Mei Mamma's 2011 Deel 3!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Bloemmm, 28 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Meiden ik ga mijn bed in, ben moe! Welterusten allemaal.

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

weltrusten voor de meiden die gaan slapen.
    Vriendlief belde net, die moet vanacht weer door en om 7 uur weer...
    pfffff je zou zulk werk maar doen, mij niet gezien!

3. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Vagans wat doet jou vriend eigenlijk voor werk?

Hier nu een bak citroenkwark naar binnen werken. Heerlijk.

4. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Ik heb net een paar augurken met boterhamworst op hihiih

Ik ga ook afsluiten en lekker mn bedje in. Ben echt op!!! xx

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ monika: Mijn vriend vaart op een duw-sleepboot.
    functie: stuurman.
    Dat betwekend bakken op en af koppelen (dvm stalen draden die heel zwaar zijn!) en het laden van de bakken begeleiden en deze ook schoonmaken indien nodig. Dit gaat dag en nacht door en is echt heel erg zwaar werk. En nog gevaarlijk ook dus ik ben altijd blij als die even wat van zich laat horen ;)

6. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Mijn opa was vroeger ook schipper geweest.
    Weet nog wel dat hij altijd als hij naar Engeland was geweest hij altijd wel met iets leuks terug kwam.
    Heb ook zo de wilde verhalen e.d. gehoord.
    Was toen ook al geen 'veilig' beroep.

7. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Hoi allemaal!

Zo, dat was een druk avondje! We hebben bij de zus van een vriend van ons allemaal spulletjes opgehaald. Een extra bedje+box die we bij de ouders van m'n vriend hebben gestald. 2 wipstoeltjes, waarvan er nu ook eentje bij hun staat, twee badjes+standaard (we weten nog niet zo goed wat we met die tweede doen, want de ouders van m'n vriend bleken er al eentje gekregen te hebben van de overburen, haha)
    En nog een Babybjörn draagzak, boxkleed, speelkleed met van die bogen, boxmobile. Dat was het geloof ik wel. Echt een heleboel en we moeten nu bedenken wat we haar ervoor gaan geven. Voor de box had ze wel een bedrag genoemd, maar de rest mogen we zelf weten, dus ik ben nu een beetje aan het kijken naar prijzen op de hema-site enzo. Het bedje moet uiteindelijk wel weer terug, dus dat is echt te leen.

Nekplooimeting: hebben wij, ondanks mijn leeftijd (34) niet laten doen, omdat we het kindje bij een verhoogde kans op Down niet zouden laten weghalen. We hebben het er uitgebreid over gehad en dachten er gelukkig hetzelfde over. We zijn ons ervan bewust dat het een grote extra zorg zou zijn, maar we hebben het idee dat we welk kindje dan ook een stabiel thuis kunnen geven, dus we hopen er maar het beste van. Bij de echo's zijn verder geen verontrustende dingen naar voren gekomen, dus het lijkt allemaal goed te gaan.

Ik ga de laptop uitzetten en nog even lekker in bad. Hopelijk helpt dat tegen m'n onrustige benen en de jeuk die ik om onverklaarbare reden 's nachts overal heb.

Welterusten allemaal!!

8. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Monika: Gelukkig hoeft mijn vriend niet zo ver, hij blijft voornamelijk in de rotterdamse havens met soms een uitstapje wat verder weg. Maar het is idd niet heel veilig, pas nog een ongeluk gehad waarbij de boot bijna was omgeslagen! Dat had hun dood kunnen betekenen!!! Daabij moeten ze vaak luiken sjorren om de
    bakken open te maken en die kunnen nog wel is heel zwaar zijn en als je daar tussen komt dan is het ook afgelopen met je, of over boord vallen of in een bak vallen Brrrr... moet er maar niet teveel aan denken ;)

@ Sanny: Leuk al die spullen!!!

*draagzak: iemand een idee waar ik een goede (dus geen kruis hanger) draagzak voordelig kan kopen? zelfs op MP vind ik ze zo duur en dan weet ik weer niet welke enzo! Ivm de hondjes uitlaten wil ik een goede draagzak omdat ik er (denk ik) best veel gebruik van zal maken.

9. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik ga lekker slapen meiden!
    weltrusten!

10. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Ik ga ook slapen! iedereen een fijne nachtrust :) xxx

11. cin22

cin22 Actief lid

29 jul 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen.

Nu ben ik dus op mijn vrije dag om 7.00 wakker....
    Maarja is ook niet gek als ik gisteravond vanaf half 9 al op de bank lag te slapen!
    Ga er denk zoveel mogelijk een LUI dagje van maken. Morgen weer werken.

