Mei Mamma's 2011 Deel 3!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Bloemmm, 28 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ GuusjeB: Tsja mijn hondjes zijn inderdaad wel gewend om op de foto te gaan, maar dat leren ze ook gewoon met de basis comando's mee zoals zit en blijf ;) Enne ik denk dat bowlen nu niet zo goed voor je lichaam is... lijkt mij totaal niet fijn iig!

@ NooNoo: Gewoon terug lezen met een kladblok erbij ;)

@ Gravid: Jeetje wat ben jij goed bezig! Keukenkastjes schoonmaken... wat is dat? :) Hier draai ik zowiezo voor het huishouden op, vriendlief zegt me dan te gaan helpen maar doet het vervolgens niet, en ik ga dr echt niet om vragen!!!

Zo, net lekker gegeten, hondjes uitgelaten en nu weer thuis! Erg veel last weer van mn rug helaas, krijg je als je ergens anders bent die weer andere banken hebben als jij en je ook niet zo snel onderuit gaat liggen (al mag ik dat daar wel hoor) Nu lekker bank hangen en mn lichaam een beetje proberen te ontspannen!
    Hebben jullie daar ook zon moeite mee? heb heel de dag het gevoel alsof ik alle spieren in mn lichaam aan span en dat is erg vervelend, savonds in bed duurt het ook heel lang voor ik me eens kan ontspannen en dit gaat vaak gepaard met veel pijn :(

Oja en de kleine meid is weer lekker aan het bewegen :D

2. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Hallo iedereen,

Sorry meiden heb geen puf om op iedereen te reageren, want ben helemaal gesloopt. Wij zijn vanochtend rond kwart voor 10 richting de Ikea gereden. We waren mooi op tijd daar. Kwart voor 11 en om 11 uur ging de Ikea open. We hebben ledikant en een ladekast gekocht. De ladekast gebruiken we tevens als commode. daarnaast hebben we nog een matras + matrasbeschermer gekocht voor het ledikant en een aankleedkussen met 2 hoesen. Nog een lakentje wat hetzelfde motiefje heeft als de aankleedkussen hoesen. En een dekentje. En nog een lamp met 3 spotjes voor aan het plafond in de babykamer. Lamp heeft vriendlief vanavond meteen op gehangen. We hebben lekker gegeten bij de Ikea en ik kwam zelfs een collega tegen hahaha! Daarna zijn we naar de voetbalwedstrijd Sc-Heerenveen - Feyenoord geweest. Vriendlief heeft seizoenskaart voor Heerenveen en zit altijd naast zijn vader. Als zijn vader niet kan dan mag ik altijd op die seizoenskaart. Zijn ouders zitten nu op Sint Maarten bij mijn schoonzusje dus ik kon gezellig mee. Daarna naar huis en lekker pistoletjes met brie gegeten uit de oven en lekker bank hangen. Zonet even heerlijk gedoucht en ben nu echt kapot dus ga nu heerlijk met mijn benen omhoog op de bank liggen tegen mijn schat aan! Fijne avond nog en welteruste voor straks!!!

Liefs

3. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Meiden ik ga afsluiten en lekker tegen mn ventje aan kruipen in bed;)

Trusten! xx

4. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @Guusje. Door dat ik bi. Bekeninstabilteid heb (lichte vorm) en zere rug en harde buiken leek het mijn geen gOed iedee om te gaan bowlen ( al vindt ik dat niet erg vindt er niks aan )

@noonoo. Wat ook helpt is een leeg wordt document of nog een zP pagina te openen en tijdens het lezen meteen te reageren

@sq. Oeii leukk Ook Ikea leeg geshopt ;)

@Gravid. Nee ik kan daar ook te veel kopen haha

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ SQ: Wat fijn dat je zon leuke dag gehad hebt en lekker bent geslaagd!

@ Binna: nee mij lijkt bowlen nu ook echt niks!

@ Meimamma: Trusten!

