Mei Mamma's 2011 Deel 3!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Bloemmm, 28 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Vagans en SQ ook natuurlijk: Gefeliciteerd met 29 weken:D

@ Meimamma; Oei echt vervelend he die dromen. Ik lach er elke ochtend maar om wat ik dan weer verzonnen heb 's nachts.
    Mijn vriend kan er ook wat van ( volgens mij geef ik de hormonen door ofzo). Die droomt ook zooo raar de laatste tijd!

Hoop dat je vanmiddag een beetje bij kunt slapen!

@Vagans; Jij ook al zo slecht geslapen, vervelend hoor meid. Misschien vanmiddag een dutje doen nog?

@Ego; Hier echt knallende koppijn en een dikke keel. Hoop niet dat ik ziek word:( Vond toch wel dat ik mijn portie begin dit jaar al had gehad 2 dikke weken flink ziek in bed gelegen. Wil de rest toch even overslaan dit jaar.

Beetje rustig aanrommelen vandaag en vanmiddag mn mams op visite. Vanavond lekker restje spaghetti eten (gisteren gemaakt:D) en daarna om 20:30 pas!! naar de VK voor controle:)

2. mijn3ekindje

mijn3ekindje Actief lid

24 feb 2011
    303
    0
    0
    hallo meiden sorry dat ik verder geen antwoord nog geef maar moet even klagen hoor voel me zo k*t
    ik ben morgen al 29 weken zwanger en mijn man heeft nog steeds niet op zijn werk verteld dat hij weer Vader wordt.en Gisteren ben ik weer naar de VK geweest en zij zei dat volgende keer hij ook mee moet omdat ze dingen gaan bespreken over de bevalling en een uitgebreide groei echo gaan maken. zegt mijn man dood leuk toen ik hem dat thuis vertelde dat maak ik zelf wel uit of ik heen ga. grr ben nog steeds boos. hij is nog maar 1 x meer geweest en dat was naar de 20 weken echo. okay nu hebben wij een zoontje van 2 en half die om half 7 op bed ligt en overdag kan hij geen vrij nemen. dus ja daar pas ik me bij aan. maar de volgende afspraak is om half 6 en ons zoontje kan bij mijn ouders logeren. ik weet echt niet hoe ik er mee aan moet hoor bleh. heb het idee dat ik me misschien aanstel en dat het door de hormonen komt. maar herkent iemand dit? en wat zouden jullie doen?
    Deze zwangerschap is ongepland.
    bij de eerste 2 is hij wel elke keer mee geweest.
    hij durft het op zijn werk niet te vertellen.
    (hij heeft een hele nare baas en hij vind zijn werk ook beslist niet leuk is dus ook op zoek naar ander werk ) hij is erg bang voor Nare reacties.
    nou was hij Gisteren wel vreselijk chagrijnig (zoals meestal als hij uit zijn werk komt ) dus ja misschien was het ook niet het juiste moment.
    maar ja wanneer moet ik het dan zeggen.
    hij is de laatste tijd elke dag chagrijnig behalve in het weekend en laatst was hij een week flink ziek en toen was hij een stuk vrolijker dan op een werk dag.
    maar het deed mij pijn.

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ troetel: Beterschap

@ Mijn3eKindje: jeetje das is vervelend! Mijn vriend gaat elke keer mee... dat wil ik gewoon heel graag en hij heeft het ook al heel snel op zn werk verteld! Ik zou ook vet boos zijn als die van mij zo reageert als die van jou!!!

Sterkte!

4. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Vagans, het lijkt mij dus weer heel irritant om niet te weten wanneer je kindje komt, een "window" van 5 weken is veels te lang hahaha
    Ik zou altijd wel een positieve reactie geven op de foto's van iemand new born baby ja maar als je relatie tot diegene meer is van het lollige en een beetje sarcasme dan moet dat zeker kunnen en trek je je niks aan van anderen ;)

Meiden, pas maar op wat jullie straks allemaal tegen je spuit gaan zeggen, wedden dat 9 van de 10 mama's hier straks koetsie koetsie boven de wieg hangt hahaha :p

Mijn3ekindje, begrijpelijk dat het voor jou k*t voelt dat hij niet zo betrokken is als de eerste twee keer en dat hij het niet op zijn werk heeft gezegd maar om even voor hem op te komen. Je zou maar een kl*te baas hebben en elke dag met lood in je schoenen naar je werk gaan (je moet toch voor je vrouw en kids zorgen).
    Ik snap beide kanten dus heel goed en denk dat jullie elkaar moeten proberen te steunen in waar je tegenaan loopt, zonder de ander wat op te leggen anders zit je allebei klem en ben je alleen maar "tegen" elkaar terwijl je nu juist "met" elkaar moet zijn.
    Sterkte meid (mijn manlief ligt ook niet makkelijk met zijn baas, vorige keer (andere baas) ook al niet...)

Ik ga maar weer eens een stukje kozijn schilderen, heb geen zin, iemand zin om een babykamer te witten? :D

5. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ mijn 3e kindje; Snap dat het met al de hormonen heel zwaar valt. Mijn mannetje heeft het ook niet altijd lekker op zijn werk en kan daardoor ook flink rot reageren soms. Maar als we er samen even over praten of ik uit flink mijn gevoelens dan draait hij echt wel bij.

Advies is dus echt effe een rustig moment te pakken en flink je gevoelens te uiten & hem ook die kans te geven!!. Ongepland of niet, het kindje is vast hartstikke welkom en het is jullie 3e wondertje. Daar moeten jullie samen van genieten.

Kortom; jij moet even sterk zijn en begrip tonen voor dat hij zo reageert. Hij moet even inzien dat het voor jou ook niet makkelijk is.
    En jullie moeten gewoon samen naar de VK want of zij dat nou heeft gezegd of niet dat hij er bij moet zijn. Het is gewoon een belangrijke afspraak waar jullie beiden bij moeten zijn!

*Dikke knuffel vanuit hier*

@ Vagans; Dankje meid:)

@ Rianne; Ben niet zo goed in witten hahaha. Wil je man dat niet doen??

Pff ken het hoor, ben de laatste tijd minder vooruit te branden dan t vorige semester!

Zo ga weer effe kinderkleertjes hier op ZP en op MP te koop zetten voor een prikkie. Wil er echt vanaf nu we hebben zoveel kleertjes die we niet mooi vinden, over hebben of wat dan ook. Zolder staat er vol mee!!

6. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Goedemorgen meiden!

Hier weer lekker uitgeslapen tot 10:30. Heb ontzettende last van mn rug dus moet echt rustig aan doen. Vandaag niets op de planning, ja alleen de hond uitlaten ;)
    Verder ga ik de afleveringen van Moeders van nu terug kijken en een beetje hangen. Vanavond kookt schoonmams voor ons dus zelfs dat hoef ik niet te doen! Heerlijk is dat toch :p

@ Binna: Ik krijg begeleiding voor nu en de bevalling. Het meest voor de bevalling maar ik heb er nu ook wat aan :)

@ Wish: Hopelijk is de ruzie tussen jou en je man weer opgelost

@ Vagans: Wat stom dat ze daarop reageren :S Ik heb ook al een aantal reacties op die 3d foto van ons gehad dat ze mooie bolle wangetjes had .. lijkt me alleen maar goed een bolle baby ;) niets van aantrekken van die tutjes hahaha. Gefeliciteerd met je 29 weken!!

@ Meimamma: Hahah die dromen van jou ;). Ik heb ook ontzettend vage dromen, maar ook hele werkelijke die gewoon echt niet leuk meer zijn!

@ SQ: Ook jij gefeliciteerd met je 29 weken!

@ Troetel: Beterschap meis!!

@ mijn3ekindje: Vervelende situatie meid! Ik zou zo even niet weten hoe ik zou omgaan met deze situatie, ook omdat het natuurlijk pas ons eerste kindje is. Het enige wat je kunt doen is samen gaan zitten en vragen naar de reden waarom hij het nog niet verteld heeft en waar hij mee zit .. iig succes en een knuffel!

7. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @Vagans, JAAAAH 29 WEKEN!!! Gefeliciteerd!!!

@dromen, heel herkenbaar ik droom ook de gekste dingen. Ik lag vannacht weer te huilen en vriendlief trooste me gelukkig. Ik droomde namelijk over een soort oorlog en we waren in een supermarkt mijn moeder en ik en alle mannen waren al opgepakt of zelfs erger. En zodra er een zoemer ging moest je maken dat je je ging verstoppen. Alle zwangeren en alle bejaarden hadden voorrang. Maar er was maar beperkt ruimte in de schuilschappen (schuilkelders, maar dan tussen de schappen van de supermarkt.) Dus mijn moeder duwt mij zo'n schuilplek in en mijn nicht die ook zwanger is kwam er ook bij en mijn oma en nog een tante, toen paste mijn moeder er niet meer bij dus die moest op zoek naar een andere schuilplek, maar die was natuurlijk te laat en werd voor mijn ogen opgepakt.... Nou ik was er helemaal af toen.... Gelukkig werd ik op dat moment wakker omdat ik aan het huilen was, maar pfff wat een nare droom. Maar goed hoe verzin je het!!???

@Troetel, zorgen maken om je kleine hoort er nou eenmaal bij. Is niet meer dan logisch. Vanaf het moment dat je zwanger bent krijg je het verantwoordelijkheidsgevoel van een moeder en dat blijf je de rest van je leven houden. Nu ze nog in je buik zit, als ze er straks uit is en ook als ze straks volwassen is. Zorgen blijven altijd bij je! Dat is wat je moeder maakt. Maar meid laat je niet gek maken door alle horror verhalen zoals kindjes die in de buik sterven, natuurlijk gebeurt dat, maar tot nog toe is dat maar zelden en het gaat vaker goed dan niet goed.

@mijn3ekindje, W.b. controles. Mijn vriend is de 1e echo (tevens termijn echo) mee geweest en de 20 weken echo en vandaag gaat hij weer mee. Ik heb elke controle een echo en om daar elke keer voor vrij te vragen is ook wat te veel van het goede dus dat hoeft voor ons beiden niet. Dan vraag ik of mijn schoonmoeder of mijn moeder mee. Vandaag moet ik pas om 16.20 en vriendlief werkt tot 16.00 dus nou kan hij mooi mee zonder vrij te vragen. Ik vind wel dat als de VK aan geeft dat het belangrijk is dat je man er de volgende keer bij is omdat jullie belangrijke dingen w.b. de bevalling gaan bespreken dat hij dan niet zo dom moet reageren en daar toch ook begrip voor moet hebben. Begrijpelijk dat jij daar erg verdrietig om bent. Zoals je zelf al zegt zit hij niet lekker in zijn vel vanwege zijn werk dus dat zal er vast mee te maken hebben. Misschien kan je het hem van het weekend nog eens voorleggen en uitleggen waarom het belangrijk is voor jou, maar ook zeker voor hem!

@wish, hoe is het nou meid? De ruzie al weer gesust??? Knuffel voor jou!

@Lilo, fijne relaxdag gewenst meid!!

Vanmiddag hebben we weer controle om 16.20, mag ik weer even gluren naar de kleine!!! Dat maakt die extra controles wel weer erg leuk natuurlijk! Ben benieuwd of ik dan over 3 weken weer moet komen of dat ik dan over 2 weken mag komen. Vanaf 30 weken mag je namelijk elke 2 weken komen en ik ben nu 29 weken... Dus als ik pas over 3 weken weer mag komen dan ben ik 32 weken.... Nou ja we zullen zien!

Meiden fijne dag vandaag en rustig aan iedereen!!
    Liefs

8. mijn3ekindje

mijn3ekindje Actief lid

24 feb 2011
    303
    0
    0
    Meiden heel erg bedankt jullie reacties doen me goed. zal er in het weekend even met hem over hebben. dan zit hij vaak wat beter in zijn vel

9. Gravid

Gravid Niet meer actief

Hallo meiden!!

