Mei Mamma's 2011 Deel 3!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Bloemmm, 28 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyce012

Joyce012 Actief lid

7 aug 2010
    395
    0
    0
    Zuid Holland
    Dames mag ik binnenvallen op het bericht van Vagans...

Je heb geloof ik recht op minimaal 40 uur kraamzorg en max 80 uur! dus dat ze jou indelen op 24 uur is onterecht! Tevens is ze er voor jou en de baby en om de huishoudelijke taken over te nemen zoals stofzuigen, wc en badkamer schoonmaken, je bed verschonen enz enz. Ze hoort jou wonden te controleren en de baby goed in de gaten te houden en verder is ze er om jouw vragen te beantwoorden over voeding enz.

Dus als je maar 24 uur kraamzorg krijg zou ik toch maar even bellen naar je kraamzorgmaatschappij of naar je zorgverzekering!

2. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ kraamzorg;

Wel logisch dat ze idd de ramen niet zemen en dat soort dingen. Dat zijn dingen die je zelf ook niet elke week doet!

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ja ik krijg maar zo weinig omdat wij het financieel niet zo breed hebben en volgens hun dan 24 het minimum is, en ze zei er echt duidelijk bij dat ze dan niks maar dan ook niks in het huishouden hoeven te doen...

en wassen en aankleden enzo... van mij of van de baby? Ik hoef echt niemand die me helpt met wassen of aankleden hoor, als dat al moet heb ik vriendlief of mn mama daarvoor maar ik ken mezelf, ik zal zo veel mogelijk toch wel zelf doen! En de baby, het is juist leuk om dat zelf of door vriendlief of mn moeder te laten doen...

en ja kraamverband wisselen.. heb ik ze daar echt voor nodig denk ik dan???

misschien heb ik niet eens hechtingen (laten we het hopen) dus daar hoeft dan ook niet naar gestaard te worden!

Wat doen ze dan wel vraag ik me af...

4. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Vagans;

Meis, ik zou me er niet al te druk om maken hoor. Als ik de andere meiden hier hoor dan denk ik dat het wel meevalt met de taken van de kraamzorg, maar het is altijd nog maar afwachten..

De dingen die jij zegt dat je vriendlief of moeder dat ook kunnen doen, dat is natuurlijk zo. Maar jij en je kindje zullen toch ook in de gaten moeten worden gehouden door de kraamzorg en ze ondersteunen je alleen maar.

Ik denk dat huishoudelijke taken zoals stofzuigen of een doek erdoor oid toch wel door hun uitgevoerd zullen worden.

5. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @ Vagans, de uren kraamzorg die krijgt hangt af van hoe je verzekerd bent. Niet van hoeveel geldje hebt. Als jij bijvoorbeeld een gezinnenpolis hebt dan wordt kraamzorg volledig vergoed en hoef je niks bij te betalen en heb je meer dan die 24 uur! Maar met een basisverzekering ligt dat weer anders, dan zul je inderdaad een gedeelte (geloof ik) moeten bij betalen aan de kraamzorg en als je dat niet kan betalen dan zal 24 uur wel het minimum zijn denk ik. Maar het lijkt mij dat je nu jullie een kindje krijgen jij je verzekering ook veranderd hebt... Of niet?? Ik heb mijn basisverzekering aangevuld met gezinnenpolis omdat ons kindje straks onder mijn verzekering valt en op die manier worden veel meer dingen vergoed. Dus eigen bijdrage kraamzorg krijg ik volledig vergoed. En mocht ik geen medische indicatie hebben gehad om het ziekenhuis te bevallen en ik beval poliklinisch dan had ik daar ook een eigen bijdrage voor moeten betalen. Dit wordt nu allemaal vergoed door mijn verzekering.

Liefs

6. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Staat bij mij ook in het informatieboekje/foldertje van mijn kraamzorgbureau dat ze ''licht'' huishoudelijke taken doen. Ze zijn er inderdaad niet voor om je ramen te lappen en bijvoorbeeld je huisdieren te verzorgen. Dus kattenbak schoonmaken gaan ze echt niet doen, maar licht huishoudelijke taken behoort wel tot hun pakket. En bed verschonen.... Tjah officieel mogen ze dat volgens de ARBOwet niet doen als het bed niet verhoogd is, maar er zijn genoeg kraamverzorgsters die het toch doen en daar geen probleem van maken. Zou ik 1 hebben die het echt niet wil doen dan doet mijn vrien het wel... En verder zijn ze er om jou te ondersteunen met de kleine.

@Vagans je weet natuurlijk niet van te voren of je hechtingen krijgt of niet en je weet ook niet hoe ''zwaar'' jouw bevalling zal zijn. Dus je kan nu nog niet zeggen dat je alles zelf gaat doen meteen de eerste dag, want dat kan wel eens vies tegen vallen! Bovendien als je hechtingen hebt, mag je ook niet TE veel doen zelf want dan heb je weer gevaar dat je hechtingen er uit springen. Dat had een vriendin van mij dus.

