hey dank je, super! En nu weet ik inderdaad ook even hoe het moet En bij deze: Ik ben Gravid, 22 jaar jong, mama van een geweldige dochter van 3 jaar, en nu 28 weken zwanger van haar (half)broertje. Dit jochie word het eerste kindje van mij en mijn vriend.
@ Gravid; Nogmaals welkom dan Je kleurt de maand mei weer wat blauw haha, roze overheerst een beetje! Wat doe je voor werk/opleiding? en hoe gaat het met je zwangerschap tot nu toe?
Hoi dames, Binna, leuk Artis, zeker op zo'n super mooie dag. Geniet er lekker van. Chaartje, wat een verhaal. Ben er helemaal stil van.... Sterkte. Lilo, fijn datje arboarts zo meegaand was! Heerlijk alvast verlof. Gravid, welkom hier. Leuk, ik dacht eigenlijk dat ik jong moeder werd, maar het valt geloof ik best wel mee. Heel wat meiden hier van begin 20! en je bent ookal mama zie ik van een dochter, leuk hoor! Kraamzorg, ja het idee van een vreemde in ons huisje is denk ik idd wel even wennen. maar ik heb besloten me van te voren nergens druk om te maken en alles op me af te laten komen. Bevalling, kraamweek etc ik zie het dan wel. het enigste dat ik me wel heb voorgenomen is om de kraamvisite goed te plannen en een beetje te beperken. Heb ook nog overwogen om een kraamfeest te geven, zodat je dan ook al heel wat mensen kan uitnodigen. Maar dat doe we toch maar niet..... gaat 1 van jullie dat doen een kraamfeest?
@ Ducky; hihih denk dat ik de jongste ben hier Maar er zijn idd opvallend veel jonge meimamma's! Leuk hoor kraamfeest; Hmz.. denk het niet. Denk dat we iedereen gewoon geleidelijk aan uitnodigen en dan zien we het wel. Vind dat allemaal nog heel moeilijk moet ik eerlijk zijn. Denk ook omdat ik het me nog niet echt voor kan stellen. Denk dat na de geboorte s-moeder op de hoogte word gesteld en s-vader. Mijn moeder is namelijk hier bij ons tijdens de bevalling. En dan zal zij wel de 'dichtbijstaande' familieleden berichten en dan nemen we eerst even rust. De enige die ik tijdens de eerste kraamweek graag wil zien zijn mijn moeder ( en dan doe ik wel even mezelf kalmeren en dan mag s-moeder ook komen haha) en misschien mijn broer en tante. De rest wacht echt maar even tot na een tijdje hihi.
@ Ducky: hier geen kraamfeest, en ook een jonge mama * Kraamvisite: ik zet geen tijden op t geboorte kaartje, iedereen moet maar ff van te voren bellen. Al zijn mn ouders en zussen altijd welkom! Verder zie ik het wel. Al zit het huis vol daar maak ik me niet zo druk om! Dan kom je even terug de woonkamer in en vind he dit hihi
Troetelbeer; dank je Ja ik draag bij aan de blauwe kleur haha Momenteel zit ik helaas thuis, ivm geen werk.(en enorm last van Bekkeninst. dus mag en kan ook nog is bijna niks) Wel steeds overal gesolliciteerd, maar ja.. bedrijven denken dat je invalide bent as je zwanger bent, of zwaar besmettelijk, want kom nergens aan de slag nu. Al ben ik nu wel bezig met een bedrijf, waar ik na de bevalling partime aan de gang kan, en dat is al voor 60% zeker, dus blijf goeie moed houden. Als het doorgaat, ga ik daar als beveiliger/verkeersregelaar aan de slag. Dus komt wel weer goed, alleen verveel me nu wel gigantisch hoor, elke dag beetje thuis zitten. En ja, met me zwangerschap gaat het dus op mijn bekken na wel prima. Ons jochie doet het ook super goed, dus mag niet klagen Maar ben een type dat nie stil kan zitte, dus dat niks doen bevalt me niet echt, maar goed.. heb alles over voor de gezondheid van ons jochie en van me zelf, dus dan toch maar even braaf zijn
Ducky, ja klopt ben ook begin 20 17 dagen na mn uitgerekende datum word ik 23.. dus wel geinig En heb inderdaad een dochtertje, maar die is uit een eerdere relatie, dus die moet ik delen met haar vader
Hoiii meiden Ff korte reactie...moet zo naar mn werk van 17.00 tot 20.00. Vanmorgen naar vk geweest...verwijsbriefje meegekregen voor groeiecho met 30 en 32 weken!(loop voor op groei) Bloeddruk was 105/60(laaaag voor mijn doen!!) Verder was alles goed...oja ook bij het lab ff bloed laten prikken op suiker...als het goed is hoor ik niks anders nog een keer laten prikken nuchter. Tot vanavond allemaal knuffffffffff oja Gravid welkom!!!!