Vagans & SQ: Gefeliciteerd met jullie 29 weken :D

SQ: Leuk weer een echo, veel plezier!!

Wish: Bij jullie hopelijk alles weer rustig!

Troetel: Beterschap meid!

Mijn3ekindje: Nare situatie! Misschien dat goed praten helpt?
    Mijn vriend gaat dan wel mee naar de vk, maar die heeft weer andere kuren waardoor ik vanaf gisteravond flink nijdig op hem ben.
    En ik was vanmorgen iets minder nijdig, maar net weer ergens achter gekomen waardoor ik nog nijdiger ben dan gister avond.
    Dus word ook weer even minder gezellig astie thuis komt straks.

Dromen: Ook hier komen de gekste dromen voorbij, dat ik zelf echt zo iets heb van wtf waar gaat het over, hoe kom ik er in vredesnaam op :$

KoetsieKoetsie: Neeeee dat ga ik hier toch echt niet zeggen :p Vraag me af wie dat ooit verzonnen heeft :p

Hier:

Vanmorgen even lekker uitgeslapen, en verder nog niks gedaan :$ Ben nijdig op vriendlief, en niet vooruit te branden vandaag.
    net zowaar even de wasmachine aangezet, dus straks ff een was ophangen, en verder doe ik niks.

Vanavond met vriend naar ziekenhuis, daar is voorlichtings avond op kraamafdeling.
    Mocht ik dan onverwacht toch naar ziekenhuis moeten, weet ik in ieder geval waar ik terecht kom.
    vind ik wel fijn idee.
    Hoor al vele goeie verhalen over dat ziekenhuis, dus ben benieuwd!

10. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Zoooo weer een kozijntje wit *trots* :D

Troetel, ja manlief wil wel witten maar op die kamer slaapt mijn middelste nu nog en manlief is alleen 's avonds thuis dus die combi werkt niet. In het weekend helpt hij mee!

Gravid, nou geen koetsiekoetsie dan maar het gaat er vast op lijken, die hoge klanken maken gaat automatisch, dat is zo bedacht door de natuur en juist goed hahaha ;)

11. Vagans

Vagans Niet meer actief

Pff voel me echt klote
    Net gewoon op de weg naar de douche in bed in slaap gevallen, nou das best raar voor mij want ik kan normaal echt niet slapen op de dag!

*koetsiekoetsie: tsja het is ook vooral het overdreven.
    Ik zit echt niet te wachten op 100 dezelfde reacties op mijn kindje als dat ze de mooiste van allemaal zou zijn bla bla bla, dan denk ik gelijk: ach dat zeg je omdat het moet maar je meent er geen bal van... Dus nee ik denk ook niet dat ik koetsiekoetsie boven het bedje hang ;)

Hier maar even met de hondjes naar buiten, arme beestjes hebben eerst op het slapende vrouwtje moeten wachten! Niet dat ze het heel erg vonden geloof ik, ze lagen naast me te pitten ;)

12. Gravid

Gravid Niet meer actief

Rianne: Ja dat hou je toch haha :D Hoort dr denk bij :p

13. Gravid

Gravid Niet meer actief

vagans: Dan zul je die slaap wel even nodig gehad hebben ;) Ik kan normaal op de dag ook nie slape, al ga ik vaak wel even uurtje plat.. en dan word ik uur later wakker van Huh, volgens mij heb ik geslapen:(;)

14. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ SQ; Jeetje wat een droom. Kan me voorstellen dat je er van lag te huilen bah! Gelukkig was het allemaal niet echt. Maar waar we het vandaan halen weet ik ook allemaal niet hoor.

Wat betreft zorgen maken: dat valt opzich wel mee hoor. Maar voel haar heel weinig en vaak een dag of een paar dagen niet, dus vandaar de zorgen. Laat me niet zo zeer bang maken door de verhalen dus dat valt wel mee gelukkig!

