Ik heb mijn vragen niet kunnen stellen maar had de volgende opgeschreven: - Ik heb navelbandjes gekregen van s-moeder. Zijn die nodig? - Dekens fleece/polyester mogen die gebruikt worden? - molton bedzeiltjes, mogen deze gebruikt worden? - Wij willen een niet-rokende kraamverzorgster - Een die om kan gaan met dieren - Openstaan voor zowel borst- als flesvoeding - We verzorgen de dieren zelf - Wassen willen wij volledig zelf doen. Pff het zit me nog best hoog hoor hahahaha.. Straks effe lekker gal spuwen tegen vriendlief! Weten jullie wat ze over de hond zei? Oh mooi, jullie hebben een bench. Daar doe je hem maar in tijdens de bevalling.. Ik zei echt: Euh nee.. Mijn moeder is hier en zorgt o.a. voor de dieren.. Pff denk dat ik toch maar eens een plan op papier ga zetten zodat ze KV en VK effe flink weten hoe het hier werkt. Snap dat ik voor het eerst ga bevallen en voor het eerst mama wordt. Maar dat betekent niet dat ik geen grenzen heb of grenzen heb waar je maar effe overheen wandelt!!
haha troetel ik moet er om lachen omdat het precies mij had kunnen overkomen als ik alleen was geweest met dat gesprek. Pfff bepaald zij dat die hond in de bench moet? daggut niet...of je moet vk hebben die bang is voor honden..dan is het wat anders
Troetel ik denk maar zo.... Ookal is dit mijn eerste kind en zal ik niet alles weten... Het is MIJN kind, MIJN huishouden en ik heb MIJN wensen en MIJN eigen mening! In jou geval zouden daar dan nog JOUW beestjes bij komen. DE kv en vk doen hun best op hun gebied maar jij bent de dirigent in dit verhaal! Ze komen voor jou om het jou naar de zin te maken.
whahahaha hond in de bench!!! Het is dat ik niet thuis beval maar anders had ik gezegd, nee hoor die komt bij me op bed liggen, doet die altijd en dan heb ik er nog 2 ook Mijn kraammuts zat ook te sputteren toen ze hoorde dat de honden op bed mogen, maar als ik daar lig te liggen vind ik het heelijk als ze bij me komen liggen! Niemand die ze er af stuurt! (kan ook niet want ze luisteren alleen naar mij en pulchra zal echt grommen als iemand vreemd hem bij me weg wil halen ) Zijn hier nog meiden met verstopping? nou ikke wel, kan soms dagen niet en daar gaat je buik best pijn van doen, heb gevraagt of ik dulcolax (van de reclame) mag gebruiken en dat mocht, maar ze had ook het zelfde wat ze voor kon schrijven en dat bleek maar 45 cent te kosten dus nu heb ik een doosje Bisacodyl dus ik ben benieuwd!
Ik heb juist absoluut geen last van verstopping maar een regelamtige stoelgag kan haast de klok erop gelijk zetten Ik zit nu echt te dubben of ik een stagair wil met de kv of niet... Ik zie niet veel nadelen eigenlijk. Straks maar eens kijken wat mn lief ervan zegt.
hey meiden zo ben weer goed gekeurd door de vk. was de ena laaste keer en ja hoor het liep een half uur uit. ik zeg oo we zijn al vast aan het voor bereiden voor het ziekenhuis hoor dat de gyn altijd uit loopt. @sq wat fijn dat je werkgever zo mee denkent was @wish hoe gaat het werken eigelijk @meimama ahh wat sneu voor die vrouw. wel lekker sneller klaar. @lillo je bedoelt dat je de kruitvat luiers gehaald hebt. ik dacht huh dat is een goed kopen aanbieding van Pampers. en Wibra is echt leuk voor die kleintjes (qua prijs maar ook soms qua kleding)
@ Troetel: lees net je topic over de hond van je broer, wat sneu! Hier helaas geen plaats om de reden die je vast zelf wel weet hihi beestjes in overvloed, hoop wel dat je een goed iemand vind! Mocht me iemand te binnen schieten dan laat ik het je weten! @ Binna: fijn dat je weer bent goedgekeurd! @ meimamma: Ja ik heb zowiezo al een darmprobleem en de zwangerschap maakt dit nu ff erger, en geloof me je buik zit al vol met kind en als het dan ook nog vol met andere dingen zit wordt je niet blij
Vagans: Ik heb ook erg last van verstopping, Mijn vk adviseerde me om 's morgens op de nuchtere maag 1 peer en 1 kiwi te eten. Niet om de beurt, maar tegelijk,.. dus gewoon even een prakje van maken, of (wat ik ook doe) peer in stukjes snijden, kiwi in stukjes snijden en dan tegelijk een stukje peer en een stukje kiwi eten. bij mij werkt het erg goed!! dus misschien een tip om te proberen
@ Gravid: ik ben daar allergiesch voor @ Meimamma: IEUWWWWW Oe mn moeder heeft zelf chinese tomatensoep gemaakt voor de eerste keer, en die is me toch lekker!!! Vriendlief is onderweg! die mocht eerder naar huis! dus die komt ook ff een bakkie soep eten en dan gaan we saampies naar huis
