Ik ben eerste kerstdag bij mn ouders & 2de kerstdag bij mn schoonouders. Hoef dus zelf niet echt kerstboodschappen te halen gelukkig ook maar want mn vriend zn baas had beloofd het salaris (die die normaal de 25ste krijgt) voor de kerst over te maken maar doet dit dus niet ... door de gebeurtenissen van afgelopen week zegt hij... (schade aan de boot wat NIET hun schuld was) en hij moet het toch betalen dus dat is gewoon heel heel erg lullig! en hebben we niks extra's voor de kerst. Maja we moeten het er maar mee doen, we hebben geen keus.
@ meedje, sterkte meid! Vreselijk om te weten dat iemand zoveel aan het lijden is. Ik hoop voor hem dat zijn lijdensweg gauw voorbij is en hij in vrede kan rusten. @bianca75, meid heel begrijpelijk dat je het niet bij kan houden en lief dat je je even af komt melden. Je blijft natuurlijk altijd welkom voor als je toch weer mee wilt kletsen. @guusje, ECHO!!! spannend en leuk! Veel plezier!! @ Vagans, dankjewel en jij ook gefeliciteer met je 18 weken he!! We lopen inderdaad gelijk op. En ik heb een dag later dan jou de 20 weken echo!!! Zijn wij ook niet van dezelfde leeftijd?? Of heb ik dat nou weer verkeerd onthouden.... En willen jullie wel of niet het geslacht weten?? @ Aukje83, mooi dat je weer goed gekeurd bent. @ kerstboodschappen, wij hebben maandag alle boodschappen voor de hele week in huis gehaald. We hoeven pas volgende week dinsdag weer om boodschappen. Beide kerstdagen zijn we niet thuis dus daar hoef ik geen inkopen voor te doen!   Liefs
@ morfine, morfine helpt alleen als iemand benauwd is of pijn heeft. Dit is gelukkig niet het geval. Het is een misverstand dat morfine de dood versneld. De enige optie is nu palliatieve sedatie, dan krijgt hij dormicum en morfine en daarmee valt hij in een diepe slaap waar hij niet meer uit wakker wordt. Hij zal dat sterven aan het niet meer eten en drinken. Maar ook dat kan nog 1 tot 2 weken duren(wel uitzonderlijk). Hij wil ook niet suf worden, maar op deze manier kan hij ook niet meer. Het is heel dubbel
heeft hij verder nix geregeld kwa euthanasie???? meis heel erg veel sterkte!! ook voor de rest van de familie!!! (ik weet hoe je je voelt want 4 jaar geleden zat ik in hetzelfde schuitje met mn moeder.. uiteindelijk is er op 15 januari euthanasie bij haar gepleegd vandaar mijn vraag)
Nee niks geregeld, ze zijn erg gelovig en wanneer god het wil zal hij verlost worden(zoiets) Daarbij is het daarvoor nu ook te laat(hij is af en toe in de war)
moeilijk hoor!!!! tja als ze gelovig zijn dan vind ik dat dat gerespecteerd moet worden (wil verder geen discussie hierover!!!!) de euthanasie moet idd geregeld worden "bij volle verstand"....
Moet je ook geen discussie over willen denk ik, want het blijft een gevoelig onderwerp. En euthanasie daar heb ik met maatschapijleer mijn spreekbeurt aan gewijd.... Moeilijk onderwerp in de ethiek! @meedje, hopelijk komt ''God'' hem dan snel verlossen van zijn lijden! Liefs
Maar als er een god was waarvooor lijd iemand dan zo dat snap ik noet sorry moest het toch even kwijt. .... Het zat me dwars
Oké dat het dan een combinatie van medicijnen zou zijn ,dat wist ik niet. Bij mijn beide beppe's werd aangegeven "we starten de morfine op" en dan zouden ze "rustig" gaan. Afhankelijk van hoe sterk/zwak men dan is kan het snel of minder snel gaan. Maar dat er dan Dormicum bij kwam was mij onbekend. Vandaar ook de manier van vraagstellen over de morfine Ja dat is ook wel erg dan hè. Ik hoop maar dat hij verder geen pijn heeft en dat hij alsnog rustig mag gaan!
