Goedemorgen meiden! Hier goed geslapen, van 22.30 tot 6 uur. Daarna niet meer kunnen slapen maar verders aan 1 stuk door geslapen. Dus we zitten nu al lekker gedouched en met de buikjes vol voor de Wereld is Mooi! Geen speciale plannen, lekker wat in huis aan rommelen vandaag. Jullie nog speciale dingen op de planning staan?
[FONT="]Goedemorgen meiden! @ Krukje met roestende pootjes; Ohh maar het is me er niet om te doen dat hij gaat roesten en dat een drama is hoor. &wij hebben hier van die krukjes staan en die zitten nou niet echt lekker (aangezien ze van metaal zijn; koud en je plakt eraan vast haha). Of is de zitting van die v.d. ikea van kunststof? Tuurlijk kun je hem achteraf weggooien, maar ik neem aan dat er ook wel iets is van kunststof wat je dus langer kunt gebruiken. Scheelt ook weer als je het krukje aan de kant zet; geen roest in badmat, handdoek, kleding, badkamer etc. Daar ging het me om Ik ga eens even kijken bij blokker in ieder geval! oh voor ik het vergeet Ik weet niet of iemand nog een babymatrasje moet hebben voor in het ledikantje. Maar die zijn tot 26 maart in de aanbieding bij Leen Bakker. De 15 cm dikte is nu geen 39,99 maar 29,99. En de 10 cm is ook in de aanbieding. @ Vagans; Fijn dat je haar weer netjes zit @ Aukje; Ahah op die manier. Nou gaan mijn stress gedachten ook beginnen van kunnen ze de bocht hier evt. wel maken de trap af.. hihihi.. Jeej! Proosten maar, eindelijk verlof. Geniet ervan meid. @ makkelijk/moeilijk zwanger worden; Hier zijn we er niet echt gefocust mee bezig geweest, maar als je met de pil gestopt bent merk je toch wel dat je er onbewust meer mee bezig bent. In ieder geval ook hier was het raak toen we eigenlijk enorm veel gedonder hadden gehad (in de familie met mijn vader) en alle puzzelstukjes bij elkaar aan het rapen waren. Met onze relatie zat het perfect maar we hadden een harde knauw gehad van het hele familiegebeuren. Mijn cyclus klopte helemaal geen donder van en we hadden al een miskraam gehad. En ik hield altijd rekening met een cycl. Van meer dan 50 a 60 dagen ofzo.. En ineens zei iemand test eens. Nou we hebben het 25 keer laten zeggen en toen gingen we toch maar eens kijken (cd 35) en was het raak. We konden onze ogen niet geloven toen. We zijn niet zolang bezig geweest als ik van sommigen hier hoor, maar we hebben wel in een enorme rollercoaster gezeten. @ Gravid; Goedzo hoop dat je tot rust gekomen bent En ik wist het niet van je dochter meid, lijkt me vreselijk! @ Vagans; Dat van die andere geur aan ons heb ik al eens eerder gehoord ja. Misschien ook de verklaarbare reden waarom onze 2 v.d. 3 katten ineens zooo rete irritant zijn en de hele dag miauwen aan mijn hoofd. [/FONT]
Hoi meiden, Hier slecht gehumeurd omdat ik ALWEER slecht heb geslapen grrrr! Dus als ze me vandaag willen zien bij de arbo heeft die persoon wel een lucky day Nou ja ik ga me maar eens klaar maken om zo te gaan werken. hoi hoi en wat heb ik een zin! Fijne dag allemaal!
@ meimama; Balen dat je slecht geslapen hebt meid. Maar hopen dat als je vandaag naar de arbo moet die persoon sterk in zijn/haar schoenen staat hahaha. Werkse!
Bericht van mijn buddy bloem even snel: ik wens haar veel sterkte Dit heeft ze mij gestuurd: ??Buddy nieuws. Ik lig in het ziekenhuis aan de weeenremmers &heb een prik voor de longrijping van de kleine gehad. Had vannacht om de 5min harde buiken. Lig hier nu al een uur of twee en moet zeker nog 48u blijven. Wil jij 't de meiden in onze topic doorgeven? Ik zal later op de dag even schrijven via mijn telefoon.
Jeetje palmpje dat is schrikken! @ Bloem; Meis toch dat is niet de bedoeling he! Die kleine van jullie moet echt nog even binnen blijven hoor. Heel veel sterkte meid en rustig aan. Ik brand een kaarsje voor je.
