Mei Mamma's 2011 Deel 3!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Bloemmm, 28 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    @ Vagans: Ja het is ook een onduidelijke mail, ik had m ook niet gezien totdat ik m laatst ging doorzoeken. anders effe naar prenatal mailen?

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik zal nog ff afwachten en anders idd gaan mailen.

Zitten nu bij vrieden, samen met de doggies (wij verwaarlozen ze niet ;))

3. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Binna, eigenlijk denk ik dat ik het fulltime werken enorm ga missen! Ik kan niet zo goed dingen uit handen geven en dat zal dan wel moeten. Heb vandaag te horen gekregen dat ik 3 dagen mijn eigen groep krijg en dan komt er 2 dagen iemand anders voor te staan. Ik had nog even de hoop dat ik overal een dag werd ingezet, dan zou ik namelijk geen enkele ouderavond etc. hoeven bij te wonen. Lastig, lastig. Straks zal mijn gevoel wel heel anders zijn als ons kleintje er is!

Sunnyqueen, wat een onvergetelijke Valentijn! Fantastisch! Echt leuk van je vriend om het zo aan te pakken! En wat knap dat jullie al weten welke! Wij zijn inmiddels aan boek 8 (!) toe… :$ Wel al hele leuke gezien, maar het idee dat er in een ander boek een leukere staat… De kosten schelen wel als ik het zo lees! Fijn dat jullie al zo ver zijn!

Chaartje, wat een eigenwijsje is dat ukkie van jullie! Ik heb er wel om gelachen; draait gewoon met je mee! Jammer dat het weer even duurt voordat je weer kan. Je verheugt je er toch op! Wat een onwijs gaaf (en groot) die echo van het voetje!

Troetelbeer, wat fantastisch om zo’n mooie echo te hebben! Enne die lenigheid verdwijnt zodra wij onze kinderen naar school doen! (Volgens mijn echoscopiste dan….)

Hopmarjanneke, bedankt voor je lieve woorden! Inderdaad moet mijn werk straks ook zonder mij. Ik denk altijd maar zo: iedereen is vervangbaar! Ben je niet al te laat voor een zwangerschapscursus? Ik schijn dus al vrij laat te zijn en ga alle 16 lessen niet eens meer redden!

Vagans, wat balen zeg zo’n nachtrust… dikke knuffel! Wat een pinnig persoon had jij bij de intake! Minimaal aantal uren, alleen jij en kind, geen bedverschoning; inderdaad wat gaat ze doen? Neemt ze haar breiwerkje mee ofzo????!;) Maar zoals de rest ook al zegt... laat het maar op je afkomen. Het loopt vast wel los.

Meimamma, wat zijn jullie vlot met het kaartje! Wel heel leuk dat jullie zelfs al een proefdruk hebben!

Senna, jammer maar ik snap het volledig! Begin er ook een beetje moe van te worden. Geniet van je zwangerschap en jullie kindje straks!

Lilo, alles wat gratis is, is heerlijk! Zeker al die babydozen!

Nou ladies, ik heb mijn eerste Zwangerschapscursusavond erop zitten...! Pfff, wat een bevalling:D! Ik heb de eerste 10 minuten alleen maar gedacht: 'Niet lachen, niet lachen!'. En het is me gelukt!
    Ik zie het nut er wel van in, al vind ik bepaalde dingen ook wat overdreven. Zo moet ik de hele dag door tegen de baby praten... euh, ik heb wel wat beters te doen.
    Ze bellen toch zelf van het kraamcentrum voor een intake of niet?

4. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ guusje: haha ik denk dat ik mn lachen dan niet in zou kunnen houden hoor! En ik praat eigenlijk nooit echt tegen dr... Is dat belangrijk dan?
    En ik kreeg een breif van de kraamzorg of ik hun wilde bellen voor een afspraak.

Hier net gegeten: boerenkool... Niet echt mijn ding maar daarom aten we hier omdat hun weten dat vriendlief het wel heel lekker vind en ze wilde voor mij wel iets anders maken maja dat hoefde van mij ook weer niet en ach ja het is gezond voor de beeb ;)

5. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    meiden ga vandaag vroeg afsluiten, effe hondje uitlaten gtst kijken en dan slapen. Slaap lekker allemaal!

xxx

6. chaartje79

chaartje79 Bekend lid

4 jan 2008
    515
    60
    28
    Horeca medewerkster
    Assendelft
    Senna jammer dat je weggaat
    heel veel succes met je zwangerschap en de baby