Tot nu toe gaat het nog steeds het werken, maar heb er sinds deze week wel al ietsjes meer moeite mee, lichamelijk dan.

Hoeveel werken jullie nog? En wat voor soort werk doen jullie?

12. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Goedemorgen meiden,

Net vriendlief uitgezwaaid en effe wat gegeten en nu nog een paar uurtjes slapen :) heerlijk die rust. Vandaag staat niet veel op de planning. Lekker effe naar het dorp met m'n hondje en verder een beetje thuis aanmodderen. Denk dat ik vandaag de keuken opnieuw ga indelen en de halkast ga opruimen want dat is echt nodig.

@ werk: ik werkte in een callcenter. Vooral geestelijk erg vermoeiend.

Spreek jullie straks weer xxx

13. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Goedemorgen!!

Vagans Ik heb ben meer een voorstander van de draagdoeken, waar je een kind dan helemaal vast knoopt. Naar mijn idee heeft een kind dan een goede ondersteunig in de nek, rug en onder het kontje. Ik vind die babyBjorn zakken te los en zeker voor die hele kleintjes.
    Ik zie het wel bij mn zusje die is helemaal in-to de draagzakken die zit ook bij forums en meetings en moet zeggen dat die doeken wel ingewikkeld zijn de eerste paar keer om ze te knuppen, maar je kan ze op allerlei manieren vast maken en gebruiken. En je hebt voor jezelf niet dat het zo in je nek trekt maar dat het gewicht is verdeeld.
    Een groot nadeel is wel dat die dingen behoorlijk prijzig zijn!

Werk:
    Ik werk als huishoudelijke hulp in de thuiszorg, niet het meest ideale werk als je zwanger bent. Ik deed dit toen ik net zwanger was zon 24 uur in de week, maar sinds deze week werk ik er nog maar 13!
    Iedere dag maar 1 adresje en de ene dag werk ik 2 uur en de andere 4 uur, afhankelijk van de indicatie van de client.

Wil je zelf ook minder gaan werken Cin? En wat doe jij voor werk?

Hier even rustig mn ontbijt laten zakken en dan een paar kleren aan doen. Om 10 uur mogen we weer aan de arbeid.

14. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Goeiemorgen!

Vagans, ik weet nog niks van draagzakken (ook geen idee hoe diegene die we gisteren kregen 'werkt') maar er zijn er vast die het weten!

Werk: ik werk eigenlijk 40 uur, maar omdat ik op maandag om 15u weg mag nu maar 38, haha. Ik ben medewerker educatie in een archief. Dat betekent dat ik leuke schoolprogramma's en activiteiten voor alle leeftijden bedenk om zoveel mogelijk mensen kennis te laten maken met ons archief (en dan uitleg geef over wat een archief nu eigenlijk voor plek is, etc.)

Woehoeiii!!! Zometeen herkansing van pretecho in Zoetermeer! Ben nu tegelijkertijd m'n farmville aan het oogsten en dan zometeen met de fiets naar de bushalte. Daarna ga ik meteen naar de kapper (al veel te lang niet geweest) en daarna naar de fysio en als ik thuiskom, plof ik op de bank en doe ik heeeelemaal niks meer!!! :D

Fijne dag allemaal!!

15. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Goeeeeeeeeeeeedemorgen meiden!

@ Nekplooi: hier even over gehad maar waren het vrij snel eens. Vonden het niet nodig omdat we beiden zeer jong zijn.. (vooral ik haha) en het zou geen toevoeging geven. Het kindje is hoe dan ook toch welkom en we zullen er de zorg voor dragen die zij nodig heeft.
    En op alle echo's was alles helemaal prima in orde.

@ geboortekaartje; nou meiden.. Hier wat teweeg gebracht.. Ik ben gaan twijfelen of we ze toch niet laten drukken hahahahaha..
    Ik twijfel nu of ik het wel mooi vind om hem zelf te maken en het niet mooier is om eens naar alle voorkomende kaartjes te kijken etc. Dus als jullie nog leuke sites weten oid dan hoor ik het graag; kunnen we ons gaan oriënteren:)

@ Vagans; Kan wel begrijpen dat je je vaak zorgen maakt als je vriend zulk zwaar & gevaarlijk werk doet.. Hij zal waarschijnlijk ook nog zo eentje zijn net als die van mij: ohh dat gaat wel, niks aan de hand hihi.