Liefs

7. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Wish hoe is het met jou???? al een paar dagen niks meer gehoord van je?? alles nog goed met jou en beebje??

8. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Kraamzorg;

Dan zal het wel goed komen hoor. Ook bij jou denk ik Vagans. Al zullen ze natuurlijk niet het complete huishouden kunnen doen in dat aantal uren, wellicht dat ze dat bedoelde en het wat krom zei?

@ SQ; Vroeg me net hetzelfde af, miste Wish ook al een paar dagen volgens mij.

@ Wish; Hoop dat alles goed is met jou en de kleine beeb.

@ all; Hmm heerlijk zonnetje hier, hond ligt lekker te zonnen en ook ik word er helemaal vrolijk van. Zo maar lekker de keuken afmaken ben flink aan het poetsen en doen. En daarna alvast het eten voor vanavond klaarmaken en klaarzetten voor zover mogelijk:)

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    @Vagans/kraamzorg: ook bij het volledige aantal uren doen ze niet alles in het huishouden hoor :D En wordt het ook "zorg voor moeder & kind" genoemd. En volgens mij horen idd de dingen die Aukje noemde er wel voor het grootste deel bij.

En ook als je geen hechtingen hebt, dan moet ze bijvoorbeeld controleren hoe je baarmoederstand is en of je geen ontstekingen hebt.

Ik voelde me een hele pief hoor, dacht ik :)... maar op dag 7 heb ik toch echt een hele vervelende terugslag gehad en was ik blij dat de KV er was!
    Ook hier is manlief fulltime thuis, maar het is toch lekker dat ook man/vriend zich lekker op jullie kindje kan focussen ipv zich druk moeten maken om het reilen en zeilen van de huishouding :D

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Zon????? Waar :(
    Hier is het al de hele ochtend grauw en mistig :(

11. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie

Lieve 'schat probeer eerst eens te gaan denken van ik kijk wel hoe het gaat je maakt je zo druk dat je straks geen leuke kraamtijdmkeijgt

En qua je man en moeder tuurlijk is het leuk dat hun de baby aan kleden maar man heeft nog nooit een Pasgeboren baby vast gehouden of in bad gedaan en dan is het suPer dat is daar hulp bij krijgt
    En qua je zelf je bent. Er niet zomaar weer hoor je moe hersteld
    Ik kon niet eens op me bennen staan. Ik ben danwel veel bloed verloren naar dat heb ik terug gekregen nou ik was zo slap als wat de eerste dagen
    Echt hoor meis je onderschat het En ik snap dat het duur voor jullie is maar daarom zou ik er juist van gaan genieten En het Ko's gaan laten want die vrouw zal jou gewoon naakt zien want dat is ook tijdens de bevallig zo en daar zijn ze ook bij

12. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Zo effe bijkomen. Heb de hele koelkast uitgesopt en alle bakjes, rekjes, glazen plaatjes afgewassen haha.
    De vis alvast drooggedept zodat ik hem straks kan kruiden & bakken!

Ook al een paar kastjes opnieuw ingedeeld en 2 wassen gedraaid.

Heb nu een drukkende 'soort menstruatiepijn' in mn onderbuik, echt zeurende pijn. Kan het niet zo goed plaatsen maar zal het vanavond wel effe melden bij de VK.

@ Vagans; Meissie maak je niet te druk, alles komt goed;)

13. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ SQ: Ik ben idd maar basis verzekerd, als ik dit wil aanvullen kost het me per maand ruim 30 euro meer en dat hebben we niet... Straks als ze iets groter wordt en er dingen zoals tandarts bijkomen zullen we wel moeten uitbreiden. En ze vertelde me echt zelf dat bij het minimum NIKS kwa huishouden erbij zat zei ze er echt speciefiek nog bij! En tuurlijk kan je niet meteen alles doen maar mezelf wassen was ik toch wel van plan, en als ik ondersteuning nodig heb dan liever door vriendlief of mn moeder. Ik heb het niet zo op vreemde die aan me zitten, ik kan me daar echt heel slecht onder voellen.

@ Hopmarjan: Ja ik weet nog niet in hoeverre vriendlief thuis kan zijn, kan goed zijn dat die er 2 dagen is en dan weer een week moet varen, daarom vind ik het heel belangrijk dat in die dagen dat die thuis is hij lekker veel met de kleine bezig kan zijn en niet dat alles wordt overgenomen door een kraamzuster. Huishouden sta ik eigenlijk altijd wel alleen voor, en omdat die vrouw zij dat ze
    echt Niks hoefde te doen komt mn moeder helpen.