Dit is heel jammer hoor we kennen elkaar niet eens persoonlijk maar delen het wonder dat we een wondertje mogen dragen
    ja we kunnen niet alles met elkaar eens zijn en als iets je niet zint moet je dat ook kunnen zeggen maar word gewoon niet te persoonlijk
    ik vind het knap dat sommige hier hele persoonlijke dingen vertellen en ik voel me op me gemak om sommige dingen van mij te delen

En alss ik eerlijk moet zijn is dit voor het eerst dat ik op een zwangerschapsforum zoveel 'beef'heb gelezen terwijl toen ik lid van de september mammas werd er echt elke dag lekker en vrolijk werd geklept..
    Das wel een heel verschil met dit clubje

Maar toch we moeten elkaar in waarde laten en laten we het leuk houden
    ben zo benieuwd naar jullie kindjes en welke baby als eerste word geboren en wat de verhouding van jongens en meisjes zal zijn
    En dat alles maar goed mag blijven gaan met onze beebjes en ons natuurlijk

Dus ff van mij een dikke emo knuffel want ik zit weer uit het niets weer te snotteren achter me pc
    die hormonen ook he

Ow ja vandaag was ik bij de VK en nu liet Frummie zich wel van haar zijn beste kant horen en zwom zelfs richting de doptone toe zodat we der hartje nog beter konden horen
    ik had echt ff nu doe je het wel
    ja nu weer 2 weken wachten voor ik frummie mag zien en dan hoop ik ookz eker dat ik dit keer wel een gezichtje te zien krijg

7. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Ja we waren al een paar weken via internet aan het kijken.
    Ik vond weer andere kaartjes leuk als mn vriend en telkens konden we het niet eens worden.
    Maar die we nu hebben vonden we beide leuk.
    Dus gelijk proefdruk besteld. En we vinden m echt leuk! Beide;)!
    En hij is hier via de drukker te krijgen:D

8. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Ik heb overgens weer een foto in het buikentopic geplaatst;)

9. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    wij hebben ook een proefdruk thuis gehad. alleen kreeg ik nu nog een andere gratis en die is ook erg leuk.

En weet niet wie mij op msn had maar mijn msn deed het niet meer. heb nu een nieuw mail adres dus als je wilt msn pb me maar

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik denk ook niet dat ik echt een cursus ga doen hoor. Maar de yoga begon bij de oudste ook pas bij 32 of 34 week geloof ik. Ik moet sowieso nog een "Hebamme" zoeken ivm de nacontroles thuis. Het loopt hier altijd een beetje anders in Duitsland. Kraamzorg ben ik nog mee bezig. Organisatie wil wel over de grens "hoppen", maar mn verzekering doet lastig. Dus het is heel goed mogelijk dat ik geen eens kraamzorg krijg!

11. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Lilo: Trusten

@ Chaartje: Wat leuk dat frummie er naartoe zwom hahaha!

Zo, nu weer ff lekker thuis
    wel last van mn buik en rug, maja dat heb ik altijd als ik bij andere een tijdje heb gezeten waar je toch niet zo snel onderuit gezakt op de bank gaat hangen en ze hebben daar mn voedingskussen ook niet ;)

12. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Meisjes ik ga slapen. allemaal een goede nacht!
    Trusten xx

13. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Goeimorgen meiden

Iedereen lekker geslapen. ??

14. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Goedemorgen meiden!

@ De zwemmende vis; Nou die heeft gezwommen hoor hihi. Heb flink wat water gedronken tijdens het eten (zoals altijd hihi) en we hebben lekker pangafilet met rijst, wortels &doperwten en een lekker tuinkruidensausje gegeten.

@ Vagans; Fijn dat jullie met de buurvrouw hebben gepraat, hopen dat het eindelijk wat uithaalt!

@ Guusje; Hahaha moet wel lachen om jouw reactie op de zwangerschapscursus.. Maar wel fijn dat het leuk was! Kraamzorg: Ze bellen volgens mij inderdaad zelf (en anders moet het in de brief staan dat jij moet bellen denk ik).. Al heb ik ook nog niets gehoord..

@ Chaartje; Dikke knuffel voor jou meid!

@ Geboortekaartje; Hier er nog niet helemaal uit.. Wel weten we waar we hem gaan bestellen haha.
    Gisteren bij de VK toch ook weer wat mooie ideetjes gezien!

