Mei Mamma's 2011 Deel 3!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Bloemmm, 28 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Goedemorgen meiden!

Ja ik ben er vroeg bij vandaag! Heb niet goed geslapen. M'n verstandskies is ontstoken :( doet echt veel pijn!
    Gisterenavond schrok ik wel even. Had echt 5 minuten lang flinke steken downunder! Jeetje was niet fijn zeg. Gelukkig nu geen last meer van. Toch vraag ik mijzelf af of ik wel echt harde buiken heb. Op het moment voel ik dan een soort van golf door m'n buik heen, maar opzicht wordt m'n buik dan niet heel hard. Naja we zien het allemaal wel. Het kan zo gebeurd zijn.
    Een kennis van me is van de week totaal onverwacht met 36 weken bevallen. Jeetje dat zou nog 3 weken voor mij zijn. Ik weet dat die kans klein is maar het zet je wel aan het denken.
    Ga van de week toch maar even m'n vluchttas klaar maken. Het kan maar vast klaarstaan toch :).

Nou ik ga nog effe proberen te slapen en dan straks naar m'n opa's verjaardag! Het is trouwens geweldig mooi weer! Wordt er helemaal
    Blij van hihi.

Fijn weekend meiden xxx

2. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Goedemorgen!!!

Je hebt gelijk hoor...hier ook al tas klaar staan...je weet het nooit.
    Veel plezier bij je opa vandaag!

3. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Kom je trouwens het weekend wel door met die kies?

4. Gravid

Gravid Niet meer actief

Goeiemorgen meiden,

Aukje: Inderdaad, ik had ook zo iets van nee de eerste dagen niet douchen en na wc, alles blinkt weer :D
    Kheb vriendlief ook op de neus gepint dat (vooral hij) na het douchen even de muren moet droog maken, de wastafel, de wasmachine en de wc.. want hij doucht altijd zo heet dat werkelijk alles nat is van de stoom die er af komt.
    as hij nou na het douchen gewoon overal even doekje langs haal, houde we het netjes.
    ;)

Vagans: Ik had gisteren 3 harde buiken in het half uur.. en dan ook echt hard.. voel me buik dan helemaal strak trekken, en het doet me echt zeer.. na paar tellen zakt het dan ook wel weer af.. maar voelt niet fijn :(

Lilo: Hier geen ontstoken verstandskies, maar wel ontstoken tandvlees..:(

Baby: Uk is hier ontzettend actief!! vooral in mn zij en ribben wat echt niet lekker gevoel is.. maar goed.. nog ff ;)

Zo eens even lkkr douchen (ja toch maar wel, ondanks me blinkende badkamer :p) en dan even naar een info ochtend op de Guard Academie.
    Ga waarschijnlijk die opleiding doen, en zo'n info ochtend lijk me wel nuttig.
    Vanmiddag heeft vriendlief wedstrijd met de kleine kids, en dan ga ik op me gemakkie alle baby kleertjes sorteren op maat en wassen.. is alles lkkr schoon!!
    Verder rustig daggie denk.. gister iets te veel hooi op me vork genomen!

Meiden, fijne dag.. kom vandaag vast nog wel keer buurten!

5. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Goedemorgen!

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die het allemaal nog wat onwerkelijk vindt.

Hier nog geen vluchttas klaar. Babykamer ook nog steeds niet. Na een dag schilderen had ik daar echt geen puf meer voor. Vandaag lekker naar de dierentuin.

Iedereen veel plezier vandaag met poetsen, verjaardag, echo, voorlichting en al het andere!

6. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Goodmorning!

Iedereen veel plezier met wat jullie ook gaan doen!
    Lilo suc6 met je verstandskies. Trek je dat hetw eekend wel??

Mooi weer? Waar? Hier nog niet hoor!

Vandaag is mijn aller liefste jarig! Ik heb hem vanmorgen het kaartje al gegeven en nu vraagt ie telkens wat we gaan doen hihihi. Maar ja ik houdt mn mondje dicht....... Nog iets meer als een uurtje:D
    Ben beneiuwd hoe ons prinsesje eruit ziet!
    Hier zo ook nog even gauw een wasje ophangen, eerst even Bassie en Adriaan afkijken hihih;)

7. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Hoop dat de echo goed lukt meimama!! Veel plezier!

8. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Ik hoop dat ons meisje vandaag niet zo eigenwijs is als anders maar dat ze een beetje meewerkt;)

9. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Goeimorgen meiden

ooo het is hier echt heerlijk weer. de eerst keer dat ik wakker werd. was het zo mistig dat je de flat die twee straten veder staat niet eens kon zien. en nu is het een strak blauwe lucht met een heerlijk zonnetje. mooi ook de bedden verschoont en eentje hangt al in de buitenlucht te drogen heerlijk

straks even het huis poetsen hoeft dat morgen niet. ik moet er aan gaan wennen dat op zaterdag te doen. want bij ons is het wiekend veranderd mijn mannetje werkt op zaterdag en is op zondag maandag vrij. maar maandag was mijn poets dag.

@lillo oei meis dat is niet fijn brrr

@meimama van harte met je mannetje. en heel veel plezier.

Vluchttas staat nog niet klaar bij ons. mischien toch langzaam maar eens gaan doen. wel al het eerst pakje uit gekozen.

10. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    voor de baby hoef je toch alleen pakje en maxicosi mee te nemen he? luiers en voeding toch niet?

11. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ lilo: Beterschap!

@ Gravid: veel plezier op de info ochtend.

@ Guusje: Hier ook nog geen vluchttas hoor en ook de baby kamer is nog niet klaar, ligt nog heeeeeeeeeeeeel veel rommel hihi.

@ meimamma: Gefeliciteerd met je mannetje, en suc6 bij de echo!!! dat ze er maar mooi bij mag liggen!

* meenemen: Hier neem ik mee een rompertje (miss 2 maten ff denken nog) en zon pakje waar ze met voeten en al in kan, niet teveel poes pas met truitjes, sokjes, broekjes als ze net geboren is hoor! ze is kleding zowiezo nog helemaal niet gewend natuurlijk. En dan de wikkeldoek en de maxi cosey. Oja en een spuugdoekje. Noem me maar raar maar ik vind het grootste nadeel aan baby's dat gekwijl hihi, heb dan ook heeeeeeel veel spuugdoekjes ;)

Hier redelijk geslapen, erg veel rugpijn gehad dat wel.
    Doggies in de bench en om 7 uur weer wakker om te plassen en een zuchtende piep van pulchra die het wel weer genoeg vond. Dus niks gesloopt in de bench en toen mochten ze de baas weer wakker maken en daarna hebben we nog heerlijk ff met zn 4tjes geslapen. Pulchra in mn vriend zn armen, zo lief! :)

Nu ff een ontbijtje maken

Ook nog een cadeautje zoeken voor een jongetje die 2 is geworden en dan eten we vanaaf bij mn ouders en gaan dan gelijk van daaruit naar die verjaardag (das daar vlakbij) en de doggies mogen mee want het is niet zn verjaardag zelf dus veel andere mensen zullen niet komen. Miss nog vrienden van ons.

fijne dag allemaal!

12. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Goedemorgen allemaal,

Hier wel redelijk geslapen, de kleine was het schijnbaar eens met mijn slaaphouding ;)

@lilo; als het te veel pijn doet wel ene paracetamolletje nemen hoor. Dit is beter dan pijn lijden en werkt ook onstekingsremmend. pff 36 weken, dat zijn wel al bijna..

@Guusje, veel plezier in de diertuin!

@Meimamma, je ligt nu midden in de echo denk ik. Hoop dat je meisje meewerkt en jullie mooie plaatsjes krijgen.

@Binnabinna, Heerlijk dat het bij jullie al mooi weer is, hier nog mistig. Ik moet mijn eerste pakje nog uitzoeken. Ik zag bij het forum van show je eerste pakje dat je Silvers eerste pakje een jurkje van lief was. Ik heb dat jurkje in het wit met oranje en roze stippen via MP gekocht en wilde het ook graag gebruiken. Maar wat had jij eronder? Eeen romper zonder mouwen en nog een truitje of een romper met lange mouwen. Ons jurkje is maat 50/56, was die van Silver dat toevallig ook en weet je nog of ie groot of klein viel??

@Wish: Luiers en voeding hebben ze in het ziekenhuis, als je fles wil geven en al een merk uitgekozen hebt kan je ook wat eigen meenemen, hoeft de kleine ook niet te wisselen. Bij ons krijgen kinderen in het ziekenhuis die de fles krijgen gewone nutrilon en kinderen die bv krijgen en bijgevoed moeten worden hypoallergene nutrilon. loont misschien om te vragen (haha alle voorlichtingsavonden lonen toch :p)

@vegans: hier al 28 spuugdoekjes die klaar liggen ;). Fijn dat je redelijk geslapen hebt en veel plezier vandaag.

