@ Wish: Ja het zet je inderdaad aan het denken! Daarom moet ik morgen weer terugkomen om te kijken of het vruchtwater meer is geworden. Heb al wel het een en ander op internet gelezen dat ze je eerder inleiden als je echt te weinig vruchtwater hebt. Hopelijk is bij de vk alles goed straks!! @ Vagans: Jeetje wat een pech hebben jullie met auto's!! Is het niet goedkoper om het te laten maken?? @ Hopmarjanneke: Hopelijk is mijn vruchtwater morgen weer wat aangevuld @ Meimamma: hahahha ik denk dat mijn oma ook wel wat onderbroekkies heeft liggen hahaha @ Chaartje: Jeetje meid, kan me goed voorstellen dat die prikken pijn doen! Sterkte meis en een dikke knuffel! Hier: Voel de kleine nog niet heel veel. Vind het soms echt eng maarja. Mocht wel bellen als ik er vandaag echt niet veel zou voelen want dan mag ik vandaag al aan de ctg. naja we wachten het vandaag even rustig af
Hahahha troetel ik in een gekke bui met mn rijst??? Nee hoor Jij dan met je nesteldrang hihihi. Ik ken het wel hoor voor iets kleins naar buiten of boven gaan en dan ineens de kolder krijgen om iets heel groots te doen. Ik had 2 weken gelden dat ik naar zolder ging om was op te vouwen en uiteindelijk de hele zolder heb opgeruimd en gesopt ahahha. Maar wel ooknog de was gevouwen Maar zoals vandaag neh dan doet deze mom2be lekekr helemaal niks
Zijn er hier trouwens meiden die een hemeltje boven het wiegje/ledikantje hebben? Sluier hebben wij al maar nog geen piekstok. Heb even op MP gekeken maar niks in de buurt ( pas v.a. 25 km verderop). Prenatal heeft ze wel maar verkoopt ze in stukjes en daardoor komt je best duur uit volgens mij! Moet zo'n ronde/ovale ring hebben met standaard uiteraard
Stomme vraag misschien, maar ik hoor van de dames die helaas in het zh hebben gelegen en nog liggen dat die prikken voor longrijping pijn doen. Maar wat aan die prik is dan zo pijnlijk? De plek of de manier hoe er geprikt wordt? Was ik even benieuwd naar....
@ Troetel: Wij hebben een hemeltje van s-zus gehad. Juist ook handig omdat de kleine bij ons op de kamer slaapt je elkaar dan niet recht aan zit te kijken, en nog een klein beetje privacy hebt. @ Lilo: dr mankeert ondertussen zooooo veel aan die auto! Niet alleen de remschijven maar ook de gasslang is kappot, er zit ergens een gat (vraag me niet waar) de motor maakt een klere herrie daar wordt je bang van, tijdje terug bleef het gaspedaal hangen! (dan schrik je je rot) hij valt om de haveklap uit en zo kan ik nog wel even doorgaan. Hij moet binnenkort gekeurd worden maar daar komt die echt niet doorheen! en maken zou ons (waarschijnlijk) klauw vol geld gaan kosten. Hier gestofzuigd, gedweild, nu ff de vogels te drinken geven en dan ga ik me douche. Heb dat maar even uitgesteld want ik heb het zooo warm de laatste tijd
Goedemiddag dames, @Lilo, dat was even schrikken, gelukkig ben je weer thuis. En goed luisteren dus... RUSTIG AAN DOEN!!! @minniemouse, mocht je hier binnenkort weer eens lezen, van harte gefeliciteerd met jullie kindjes. SEM en LYNN. En hopenlijk stopt het bloeden snel en voel je je snel wat beter zodat je optimaal van je kleintjes kan genieten! @Vagans, bedankt voor de tip ik heb meteen ook de voedingsbeha bij de prenatal besteld. Ik heb ook ALTIJD beugel, maar die krengen zijn bij de livera in mijn cupmaat (F) rond de 50 euro. Wil ik minder betalen dan krijg ik van die slappe beugelloze dingen. Dus ik vond dit wel een hele goede tip van je! Bedankt. Echt KLOTE van jullie auto. Dat zijn altijd zulke grote posten waar je helemaal niet op rekent! @chaartje, meid wat heftig