Mei Mamma's 2011 Deel 3!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Bloemmm, 28 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Meer drinken Vagans! Gisteren was mijn urine ook weer donker en nu ben ik braaf bekertjes water aan het drinken :)
    Had er gisteren ook weer een beetje hoofdpijn van, bleh...

Geboortekaartje: wij hebben wel een idee met een foto maar weten verder nog niet hoe of wat. Eerst maar eens een naam bedenken :D

Heb net mini-appelmoesjes gehaald en daar zit ik er nu op m'n werkplek lekker eentje van op te smikkelen, jammiee!!

2. Gravid

Gravid Niet meer actief

hahahaha, dan slaap je gewoon ook op de wc :D
    Neej zonder gein, ik hoef dr 's nachts maar 1x uit, meestal rond 5 uur.. dus valt mee.
    En daarbij, als ik niet zoveel drink, dan gaan me ontlasting ook gigantisch moeilijk,.. tenminste.. daar ben ik nu achter.
    Hoe minder ik drink, hoe moeilijker het gaat.
    En ik heb al zo'n last van verstopping, dus nu ik weet dat dit helpt, dan maar 1.5 liter drinken op een dag.
    Hele opluchting hoor :D

3. Gravid

Gravid Niet meer actief

Ja een naam is wel handig voor op geboorte kaartje :D
    Wij hadden de namen al toen ik nog maar net zwanger was :p

Enne.. geniet lkkr van je appelmoesje :D Ik ga me bed in, ff lkkr uurtje plat, voor vriendlief weer thuis is!

4. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hi allemaal...

Moet er vandaag nog iemand naar de VK? Meestal vallen mijn afspraken op dezelfde dag als MUTSIE :)

Omdat ik trek had ben ik maar gaan bakken.. APpelkaneelmuffins en bananenwalnoten muffins.. MMM HEb er zin in. Verder heb ik peper in mijn kon wan ik kan niet rustig blijven zitten vandaag.

Doei meisjes:)

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Qua drinken, ik drink veeeeel te veel :D karnemelk, denk wel 2 liter op een dag ofzo. En dan nog wat thee etc tussendoor. En nee.... ik kampeer niet op het toilet. Meestal eens per nacht eruit, soms helemaal niet en vannacht toch twee keer.

Chloor en urine wil wel op elkaar reageren ja, maar ik denk toch dat het komt omdat je te weinig drinkt.

Trappelen en boxen: hier voel ik vooral veel schuiven... koppie lag vorige week boven en die voel ik dan lekker heen en weer gaan vanuit mn rechtzij tot net voorbij de linkerkant van mn navel. Daarnaast dus stampen op mn blaas en ik voel de handjes regelmatig in mn zij-en. Ben benieuwd of ze morgen weer is gedraaid, omdat ik nu ook regelmatig echt onderin "druk" voel.

Geboortekaartjes: nee nog niet uitgekaart, maar zijn ook nog niet uit de namen eigenlijk

6. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hihi wat een verschil nog in wie wel en niet namen en kaartjes gereed heeft!

Hier wil een eventuele jongensnaam standby hebben ook nog niet echt lukken. Manlief wil er niet echt aan geloven die zegt ook: Huh ja maar het is toch een meisje zeggen ze op de echo!
    Haha maar hij vergeet even dat zijn broer ook een dochter zou krijgen en toen het eruit kwam was het een zoon hihihih.. En toen hadden ze dus niet echt een mooie naam bedacht! Dus werd het maar het eerste wat bij ze opkwam. Tja zoiets wil ik niet!!!!

kamperen op het toilet:
    Hahah Gravid, ik doe dat nu af en toe al. Maar heb niet echt door hoeveel ik drink zelf heb ik het idee.. Maar het zou goed kunnen dat het te weinig is:$

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik moet er snachts meestal 1x uit en dan sochtends nog een keer rond een uur of 8.

Ik ben altijd al een slechte drinker geweest maar ik zal er beter op letten!

Namen hebben wij al lang! alleen geboortekaartje nog niet ;)

Zo hier is ook alles weer stof-vrij. Mn rug doet al aardig zeer maar ik ga toch nog even stofzuigen en dweilen denk ik.

8. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad een verschil tussen namen en kaartjes. Maar dat heb ik ook me de kamer. Ik ben superlaat met bestellen! Maar goed..

Namen hebben we al. AL voordat we het geslacht wisten. 1e 2e en 3e naam ;)
    Voor het geboortekaartje kreeg ik net een spetterend idee. Nou ja, voor de meesten zal het niet spetterend zijn anno 2011.. Maar ik ben niet zo van de moderne kaartjes dus mijn idee was al heel hip en modern hahhahahah

Maken jullie ze zelf of laten jullie ze ontwerpen e.d/??? Waar?

9. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    @ Drinken: Hier drink ik wel een liter melk p/d en verder nog wel wat frisdrank en af en toe water. Ik moet snachts dan ook wel 3x eruit om te plassen ... maar heb een pot op de gang staan want wij hebben geen toilet beneden en ga echt niet 3x per nacht naar beneden haha.

