Mei Mamma's 2011 Deel 3!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Bloemmm, 28 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    haha moest wel lachen om het feit dat er hier iemand als snaai heeft; plakjes rauw bladerdeeg???? Jakkie!! haha, echt iets voor een zwangere.

Ik heb eigenlijk geen rare eetgewoonte gekregen ofzo, eet alleen meer brood als eerst maar dat was het dan ook. let er wel op dat ik niet te veel snoep en chips ga eten.

4 generaties; tja als het een meid wordt dan zou het kunnen, maar denk maar niet dat die 4 ook bij elkaar komen. mn oma en moeder hebben nml geen contact meer met elkaar en zouden elkaar in de haren vliegen als ze elkaar zouden zien. mn oma is ook niet op mn bruiloft geweest omdat ze anders mn moeder zou tegenkomen.
    Dus een leuke foto zou er niet inzitten.
    De opa van mn man is allang overleden helaas.

Gisteren was de kleine de hele dag enorm druk aan het schoppen, heb er pijn van in mn bovenbuik auww. en nu vandaag is hij lekker rustig, zal wel een luierdag hebben na zo een adhd dagje haha. vind ik helemaal niet erg.
    moet zeggen dat ik snachts niet wakker wordt van geschop ofzo maar van pijn in mn heupen en dan moet ik ff omdraaien naar de andere kant maar die doet ook pijn waardoor ik dan maar ff op mn rug ga liggen maar dan krijg ik vaak meteen een harde buik. grrr en dat moet nog 11 weken zo. pff houd geen heupen over. zouden ze daar met fysio iets aan kunnen doen? want ik heb het alleen snachts...

2. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    oh trouwens, ik las dat sommigen echt al veel kleertjes hebben , zou ik te weinig hebben dan? Want ik ging ervan uit dat je de eerste dagen nogal wat krijgt van family enzo..

rompers 5x maar 50/56 en 5x maat 62
    sokjes 0-6maanden 6x
    vestje 1x maar 56 2x maat 62
    setjes kleren; 1x maat 50
    3x maat 56
    1x maat 62

tis op zich toch zo bijgehaald?? of zou ik wat meer nodig hebben?

3. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Goedemorgen meiden :)

Hier lekker geslapen. Ukje laat vandaag maar weinig van zich horen. Normaal als ik wakker wordt dan is de kleine ook druk, maar vandaag wat minder ;) zal vanmiddag of vanavond wel weer komen. Ik wordt er snachts gelukkig niet wakker van :)

@ Senna: Je hebt helemaal gelijk! Kleertjes zijn zo bijgehaald en je krijgt de eerste paar weken gigantisch veel. Nu is mij wel verteld dat de meeste maatjes die je krijgt toch rond de 62 a 68 liggen. Dus ik zorg wel dat ik een paar setjes van 50 heb liggen en toch wel genoeg setjes van 52/56

@Binna: Gefeliciteerd meid! Alweer 29 weken woehoeeee

Nou ik ga zo naar de stad toe :) ben benieuwd hoe me dat vergaat :) Maar gelukkig is het maar een kleine stad en gaan we regelmatig ergens zitten. Ik spreek jullie vanmiddag weer!
    xxx

4. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Senna;

Ik heb geen idee wat 'voldoende' is. Maar wij hebben laatst ook een deel gekregen van vrienden van ons (kindje is nu 4 mnd en zit in maatje 62 nu, dus kleinere maatjes krijgen wij hihi) Dus vandaar dat wij ook zoveel kleertjes hebben!

Persoonlijk zou ik iets meer setjes in huis willen hebben dan wat jij nu hebt. Bijv. nog 2 a 3 setjes maat 62.
    Bij halen kan altijd, je weet vooraf niet wat voor maat hij/zij heeft he;) Maar ik zou zeggen als je iets leuks tegenkomt gewoon meenemen in de maat die je het minste hebt.