Goedemorgen meiden!! Hier alles goed! Hoefde vannacht maar 2x naar het toilet en dat is voor mij doen echt weinig Gisteren nieuws gehad vanuit de familie .. mijn nicht is zwanger .. allemaal leuk en aardig maar het was niet gepland, ze woont nog thuis en heeft een relatie van net 7 maanden :S .. vind het erg onverantwoordelijk. Zij en haar vriend zitten zelfs nog op school .. maarja ze zoeken het zelf maar uit! Hoop dat het kindje een mooi leven tegemoet gaat! @ zwanger worden: Hier besloten we vorig jaar mei dat we heel graag een kindje wilde. Ik heb toen eerst 1 maand ontpilt en toen hebben we ook veilig sex gehad. Daarna 1 ronde ongesteld geweest en daarna was het meteen raak. Mijn vriend en ik beseffen allebei dat we erg veel geluk hebben dat het zo snel raak was! Had vorig jaar mei nooit durven te hopen dat ik een jaar later met een baby in mn armen zou liggen . Wij hebben echter wel meteen een zaadonderzoek gehad vanwege medisch verleden van mijn vriend. Toen daar uitkwam dat alles goed was kon ik die onzekerheid ook achter me laten. @ Aukje: Gefeliciteerd met je 34 weken meid!! En geniet lekker van je welverdiende verlof! @ Baby op kamer: Hier komt de baby direct in de babykamer. Overdag gewoon in de kinderwagenbak naast mn bed en beneden in de box, maar zodra we de nacht ingaan gewoon in het eigen bedje op het eigen kamertje. *** Hangt nu in de wacht bij het uwv *** Nou het uwv gesproken en nogmaals uitleg gevraagd over het verlof etc. Het is volgens hun niet mijn probleem dat hun het nog niet hebben aangevraagd, het is eerder het "probleem" van de werkgever zelf omdat hun een boete kunnen krijgen voor het te laat aanvragen van het zwangerschapsverlof. Daarnaast zit ik al een paar maanden in de ziektewet, maar bij het uwv sta ik sinds 6 december weer betergemeld, ook door deze fout loopt mijn werk centen mis waar ze recht op hebben, maar ook dit is dus niet mijn probleem Ook nog effe voor de zekerheid nagevraagd over het zwangerschapsverlof en dit klopt zoals ik het zei .. dus zal straks is effe mijn leidinggevende het een en ander uitleggen Zo nu ben ik weer wat rustiger in mn kopke alleen het verlof dat nog goedgekeurd moet worden en dan kan ik lekker genieten. Moet om 11:45 nog even naar de Osteopaat .. en vanmiddag lekker niets doen. Het is maar een grijze en grauwe dag Zonnetje mag van mij wel doorbreken hoor xxx
@ bloem: heel veel sterkte toegewenst!!!! Dat de kleine nog maar een paar weken blijft zitten! Knuffel!
Goedemorgen meiden!! @Bloemmm: hey wat is dat nou...we lopen gelijk op dus je moet je beebje nog ff een paar weekjes binnen houden hoor!! Heel veel sterkte meid en dikke knuffff @Aukje: Wat heeerlijk lekker met verlof!!! Knap dat je het zolang hebt volgehouden!! @Lilo: Ik verbaas me ook hoe makkelijk sommige mensen een kindje "nemen" Ben blij dat wij gewacht hebben tot alles een beetje op orde was. @Baby op de kamer: hier geen andere keus dan baby op de kamer.Hebben geen kamer over dus ledikantje staat bij ons.Ben benieuwd hoe dat gaat.
@ Troetel: ja hier ook nog steeds een vervelende sloop hond, weer de watte uit het aquariumpje gepikt... denk dat ik de bench maar weer op zet voor de nacht, laat hem maar weer opnieuw de vrijheid verdienen @ Bloemmm: heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel sterkte, dat de kleine nog maar lekker ff mag blijven zitten!!! @ Lilo: tsja das ff slikken van je nicht, miss is het echt perongelijk gegaan (pil die niet goed werkte ofzo, heb ik ook gehad kon ik echt niks aan doen) en zijn ze erg tegen abortus en willen het beste voor de kleine? Goedemorgen dames, weer een stoute hond vanacht (watte uit het kleine aqarium gepikt) ondanks dat ik speeltjes ''verstopt'' had, ik hoopte dat hij die dan zou ''pikken'' Ik denk ook dat ik de bench maar op zet voor de nacht, hij moet maar opnieuw zn vrijheid verdienen! Nu ff de hondjes uitlaten en dan naar de vlos, daarna ff shoppen voor een krukkie enzo miss ff naar de ikea, is ook wel gezellig of die nieuwe woon winkel. ennn 30 weken vandaag!!!!!!!! fijne dag allemaal!