Jeujjj ontwerp geboortekaartje af via kaartje2go. Beetje jammer alleen dat je de enveloppen niet eerder thuis krijgt .. maar daar heb ik al een oplossing voor heb bij vistaprint adresstickers besteld die ik thuis alvast kan gaan schrijven .. zodra de kaartjes binnen zijn effe plakken en klaar is Sabine hahah Pff verder pijn in mn buik en rug. De kleine ligt met haar billen en rug tegen mn ribben aan .. doet echt pijn!! Maarja wie een baby wilt moet pijn lijden he
Tsjee als ik jullie verhalen lees over de kraamzorg heb ik het de eerste keer zeker erg getroffen. Ik had zowel bij de intake als de echte kraamverzorgster + stagair allemaal schatten. Ook de VK en haar stagair waren echt super. Niets te klagen dus, maar had van te voren ook niet echt wensen/verwachtingen/eisen. Lilo: Ja wie een baby wil moet pijn lijden, maar pijnlijke ribben is gewoon niet fijn.. vooral als je dan moet hoesten enz. Lekker gemeen! Fijn dat je geboortekaartje klaar is! Vagans: Echte chinese tomatensoep, heerlijk! Is dat moeilijk te maken?? Ik heb toch meestal soep uit een pakje.... behalve erwtensoep dat maak ik wel zelf. Binna: Fijn dat je weer goedgekeurd bent bij de VK. Heb je je bevallingsverhaal al af? Kun je er een beetje met een positief gevoel naar toe leven? sunnyqueen: Fijn dat minder kan gaan werken, en lekker dat de babykamer bijna af is. Kan je op een gegeven moment echt dwars gaan zitten. Chaartje: Fijn dat het hetzelfde is gebleven! Troetel: Wat gaaf dat jullie uit de trouwlocatie zijn. Geniet van de voorbereiding want de dag zelf vliegt voorbij, en het is allemaal zo leuk. Sanny: Wat naar voor je broertje, gaat je niet in de koude kleren zitten. Nu weet ik het even niet meer... Hier weer een werkdag achter de rug, nog 1 te gaan. Woensdag mijn laaste dagje werken, morgen nog maar even wat bakken voor mijn lieve collega'tjes. En nu nog even snel wat in huis doen, even een paar wasjes doen en stofzuigen en dan ga ik in bad!
Vagans ja lekker is anders maar ja het werkt (in de meeste gevallen) wel. Tijdens douchen s`ochtends ofzo? Lilo heel herkenbaar zon kind wat zo lekker tactisch ligt. Die kleine hier heeft daar ook al een paar dagen een handje van
@aukje umm goed dat je het zeg. ik moet hem nog maken voor dat ik naar de gyn ga. heb wel een een klein lijstje met vragen. en ik vindt het erg dubbel. soms denk ik echt zo van nou ja het moet er uit en we zien wel. maar soms ben ik zo bang voor een herhaling van de eerst keer. en zekker omdat het toch wel heel angstig is geweest qua mij en heb nu wel een moppie en man wat ik dan achter laat. maar ja daar probeer ik zo weinig mogelijk aan te denken. en probeer dan nu te denken ze zijn op de hoogte en weten wat te doen.
Meiden ik ga naar bed toe. Morgen op tijd op want kraamzorg is er al om 9 uur pff denk dat ik daarna weer lekker mn bed in duik Slaap lekker allemaal!!! Dikke knuffel
Ja ik ga zo ook maar eens tukken morgen half 9 controle bij de vk maar eerst bloedprikken en een prik halen. Dus ik moet zorgen dat ik morgen om 8 uur bij het bloedprikken zit. Trusten en hopelijk een goede nachtrust allemaal!
Ik heb mijn huishoudelijke taken er weer op zitten. Lekker slimme actie: Ik had een wasje in de machine gedaan, loop ik later door de bijkeuken en zie dat er een lichtje ronddraait in de wasmachine... dat was dus de mobiel van mijn man. Gelukkig was het zijn werk mobiel, zo'n simpele Nokia. Stiekem is ie me dankbaar, hij denkt dat hij nu een veel mooiere er voor terug krijgt. Was helemaal vergeten om de zakken te legen... Nu ook maar op bed, tot morgen!
@ Lilo: fijn dat je geboortekaartjes klaar zijn! @ Aukje: Mn moeder had t recept uit een boekje (libelle ofzo geen idee) ik moet er morgen toch ff langs dan kan ik t wel ff overschrijven voor je! (volgens mij was het niet super veel werk) enne niet zo slim om je mans mobiel mee te wassen he * Bevallingsverhaal? * wat nou als ik zeg dat ik WEL thuis wil bevallen, maar dit kan niet omdat mijn bed niet verhoogd kan worden...? moet je dan als nog zelf het ziekenhuis betalen??? wij hebben namelijk heel fijn weer een financiele tegenslag gehad (pff wordt er zo moe van) en ik kan het ziekenhuis gewoon echt niet betalen!!! Vriendlief en ik zijn thuis nu ff bones aan het kijken en dan naar bed. Kleine meid is lekker druk! Dit is trouwens het nieuwe tuigje van Bikkel geworden