@ dromen; Niet echt een droom maar iets dat echt gebeurd is. Bij omaatje is van de week ingebroken (ze ligt al 8 wkn in het zkh/verzorgingstehuis). Dus s-moeder belde helemaal overstuur. Nou woont omaatje in dezelfde wijk als wij en er schijnt echt een inbraak-bombardement te zijn in deze wijk zowat (zeker tijdens carnaval).. En normaal ben ik niet zo bang aangelegd. Maar ik lig dus al twee nachten met gespitste oren te slapen en hoor de raarste dingen... Hoezo fantasie slaat op hol.

@ Koetsiekoetsie; Ohh jee is dat ook door de natuur zo bepaald dat mannen ook zo doen? Want dan pies ik in me broek v.h. lachen haha als mijn grote gespierde man van die klanken uit zijn mond laat komen hihihihihih..

De rest ben ik weer vergeten:(

@ Ego; Blegh voel me echt 16 keer bagger (of nog erger).. zo maar weer een kop thee..

15. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Hey meiden

NOu gisteren was ik even bang dat ik richting weeën ging had de hele tijd harde buiken maar soms ook steken in me rug en op een gegeven moment ook om de zoveel tijd schrok er erg van. Dus nu ligt ik te bed . Vanmorgen bewerken hadden we nog stress want de GGD kon kommen was bij de buren is toch altijd weer spannend hoe goed je alles ook hebt

@meimama. Oei naar zeg die dromen

@sq oeii. Jij ook al zo'n heftige droom BRrrr

@Rianne. Super dat het weer wit is:). Ik ga/ moet straks in me verlof nog een deur schilderen ble

@mijn3kindje nmijn eerst reachtie is sjonge hè ga gewoon mee maar kan het me ook wel weer voorstellen al denk ik dat het goed is er over te praten

@troetel super dat je gordijntjes af zijn wel respect hoor met de hand

@

16. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Binna: Oe das schrikken! Lekker rustig aan doen meis!

Volgens mij merken we allemaal dat op in het laatste trimester zitten als ik dat zo hoor!

Net een brief gehad voor mn vriend (maar de enveloppe stond open) dat hij gedagvaard is ivm het niet kunnen betalen van zn verzekering... fijn... Ik moest me er maar niet al te druk om maken zei die, das niet goed voor me. Dus ik ga proberen dat ook niet te doen... maja.

17. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Hoi hoi

@mijn3ekindje: moeilijke situatie hoor...ik snap dat het echt klote is voor jou.Ik snap ook dat je man niet goed in zn vel zit door zn werk...hier ook een man die zich naar het werk moet slepen ivm een nare leiding maar toch vind ik dat dingen die met de zwangerschap/geboorte te maken hebben er niet onder mogen lijden.Ik hoop voor je dat je in het weekend rustig kan praten met hem.

Hier is het weer een beetje rustig...mannetje werd om half 1 vannacht wakker en is om 5 uur weer naar bed gegaan.Hij was nog beetje pissig dat ik hem gisteravond niet wakker had gemaakt:$Moet toch niet gekker worden hahaha Maar goed vanmorgen toch maar weer ff tegen hem aangekropen en toen was het weer goed:D

18. mijn3ekindje

mijn3ekindje Actief lid

24 feb 2011
    303
    0
    0
    heel erg bedankt meiden ga van het weekend ff met hem praten komt vast wel goed.
    heb ook even een buik foto gemaakt
    28 weken 6 dagen

19. Vagans

Vagans Niet meer actief

Mooi buikje!

Hebben jullie trouwens ook dat je altijd dacht dat als je zwanger was en een buikje had je het heel de dag aan iedereen wilde showen en nu het zo ver is je hem soms zelfs vergeet???

Ikke wel namelijk...

20. mijn3ekindje

mijn3ekindje Actief lid

24 feb 2011
    303
    0
    0
    ik wil heel graag showen maar hij valt niet op in mijn jas dus kan niet wachten tot het echte mooie weer eraan komt en ik zonder jas naar buiten kan

Deel Deze Pagina