@ Vagans; Gefeliciteerd met je 30 weken @ lilo; Fijn dat het wat rustiger is in je hoofd nu blijkt dat jij het gewoon wel goed had. Pech voor je werkgever dan, moeten ze maar secuurder met dingen omgaan! Ik ga hier maar eens die miauwende kat zijn zin geven want of ik hem nou de hele dag negeer en geen eten geef, of eraan toe geef. Hij miauwt toch wel! En daarna maar eens wat doen in huis denk ik. Kijken hoever dat af komt aangezien ik een snotterend ziek hoofd heb en me beroerd voel tot en met.. pff
Goedemorgen allemaal, Weer effe bijgelezen en nu effe reageren @ kinderwens, ja wij zijn dus ook drie jaar bezig geweest (met wat pauzes ertussen). Maar had toch echt hormoontjes nodig voor een ovulatie wat mijn lichaam snapt er echt niks meer van . hoop dat het voor een mogenlijke 2e wat makkelijker gaat. @ Lilo, verbazingwekkend dat werkgevers zo moelijk blijven doen bij ziekte in een zwangerschap. Het lijkt wel alsog niemand de regels kent. En wat belachelijk dat ze moelijk gaan doen over twee wkeen verlof na het zwangerschapsverlof. Ze mogen er sowiezo niet op rekenen want als je twee weken over tijd gaat kom je ook twee weken later terug...Hoop dat het goed komt en je weer wat rust vindt. Edit: lees nu dat je die rust ook weer gevonden hebt Ik heb trouwens ook nog helemaal niets van het UWV gehoord en zit als sinds begin jan 100% thuis . Volgens mij is defensie een beetje laks in dat soort dingen (lees dief van eigne portomonee, net als die van jou) en geeft het gewoon niet goed door. Op mijn digitale verlofkaart staat mijn verlof al geregistreerd dus ik ben lekker thuis en zolang ik mijn salaris krijg hoef ik geen bericht van het UWV @Guusje, hoop dat het goedje werkt tegen het zuur. ik neem aan dat je alle mogenlijke huismiddeltjes al geprobeerd hebt. Hoop voor je dat de baby vroeg indaalt zodat je maag weer wat ruimte heeft (heb gehoord dat dat scheelt) @ roestige krukpoten, hmmm had ik nog niet over nagedacht. Ach 4 plastic zakjes kunnen wonderen doen @meimamma, sommige arboartsen denken heel erg mee en sturen je zomaar volledig de ziektewet in ook al kwam je daar niet voor. Misschien valt het mee. En wat een attente kadootjes organiseer jij, doet je man dat dan ook weer terug?? @ bewegingingen in de buik. Lijkt me ook wel geweldig hoor zo'n hele bewegende buik. Ik heb de placenta aan de voorkant dus je ziet het niet zo snel bewegen en als ik papa erbij roep blijft ze ineens muisstil liggen...klein eigenweisje @ Aukje, gefeliciteerd met je verlof, wat fijn dat je collega's er zo veel aandacht aan besteden. Ach en als mijn man wat nesteldrang over heeft stuur ik hem wel effe, wij wonen 15 km van drachten af @ Gravid: rustig aan doen en gewoon je VK bellen! Daar zijn ze voor hoor! @ Kortingsbonnen: voor de liefhebber van kortingen een tip. je inschrijven op de nieuwsbrieven van lekker in het leven (had ik hier ergens op een ander forum gelezen). Kreeg van de week kortingsbonnen thuis voor allemaal levensmiddelen, 2 keer een bon voor pampers 3 voor 20 euro, babyvoeding, dierenvoer en ga zo maar door. Wel allemaal a-merken maar echt heel erg fijn! @Bloem, wat verschrikkelijk heftig. Schrik er soms wel van hoeveel meiden al naar het ziekenhuis zijn geweest. Hoop dat de baby nog effe blijft zitten!! Mijn zusje heeft bij beide dochters met 26 weken weeen gehad en idd longrijpers en weeenremmers maar heeft ze beide binnengehouden tot 37 weken dus het kan echt helpen!! @ slapen op de kamer. Bij ons komt ze in principe de eerste 10 weken (zolang als ik verlof heb) bij ons op de kamer in een wiegje. Vind alleen mijn wiegje zo mooi dat ik hem misschien de eerste 2 weken beneden wil hebben om te pronken . Gisteren naar de Gyn geweest. Hij