Mei Mamma's 2011 Deel 3!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Bloemmm, 28 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meedje

meedje Niet meer actief

Fijne dag dames!
    knuffel

2. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Goedemorgen meiden!

Iedereen lekker rustig aan doen vandaag;)

Liefs

3. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen allemaal :D

4. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    goeiemorgen allemaal.

hebben jullie dat ook dat als je s ochtends in bed ligt dat je ligt te wachten totdat je de kleine voelt schoppen en als het te lang duurt dat je dan ongeduldig wordt??? Lig hier nml iedere ochtend met mn handen op mn buik van kom dan, schop eens dan weet ik dat je er bent, echt grappig vind ik, en dan meestal binnen 5 minuten begint hij te schoppen.

moet vanmiddag naar de arbo, zal zo eens kijken waar het is, schijnt op een industrieterrein te zitten en is iig een half uur rijden. pff

5. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ja, heb ik ook! Gisteren had hij dus niet geschopt toen ik nog in bed lag. In de trein maakte ik me zorgen en ging ik met mijn hand naar mijn buik. Nou, hij wilde toen duidelijk laten merken dat hij er was, want ik kreeg me toch een paar trappen!!!!

Succes bij de ARBO.

6. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    ja leuk is dat he!!

tja de arbo; de vorige keer (niet lachen) moest ik over een lijntje huppelen...????? ik was al aan het zoeken naar de verborgen camera maar het was echt serieus! echt dat zijn soms zo een oenen daar, niet normaal, ik ben hartpatient deuhhh ik kan best over een lijntje lopen/huppelen haha. hoop dat ik vandaag een aardige arts heb en niet zo eentje die chagrijnig vraagt; en waarom kan jij niet werken?

7. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Baby voelen;
    Hier schopt ze eigenlijk elke morgen wel zo van ik ben wakkerrr hihi. Zodra ik een beetje ontwaak voel ik eigenlijk al geschop

alleen de laatste dagen voel ik haar minder en dan ook die pijn waar ik last van heb; beetje vreemd.

@ arbo arts; Jeetje haha Senna kan geloven dat je zoiets had van waar is de verborgen camera. Hoop inderdaad dat je vandaag een wat vriendelijkere arts hebt.

8. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    hihi, wat sullig, over een lijntje huppelen! :D
    Ik denk dat ik wel wat stampender huppel nu trouwens. Merkte bij het concert vrijdag dat ik ook niet meer lekker kan springen. Dus ik veer nu wel door m'n knieën maar m'n voetjes blijven op de grond, hahaha.

Hopelijk tref je inderdaad een leukere arbo-arts... Ik heb er nog nooit eentje gezien, dus heb er geen ervaring mee...

Binna, jammer dat je last kreeg met het lopen in Artis. Is inderdaad wel confronterend dat dat nu al zo is. Ik herken het heel erg. Even iets shoppen in een winkel waar je wat langer heen moet lopen, is nu ook al lastiger. Waar ik eerst gewoon alles liep, kijk ik nu eerst of er geen tram of bus gaat. Ik voel me erg lui, maarja, het scheelt wel!

Gisteren kraampakket aangevraagd (dacht dat ik er geen reht op had, maar het kon geloof ik toch!) Wie heeft nog meer die van Achmea Zilveren Kruis?

Nu weer een werkdagje, maar zonder vergaderingen. Lekker veel typwerk afmaken dus. En tussendoor een afspraak met de kapster maken. Hopelijk kan ik morgen nog terecht! Ik heb vrij en heb om 9.50 m'n pretecho-herkansing en om 13u de fysio. Daar kan nog best ergens een kappersafspraak bij, want omdat ik het ook laat kleuren, zit ik zó anderhalf uur op m'n krent :) Morgenavond partneravond van zwangerschapsyoga. Ben benieuwd! :)

Oh, en vanaaf bij de zus van een vriend van ons langs, want die heeft nog spulletjes te leen. Badje enzo. Handig!