allemaal. Gelukkig gaat het met frummie wel goed. Die moet nog maar even zitten blijven hoor! En als ik jou zo hoor over die naalden dan wordt ik er misselijk van. Ik ben er ook niet zo fan van. Hou je taai meid! @Meimamma, hier ben ik. Ik lees wel keurig mee, maar heb soms gewoon geen puf om te reageren en weinig te vertellen. Maar ik volg jullie allemaal op de voet. En druk met de babykamer en tussendoor nog therapeutisch aan het werk dus zodra ik dan thuis ben probeer ik mijn rust te pakken. @troetel, hier komt ons ledikantje in een hoek waar de muur schuin omhoog loopt dus daar kan geen hemeltje aan vast, maar vind het niet zo erg!   Met mij en de kleine gaat het prima hoor! We genieten van het mooie lente weer!! Krijg er de kriebels van. Maandag komt het glasvezelbehang in de babykamer en dinsdag en woensdag gaat vriendlief de boel sausen. Dan kan daarna het laminaat er in!!!! Jippie!!!!!! Nu schiet het echt op! Gister best wel confronterend op het werk. Ik was daar dus 3 uurtjes en ging toen naar mijn eigen woning zeg maar met 6 bewoners. Daar zit mijn andere collega die dus net zwanger is ook. Konden we mooi bij kletsen, maar die andere collega die dus net een curretage heeft gehad die was die dag ook aan het werk en vroeg ook hoe het met me was. Dus ik zei gaat zijn gangetje... maar ik klapte gewoon dicht... Wist gewoon niet goed wat ik tegen haar moest zeggen. Ik kan het verdriet zo goed zien en voelen in haar ogen. Helemaal omdat zij nu nog de enige is waar bij het niet wil lukken! Ik vind dat zo moeilijk.... is voor haar zo confronterend om dan ons zwanger (en mijn buik al helemaal) te zien. We kunnen haar daarin niet ontzien en dat wil ze ook niet, maar ik voel toch dat verdriet als ik haar zie! Ik heb gisteren appelflappen gemaakt. Daar had ik zo zin in. En ze zijn smakelijk gelukt moet ik zeggen. Liefs
@ meimamma; Ben idd ook wel benieuwd (klinkt een beetje raar, maar weet niet hoe ik het anders moet zeggen) naar wat er zo pijnlijk is aan die longrijpingprik. @ Vagans; Hmm als ik het zo hoor zou ik als ik jullie was proberen de auto te slijten aan een exportopkoper (die wilden voor die van ons tussen de 500-700 voor geven nog).. Achteraf hadden we dat beter kunnen doen want met de reparatiekosten erbij hadden we zo 1000 euro minimaal te besteden gehad voor een andertje. Maar ach een mens maakt fouten, daar leren we van denk ik! @ Hemeltje; Wij hebben besloten hem wel boven het wiegje te gebruiken maar niet boven het ledikantje. (waarschijnlijk). Sluier is gemaakt van mijn moeders bruidsjurk dus die hoeft alleen nog gewassen te worden en is klaar voor gebruik. Moeten alleen nog een standaard hebben zoals ik al eerder zei Hier effe geswifferd, allerlei troepjes naar boven gebracht en opgeruimd, afwas gedaan, het dressoir opgemeten, veiligheidsdingetjes in de stopcontacten gedaan. En nu wachten op mijn mams eigenlijk. Misschien zo ondertussen effe het dressoir verder uitruimen
Denk dat ik zo toch maar is een eindje ga wandelen. Het is zulk mooi weer en anders zit ik toch maar heel de tijd thuis... Neem drinken en dropjes mee voor mocht ik me flauw voellen en natuurlijk een telefoon om om hulp te kunnen bellen maja gewoon er van uit gaan dat dat niet nodig is
Hier ook zo'n gekke nesteldrang hoor! Zoals de badkamer vorige week, was naar de wc geweest,.. had de prullenbak geleegd.. en ben gelijk maar heel de badkamer gaan soppen Sunny: Fijn dat alles goed gaat! Hemeltje: Hier een klamboe boven het ledikantje.. vind ik wel lief staan soort wieg gevoel nu, tot hij paar maanden oud is.
