert.. haha.. En aanstaande papa was het er helemaal mee eens)
Meis dan adviseer ik je wel om straks als je over gaat op voedingen over te stappen op hypoarergenen voedingen hier staat er meer over. Nutrilon Hypo-Allergeen 2: bij een verhoogde kans op koemelkallergie
Meiden ik gaat me manetje zo op halen eerst even naar de action een wasbak en zo halen want wordt voorlopig met de hand af wassen. en daarna gaan we lekker eten in de snackbar
Ik ga zo ook maar weer eens afsluiten denk ik. Kreeg al een sms-je dat het thuis erg sneeuwde en dat ik maar erg voorzichtig moest zijn. De buienradar vertelt/voorspelt dat na 18 uur die sneeuw bij ons ook weg is... maar daar ga ik maar niet op wachten En moet ook nog langs de Gamma voor klusboodschappen (met 10% korting) dus wil sowieso niet zo heel laat naar huis rijden. En ben verder lichtelijk gesloopt na afgelopen nacht. Ik lig dus rond 10 uur echt wel plat vermoed ik. En dan morgen nog 1 dagje werken... en dan lekker een dikke week vrij!!!!
Meiden ik ga ook weer, verschijn morgen weer wel hier zometeen een deel kerstboodschappen halen, eten maken en mannetje helpen met geklus in huis. Spreek jullie morgen weer! Liefs
La Palma, wat geweldig dat je 20 weken echo goed was! Sunnie, snap helemaal je gevoel over werken ooit (half jaar geleden) had ik nog management plannen, maar nu? Het liefst 2 daagjes voor de klas en voor de rest lekker thuis bij ons ukkie. Helaas is de werkelijkheid keihard; 4 dagen werken en 3 daagjes voor ons ukkie . Wat ik mis? De sexfrequentie mag wel omhoog.... Een broodje Bart met Filet American en een glaasje Baileys! Ik mocht trouwens van mijn vk gewoon een glas champagne met oud en nieuw ! Binna, wat een volhoudend dametje krijgen jullie! Gaaf hoor dat jullie weer mooie fotos kregen! Marjan, wat een lief kaartje! Erg goede tekst ook! Binna, wat gaaf die gapende echo foto! Zo lief!!! Bamboepen, wat fijn dat alles goed is met jou en de kleine! Zorgen maken hoort er denk ik gewoon een beetje bij Nu lekker genieten! Joepie! Ik heb vakantie! Tot 6 januari ben ik lekker vrij!!!
Ja dat soort ingevingen heb ik wel vaker. Maar vaak vind ik m dan zelf weer niet origineel genoeg Vind vaak dat anderen weer origineler uit de hoek kunnen komen enzo... hoezo bescheiden Maar ook vriendlief vond m erg goed en zeker in combinatie met de "stapfoto" heb ik de tekst maar zo gelaten. Lekker he dat vakantie idee.!!!!
Gewoon doen wat je gevoel zegt enz met voeding als je nu al zegt me kind is allergiese wabt ik kan et niet tegen dan kweek je het zelf.... Deed alles op me geveol en alles is goed gegaan gewoon je gevoel volgen sommige moeders zeggen dit mag noet dat mag noet niet voor de 6 maanden fruit geven rnz enz nou mijn dochtee was er aan toe en af het heerlijk vond ze het. ...
@Binna : super mooie echo fotos! ik vind veel echo fotos zoveel duidelijker (minder blokkerig) dan die van mij... @Bamboepen: Super dat alles goed was!, heerlijk he zon bevesteging! Hier wil ik borstvoeding geven en het liefst afkolven (als ik daar zin in heb) zodat ook de papa en familie leden een flesje kunnen geven en ik houd toch niet van in het openbaar voeden. kwa luiers heb ik ook gehoord dat die van t kruidvat heel goed zijn, op de stage (kinderdagverblijf) van mn zusje gebruikte ze niet anders! dus dit ben ik ook van plan. verder hier in huis vandaag de beestjes gevoerd, slangen en overige reptielen en nu ff een pizzatje aan het bakken voor vriendlief en een sathetje met brood voor mij en voor de groentjes een komkommer (heb geen zin in koken) heb wel heel veel last van mn rug vandaag, helaas...
Troetel, hier ook een manlief die niet tegen bepaalde zeepstoffen kan! Welk wasmiddel doet het goed bij jullie? Als een baby ineens geen bv meer accepteerd in de nacht heeft ie waarschijnlijk geen honger? hihihi nee zonder gekheid, bv is iets dat werkt dus dat kan ik me niet voorstellen (let wel, ik heb 3 kinderen op fv groot gebracht so far, het is ook mijn eerste keer! naast kolven voor een couveuse kindje...) Gewoon doen wat je gevoel zegt enz met voeding als je nu al zegt me kind is allergiese wabt ik kan et niet tegen dan kweek je het zelf.... Flowertje, dit is het heel kort door de bocht mijn inziens... Allergieen kweek je door de confrontatie met middelen uit de weg te gaan?