Mei Mamma's 2011 Deel 2!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door meedje, 11 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    wat vond je vriend van het huis???

2. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    ja hij kon geen vrij krijgen moetst werken dus zag het net op fotos wekl leuk maar moet veel geschilderd worden hahahaha..!!

3. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    ben je alleen geweest???

tja aan ieder huis moet eigenlijk wel iets gedaan worden..
    wat ligt er op de vloer? hangen er gordijnen/jaloezien oid? ziet de keuken er nog acceptabel uit (evt. kans op nieuwe keuken zoals ons?)

ik vind het altijd heel erg moeilijk om voor een ander te "beslissen" maar als ik je situatie na ga dan zou ik het doen.. je eigen stekkie met je mannetje en kid(s).. oke in het begin zal het moeilijk worden maar dat is kwestie van wennen.. ook kwa financien zal het wennen worden!!

4. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    er hangt niks helemaal niks

5. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Tja schilderen en/of behangen moet je al gauw hoor. Je wilt het toch naar je eigen smaak. Zal je dan maar niet afschrikken met wat wij hier allemaal hebben gedaan;) En daarbij in het huurhuisje van schoonmonster etc. En binnenkort gaat mn moeder ook nog verhuizen dus die gaan we ook helpen. Nou 2010 was een verbouwings-klus-verhuis-jaar maar hoop toch dat dat volgend jaar een eind klaar is na mijn moeder haha.

Maarja Flower. Schilderen en/of behangen is zo gedaan als je er even voor gaat met zijn tweetjes en evt. wat hulp van vrienden/familie. Daar zou je het niet van af moeten laten hangen;)

6. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Goedenavond dames!

Pff, heb het vandaag vol gehouden. Al vanaf gistermiddag een vervelend zeurderig gevoel in mijn buik. Vandaag helaas nog steeds. Op mijn werk begonnen ze te roepen dat de 5de kinderziekte was uitgebroken. Voor de zekerheid maar even de vk gebeld. Gewoon blijven werken was zijn advies. Als mijn buik niet over gaat moest ik maar even langs de huisarts.
    Stiekem een beetje jammer, want ik had wel zin om naar huis te gaan!;)

Mammienes, volgens mij heb ik dezelfde wagen. Die van ons is helemaal zwart! Wij hebben het kamertje Sole van Bopita. [​IMG]

Heel anders dus dan die van jullie als ik het zo zie. Jullie kast vind ik ook mooi. Een hele andere stijl, maar heel lief!

Iemand zei dat ik naar het matrasje van de wieg moest kijken... Ik vermoed dat het matrasje al jaren erin ligt, maar het wiegje is zo klein dat niemand daar lang in gelegen kan hebben. Weet iemand misschien hoe ik de kwaliteit van het matrasje kan controleren?

Oh en de gezinnenpolis van Univé vergoed ook 24 uur per jaar aan kinderopvang. Nu hadden mijn collega´s het erover dat dit opvang is voor de andere kinderen in het gezin (die we niet hebben) als je in het ziekenhuis moet bevallen. Weet iemand soms hoe dit zit?

7. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Jahoe!!! Vandaag belde ook nog het ziekenhuis. Net voor kerst krijgen wij de 20 weken echo. De volgende dag ben ik precies 20 weken, dus helemaal leuk!
    Nemen ze bij jullie ook 3 kwartier voor die echo? En dan ook gelijk door naar de gynaecoloog om alles te bespreken? Moet zeggen dat ik het nu toch ook wel een beetje spannend begin te vinden...