dank je Fijn dat bij jou alles goed was bij de vk! Werkse straks, ik ga zo even met vriendlief de box ophalen, hebben we die ook alvast in de kamer staan, kunnen we de katjes gaan afleren niet in de box te komen (box vol leggen met ballonnen) ben benieuwd
Heyy meiden Het wordt weer druk hier gezellig @wish. Doe je rustig @ducky. Wij denken er ook een beetje aan om een kraamfeest te doen voor al voor de mensen die haast nooit komen en nu wel in ene komen maar we twijfelen nog @vangas. Ahhhh. Wat schatigg @Gravid welkom
@Gravid; Welkom! Hier ook nog een jonge mama @Vagans; Dat hondje van jou is zo schattig! Wij zijn net thuis. We zijn even de stad in geweest, wat is het heerlijk weer zeg! Heb een starterspakket flessen en een magnetronsterilisator gekocht, die hebben we dan ook weer in huis. Nu nog een borstkolf Ik ga zo lekker koken, macaroni met gehakt/champignon/courgette in tomatensaus.
Welkom in ons kletstopic gravid. Hier heeft de box een aantal dagen 'op' gestaan en de katten hebben geprobeerd het kopje tussen de spijlen door te krijgen. Toen dat niet lukte hebben ze hem links laten liggen. Verder ook geen pogingen gedaan om erin te komen, dus hier een super blije mama in spé.
De box staat hier al een paar weken! Heel handig om spullen in te gooien! haha De hondjes kijken er niet naar om, ook naar naar de tassen speelgoed die hier staan. Alleen het voedingskussen he! Echt als ik er ooit is 1 heel goedkoop tegen kom dan koop ik hem gewoon voor hun! hihi
Hoi meiden! Kraamfeest... Neh doen we niet aan. We wachten wel op de telefoontjes wie wanneer wil komen. Broer/ zussen en de opa`s en oma`s mogen altijd komen. Ik zet wel rust tijden op het kaartje. Tussen 12 en half 3 ofzo. En we hebben als het met moeder en kind allemaal goed gaat, 26 juni een feestje van de opa en oma van mn vriend dus dan zien we die kant van de familie allemaal in 1x En met hemelvaart gaan we normaal gesproken ook met die kant van de familie kamperen aleen gaan wij dit jaar dan niet mee. Misschien als de omstandigheden goed zijn gaan we even een middagje kijken. Hier TE druk geweest. Met werk kalm aan gedaan maar na het werk boodschappen gedaan, FOUT~!!! Ppfff die voelde ik wel! Wel niet te zwaat gesjouwt maar alles netjes in tassen verspreidt, maar ja t moet ook weer opgeborgen worden. EN toen voor morgen zo lief geweest om voor mezelf en vriendlief de bammetjes vast te smeren! Ja ik doe het zelf en ben ook gek ook. Ik zal zo wel op mn donder krijgen van mn vriend! Nu zo ff douchen en dan bij mn schoonouders eten. Dus koken hoef ik lekker niet vandaag! Binna leuk zeg Artis. Lekker weer voor ook. Vagans Leuke foto! Monika goede idee voor de banden enzo bespaard een hoop geld. Gravid welkom meid! Wish idd lage bloeddruk. Kalm aan op je werk maar wel fijn ff andere omgeving.
