troetel ik heb een uitkering gehad die hebben ze net 2 maanden stilgezet mijn vriend verdient te veel voor een uitkering erbij:S:S ik moet met de pijn leren leven zal nooit 100 % afgekeurd worden want zelfs me moeder zal dat niet worden en die zit in een rolstoel maar werken zo vaak lukt me niet en voor al nu niet..!! werk.nl heeft mij gezegt we kunnen je hier niet mee helpen ik heb nergens recht op omdat ik al die jaren uitkering heb gehad nu een vriend en hij verdient dus moet ons onderhouden ...
Meimamma, je kind gaat gewoon mee op een van jullie polissen (de uitgebreidste?) dus je hoeft niet perse gezinnenpolissen af te sluiten hoor, gewoon kijken wat je nodig hebt, je weet nog niet wat je kind eventueel nodig gaat hebben... Meedje, lastige discussie met je vriend, ik vind wel dat als jij water bij de wijn doet (het dan maar wel weten van het geslacht) hij dat ook wel mag doen (idnerdaad bijvoorbeeld door het voor zicht te houden). Jij kan toch niet alles "inleveren" en hij niks? Dat is niet eerlijk, laat hem anders maar een eerlijke tussenweg noemen, aangezien hij de jouwe niet wil... Andere tips, kop of munt? Alles of niets voor iemand?
@ rianne, tot die oplossing waren we al gekomen, maar ben bang dat vriendlief zich niet stil kan houden En hij staat er niet helemaal achter. Hij vind dat iedereen het dan best mag weten. Misschien dan maar de compromis dat hij het op zijn werk mag vertellen(is toch 280 km hier vandaan) en dat hij in de weekenden zn mond gewoon moet houden. Dan zeggen we gewoon tegen onze omgeving dat we toch besloten hebben om het niet te weten. Hopelijk stoppen ze dan met zeuren
Dag dames, Even snel op het werk. Ben gekomen tot blz. 14, zal vanavond verder lezen. La Palma, wat ontzettend bijzonder dat je man op deze manier toch nog jullie kindje voelde! Troetelbeer, bij ons hebben de katten in 2 minuten 4 ballen weten te slopen. GRRR! Mooi tekstje Meedje, snap je dilemma wel. Lastig.
Flowertje. Meis het is knudde allemaal maar waarin laat je niet eens iemand naar jullie financele situatie kijken ook qua. Belasting en zo Mischien weet die wel wat je kan krijgen en dan de presies dingne kwa wat je kwijt bent voor het huis En leuk is anders maar reden doe je het vast wel ik leef deze week van 10 euro met ze drie en vorige van 20 met luiers
@ flower; Dat verhaal klopt niet helemaal hoor. Als je arbeidsongeschikt bent verklaard heb je recht op een uitkering. Wanneer je een gezin vormt en dus ook samenwoont kan het zo zijn dat je uitkering gekort wordt omdat je partner teveel verdient. Maar dan heb ik het over boven modaal inkomens he.. Bij een bijstandsuitkering is het zo dat je die idd niet krijgt als je partner genoeg verdient voor beiden ( hier ook het geval vermoed ik. al weet ik het niet zeker omdat ik geen beroep hoef te doen op bijstand aangezien ik vrijwillig huisvrouw ben).. Vriendin van mij heeft gewoon een arbeidsongeschiktsheidsuitkering vanwege haar instabiliteit in de bekken etc. Terwijl haar man een modaal inkomen heeft en zij een koophuis hebben. Ze staan gewoon bij elkaar ingeschreven en hebben 2 kinderen. Je zal dan misschien niet het minimum qua uitkering krijgen omdat ze kijken waar je van rond moet komen. Maar rechten heb je zeker. Dus daar klopt iets niet aan @ guusje: Daarom hebben wij plastic ballen hihih.. We hebben maar twee breekbare dingen erin hangen en dat is mijn baby's eerste bal en een prachtig dingetje van disneyland. Die gaan er 's nachts uit en ' s ochtends weer in.. haha @ Meedje; Lastige situatie meid. Ik zou idd het dan voor de familie verborgen houden en je mannetje het evt. aan zijn collega's laten vertellen. Maarja. In principe vind ik dat jij al een stap in de richting zet om dan toch het geslacht te weten. Dan mag hij de stap ook wel zetten om zijn mond te houden tegen iedereen. @ All; worden net mijn flessen opgehaald, geen nieuwe neergezet.. En de tas door de brievenbus gestopt.. Ja en mijn serviesje dan?????????????? GRRR ben echt boos. Wacht effe af wat jullie ervan zeggen maar ga straks toch die contactpersoon even mailen hoor want dit vind ik niet grappig.
idd meedje zoals rianne al zegt beiden water bij de wijn... enne als het werk van je man toch niet thuis komt kan hij het daar toch vertellen?? pff troetel wat ben je druk!! schoonmoeder is altijd zo geweest begreep ik net van schoonzus alleen is het nu veeeeeeel erger... veeleisende en vanzelfsprekende is nu echt op het toppunt en kan niet langer.. morgenavond maar eens kenbaar maken aan manlief (lees: ruzie krijgen met manlief) flower ben je al naar het huis wezen kijken??? Rianne hoe is het met de wasmachine?? nog kunnen redden of toch een ander?? tis jammer dat je zover weg woont anders had je hier wel wat heen mogen brengen... jeetje binna hoe krijg je het voor elkaar??? wat eten jullie dan?? trouwens troetel en flower kijk eens bij de belastingdienst of je recht hebt op Voorlopige Teruggave! is ook een huisvrouwen-uitkering... niet veel maar toch weer extra! troetel ff contact opnemen met de contactpersoon want het serviesje moet de meneer van de flessendienst aan je geven! wat zat er in de tas dan?