@ Binna: Zijn ze bij de bevalling??? hier niet hoor... ik moet bellen als we naar het ziekenhuis gaan en als we naar huis gaan, dit kan van sochtends 7 tot savonds 10... O en mn vriend heeft wel al wat ervaring met pas geboren baby's in bad doen enzo, zn petekindje namelijk ;) Hij is daar handiger in dan ik! En tsja ik heb gewoon een hele nare ervaring gehad met handen aan mn lichaam die daar niet hoorden dus ik klap gewoon helemaal dicht als dat soort dingen moeten gebeuren...

@ Troetel: Ja ik weet het, ik weet ook dat ik mezelf van tevoren helemaal gek kan maken en alles zwart in kan zien... aard van het beestje zullen we maar zeggen ;)
    En jeetje wat ben jij ijverig! hier niet hoor, lekker lui vandaag! Hoef niet eens te koken omdat we bij vrienden gaan eten :)

Hier ook heerlijk weer! wordt er helemaal happy van en de hondjes lekker vervelend! hahahahaha

@ Wish: Ik mis je meid, enne Gefeliciteerd want jij bent jarig vandaag als ik het goed heb!

14. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Het is ook niet zo dat een KV alles uit je handen neemt hoor. Zij "helpt" met de baby etc... met andere woorden, zij doet het een keertje voor, en daarna mag jij/papa het lekker zelf doen onder begeleiding van haar, zij geeft tips etc.

Mbt handen aan je lijf: de KV kijkt in principe alleen maar bij de controles. en ze houdt je gewoon in de gaten. Bijv bij douchen... wanneer ik naar haar gevoel "te lang" in de badkamer was, dan riep ze aan de deur even of "het wel goed met me ging" etc. Verder niet.

En ja, handen aan je lijf.... tijdens de bevalling zullen er echt wel vreemde handen aan je lijf zitten. Maar je moet zo denken... dat zijn wel handen die het puur beroepsmatig doen hè en niet met een seksuele achtergrond/gedachte. Misschien dat dat het voor jou minder beladen maakt.

15. Vagans

Vagans Niet meer actief

Okeey allemaal leuk en aardig
    maar ik denk dat ik jullie maar vaarwel ga zeggen.
    Aangezien ik hier gewoon een vraag heb waar ik mee zit die vervolgens in het andere topic afgekraakt gaat zitten worden... nee geen zin in!

nee een KV hoeft mijn huis niet schoon te houden
    nee ik weet dat je niet gelijk alles kan
    maar NEE ik hoef ook niet in mn handjes te knijpen dat ze zo goed zijn dat ze komen, ik huur hun potverdomme in, niet andersom!

Nee sorry als het zo moet gaan ben ik weg hier, sorry voor de dames die het wel leuk houden

maar dat kinderachtige gezeik ben ik zat, we zijn hier toch allemaal volwassen mensen toch? of een stelletje dreinende kleine kinderen...???

de groeten!

16. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Hai meiden,

Net terug van de vk en alles was weer oké! Baby lag al met hoofdje naar beneden maar had nog alle ruimte om te draaien, dus daar was nog niets over te vertellen. Over 3 weken moet ik weer.

@ Chaartje: wat jammer dat de 3d echo niet gelukt is (hoor je toch vaak vind ik) nu hopen dat je frummel zich de volgende keer wel goed laat zien. Leuke foto's!

@ Troetel: Fijn dat de echo leuk was!

@ Vagans: Balen dat je weer zo rot geslapen hebt! Hopelijk vanavond beter! Wat raar dat de kraamzorg geen huishoudelijke taken doet :S

17. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Meiden, ik weet niet wat er NU WEER gebeurd.. Maar laat elkaar !@#&@&!@*@*@ is in zijn waarde zeg..

oh wat kan ik er moe van worden.. Is toch niet gek dat Vagans zich dit soort dingen afvraagt.. Is maar goed dat ik niet in dat andere topic lees want volgens mij zou er dan een grote rel komen!

als ik al dat gezeur alweer hoor..

Mensen wees oprecht en doe eerlijk maar met respect en ga anders maar lekker tegen jezelf zitten lullen !

@vagans; je hebt pb

18. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant

In Brabant:D Maar nu is hij ook weg hoor en is het grauw en hangen en regenwolken!!

19. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @ vangas. Als je thuis zou bevalen dan zijn ze er bij maar in het ziekenhuis niet. Heb je al met de Vk over je lichamelijke probleem om het zo maar te benoemen Enne niet we gaan er boven gaan staan. Jij bent teminste iemand die wel respect heeft

20. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ah... jullie zijn toch wel lief :)

en tegen de VK heb ik het nog niet gezegd maar ga dat wel doen, misschien valt het allemaal wel mee als ik goed blijf denken dat ik het beste voor mn kindje moet doen... normaal ben ik ook helemaal niet zo moeilijk, maar met bepaalde dingen... Ach ja. Komt vast wel goed ja :)

Deel Deze Pagina