Zal zo effe boodschappen doen en de kinderkamer wat opruimen. sm en szus komen vanmiddag langs (zijn hier sinds de verjaardag van mijn man in sept niet geweest en wonen 15 km verderop). Kunnen wel goed met elkaar maar het moet meestal van onze kant komen. Ze komen kinderkamer koekeloeren, haha zullen nog schrikken aangezien de overloop er nog helemaal uit ligt. Snapt sm misschien ook waarom ik niet wil dat mijn man bij haar klusjes gaat doen ;)

13. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ stefanie: wel grappig dat je me steeds vEgans noemt ;)
    Maja dan had ik ook maar niet zon moeilijke naam uit moeten kiezen, ik ben ook een hele tijd vaganAs genoemd hihi

zo nu de doggies ff uitlaten.

14. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @Stephanie. Silver was erg groot bij haar geboorte (lees 4600 gram en 56 cm ) en bij Silver zat is dus meteen goed en zelfs al te klein. Der onder had ik een lange mauwen romper en een majo

15. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    @vagans, ik zie hier ook regelmatig vangas voorbij komen. Weet alleen ff niet meer wie dat doet ;)

16. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    hhi sorry Vagans...Soms dan lees ik iets voor het eerst en blijft het zo in mijn hoofd zitten. Toen ik 7 was en boekjes over jezus las op school vond ik het ook zo vreemd dat mijn kleine zusje zoveel avonturen beleefde :). Ik ga mijn best doen!!

Dank je Binna, dan neem ik rompertjes en broekjes mee in 50 en 56 en dan kan ze dat jurkje er sowiezo wel over aan. Of denk je dat ze erin verzuipt als ze maatje 50 zou hebben?? Tis mijn eerste en voel me soms zo'n doos want ik kan nog niets inschatten.;) En al die merken vallen ook weer anders.

Maaruh hier schijnt het zonnetje inmiddels ook voluit, zal weer effe poetsen.

17. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Dames mag ik jullie voorstellen aan ons mooie meisje.
    Het ging echt super! Ze lag er geweldig voor! En in het begin ook stil. Echt zo blij dat we dit hebben gedaan en mn vriend vond het helemaal geweldig!!!

18. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @meimama ooo wat een schatjee

@stephanie tja ik zelf neem zo ie zo beiden mt mee. dus dat zou je ook kunnen doen. maar qua het jurkje zal het wle kunnen hoor voor beiden mt.

@Monika dat ben ik. maar ik heb zo ie zo moeite met schrijven dus somgige dingen staan er de ene keer zo en de ander keer zo.

Vluchttas bij bevaling in ziekenhuis

Mama:

Haar elastiekje bij lang haar (grr wat miste ik die)
    Bevalings shirt.
    kleding voor na de bevaling (makelijk zittend)
    sokken (vaak heb je erg kouden voeten)
    flesje (voor water drinkt makelijer)
    labelo (vaak droge lippen door warmte daar)
    Badjas voor als je naar de wc en douch moet
    Slipers voor onder de douch
    Grote onderbroek (voor je kraamverband)
    Voedings bh (gewonen bh. )
    snickers of iets voor je man
    Schoon shirt voor je man
    Los geld (parkeer meter en rolstoel)
    trouwboekje en paspoort (vaak kan je in het ziekenhuis je kindje meteen aan geven )
    Briefje waar de juiste naam en achternaam op staat (vaak zijn de papa's zenuachti)
    telefoon nummer van de kraamhulp

Baby :
    kleding setje mt 50
    kleding setje mt 56
    twee rompers in 50/56
    sokjes
    jasje
    mutsje
    maxi cosi
    wikeldoek/badcape
    Knufeltje (als je wilt)

(ik geef ha voeding en neem deze dus mee)
    ik neem meer kleding mee omdat bij mij grotere kans is te moeten blijven.

19. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Wat een plaatje, fijn dat het zo goed ging. En nu nog weken lekker genieten van je foto's totdat je haar in je armen hebt :D

20. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Ik noem Vagans vaak Vaganas hihih. Ik geloof de laatste tijd iets minder...;)

Deel Deze Pagina