@ Namen: Wij zijn ook al uit de namen. We hebben er ook een voor een jongen mocht dit toch per abuis geboren worden ;)

@ Geboortekaartje: Wordt bij ons iets heel simpels. Moet zeggen dat ik er niet zo heel veel om geef :) dus zal wel makkelijk uitzoeken worden. iig iets wat niet te duur is want kan er niet veel geld aan uitgeven aan kaartjes ;)

Nou ga effe naar de fysio en dan daarna zuurkoolstamp maken

xxx

10. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoor echt veel meiden over melk. Ik kan het nauwelijks drinken omdat ik er een verschrikkelijke smaak van in mijn mond krijg!! Dat is best balen, maar ach het went!

@ Wc; Die zit hier juist alleen (nog) boven op het moment. Dus 's nachts haal ik er meer mijn voordeel uit dan overdag haha.

@kaartje; Zoals eerder vertelt. Wij maken ze zelf maar wordt ook niet al te ingewikkeld hoor. Wil wel iets waar we trots op zijn als we het later aan onze uk laten zien!.

@namen; Meidennaam hebben we 1e+2e naam. Twijfel om haar ook een derde naam te geven maar daar komen we nog niet echt uit. Nadeel is dat onze 2e naam begint met een M en als er een derde naam komt is dit vernoeming en dus ook een M..
    Zelf hebben we allebei maar 2 namen en tja kies je er drie dan wil je dat toch straks bij een evt. volgende ook.. maakt het wel ingewikkeld hihi.

Jongensnaam: ik weet de 1e naam die voor mij geweldig voelt, maar vriendlief ontwijkt me elke keer als ik de naam noem haha. Dus weet niet zo goed wat hij ervan vindt..

Ik ga eens stofzuigen..

11. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Bloemmm gefeliciteerd met je 26 weken!!

Senna kan me voorstellen dat je even dacht dat Frans Bauer met bananesplit uit de kast zou springen hopelijk tref je nu beter.

Marjan hopelijk valt het mee met je suiker;)

Binna balen van het lopen ik merk nu ook dat dat erg zwaar wordt bij mij.
    Ik heb het boodschappen doen echt moeten bekopen gisteravond poeh!

Vagans dat is bruut wakker worden met al dat gezaag.
    Denk niet dat je een urine reactie hebt met chloor, iniedergeval niet donker. Chloor verbleekt;) Ik zou idd ook wat meer drinken.

Troetel gefeli met je 25 weken!

Monika beterschap!

Geboortekaartje, ja zijn we al overuit. Binnenkort maar eens naar de drukker om te bespreken.
    Zouden ze je bij de drukker ook kunnen helpen met een bepaalde manier van opzet voor de tekst in het kaartje?

Ik heb net met mn zusje afgesproken dat we volgende week vrijdag naar de negenmaandenbeurs gaan. Dan vertrekken we met de auto tegen 13.00 uur en gewoon de auto bij de RAI zetten ik zie daar dan we hoe het verder gaat.

Kindje voelen en ligging:
    Mijn ukje ligt over het algemeen alle echo`s met het hoofd naar beneden en de benen in de lucht (nu al nette manieren voor een jonge dame;))
    Als ik in bed voel schoppen is dat meestal nadat ik snachts ben wezen plassen. Maar voel het schoppen vanaf het ontbijt voornamelijk.

Namen hebben we voor zowel een jongen als een meid, je weet maar nooit he.
    Maar we doen niet aan vernoemen of dubbele namen. Het wordt gewoon 1 naam.

Hier vanavond op het menu doperwten, gebakken aardappels ene en boomstammetje;)

12. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Palmie ben je nu je het geslacht weet al wat meer op kleur aan het shoppen??

13. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    ok snel ff wat gelezen;

urine donker; ja dan drink je idd te weinig, maar die urine ruikt dan ook wat sterker. of het door het chloor kan komen weet ik niet.
    probeer hier continu een glas water te hebben staan of melk. Zorgt ook voor een betere stoelgang als je veel drinkt.

kaarten; alleen online naar gekeken, maar ga toch mappen halen bij de drukker, kan niet van online kaartjes kiezen, wil ze toch zien.
    tekst; we vinden alle teksten zo kwijlerig, dus denk dat we zelf iets verzinnen of een gedichtje maken maar niet zo zoetsappig.

schopjes; tja onder op mn blaas en boven tegen mn lever afhankelijk van of de benen naar onder of naar boven gevouwen liggen.
    de kleine ligt al vanaf week 12 in een onvolkomen stuit dus ben benieuwd of er nog verandering in komt.

namen; zijn we al uit, 2 meisjes namen en 2 jongensnamen. Afhankelijk van hoe de kleine eruit ziet beslissen we op de dag zelf.