@ Ego;

Grr net lekker gedoucht en dacht ohh ik ga effe ontspannen op de bank met een bakje brinta.
    Is de brinta sinds november 2010 over de datum.. Ga het risico maar niet nemen.. Haha ik eet dat ook zo weinig, dan blijft dat gewoon staan..
    Loop dus maar effe naar de buurt super voor een nieuw pak hihi:D

zo terug:)

5. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    @lilo; veel plezier in de stad

@Troetel; brinta is heeeerlijk, kan er echt pakken van eten. zou idd wel ff een nieuw pak halen, niet dat deze nu ineens slecht is, maar je weet maar nooit natuurlijk.

zal misschien dan toch maar 2 pakjes ofzo bijhalen. sta wel elke keer bij de hema dat ik denk van oh wat schattig, maar dan koop ik het toch maar weer niet omdat ik bang ben dat het ongebruikt in de kast gaat blijven hangen....

6. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Good morning!

Binna, gefeli met de 29 weken!!

Kleertjes: geen idee hoeveel ik nu heb van welke maat... Wel een aardig stapeltje rompers in 50/56 weet ik uit m'n hoofd. die kregen we ook als 'hoera, je bent zwanger!-cadeautje' van mensen. Verder ook wat spul dat nog veel te groot is. Meegenomen door schoonouders uit Nepal (waren de kleinste maatjes die ze konden vinden, hihi)

Op marktplaats heb ik een pakje en een vestje gekocht wat als eerste pakje zou kunnen dienen. Tegelijk met mijn positievest van iemand gekocht. Vest heb ik nu aan en ben er heel blij mee! (ook al bleek hij roder dan op de foto, dacht dat 't donkerroze wa, maarja, ben al lang blij dat 'ie fijn zit!!) Niet meer dat opgepropte gevoel van m'n eigen vestjes.

Hier wel een rotnacht gehad. Heel erg last van zuur en een beklemmend gevoel rond m'n bovenlijf. Alsof ik een veel te strakke bh aan had, terwijl ik aan de bovenkant helemaal bloot was... Ik fiets zo in m'n pauze wel even naar prenatal, want ik heb wel wijdere bh's nodig. Niet de cupmaat, maar de rugmaat zegmaar. Degeen die ik nu aanheb, zit ook een tikkie strak en aangezien ik me nu na het ontbijt alweer lekker opgeblzen voel, is dat niet prettig... grrr...

Zo, ik ga nog even wat nuttigs doen vor werk, want door het vrije dagje van gisteren, moet ik heel veel mailtjes beantwoorden en mensen terugbellen enzo.

Groetjes en fijne dag allemaal!

7. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Senna;

Ik heb zo mn vlagen met brinta haha. Nu ineens stond ik onder de douche en dacht ik: ik ga brinta eten:D
    Heb een pak gehaald en een flinke kom gemaakt.. hmmm staat nu naast me te dampen hihi dus effe afkoelen en dan smullen!

@ Kleertjes;
    Ja ik heb dat ook wel hoor. Als ik kleertjes koop dat ik dan denk van hm, straks blijft het liggen. Vorige week ook we zagen een superlief broekje voor onze meid maar kleinste maat was 68.. Vriendlief wilde hem toch meenemen maar ik dacht 'ja dan ligt het er straks maar in de kast te niksen'.. Baal nu toch wel, van de week miss. nog even terug en toch gaan halen. Vriendjelief stond zo lief met dat knalroze broekje in zn handen eigenlijk wel lullig dat ik hem niet heb meegenomen!

hmmmm nu Brinta eten:D

8. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Sanny: rauw bladerdeeg!?????

@ Binna: Werkse!

@ Meimamma: ow ow wat een ochtend! haha arme jij!

@ Troetelbeer: HAHAHA ik moet toch plassen! grappig!
    enne brinta... bah bah

@ Senna: Hier ook geen rare eetgewoontes! Wel ook heup pijn, maar dan voornamelijk met lopen en traplopen.

@ lilo: veel plezier

Hier een redelijke nacht gehad, wel gedroomd over de bevalling dat vriendlief er bijna niet bij was omdat hij nog aan boord zat, maar het gelukkig net op tijd mee kon maken haha.