Ok, ik ga aan het werk. Toedeloeee!!

9. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Sanny: Oe lekker MACCC! Ik kan dat gewoon eten hoor :D

@ Binna: Oei, das jammer!

@ Senna: Die kleine hier schopt wel hoor, als ik al wakker ben of ze maakt me wel wakker ;) Suc6 bij de arbo!

Hier redelijk geslapen, vriendlief was thuis en die gaf me vanmorgen nog ff snel een knuffel en een kusje voor die weer naar zn werk moest.

Pff ze zijn hier nor meer bomen aan het omzagen...

Tegenover onze flat is een groot grasveld, afgezet voo kinderen met voetbal doeltjes erin en ernaast een speeltuintje. Daarachter staan wat bomen en struiken en kan je lekker doorheen banjeren met de honden maar daar zijn ze nu dus ook al bomen aan het wegkappen... Als ze ze allemaal weghalen kijk je naar de afrit van de brug... vind ik toch minder mooi als al die bomen waar ook veel vogels in zittten!

Naja ik zie het wel, nu maar ff een ontbijtje maken :)

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    @aukje33: Ja wij zijn net drie weken voor de bevalling nog verhuisd naar D. En heb toen wel gewoon KV gehad, maar ja, mogelijk was de zorgverzekeraar daar onvoldoende van op de hoogte
    Werk volhouden: muoh, maak nu gebruik van de pauzeregeling en begin sochtends een uur later, maar merk wel dat het me steeds zwaarder valt hoor. Meestal smiddags na de lunch dan zit ik half te slapen.
    Eerst deze week nog maar even aanzien en anders toch volgende week maar weer de Arbo met een bezoekje vereren. Zal de baas niet blij mee zijn, mn collega is nl vanaf as woensdag voor 3 weken met vakantie..... en we hebben een 2-persoonsafdeling. :cool:
    Ook hier nog vijf weekjes (plus vandaag en morgenmiddag)
    Ook hier een suikercurve, morgen van 8 tot 11 in het ziekenhuis zitten. Mijn suikertest van vorige week bleek niet helemaal goed, tweede waarde was te hoog/verhoogd.
    En dan kan ik hopenlijk ook aansluitend meteen de uitgebreide echo laten maken. Ik sta wel voor half 12 op de planning, maar dat kon nog veranderen omdat de arts morgen een operatiedag had. Dus morgen vroeg direct even melden en dan kunnen ze bekijken waar de arts wanneer uithangt.

@ducky: lekker hè anderhalve week vakantie!!!

@lapalma: jij hebt dus genoeg tv uurtjes vandaag.

@chaartje: heftig verhaal van Levi. Kan me wel indenken dat je het moeilijk vind om te genieten en dingen los te laten.

@binna: balen zeg dat het je dan lichamelijk zo tegenvalt. maar Silver vond het vast errug leuk!

@meedje: knufje terug! ;)

@senna: wat een knurften daar zeg bij de Arbo. Ja soms zijn ze zooooo doooooommmmmmm.:(
    Bij UWV kunnen ze er ook wat van hoor. Mijn moeder heeft een bloeding gehad tussen de schedel en het hersenvlies, hier is een klein littekentje van over gebleven. Moest ze bij het UWV komen ivm keuring. Dus ze geeft aan dat ze moeite heeft met concentratie en dingen herinneren.
    Vraagt die eikel: wat voor dag is het vandaag, wat heb je gisteren gegeten.... Mn pa was in staat die vent aan zn stropdas over het buro te trekken. Oh ja het ging dan evt om telefoniste/receptioniste werk..... als je ergens je koppie bij moet houden, dan is het dat wel!!!
    Gelukkig heb ik zelf en ook mijn vriend redelijk goede ervaringen met Arbo en UWV, maar ik hoor me toch soms verhalen.....

@vagans: ja dat is dan wel balen. Maar ze zijn momenteel echt overal aan het snoeien en doen.
    Fijn trouwens dat je vriend vannacht lekker thuis kon zijn.