20 weken echo

december 2010:

Aukje de 11e
    liset de 13
    binna de 14
    flowertje de 15
    Meedje de 17e
    Sanny76 de 17e
    La Palma de 21e
    Mutsevluts de 21e
    Mlyn82 de 22ste
    GuusjeB de 23ste
    Rianne80 de 27e
    Bas1759 de 27ste
    Wish30 de 30e

januari 2011:
    Troetelbeer de 3e
    Monika de 4de
    Vagans de 4de
    Meimamma de 5de
    Miek74 7e

8. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    ow guusje wat lekker dat je nog voor de kerst terecht kan!!! wij hebben m smorgens en smiddags naar de vk voor bespreking..
    het onderzoek duurt ongeveer een half uurtje (lees ik net op hun site)

tja flower het zou mooi zijn geweest als er voorlopig iets zou hangen.. ik heb hier nog wel kamerhoog witte vitrage hangen.. is 4 meter breed ofzo (incl. haakjes!)... als je het wilt hebben dan hoor ik het wel.. (wil het opsturen maar dat kost je dan 6,75 vitrage mag je zo hebben)

9. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @guusje ik zou gewoon een nieuw matrasje laten maken. er heeft sinds jullie baby tijd niemand meer in gelegen toch. is het wel oud dan. je kan bij prenatal voor niet zo veel geld een nieuw matrasje op maat laten maken

@flowertje oei wel moeijk da tje alleen bent heen geweest.
    maar ja tis zo ie zo moeilijk om een beslising te nemen. z
    zou alles even op papier goed op schrijven en uitrekeken en zo

10. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    ow guusje erg mooi kamertje trouwens!!!

11. Superano

Superano Actief lid

26 aug 2010
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik meld me heel even hier hoor...Af en toe lees ik nog mee...
    Leuk om al jullie verhalen te lezen!!
    Hier voel ik ons kindje heerlijk bewegen en spartelen... een echt druktemakertje!! Manlief heeft het kindje inmiddels ook gevoeld. Zo bijzonder weer!!
    Volgende week woensdag hebben wij de 20-wekenecho. Spannend hoor. Wij hebben het 's avonds om 9 uur. Ze rekenen er 30-45 minuten voor. Ze geven tijdens de echo aan of ze iets zorgelijks zien of niet; bij de vk worden we pas echt bijgepraat of we moeten gelijk verder met onderzoeken, is mij verteld.
    Wij willen niet weten of ons minimensje een jongen of een meisje is... Het blijft dus echt een verrassing!

Nou, gewoon even mijn heerlijke verhaal vertellen hoor... Ik ben zo blij met deze zwangerschap; voel me veel beter dan bij de 1e!! :) En dat mag ook weleens gezegd worden toch??

Hopelijk genieten jullie ook volop en hebben jullie nog ongeveer een prachtige week of 20 in het verschiet!!

Groetjes, Superano

12. liset

liset Actief lid

2 aug 2006
    223
    0
    0
    noord-holland
    Guusje, wij hebben dat wiegje ook. Mijn moeder heeft er toen een nieuw matrasje in gemaakt.
    Hier vandaag ook al de hele dag een zeurderig gevoel in mijn buik. Gooi het zelf maar even op de spanningen vd echo.
    Dat we morgen maar zonder gezeur wakker worden.

Hier vanmiddag de 20 weken echo gehad en alles zag er goed uit. Dus weer helemaal gerustgesteld. En het is nog steeds een meid. Mijn moeder had vorige week al een roze pakje gehaald, dus het eerste meiden pakje is in huis. Zo lief.
    Afgelopen week ook het behang bedacht voor 1 muur. De rest ook al aardig in gedachte.

13. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Denk toch het te gaan doen ja zeggen we hebben geen keus hier of thuis blijven finacieel.zie ik dan wel omdat ik het toch moet zien enz en eerste keer opmezelf dus heb weinig ervaring

me kop loopt nog over maar denk toxh ja te zeggen

14. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Even heel gauw een snelle hoi!

Ben helemaal opgeblust. De hele nacht met mn vriend opgelopen. Amper geslapene n vanmiddag gewerkt.
    NOg even beneden kopje thee doen en dan echt vroeg naar bed. Ben helemaal total-loss.

Doei doei meiden

15. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Muts, ja hij pompt geen water af maar waarom is nog een raadsel... Zit niks in het filter of de afvoer, dus zijn verder op zoek, via een forum online ook hulp gevraagd van kenners, kijken of die wat weten. Als je hem op afpompen zet bromt ie alleen maar... En doet niks...