Vanmorgen weer een druppeltje melk

Vriendlief belde die had het heel erg gezellig op zn werk dus das fijn :)

9. Gravid

Gravid Niet meer actief

Goeiemorgen dames,
    Ook weer van me ochtend humeur af, en dus weer aanspreekbaar ;)
    Hier is het alweer vrijdag :D, joehoeeee nog maar 2 dagen, dan is het zondag, en dus nog maar 11 weken te gaan :cool:
    (jaja, ik weet het, hooguit 13.. maar daar denk ik nu nog maar even niet aan, zie ik dan wel weer, nu gewoon nog maar 11 :p)
    Kan je wel zeggen dat ik het spuug en spuug en spuuug zat ben :$
    Overdag gaat het wel, (oke, Ukkie lkkr druk.. maar voor uit) maar 's avonds en 's nachts?? hou op schei uit :( 's avonds weet ik al nie hoe ik zitten moet, en zit en loop ik maar te draaie, dat vriendlief dr gewoon gek van word (ja sorry schat, buik zit gewoon ontzettend in de weg.. jaaa maaaar zo'n grote buik heb je niet, nee ik weet het, maar zit toch in de weg.. klaar uit! geen discussie ;):$) 's nachts kan ik amper draaie van de pijn in me bekken, dus dat gaat van links naar rechts (wat wel half uur duurt) en dan maar weer op me rug (waarvan ik direct harde buik krijg) dus dan maar weer op me zij :$ whaaaa.. maar lalala nog maar 78 daagjes te gaan!!
    Kan nie wachte!!

Kleertjes: Ik twijfel ook hoeveel ik moet halen, mij lijkt het dat je van familie ook kleding krijgt, en woon niet gek ver van de stad af, dus zo bijgehaald. Ik weet niet goed wak doen moet.
    Heb nu 1 setje maat 50/56, met lange mouw en lange pijp, en 1 setje maat 62 met korte mouw en korte pijp.
    was van plan om van beide maten nog 1 setje er bij te halen.
    maar misschien toch nog maar van beide maten 2 setjes halen :(

Woonkamer inmiddels opnieuw ingericht, en zo goed als opgeruimd weer.
    Alleen nog kabel zooi van oa de stereo, maar zoekt vriendlief vanmiddag maar uit.. heb ik nu geen zin. (normaal sluit ik ook wel stereo en tv enzo aan, maar hij kan nu beter bukken dan ik :p)
    verder ff een wasje in de machine gedaan, die draait nu.. en kan ik straks dus op gemakkie ophange.
    En verder zie ik wel wat ik ga doen, nie echt vooruit te branden eigenlijk. (hele week al nie :))

Ga nu eerst maar is kijke wat die katten aant uitspoken zijn :$:(:x
    kom straks weer ff buurten!!

10. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Druppeltje melk? Hier zijn het druppelTJES melk :p
    Wil nie eens bv geven, maar lekken dat ze doen :$ bleh niks an :x
    Kan ik me echt an irriteren op 1 of andere manier, stom he :);)

Nu ga ik toch echt ff bij die beesten kijken **ZUCHT**

11. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    @Vagans; Mijn man zijn tante heeft er veel verstand van, ik ga van de week even bij haar langs.. Dan gaat ze het me uitleggen en samen invullen. Als ik het dan onder de knie heb zal ik het je uitleggen!
    @Binna; Gefeliciteerd met je 29 weken!! :D
    @Lilo; Veel plezier in de stad :D Manlief en ik zijn laatst ook geweest en het ging best goed. Gewoon af en toe even zitten en iets drinken of eten :D.
    @Lekken; Daar heb ik nou helemaal geen last van!

Manlief en ik hebben gezellig samen ontbeten, daarna begon ik toch met een schoonmaak! Heb het hele huis al klaar. Sta er zelf van te kijken :D De badkamer is schoon, de kamers zijn op en top. Heb gestofzuigerd en de woonkamer stof vrij gemaakt. Die nesteldrang is bij mij wel echt aanwezig! Voel me wel lekker in mijn vel, nu het huis zo schoon is. Heerlijk! Manlief is naar werk, dus ik ga weer lekker uitrusten de rest van de dag.

12. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Gravid: Ja hier zit mn buik ook in de weg hoor! groot of niet het is gewoon zo! En ja vanmorgen was het maar een druppeltje, vorige week had ik door mn bh en shirt heen gelekt...

13. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ bloemmm: O dat zou fijn zijn!!!
    wij kunnen wel wat extra's gebruiken maar de angst dat je iets doet wat niet klopt en je alleen verder in de schulden komt te zitten houd mij even tegen...

14. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Jeminee ik zou even op iedereen reageren, maar heb een volledige blackout ineens. Ik weet het niet meer....... Waaah ik heb dus echt last van zwangerschapsdementie....
    De meeste van jullie hebben na vandaag lekker weekend, maar mijn ''weekend'' is voorbij. Morgen en zondag weer werken. Heb er zo'n zin in!!! NOT!!! Ik zie er steeds meer tegen op omdat ik echt steeds meer last krijg van mijn rug en been. Dus de gyn zei dat ik toch maar even naar de huisarts moest en eventueel de fysio.... Nou dan moeten we dat maar even doen. Nog 9 weken tot mijn verlof waarvan 1 week vakantie in maart dus nog 8 werkweken!!!!!!! Heb echt zo'n zin in mijn verlof!!

Ow ik herinner me weer wat over kleertjes. Wij hebben op zich ook nog niet heel veel gekocht, Ik heb vooral om de 1e week zeg maar door te komen. Mijn moeder zei ook niet te veel kopen want je krijgt genoeg straks. En omdat wij het geslacht niet weten hebben wij neutrale pakjes liggen, maar zodra de kleine er is wel ik wel gesacht gericht gaan aankleden dus dan haalt vriendlief zo wat setjes er bij. Dan stuur ik mijn moeder ook wel even op pad. Ze weten beide wel wat ik mooi vind!

Liefs

15. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ja, ik heb ook niet zo'n zin om iets verkeerd te doen en dan terug te moeten betalen. En het heeft geen haast want als je bijvoorbeeld pas in maart of april gaat ontvangen delen ze het jaarlijkse bedrag in bijvoorbeeld 10 maanden ipv 12 maanden en dan krijg je dus alsnog wat je in de maanden dat je niet hebt gekregen terug. Dus ik ga het eerst maar even laten controleren allemaal.

16. Gravid

Gravid Niet meer actief

Dat heb ik gelukkig nog niet..
    Baal nu al als een stekker van die paar druppeltjes.:$
    Kraamzorg afgelope dinsdag: Ga je bv geven?
    Ik: NEEE
    Kraamzorg: Oh dat klinkt wel erg duidelijk.
    Ik: JAA!!
    Kraamzorg: Je bent dus niet om te praten?
    Ik: NEE, geen discussie mogelijk!!

Stond ze toch even van te kijken :D

Ballonnen helpen trouwens goed in de box, die 2 mormels zijn er nog niet ingeweest. (jammerrrrr.. had graag die koppies gezien als ze met die nagels in ballonnen sprongen en die dus klapte gna gna :p)

Verder is de wasmachine al bijna kwartier klaar, maar kan mezelf echt nie vooruit gesleept krijgen om die was op te hange.
    Maar goed, voordat het al droog in de machine zit, zo toch maar ff doen.
    Dan gelijk maar ff afwasje doen, heb ik vandaag toch wat nuttigs gedaan :)

17. Gravid

Gravid Niet meer actief

Kladblok er bij pakken, doe ik ook :p

18. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Goedemiddag meiden!!!

Wat kletsen jullie lekker!!!

Hier gelukkig nog geen lekkende boobies!!!
    @Gravid:Ja ze staan raar te kijken he als je zo duidelijk bent over dat je GEEN BV wil geven.Ik ben gelukkig ook duidelijk geweest dus ze zeuren er verder niet meer over.

19. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ojee is het echt zo dat een KV daar over door gaat zeuren?
    Ik weet het namelijk nog niet zeker
    ik wil zeg maar wel moedermelk geven maar geen borstvoeding en al helemaal niet op aanvraag voeden (dan kan je de hele dag wel bezig blijven)

lastig he ;) :p

20. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Haha Vagans. Als ze hier gaan zeuren over bv geven wel of niet zijn ze ook aan het verkeerde adres hoor.. Haha..

dan zal ik ze even haarfijn uitleggen dat het ONS kind is, MIJN lichaam, ONS huis en als het haar ergens niet zint, kan ze wegwezen hihih..
    Maar begreep dat de meeste wel openstaan voor zowel bv als fv. Maar ze moet hier idd ook wel accepteren dat ik geen wandelende melkmotor ga en wil zijn. ;)

pfff ik wou dutje doen want ben echt dooooodmoe maar het lukt niet. Dus maar weer aan het knutselen met geboortekaartje hihi:D

Deel Deze Pagina