Ja Flower, dat kan ik me indenken. Diezelfde vraag stel ik me iedere keer weer wanneer een jong iemand komt te overlijden. En toch blijf ik geloof houden in God... raar hè?!?
Even ego hoor: Net naar action geweest en bah wat zijn mensen egoistisch.. Heb rustig kunnen winkelen dat wel maar toen ik bij de kassa kwam. Zo'n oudere man ging gewoon voor me staan (terwijl mijn spullen al op de band lagen!) en keek me een hele tijd aan toen zwaaide hij met een doosje lampjes zo van ja ik heb alleen maar dit dus kan ik voor he. Ik dacht: Ja tis goed hoor.. dus ik zei: Ga uw gang hoor. Kan wel zeggen van iedereen moet wachten maar irriteer ik mezelf alleen maar dusja. Had ik vet lang staan zoeken naar KRASVRIJE fotolijstjes voor t kerstkadootje voor mams en s-mams. Legt die domme cassière ze op zn KOP! bekrassen ze nog. Dus ik vraag: Ja mag ik ze even omruilen nu? Want ze zijn beschadigt.. Gaat ze eerst aandachtig naar die lijstjes zitten kijken terwijl er echt joekels van krassen op zaten. Zegt ze zuchtend en steunend ja.. Dus ik moet HELEMAAL OMLOPEN via de ingang weer om naar binnen te gaan. Ik zoeken staan er nog maar 5 van die lijstjes in het schap dusja maar de 'meest' mooie meegenomen maar was flink pissed kan ik je al wel vertellen. Moet ik via de kassa om ze te laten zien. Dus vraag twee keer netjes aan die mensen of ik er even langs mag. Kijken ze me boos aan omdat ze denken dat ik voordring.. De laatste die dus aan de beurt is vertikt het om aan de kant te staan en laat zijn loeizware kar staan.. ( zijn eigen zwangere vriendin stond er nota bene bij!! ) Ik die kar aan de kant duwen en hij zegt of doet niks neeee ik moet die kar wegduwen.. Nou eenmaal bij mn eigen boodschapjes weer aangekomen mooi even me jas opengeritst zo van bedankt dat jullie rekening houden met mijn buik etc. Want die gozer duwde daarna zn kar ook nog tegen me aan!!!! Sta ik mijn tasjes uit de kar te laden om de kar terugzetten. Komt er zo'n vrouw die haar kar ook nog even loeihard IN mijn buik duwt.. Nou toen had ik het niet meer.. Dus ik liep naar buiten en zei echt zo van: Bedankt dat jullie uitkijken eh.. Had het echt gehad.. Maar dan reageer ik mn woede niet af tegen die !@#(!@*#@!(#*!@# mensen.. Nee toen ik thuiskwam heb ik even 1 keer lekker gegild.. En dat luchtte op.. Heb soms echt een boksbal nodig, ben niet snel boos.. Maar kan me wel irriteren aan ZULKE mensen.. * einde ego* en sorry voor ego
Oke nu schaam ik me heel erg voor mijn ego bericht.. Sorry meiden!.. Maar flower en Marjan kijk uit wat je zegt.. Want toen ik wat jullie net zeggen een keer hier op het forum zei (4 november) kreeg ik een berisping doordat ik over god sprak.. Dat mag niet op het forum ofzo Edit; Ben het op dat gebied wel met jullie eens..