@ Kraamfeest: Hier niet. Moet er niet aan denken om iedereen tegelijkertijd in mn huis te hebben. We laten zoveel mogelijk familie de eerste 2 weken komen. Verder hebben we onze rusttijden en daar zullen we ook niet vanaf wijken. Het is ons feessie toch dames Wij zetten ook op het kaartje dat ze eerst moeten bellen. @ Wish: Fijn dat je nog een echo krijgt! @koken: Hier Doperwten met sausijsjes en aardappelpuree @Box: Die gaan we rond half april opzetten denk
hey bedankt allemaal En hoop idd dat mijn katjes ook de box links laten liggen, maar aangezien het nogal speelse en af en toe brutale mormeltjes zijn, betwijfel ik het Ach we zullen zien. Zo eens aan het eten beginne, denk gebakken aardappels met wortels/erwten, en vissticks, lkkr en makkelijk! Vanavond niet veel doen, zouden dus eerst box halen, maar word toch morgen dus word denk bankhang avondje met vriendlief. ook relax!
Ik ga bij mn ouders eten, wat het wordt... geen idee... iets met sperziebonen dacht ik. Maar papa (die me hier op haalt) staat in de file en het kan dus nog wel ff duuren...
Hier staat op het menu schnitzel met andijvie stampot. Heb alleen geen paneermeel dus dat moet ik nu nog gaan halen. Echt geen zin! De box kregen we bij het kamertje, die hebben we bij Babydump gekocht. Die gaan we samen met de kinderstoel pas de laatste paar weekjes neerzetten. Grappig om te horen hoe iedereen andere ideeën heeft over de kraamvisite. Nou nog maar even gauw naar de supermarkt:x. En dan koken.
Wij hebben net de broodjes shoarma met sla en knoflooksaus weer achter de kiezen. En de afwas is ook weer aan de kant. Nu lekker relaxen vanavond. 3 dagen vrij en dan het weekend weer werken. Morgen weer controle bij de gyn dus dan mag ik weer even gluren naar onze klein uk. Schoonmoeder heb ik mee gevraagd en dat vond ze echt ontzettend lief dus die haalt me morgen op en dan rijden we er samen heen. @ nieuwe dames, welkom en gezellig dat jullie mee kletsen. Er komen inderdaad steeds meer jongere dames bij. Er zijn nu aardig wat meiden begin 20. Ik zelf ben 23 dus dan hoef ik me niet eenzaam te voelen. @Wish rustig aan he meid. Kan me voorstellen dat je je werk en je collega's mist. Maar denk goed aan je zelf en vooral je kleine uk. Je kan ook gewoon eens een bakje koffie gaan drinken op je werk. Dan hoef je niks te doen en ze je je collega's toch. @ Lilo wat fijn dat de arboarts zo schappelijk is. Wel een fijn gevoel dat je nu al ''verlof'' hebt. Dan kan je nog lekker bij komen voor de BEVALLING!!! Ik heb gelukkig ook een arboarts die helemaal niet moeilijk doet. Valt mij op dat de arboarts en het mannetje van het UWV heel schappelijk zijn wat betreft een zwangerschap. @Chaartje, heftig hoor meid wat je mee hebt gemaakt. Kan me voorstellen dat je pas gerust ben als je kleintje gezond en wel uit je buik komt rond je uitgerekende datum. Gelukkig kom je steeds dichterbij. @ Meimamma, *spreekt op strenge toon* FOEI je zou rustig aan doen. Denk aan jezelf en je kleine uk!!! Knuffel voor jou. Goed toen was ik het weer kwijt. Sorry heb de hele dag via mobiel bij gelezen en nu probeer ik dus uit mijn hoofd op iedereen te reageren. Sorry als ik iemand vergeet!! Dikke knuffel voor iedereen die hem kan gebruiken! Liefs