Ik ga ook naar bed, mn ruggetje is gebroken dus het wordt tijd.

weltrusten allemaal! X

6. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Tja, net wat ik al zei.. nesteldrang :D En zonnetje dr bij, dus ik was helemaal in vorm haha.
    Vriendlief helpt hier wel heel lief mee, al heeft het even geduurd voor hij dat uit zichzelf deed.. ;)

Sunny: Leuk geshopt dus :D

Meiden, slaap lekker!! Ik duik ook me bedje in!!

7. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Goeimorgen meiden

War vindt ik wakker worden als het al licht is toch fijn. En dan zekker als je kan zien dat het mooi weer wordt heerlijk

Hebben we nog plannen vandaag meiden ??

8. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Goedemorgen!!!

Het zonnetje schijnt al lekker!!! Heb zin in de lente:D

Wij hebben om 10.00 de groeiecho. Ben heeel benieuwd of de kleine man nog steeds voor ligt op groei of dat het een beetje bijgetrokken is.Ook ben ik benieuwd of mn placenta ondertussen niet meer voor de uitgang ligt. Al met al toch weer leuk zo'n echo en spannend!!
    Daarna weer aan de schoonmaak en opruim.

Wat zijn jullie plannen vandaag?

9. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Goedemorgen meiden!

Lekker weertje buiten, wat kan ik toch vrolijk worden van dat zonnetje. Gisteren zijn we hier nog lekker even langs het water wezen lopen met de hond. Even uitwaaien en dat deed ons echt goed;)

@ Binna; Alvast gefeliciteerd met je verjaardag dan:D En hoop dat je een leuke dag hebt gehad gister.
    @ Rianne; Nog gefeliciteerd met je verjaardag:D Enne oud? Je bent zo jong als jij je voelt toch;)
    @ Vagans; Wat een schattige foto van Pulchra hihi.
    @ Sanny; Jeetje leuk dat je zo creatief bent zeg:D
    @ Noonoo; Gezellig dat je er weer bent. Snap wel dat je er tegenop ziet om alles op te rakelen maar denk dat het voor je eigen verwerking wel fijn zal zijn als je die brief eenmaal geschreven hebt.

@ Ikea; Hihi die hebben flink verdiend aan de meimamma’s dit weekend!
    @ Wish; Veel plezier bij de echo;)

plannen vandaag: De konijnenhokken schoon (qua energie bijna een dagtaak..:() en wat wasjes draaien en ophangen. Verder nog even kijken wat ik ga doen.
    Morgen komt mijn mams op visite en die wou alweer helpen met het e.e.a. echt een schat!

Liefs

10. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Hoi meiden goeiemorgen!

Hier werken van half 11 tot half 1 daarna eens kijken wat we gaan doen.
    Ik ga zo als ik mn ontbijt op heb eerst even de vk bellen voor mn eigen gemoedsrust.
    Tis hier al een paar dagen een stuk rustiger als normaal in mn buik.
    Af en toe voel ik wel een schopje maar tis wel minder als als dat ik gewend ben!

11. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Net vk gebeld moet zo eerst werken en daarna ff naar zh hartfilmpje en echo maken. Misschien dat kindje gedraaid is ofiets...

12. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Goedemorgen allemaal!

Vanaf nu ga ik hard proberen om alles bij te houden en de tip om er een extra ZP-pagina bij te openen vond ik wel een goeie, zit nu dus met meerdere schermen te werken. Ik word nog weleens een allround ZP-miep :D

Wish30, succes straks met de groeiecho!

Troetelbeer90, jij succes met het verschonen van de konijnenhokken. Ik weet nog wel dat ik knaagdieren had (cavia's en een hamster)... wat een rotwerk vond ik dat altijd, en dan waren het nog niet eens supergrote kooien. Gelukkig deed mijn broertje altijd de konijnenhokken buiten ;)

Meimamma, hoe laat kan je dan terecht bij de VK? Goed dat je gebeld hebt in elk geval, dat is toch wat ze altijd adviseren he?

Ik heb gisteren de brief geschreven, heb er ruim 1,5 uur aan gewerkt en uiteindelijk is ie 3 pagina's lang geworden. Voornamelijk bij de feiten gebleven (die zijn erg genoeg) en in de laatste alinea vond ik dat ik m'n gevoel nog wel even mocht laten spreken.
    Vanmiddag bellen met m'n leidinggevende en vragen wat nu de bedoeling is, hopelijk heeft zij voor mij een adres waar ik deze prachtige brief heen kan sturen. Ik kan niet wachten :D (met overigens een afschrift aan meneer de bedrijfsarts himself, zo ben ik dan ook wel weer...)