11. chaartje79

chaartje79 Bekend lid

4 jan 2008
    515
    60
    28
    Horeca medewerkster
    Assendelft
    whoohooo vandaag ga ik lekker lunchen met een dinnetje

Wafels met ijs en chocosaus en verse vruchtjessss

Goedemorgen!!!!!

12. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Marjan;

Pff praat me er niet van het UWV. Mijn s-moeder is begin dit jaar weer afgekeurd; ze heeft reuma in hele erge mate.
    Nu krijgt ze allerlei onderzoeken in het zkh vanuit de arbo arts en het uwv.
    Moest ze op gesprek komen laatst bij UWV.. Zegt die man: Wilt u niet in een bejaardentehuis vrijwilligerswerk gaan doen? Koffie schenken, beetje schoonmaken?.. Nou ze stond echt perplex.
    Mensje kan sommige dagen niet eens haar eigen boodschappen doen of ramen zemen.. Achterlijk mensen bij UWV!

@ Vagans; Ohh praat me er niet van. Tegenwoordig 'moet' al het groen plat lijkt het wel. Hier tegenover ons huis hebben we nu nog heerlijke uitgestrekte grasvelden en een park. (stonden flats maar die hebben ze gesloopt en vanwege gebrek aan geld gras gezaaid).. Maar wanneer ze in de toekomst gaan bouwen (luxe eengezinswoningen schijnen het te worden) baal ik toch enorm.
    Hoop toch dat als de kleine stapjes gaat zetten ik daar nog heerlijk met haar kan rondrennen! ;)

13. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Chaartje;
    Doe maar zo hihi. Ik lig met honger in bed maar voel me niet zo op en top dus nog niet de puf om naar de keuken te lopen!

Nee hoor meid, geniet er maar lekker van. Veel plezier!

14. Gravid

Gravid Niet meer actief

Schoppen: Ik hoef niet te wachten tot ons manneke 's morgens schopt.
    Die schopt me standaard tussen 4 en 6 uur wakker :$ Mama wil slapen? Jammer dan, ik wil schoppen.. :cool:
    Denk je rond 7 uur weer te slapen, (hoezo irritant, die slapeloze nachten) heb je het goeie voornemen er rond 9 uur uit te willen, ben je zooooo moe dat je als nog slaap tot 10 uur :(
    Schijn mn slaap dan blijkbaar toch nodig te hebben.

Lopen: Kon ik eerst uren achter mekaar lopen, nu is een uur al te veel :(
    Vrij snel last van benen en bekken.
    Dus dat word volgende week als ik met me ma naar 9maandenbeurs ga, bekken band om, en veel pauzes tussendoor :( Gelukkig is me ma ook nog nie zo lang uit de kleine kids, dus die snapt het gelukkig wel :D

15. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Goedemorgen meiden,

Zo heerlijk uitgeslapen tot 10 uur en net terug van een klein wandelingetje met de hond. Nu effe lekker relaxen en dan strakjes op mn gemakje de bovenboel schoonmaken. Vanmiddag ook weer naar de fysio gelukkig :)

@ Senna: Bij mij wordt de kleine meteen druk zodra ik mn eerste ochtendplas heb gedaan ;) Succes bij de arbo! Hopelijk heb je een schappelijke arboarts … heb nog nooit gehoord dat je over een lijntje moet huppelen :S

@ Sanny: Ik heb het zilveren kruis en gewoon recht op een kraampakket. Die krijg ik in de 7e maand thuis gestuurd :)

@ Vagans: Jammer dat ze de bomen weghalen … ik vind het altijd wel gezellig als je een beetje omringd bent door bomen

@ Hopmarjanneke: poeh lekker nog maar 5 weekjes. Dat wordt echt aftellen nu he :)

@ Chaartje: Mmm wafels met ijs en chocosaus lekker hoor ;)

16. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    @lilo: ja idd lekker aftellen nu!