En dat is je eigen recht is ook mooi om toch hoop te hebben.. Bij mij is het echt heel ver te zoeken want heb zo veel rare dingen meegemaakt mensen lijden dat ik denk kom op als er een god is kom dan ook en doe wat of neem iemand mee of laat diegene leven.... Mijn moeder haar vriend heeft heel erg geleden en was zo fijne man.. Nu heeft ze een nieuwe vriend en je raad het al ook zoek en kanker ook heel slecht gaat het met hem en die gaat ook dood waar heeft me moeder dit aan verdient pfff bah
Oke raar zo beripsing iemand mag wel vol lof praten over god en ik mag niet praten over dat ik het een beetje zatt ben ??? ik laat iedereen in zijn eigen waarde dus zeg mijn mening toch maar ik zal deme mond houden hahahaha
Als iemand aan de deur komt dan ben ik gewoon aardig neem het boekje aan en zeg dank u wel. .. Ging vroeger ook met kerst avond naar de kerkdienst gewoon voor de overledenen maar niet voor god. .... Als ik kom te overlijden en er is echt een god dan snapt hij ook wel waarvoor ik me twijfels hebt en dan zie ik meteen of het waar is hahahahha
je weet nooit waarom iemand zulke ellende heeft verdient!!! ik vraag mij nu na 4 jaar nogsteeds af waarom mijn moeder zoveel ellende heeft gehad.. (in 2 jaar tijd: 3 zware operaties, 25 chemokuren en een open buikwond.. maar toch altijd nog vrolijk en vol liefde) ik hou mij vast aan het feit dat ze mijn zoontje nog heeft gekend en dat ze nu over hem en mijn andere kleine ventje waakt!!!
Het was absoluut niet de bedoeling om een discussie op gang te brengen. Het geloof is voor veel mensen iets heel persoonlijks. Mijn pake geloofd dat het leven hem gegeven is en hij daar niet achteloos mee om kan gaan(al zou ik het heel goed begrijpen als hij er een einde aan zou maken) Net mijn moeder gesproken, morgen komt de huisarts en gaat palliatieve sedatie met hem bespreken. Mijn moeder zei dat hij daar positief tegen over staat. Echter wil hij pas na de kerstdagen aan de pomp. Hij wil niet sterven met kerst, dat is een tijd van geboorte, nieuw leven en hoop.
Ik snap jullie meiden. Denk zeg het alleen maar even. Omdat ik zo'n soortgelijke reactie plaatste een tijd terug in een topic over een jonge vrouw die plots was overleden en meerdere kindjes (zeer jong!!) achterliet..
@Sunnyqueen: ik ben 23 en jaaaa wij willen het geslacht wel weten ja! @ Aukje83: fijn dat je weer helemaal goed gekeurd bent! @ Meedje: He wat verschrikkelijk, ik weet niet hoe het is dus ik kan me alleen indenken hoe erg het moet zijn! en tsja gelovig dat is hun keuze geweest om het zo te willen... @ Troetelbeer: Jeetje wat een k.u.t mensen! bah! en ik had het ook niet snel op de mensen zelf af gereageerd, als mn vriend er bij had gelopen die zeker wel! die kan wel is een grote bek hebben hihi Maar echt super vervelend en ik denk wel dat ik duidelijk had laten merken aan de mevrouw die het karretje in je buik duwde dat ik zwanger was en het ontzettend pijn deed (beetje overdrijven mag) En tsja discussies over god, ieder heeft zn eigen mening en die respecteer ik. ik ben een Heks en dat vinden sommige mensen ook dom of raar. Maar dat intereseert me lekker geen bal hihi O trouwens, zijn er misschien nog meer heksen mama's hier? of op het forum algemeen? was wel benieuwd Vriendlief moet extra werken dus hij brengt me zo weer naar mn ouders toe, vet lief dat die altijd voor me klaarstaan! ben ik echt heel blij mee!
Vagans ik ven er wel geintreseerd in ik lees fotos paronormaal doe dit gratis nu via mp en het gaat super heb het nu op een laag pitje vergeet alles hahahahahhaha.... Namelijk troetel wat erg kom ik nu pas achter schaam.me dood