Flowertje, lastig besluit, zeker als het je eerste keer op jezelf wonen is, je vriend heeft wel ervaring? Mss samen even doorrekenen en reeel kijken of het haalbaar is met eten en verzekeringen erbij.
    Rijden jullie een auto? Ook niet goedkoop vaak, goed doorrekenen zou ik zeggen!

16. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH

17. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    rianne ik hoop dat het de pomp is die kapot is en dat het niet veel gaat kosten..

flower gewoon alles op papier zetten kwa kosten iedere maand. en op papier zetten wat je nu moet hebben (meubels, gordijnen, servies/uitzet)... en idd kijken wat de auto kost: wij zijn groter gaan rijden maar dit kost ook veeeeeel meer (hadden we ff niet op gerekend dat ik per maand nu aan belasting kwijt was wat ik normaal in 3 maanden kwijt was, benzine wat deze letterlijk slurpt maarja dat krijg je met een gti motor)
    succes met jullie beslissing!!!

liset wat fijn dat alles goed was bij de 20-weken echo!!!!

meimamma wat heeft je vriend dan? alvast weltrusten!

18. Vagans

Vagans Niet meer actief

Wat leuk dat jullie al helemaal in de kinderkamer bezig zijn.
    Aangezien wij geen extra kamer hebben komt het kindje de eerste tijd op onze slaapkamer te liggen wat we evt gaan afschermen. Wij hebben een bruin houten ledikantje uitgezocht incl bijpassende comode enzo. Deze krijgen we van mn schoonouders.

Ik vind het mooi om een aarde kleurig bedje te hebben, lekker natuurlijk en daar wil ik ook de kleuren groen in terug laten komen.

Ik ga goed op letten hoe ik mezelf voel, vandaag nog niet super maar ik ga er van uit dat dat morgen beter gaat hoor! Heb genoeg cup-a-soupjes enzo in huis om de hele dag door een beetje te eten ;)

19. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    hebb alles nodig maar ga veel krijgen hoop ik en veel halen bij de kringloop...

kijk me vriend verdient straks in januari weer 1400 netto zonder overuren dus zal meer zijn de huur is zonder huurtoeslag 800 inclusief denk ik 590 is de huur plus servise kosten en water..!!
    bij die 590 moet dus nog electra verwarming en gas weet niet hoeveel ik verbruik we zitten in een flat en vanmiddag was het daar 16 graden en had het erg warm hahaha...!!

we hebben allebij een auto als het finacieel niet gaat gaat die van me vriend weg maar hebben allebij een seat ibiza ik kan niet alles met de bus doen omdat me bekken dat niet trekken auto is beter maar als het geld er niet is gaat hij weg...!!

zorgverzekering is 130 voor mij en me kids die van me man wordt betaald door zijn werk..
    in juli 2011 gaat hij meer verdienen dus gaat de huurtoeslag weg maarja dan verdient hij denk zo rond de 1600 ofzo..

ook krijgen we nog kindgebondenbuget zo 110 per maand en zorgtoeslag 90 per maand en uuuh elke 3 maanden kinderbijslag van 2 kids

ik ben een twijfel kont en moet bevesteging van andere hebben heel erg maar is mijn onzekerheid
    als mijn vader zegt ha doen dan ga ik het pas geloven erg he me vader zei gewoon morgen ja zeggen en dan zie je het wel stress niet meteen zo

sorry dames ik lijk wel een klein kind maar zo onzeker ben ik en bang fouten te maken

20. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    heel goed vagans de cup-a-soupjes!!!

grrr ik ga manlief afmaken!!!:x:x:x
    hij zet me gewoon voor het blok die eikel!! :x:x:x
    stuurt een vriendin waar hij nu in het cafe aan het darten is via facebook het bericht "mag hij 30 december meedoen aan een darttoernooi.. moest het aan jou vragen"
    alsof ik dan nee ga zeggen en daarbij is het toch echt zijn beslissing en niet de mijne!! (oke oke ik heb het eindwoord maar toch :D)

Deel Deze Pagina