Mijn vriend is van beroep elektricien maar werkt de laatste tijd meer allround. Zijn baas wil hem meer leidinggevende functie geven etc. Weet dat hij vaak in benauwde ruimtes moet kruipen waar hij net in past en mogelijk niet meer terug kan oid.. Nou dat is best creapy! Dan komt hij thuis helemaal onder de schrammen en blauwe plekken omdat hij klem heeft gezeten oid.
    Hij is ook geen mager kleintje; best breed &gespierd dusja.
    Hij werkt ook vaak met stroom erop.. hier thuis vind ik dat nog niet zo erg, maar als je je bedenkt wat er bij overheidsinstanties e.d. door die hoge en grote kabels gaat is dat niet zo'n fijn idee;)

Laatst moest hij op enorme hoogte achter een soort systeemplafond elektra aanleggen. Gleed hij weg en probeerde vast te grijpen aan het systeemplafond. Lag hij te lachen op de grond omdat het hele plafond mee kwam.. Maar het waren verzwaarde platen e.d. Dus ik schrok flink toen ik dat hoorde en hij had ook flinke diepe wonden etc.

dus kan het me voorstellen; jouw vriend zijn beroep kent nog meer gevaren!

@ sanny; Druk dagje meid. Veel plezier bij de echo en doe je wel een beetje rustig aan!!

@ Namen; Ben ook wel benieuwd of de onze hier voorkomt. Maar denk het niet, de naam is vrij uniek. Pff gisteren begon vriendlief me weer aan het twijfelen te brengen: Wat nou als een evt. 2e ook een meisje is, dan zou je de 2e naam die we nu voor dit kindje hebben misschien wel aan dat kindje willen geven.. Hihi maar ik liet me niet van mn stuk afbrengen!

@ Ego;

Hier vandaag even rustig opstarten was doodmoe toen ik wakker werd. Vandaag komt mijn mams op visite:D Gezellig hoor. En we moeten nog even vervoer regelen voor a.s. maandag naar de pretecho! Want de auto is dan nog niet gerepareerd.

16. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ draagzak;

Wij gaan zodra ukkie naar buiten mag en kan even naar babydump oid om met ukkie samen te kijken voor een fijne draagzak/draagdoek!

Vagans; die van Chicco vanaf 0 mnd is redelijk goedkoop (tussen de 15 en 20 euro). Wij overwegen die te gaan kopen maar wachten toch even tot ukkie er is:)
    en ik twijfel of ik zelf een draagdoek niet fijner vind ( lekker dubbelop he!) manlief dan de draagzak en ik de draagdoek.

17. meedje

meedje Niet meer actief

even snel over draagdoek; kijk eens op marktplaats en dan het merk bykay. Mooie draagdoeken en ik heb er 1 tweedehands voor 17,50. Goedkoper dan de meeste draagzakken. Die van Chico schijnt niet goed te zijn voor rug en heupjes(wat ik heb gehoord) en deze tricot draagdoeken zitten erg fijn!(heb al even geprobeerd met de kat;))

18. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    ben hier vanochtend al wakker geschopt dus ga zo ff douchen in de rommel, manlief is nml de badkamer half aan het verbouwen dus alles zit nu onder het stof!

De arbo arts gisteren was wel aardig en snapte zelfs wat ik had en waar het over ging. Dus hoefde alleen kort mn verhaal te doen en toen was het al klaar. Heb wel 20 min. zitten wachten op de man want die stond in de file, en ik was ook al 20 min. te vroeg dus heel fijn...

Vanmiddag ff naar mn oma, even op de koffie. Altijd gezellig, ze is nu 88 en nog heel pienter.

19. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Zon chico draagzak is net zoiets als ik bedoelde met babybjorn. Die ondersteunen je kindje echt heel slecht!
    Maar MEEDJE die bykay is een hardstikke mooi ding!
    Ziet er ook goed en degelijk uit!
    Vagans ik zou dan eerder op mp kijken voor zon bykay model.
    Meedje wat vond je kat ervan hihihih;)

20. cin22

cin22 Actief lid

29 jul 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk in de kinderopvang. Ik werk nu 4 dagen, 32 uur en tot nu toe gaat het best goed. Ik stop wel 6 weken van te voren dus moet nu nog 7 weekjes werken.
    Na mijn bevalling ga ik wel een dag minder werken dus 24 uur/3dgn.

@Sanny veel plezier bij de echo!

Ik heb vorige week dinsdag een 4d echo gehad en vond het zo leuk.... Stiekem wil ik gewoon met 30 weken nog een keer maar weet nog niet of ik het ga doen haha... tis gewoon zo leuk!

Deel Deze Pagina