@ Binna; Ik wil natuuuuuurlijk jouw msn:D
    @ Marjan; Hopen dat je binnenkort toch wel alles geregeld kunt krijgen. Lijkt me niet fijn op deze manier maar het zal vast allemaal goed komen!
    @ meimamma; mooie buikfoto hoor:D

@ Ego;
    Gisteren controle VK lekker samen met moeders en mannetje. De pijnen die ik had toch even aangegeven en ik had eerst een stagair (VK luisterde mee vanuit andere ruimte) maar die nam het allemaal toch goed op. Ze waren best ongerust en dachten dat het evt. Weeën waren en dat de baarmoedermond misschien open stond en of ik vruchtwater was verloren durfden ze niet uit te sluiten. ( Voor degenen die zich nog dat vochtverlies herinneren van vorige week ergens).

Uiteindelijk bleek geen vruchtwater en na inwendig onderzoek bleek de baarmoedermond gelukkig nog dicht. De pijn komt vermoedelijk af van een eventuele blaasontsteking, maar ik moest volgende keer even timen hoelang er tussen de krampen zit als het steeds vaker gebeurd. Ze sloten ook niet uit dat ons meiske wellicht al aan het indalen is. Vandaag in ieder geval even naar de HA urine wegbrengen ter controle. Meisje lag trouwens ook flink voor op groei, een flinke week.

Nou meiden ik ben weer helemaal bij.

Liefs

15. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @troetel heb je een pb gestuurd. en dat was wel schrikken denk bij de vk. hoop dat het geen blaasontsteking is maar eigelijk ook weer wel want dan is dat de verklaring (snap je hem nog :D )

16. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Binna;
    Ik heb je pb gehad. Msn toegevoegd:)

Haha ik snap hem wel ja. Hoop het zelf eigenlijk ook, dat betekent dat die krampen (en zorgen) weg gaan. Het kwam gisteren inderdaad wel even hard aan omdat een blaasontsteking natuurlijk een risico kan zijn voor de kleine uk! (Moedergevoelens speelden gelijk op haha).

Manlief stond verbaasd dat ik in het begin nog riep: WHAAAA inwendig onderzoek.. En dat ik nu zonder zucht of steun het toe liet hahahaha..
    Hij zei ook: Leuk hoor die stagair, maar die wil ik niet bij de bevalling.. Stel dat zij het niet aankan dan moet de vk zelf weer ingrijpen. Lijkt me niet zo ontspannend.
    Ik had zoiets van: Ah maakt niet uit, kind moet eruit hahahaha..

Zwangerschapskwaaltje denk ik: Minder druk maken om wat je te wachten staat!

@ blaasontsteking:
    Grrr bel ik om 8 uur netjes de HA voor de zekerheid. Mocht ik mijn ochtendurine niet meer brengen want die was ouder dan een half uur en had niet koel gestaan. Moet ik dus wachten tot ik weer moet plassen! grrrrr

Liefs

17. Vagans

Vagans Niet meer actief

Goedemorgen Dames

@ Troetel: Nou gelukkig dat het niet iets heel ernstigs is!
    En tsja inwendig onderzoek, jij liever dan ik... brrr... miss wordt ik ook nog een held hoor ;) haha

Hier redelijk geslapen tot ik wakker werdt rond 10 over 7 omdat vriendlief uit bed ging die wakker werdt van het gestofzuig van de bovenbuuren... Gelukkig kwam die wel terug en hebben we nog lekker tot half 10 op bed gelegen geknuffeld maar wel voornamelijk met de hondjes HAHAHAHA

Vandaag niks op de planning, ik had wel met de honden naar het losloopgebied gewild maar vriendlief heeft daar niet zon zin in helaas en het is veel te ver om naartoe te lopen of fietsen...

dus nog maar ff kijken wat we gaan doen.

fijne dag iedereen!

18. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Vagans;
    Fijne dag meissie:) Maak er iets gezelligs van samen;)

@ pffff effe stoom afblazen; Kan nauwelijks plassen en moet nog steeds urine wegbrengen maar die paar druppels werken nou niet echt mee aan de hoeveelheid die ze nodig hebben!! Ik voel ook niet wanneer ik moet plassen (heel handig)..

De hormonen vinden het ook niet leuk.. zo nog maar eens 'proberen' te plassen..

19. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Troetel: HAHA ik plas me een ongeluk! ;)

Zat net is te denken morgen heb ik gewoon de PRET ECHO!!!
    hihi

20. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Vagans; Ja ik normaal dus ook. Maar denk een bijwerkingetje van de blaasontsteking!
    Wat super meis; morgen de pretecho:D Spannend hoorrrr!!!;)

Net urine weggebracht en straks bellen ze met de uitslag. Hoop dat ik vandaag dan nog een receptje kan ophalen want heb echt PIJN!

Deel Deze Pagina