Ik begrijp dat Flower niet werkte ten tijde van haar ongeluk, en dan heb je helaas geen recht op WAO omdat ze geen "referentiepunt" hebben. Dat maakt het erg lastig. Ze geeft verder aan dat ze geen recht meer heeft op bijstand omdat haar partner teveel verdient. Dat klopt dan ook wel. Maar flower, misschien heb je nog recht op aanvullende bijstand? Of kun je evt aanspraak maken op die potjes met bijzondere bijstand. Dat geldt vaak ook voor mensen/gezinnen die onder een bepaald inkomen verdienen. Muts wijst inderdaad nog op de "heffingskorting", ook wel aanrechttoeslag of huisvrouwentoeslag genoemd. Daarop zou je evt ook aanspraak kunnen maken wanneer je niet werkt.
@ Muts; Ja we gaan van de week de belastingaangifte de deur uit doen waarsch. Dus zal het dan wel even in de gaten houden. thx En ik ga gelijk ff die vrouw mailen. Want ik had de flessen buiten gezet in een tas en die tas deed hij daarna leeg door de brievenbus! @ het verhaal van de uitkering: Nu je het zegt Hopmarjanneke klopt idd. Maar dat van geen recht op bijstand terwijl je niet samenwoont zal geen betrekking hebben op het inkomen van je vriend dan hoor. Eerder op een evt. inkomen van je vader aangezien je daar ingeschreven staat (als ik dat goed begrepen heb). Als je enkel een relatie hebt en niet officieel samenwoont(= ingeschreven staat op hetzelfde adres) wordt je inkomen niet bij wet samengetrokken en heb je recht op individueel inkomen!!!!!
@muts tja we hebben deze maand 4 dingen gehad die niet gepland waren en erg duur. maar heb wel dingen in de vriezer en in blik vorige week en deze week gegeten ma bloemkool aardapels vlees di sperzie bonen rijst en vlees woe chinees ui de vriezer do pasta vrijdag bij me ouders brood met soep zat bij een vriendin patatjes zo 1 pitza en broodjes silver potje deze week ma hamburgers di bietjes aardapels vlees woe spersiebonen rijst vlees do witlof uit de over (van uit de vriezer is al klaar) vrij pasta deze week op bootschapen lijstje staat geraspte kaas melk en fruit drink voor me dochter en mijn melk voor me man brood pasta saus en dan komt gelukkig de belasting dienst en beginen vanaf de 20 weer met een redelijk normale maand. op de kerst dingen na dan
Muts, nee mijn wasmachine doet het nog steeds niet! Kan wel wat naar mijn schoonmoeder brengen maar kids in de auto, was brengen, wassen, halen enz... Ook zo'n gedoe Ik heb wat in de badkuip gegooid en hoop dat manlief het snel kan fiksen!
Hallo, zo er is weer wat afgekletst! net uit mijn werk ben kapoet. kinderwagen heb ik een foto van, hele kinderkamer niet, is2e hands heb wel een foto van de kast..welke heb jij? Hier vast de wagen
Ik lees strax wel ff alles terug maar ben nu niet zo lekker Ik heb wel met de verloskundige gebeld en ik moet het even in de gate houden, zorgen dat ik voldoende (vooral ook tussendoor) eet en als het weer voor komt of ik blijf me licht in mn hoofd voellen dan gaat ze even eerder een afspraak voor me maken. Tis verder niks waar ik me echt ongerust over hoef te maken het enige is dat mijn vriend morgen weer voor een week gaat werken en als er dus iets is ik er wel alleen voor sta. Maar goed we zien wel hoe het gaat
mooie kast mammienes! goed op jezelf letten Vagans!! je kunt beter 10 keer op een dag een klein beetje eten dan 3 keer veel... en dropjes of dextro in je zak heb ik begrepen (voor energie/suikergehalte laag? misschien dat 1 van de andere dames dit weet)
dropjes in je zak is handig voor als je bekend bent met lage bloeddruk... aangezien drop (zout) de bloeddruk verhoogt. En dextro is inderdaad voor als je suiker te laag is. Ik werk in de zorg dus vandaar dat ik dat weet. Maar de meeste mensen zullen dit ongetwijfeld weten omdat het toch wel vrij standaard is. Liefs
dan behoor ik niet tot de meeste mensen want ik wist het niet en begon nu weer ff te twijfelen over de dextro voor de bloeddruk maar die is dus voor de suikergehalte... owja rianne wel enig idee wat er met de machine aan de hand is of helemaal niet? wij hadden vorig jaar dat ie een bonkend geluid maakte en bleek dat de trommel er los in hing.. (1 of andere ophangband was geknapt)
ja ben wezen kijken en ben aan het malen malen malen malen waaaaaaaaaaa wie helpt me met een beslissing hahahaha
Wij kunnen je niet helpen met een beslissing flowertje die zul je toch echt met je mannetje moeten nemen. Wij hoeven er niet te wonen of te betalen dus beslissen is niet aan ons. Doe waar je je goed bij voelt. Je gaf zelf aan dat jullie toe zijn aan een eigen plek, wat met die 2e kleine er bij alleen maar beter is. Dan kan je je eigen plek opbouwen met je gezinnetje en dan zal je ook minder stress ervaren neem ik aan. Want stress is ook niet goed voor die kleine man in je buik! Liefs