@troetel: ja soms vraag je je idd af wat voor opleiding die mensen hebben. Ik kan er inmiddels ook al een boek over schrijven hoor, maar ook gewoon veel positieve dingen gelukkig.
    Laatste keer was afgelopen oktober. Mn vriend heeft een herkeuring gehad (maart '10), hierop liep een bezwaarprocedure (juli '10) en zijn ZW-periode liep af eind augustus. En we hadden nog steeds geen oproep voor een hernieuwde keuring omdat zijn ZW periode weer betrekking had op "nieuwe" klachten. Dus op advies van de bezwaarcommissie brief gestuurd met verzoek om hernieuwde keuring.
    Krijgen we dus in september uitsluitsel over de bezwaarprocedure, die heel goed uitpakte, maar dat ze daarin ook zijn "nieuwe" klachten hadden meegenomen (mede omdat daar al in 2007 melding van was gemaakt bij UWV)
    En vervolgens moeten we in oktober voor die hernieuwde keuring komen...... zien die arts, leggen het verhaal uit... muoh zegt die, dan verwijs ik wel naar de bezwaarprocedure want heel veel nut heeft het dan niet wanneer ik nu nog dingen ga onderzoeken. heeft ons nog tips meegegeven ivm de artrose klachten van vriendlief en over evt nieuwe operatietechnieken enzo. Gewoon goed gesprek gehad dus!

17. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Goedemorgen meiden!
    Heb zo slecht geslapen vannacht, ben wel 5 keer opgestaan om naar de wc te gaan en kwam steeds maar niet in slaap!

@binna; Balen dat je je snel moe voelt, ik begin het ook te herkennen hoor.. &dat is niet fijn nee.
    @senna; (over een lijntje huppelen?! Hahaha!) Succes bij de arbo-arts!
    @kleintje schoppen; Hier wacht ik 's ochtends ook altijd even tot ze schopt Hahaha! Ze is nu bijvoorbeeld erg actief bezig :D.

Zo, ik ga maar eens iets in huis doen want heb ik al 2dagen niet gedaan.. Daarna lekker uitrusten, manlief is naar de autogarage om het één en ander met zn auto te doen, dus zal wel even duren voor hij terug is.

Kom zo nog wel even lezen!

18. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    &Jeuhj, ik zit op de 26 weken!

19. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Leiden
    Zonde hè, Vagans, als er zoveel groen weggehaald wordt... Hopelijk komt er weer iets voor in de plaats!
    En ik eet ook graag en vaak Mac hoor, maar ik moet dat niet meer na tienen 's avonds doen, dan verteert het niet meer op tijd en krijg ik 's nachts last van m'n maag :(
    In m'n lunchpauze daarentegen... :D

Chaartje: ik krijg er helemaal trek van! Hahaha

Schoppende kleine: de mijne schopt altijd 's avonds in bed (meestal lig ik er tussen elf en twaalf in) en 's nachts als ik ben wezen plassen. Dat is meestal rond een uur of 5 en soms vaker. 's Morgens onder de douche voel ik het soms ook. en gedurende de dag als ik even rustig zit ook. Gisteren tijdens de info-bijeenkomst zag je m'n rechter-zijkant de hele tijd opveren, hahaha. Daar liggen de voetjes nu denk ik nog steeds, want links zit een harde bobbel, die best eens het hoofdje zou kunnen zijn.

Hmm... ik had nog meer bedacht om te typen, amar m'n collega vroeg tussendoor of we mee wilden denken over een titel voor een themaweek over de Tweede Wereldoorlog. De tital moet zowel kinderen als ouderen als iedereen daar tussen aanspreken... best lastig, dus nu ben ik daardoor vergeten wat iedereen schreef... (als jullie ideetjes hebben voor een titel, hou ik me aanbevolen! :) )

20. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Leiden
    Gefeliciflapstaart! :D

Deel Deze Pagina