Hier vandaag geen woeste plannen. Vanmiddag eventjes naar de apotheek, heb sinds gisteren een ontstoken oog. Ziet er heel charmant uit :$
    M'n man is i.v.m. de carnaval vanmiddag ook vrij dus wie weet gaan we nog even op pad samen. Had al weer allerlei ideetjes voor de babykamer :D

13. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Wish: Veel plezier met de echo

@ NooNoo: beterschap met je oog

hier geen wilde plannen, laatste dagje met vriendlief voor die weer een week gaat werken... zucht... hoe verder ik in mn zwangerschap kom hoe vervelender ik het vind dat hij weg gaat :(

verder genieten van het zonnetje en boodschapjes doen :)

14. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Hallo Mei Mams,

Houden jullie het een beetje vol?
    Hier telkens een schoonmaakwoede pfff....Jullie ook zo'n last daarvan;)

Gisteren de gehele tuin alvast wat zomerklaar gemaakt ( kan namelijk niet meer wachten om buiten te zitten met een goed boek en een bakkie thee)

Slaapkamers van top tot teen geboend, kelder opgeschoond ( had zo'n lekker bouwspin op de l.been lopen brrrr....)

Huiskamer, douche, babykamer + Kraamkamer gereed en deels schoon.

Echo's: Meiden veel plezier:D

Ontstoken oog: Heel erg vervelend, En dan schijnd de zón er ook nog zo in pfff....sterkte hopelijk is het snel over.

Plannen: Hier draait de wasmaschine overuren, de hond is er net uitgeweest, zo even eten en daarna op visite.

Vraagje aan jullie mei Mams: Hebben jullie hier ook last van ( nouja last vervelend gevoel meer); Last van ribben, en dan ook last van de rug? Het is net of de kleine de ribben gebruikt als harp....:)

Iedereen een hele fijne zonnige dag toegewenst...Laat de zomer maar komen heeeeerlijk;)

15. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Goedemorgen op deze zonnige morgen.

Plannen voor vandaag: Stofzuigen, afwassen, wc en douche schoonmaken en wachten tot de kraamzorg er is voor de intake!

Daarna in de relax stand want dan heb ik wel weer genoeg gedaan voor vandaag!

Fijne dag iedereen!!!

Liefs

16. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik wip ook weer effe langs!

@ Meimamma; Rustig aan en ik duim voor je dat alles gewoon goed zit!

@Noonoo; Dat voelt vast wel fijn dat die brief geschreven is;)
    enne konijnen; tja we hadden er sinds eind 2009 ineens 5!! (nestje gekregen). Inmiddels is er 1 verhuisd en 2 overleden (de papa en een kleintje). Maar vind het nog een pokkewerk hoor. Ze zoeken nog een nieuw thuis want naast ons grote huis, de 3 katten en de hond straks ons beebje das al druk genoeg!

Maar heb het huisje zoeken voor de nijntjes effe op non-actief gezet. Zijn al 3 keer mensen geweest die erom zouden komen en dan telkens lieten ze het afweten en waren ze niet meer bereikbaar ofzo. Dan vind ik het niet echt fijn om de verantwoording voor beestjes aan dat soort types over te laten!

@ mei-papa's die nog een vrije dag hebben: Heerlijk maak me maar jaloers. Mn mannetje is gewoon aan het werk (wij vieren geen carnaval) maar al zijn collega's hebben een vrije week opgenomen. Ach wij bewaren die lekker voor na de bevalling:D

@ Typje en SQ; Zo jullie nesteldrang is ook lekker op dreef hihi:D

@ Typje; Heb niet zozeer last van mijn ribben (nog niet) dus even afkloppen haha.. Maar mn rug is echt dood, voelt elke avond en ochtend alsof er 60 vrachtwagens overheen zijn gereden. En merk dat ik snel kortademig ben en ze echt de ruime vanboven ook goed gaat innemen. Dus wellicht gaat ons meisje ook nog harp spelen op mn ribben hahahaha..

17. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Goeiemorgen!

Wish, veel plezier bij de echo!

Troetel, ja ik ben zo oud als ik me voel alleen ben ik me soms ineens bewust van mijn kalenderleeftijd en dat is toch even slikken, gaat zo hard!

Meimamma, hoop dat je gerustgesteld wordt met de echo!

NooNoo, hoop dat je brief die bedrijfsarts terug fluit, wat een oelewappers soms he...

Typje, ik voel wel schoonmaakwoede maar kan me niet uitleven, elke stap die ik zet is minstens een harde buik, tegenwoordig al sinds ik opsta, erg fijn, ik kijk wel naar mijn zooi en doe soms toch wat... ;)

Mijn plannen, zwangerschapsuitkering aanvragen bij het UWV :D
    Mijn Maxi Cosi Mura op marktplaats zetten *snik*, fijne wagen (iemand interesse?) maar passen geen twee kindjes in...
    Verder boodschappen en niks... :)

18. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Vagans, wat voor werk doet je man? Heb je vast al eens verteld maar aangezien ik een late instromer ben heb ik dat gemist ;)
    Ik heb zelf wel dat ik het de laatste tijd heel fijn vind om samen te zijn met m'n man, altijd wel natuurlijk maar het wordt wel sterker. Of het komt door de zwangerschap of het feit dat ik hele dagen thuis zit en weinig meer om handen heb weet ik niet... weet wel dat ik uit kijk naar vanmiddag, lekker weer met z'n 2en... en dat terwijl we net een heel weekend achter de rug hebben :D

Typje, lekker hoor die schoonmaakwoede haha!
    Ik heb het een beetje... maar ben van mezelf geen poetswonder dus dat ik het een beetje heb wil al heel wat zeggen :p
    Ik ben de laatste weken zo ongeveer vergroeid met een fles Sorbo Blue Wonder aan m'n hand. Dat spul ruikt zo lekker opeens en het laat alles zo schoon en glimmend achter. Maak op sommige dagen wel 3 keer het aanrecht helemaal schoon. Kan dan ook helemaal hysterisch worden als m'n man de katten weer water laat drinken uit de kraan en er daarna allemaal weer natte pootjes en haren op het aanrecht liggen :) ;)

19. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ NooNoo: Mijn vriend is binnenvaart schipper op een duw-sleepboot. lichamelijk erg zwaar werk maar ook flink gevaarlijk, een klein foutje van hem of collega's kan al tot ernstige ongelukken lijden... niet echt het fijnste beroep als je vriendin thuis zit zwanger te zijn ;) Hij werkt week op week af en gaat morgen weer voor een week weg :(

20. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    @Sunnyqueen; Suc6 met de intake

@Troetelbeer; Inderdaad nesteldrang is begonnen ( nu al :))
    zo'n last van je rug jeetje, en dan zit ik heftig te zeuren over me ribben ( schaam,schaam) Hier ook wel eens, dat je je geen houding aan kan nemen, zo'n steken in de rug, maar gelukkig niet continu last van. Qua kortademigheid, inderdaad ook last van, vooral bij het plat liggen. Erg vervelend. Ja misschien gaat je kleine meid ook proberen harp te spelen hihihihi....Pfff hoop het niet voor je...

@Rianne; Oei harde buiken, ja inderdaad dan kun je niet veel doen...Heb je wel hulp? Kan soms makkelijk zijn. Hier hielp trouwens s.moeders laatst mee....Geen aanrader grrrrr, Was alles kwijt. En had alleen maar commentaar pfff.

Maxi cosi, nee geen plaats voor twee...beetje krapjes hihih

@NooNoo; En bedankt NooNooman hihihi....zo herkenbaar, heb je alles schoond, en papieren opgeborgen. Kom je later weer in huis. NOU net of er een bandje terug gespoeld wordt pffff....Hier dan geen katjes in huis, alleen een hond. Maar och och die haren....:)

@Vagans; Kan me voorstellen dat je blij bent dat man weer thuis is.
    Lijkt me inderdaad geen pretje.

Deel Deze Pagina