wilde niet te veel meten aangezien ik morgen voor uitgebreid onderzoek naar groningen moet. Maar volgens hem gaat het wel ok met de groei. Nierbekkens heeft hij toch nog effe gemeten en de ene is te groot en de andere te klein, de kans dat het bijtrekt is nu minimaal zei hij . Als ze geboren is gaat de kinderarts haar onderzoeken dus dan horen wel wel verder..kan nu niets meer doen dan mer er niet te druk om gaan maken (maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan). Net nog effe mijn arboarts gesproken. Ik mag gewoon 1 keer per vier weken bellen. En dan zeg ik dat het goed gaat en dan zegt hij dat is ook de bedoeling. hij lijkt vooral geintresserd of mijn baas goed contact met mij zoekt en of die zich wel geintreseeerd genoeg opstelt . Over twee weekje moet ik weer effe bellen en dat ga ik de ziektewet uit en start mijn verlof. Voor de rest vandaag niet zoveel op de planning. jeetje ik moet effe leren wat korter van stuk te worden,. Dit is weer een heeeeel verhaal
@ Vagans: Ze zegt dat ze door de pil heen zwanger is geworden, maar ik heb het gevoel dat dat niet waar is .. mijn nicht kennende. Maarja het is hun eigen beslissing natuurlijk. @ Wish: Ik ben ook blij dat ik alles op orde heb voordat ik aan een kleine begin
@Stefanie ik zie dat je ook uit Friesland komt! Gezellig nog een friesin er bij!! Vervelend dat het de kans op het bijtrekken van de nierbekken nu minimaal is. Daar maak je je natuurlijk zorgen over ook al zeggen mensen dat het geen zin heeft om je je daar druk over te maken. Hopenlijk valt het bij de geboorte allemaal wat mee en geeft het weinig tot geen complicaties voor jullie kleine! Ik vind het ook verbazingwekkend hoe sommige leidnggevenden reageren op het feit dat je zwanger bent en in de ziektewet komt. Hun hebben er helemaal geen extra kosten van, want ze krijgen alles terug van het UWV! Mijn leidinggevende heeft geen moment moeilijk gedaan. Die zei direct ik meld het bij het UWV en dan krijgen wij de uren wel terug betaald waar we een ander voor moeten inhuren! Arbo-arts en het UWV hebben ook nooit moeilijk gedaan in dit geval. Ze vinden het veel belangrijker dat ik mijn kindje gezond op de wereld zet. Daar heeft iedereen ook het meeste aan natuulijk, want dan kan ik na mijn bevallingsverlof weer gewoon volledig mijn contracturen werken. Liefs
Wij wilden eigenlijk wachten met proberen kindje te maken totdat we groter huis hadden maar dat is zo moeilijk in deze tijd dat we op een gegeven moment maar besloten hebben te stoppen met de pil en maar te zien...en de eerste de beste keer dat we gericht gingen oefenen was het raak
@ Wish: Wij hebben een echt poppenhuisje beneden is het groot zat maar boven is alles erg klein. We hebben 2 kleine kamertjes boven en 1 grote ( wat eigenlijk nog klein is) we kunnen hier 1 kindje opvoeden maar een 2e gaat niet lukken. We hebben eventueel wel de mogelijkheid om op de keuken te bouwen en dan zou er een best groot stuk bijkomen. Qua ruimte missen we vooral een zolder om alle troep kwijt te kunnen, maarja we zijn blij met wat we hebben. En inderdaad wat je zegt in deze tijd is het bijna niet mogelijk om te verhuizen. Ik zie het over een paar jaar wel weer
Jeetje bloem dat is niet niks! Beebje moet nog wel even blijven zitten hoor! Hier ook een kleine crisis, manlief is zijn portemonnee kwijt Heb het hele huis al overhoop gehaald met zoeken, maar hier is hij echt niet te vinden... Hij weet nog wel waar hij hem gisteravond heeft gehad op het werk, maar hoop dat hij hem daar dan kan vinden
Jeetje Bloemmm....schrik er echt van Ik duim echt voor je dat beebje nog een poosje blijft zitten....maar kun je nog weken met ontsluiting blijven rondlopen? Heb geen idee hoe dat werkt?