14. Gravid

Gravid Niet meer actief

Drinken: Ik tel gewoon mn glazen :D Weet dat er ongeveer 200ml in een glas gaat, dus heb ik 10 glazen op (water, melk,thee) dan heb ik 2 liter op.
    Zo hou ik het per dag een beetje bij, en daarbij heb ik dus een liter kan, die ant eind van de dag zo goed als leeg is.
    Bij ons is de wc benede, en aangezien ik veel boven ben, moet ik dus nogal regelmatig naar benede.. en aangezien dat nie meer zo snel ga :$:p

Geboortekaartjes: Wij hebben er 1 in het thema van het kinderkamertje. (oranje/wit, met voetstapjes) toen we het kaartje zagen was de keuze dus erg makkelijk :D
    De namen hadden we al vrij snel definitief vast staan, en aangezien we weten dat het een jochie word, staat de naam al vast.

Vernoemen doen we ook niet, aangezien mijn vriend een vader heeft, maar ook een stiefvader, en met beide eigenlijk geen contact, zijn moeder ook slecht contact mee, dus lekker ingewikkeld, en daarom gekozen om niet te vernoemen.
    En doordat we zijn (stief)vader en zijn moeder niet vernoemen, vernoemen we mijn ouders ook niet.
    Trekken hierin 1 lijn.

9maandenbeurs: Meimamma; Ik ga ook volgende week vrijdag met me ma, toevallig :D Ik ga eerst met trein naar me ouders, en dan samen met me ma met de trein naar amsterdam rai.
    Niks geen gezeur met file's en auto parkeren enzo.
    Gaan de ene helft van de dag naar de 9maandenbeurs, en omdat me ma ook fan van huishoudbeurs is, gaan we de andere helft naar de HHbeurs.
    Zullen wel veel zit-pauzes komen omdat ik niet zo lang meer kan lopen, maar goed.. me ma is ook nog niet zo lang uit de kleine kids, dus die snapt het gelukkig wel haha :p

Wij gaan vanavond de box halen en het thermobadje, dus eet lkkr optijd.
    Word fishcuisine met broccoli en kaas, en een aardappel schotel van aviko.
    Hmmmm :D

15. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    hier wordt het eten; aardappel anders, tonijn uit blik voor mij en verse zalm voor mn man en komkommer en dubbelvla lime/citroen.

16. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Zo dames, daar ben ik weer! Helemaal goed gekeurd bij de gyn. Bloeddruk was prima en ukje doet het ook prima. Die was mooi aan het bewegen en ik zag hem/haar schoppen en voelde het ondertussen ook schoppen hahaha! Schoonmoeder vond het echt heel mooi om te zien en vond het zo fijn dat ze een keer mee mocht. Ik wil wel foto's laten zien, maar helaas heeft de gyn deze keer geen foto gemaakt. Hij heeft even de omtrek van het hoodje gemeten om te zien of dat op schema ligt. Nou dat lag precies op schema. Verder even hartje geluisterd. Kindje lag op dat moment met het hoofdje beneden, maar de gyn zei ook dat hij/zij nog alle ruimte had om te draaien dus dat het over een half uur wel weer anders kon liggen. Over 3 weken mag ik weer komen. 2 maart!! Dus dat schiet mooi op. En dan moet ik een week van te voren even bloed laten prikken op suiker en nog wat andere dingetjes. Zodat die uitslag binnen is zodra ik weer op controle moet. Ze gaan van nu af aan de groei van onze uk heel scherp in de gaten houden omdat door die bloedstollingfactor die ik heb de kans bestaat dat de doorbloeding van de placenta niet helemaal 100% is waardoor ons ukje een groeiachterstand kan krijgen. Maar vooralsnog is alles goed en groeit hij/zij mooi op schema!!

Liefs

17. Gravid

Gravid Niet meer actief

Wat fijn dat alles goed gaat!!

18. Vagans

Vagans Niet meer actief

Okeey dames mag ik even gillen?

Ik ben de hele dag al druk bezig, met poetsen opruimen en dat soort dingen. Nesteldrang? Nee maar dinsdag komt er iemand voor de kraamzorg intake dus ja dan moet je je toch een beetje van je beste kant laten zien. En omdat mn pa deze week niet elke dag kan rijden, ik niet alleen wil zitten en dus daar wil blijven maja dan kan ik moeilijk een bende achterlaten! (vind vriendlief ook niet zo leuk)

Dus ik hoefde alleen nog ff (voor wat ik wilde doen vandaag, ik kan altijd meer doen natuurlijk) stofzuigen en Dweilen. Dat zijn voor mij 2 van de pijnlijkste dingen ivm mn rug. Dus gestofzuigd en zakte al bijna door mn hoefjes maja ik wilde per se dweilen. Id die dweil VERROT!!! Ik heb zon zwiffer achtig ding maar op deze doe je een doek die aan de zijkant elastiek heeft. En die waren dus uitgelubberd en bij elke beweging vloog dat ding er af!!! :x:x:x

Kon ik op handen en knieeen verder met tranen in mn ogen van de pijn...

Ik wilde het gewoon zo graag goed doen! :(

en nu doe ik NIKS meer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

19. Vagans

Vagans Niet meer actief

Oja en ik heb ook nog mn teen gestoten!
    Dat doet echt vet zeer! :x

20. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans, Rustig an he.. als het niet lukt, dan lukt het gewoon niet..;)
    Snapt die van de kraamzorg ook wel!
    Lekker aan jezelf denken nu!

Deel Deze Pagina