Wat heftig zeg al die ziekenhuis dingen bij de dames hier en een kersverse tweeling met 31 weken, wat vroeg maar wel gefeliciteerd met je kleintjes! Vinden jullie ook niet dat veel mensen best ernstige klachten hebben en in het ziekenhuis belanden? Waar zou dat aan liggen? Aan de tegenwoordige tijd van "gewoon doorgaan" als je lijf nee zegt? Ik verbaas me er wel over Voedingsbh's, wel fijn om te weten dat Prenatal een padded variant heeft, ik heb altijd padded en met beugel maar die is niet te vinden (voor niet teveel geld) en ik heb nu met beugel van de H&M maar die is weer niet padded, misschien met die van de Prenatal erbij kom ik een heel end Ik moet snel even aan de stofzuig, er komt zo visite en dreumes slaapt nu dus eevn gebruik van maken
Zo ik zit even binnen. is best warm in de tuin Hebben vanmorgen even geshopt zoals Silver dan zegt. waren even naar leenbakker en xenos. daar een lamp voor de baby kamer gehaald maar baal want nu hij hangt komt de lamp er onder vandaan. grrrrrr Daarna even heerlijk broodje in de tuin gegeten en Silver haar picknicktafeltje bekleed met plastick ziet er weer super uit. en nu even uitrusten @sq oeii lijkt me erg moeilijk op je werk. maar ja ontzien lukt niet en snap ook dat ze dat niet wilt. maar goed praten met haar over wat ze wilt en zo @troetel oei wij hebben dat niet. maar kan je dat niet zelf maken van een stang en zo.?? en doe je af en toe ook even rusten @meimama ik denk dat het om de vloeistof gaat die zeer doet. meestal als een prik zeer doet is het omdat de vloeistof dik is of rare struktuur @vangas jeetje wat kloote he van de auto. wandel ze.
@rianne tja moeilijk zou het daar aan liggen. of omdat we nu meer weten en sneller ales na laten kijken. als ik wel eens aan me oma denk met 5 kinderen en nog geen wasmaschienen en zo. dan denk ik hmmm hun deden meer als wij
Nou ik ben bij mn ouders aangekomen hoor. T viel best mee en de hondjes hebben het beter gedaan dan de vorige x. Ze zijn namelijk bang om langs de reling van de brug te lopen (denken miss dat ze eraf vallen ) en dus gaan ze als een gek naar de andere kant lopen trekken maar het eerste gedeelte is enkel fietspad waar ik dus langs fietsers en brommers moet enzo. Maar dit keer heeft bikkel netjes lags de reling gelopen en pulchra met een beetje spanning op de lijn aan de andere kant van me strak naast me. Ben erg trots Ga nu ff met mn moeder boodschappen doen
Wat een aanfluiting die arbo zeg! Ben langer onderweg geweest als dat ik daar binnen heb gezeten! Stond met 10 minuten alweer buiten. Ik vroeg al of dit niet telefonisch had gekunt, maar ja was procedure zei die beste man. Hoelang bent u zwanger... U bent in overleg met vk minder gaan werken... mocht u weer klachten hebben voor uw verlof en u moet minder werken na overleg met vk heeft u de vrijheid dit te regelen met uw werkgever en hoeft u hier niet meer terug te komen. Fijne zwangerschap verder daag! Maar ja toen even langs de action geweest en daar een paar super sexy(not) onderbroeken gehaald voor straks met kraamverband enzo. En nog zon bh hemdje omdat ik snachts nogal last heb van lekkende tietjes kunnen daar mooi die kompressen in Toen nog even langs het werk van mn vriend geweest een lekker lief kusje gebracht En nu is het maar goed dat jullie me hier niet zien zitten want om mn dag even extra goed te maken ben ik even langs de mac drive geweest en zit ik hier als een dik zwanger biggetje te nassen. maar goed dat niemand me ziet En nu verder lekker niksen....
@ meimamma: ah als je zwanger bent mag je alles eten,. je hebt overal een excuus voor Zo... winkelen is zwaarder als de wandeling van dordt naar zwijndrecht... Maar niet voor niks geweest. Ze hebben heel veel jurkjes/tuniekjes bij de zeeman en aangezien ik (zeker niet voor dit ffies nog) geen zin heb om duure positiekleding te kopen was dit jurkje echt super! Ennnn daar lag een super lief roze rompertje met barbapappa erop! zo schattig! dus die heb ik beide gehad morgen wel ff een foto van t jurkje maken
Ja dat is ook zo, onze wasmachine was ook weer stuk deze week en ik kan je zeggen dat wassen in de badkuip voor 5 personen geen pretje is met een 30+ weken zwanger buik met klachten Maar waarom dan? Die 5 kinderen van je oma zijn vast optijd geboren zonder echte complicaties of niet? Terwijl het nu veel sneller moeilijk lijkt en gecompliceerder, dat idee heb ik tenminste...
@Rianne, toendertijd hadden we geen internet dus hoorde je het ook minder vaak en minder snel dat iemand in het ziekenhuis lag met bepaalde kwalen. En je kon dan ook niet even melden op een forum waar je last van had waardoor een ander daarop reageerde dat je beter even met een VK kon bellen. Dus meestal zat je dan met die klachten en dacht je vaak ach we zien wel even hoe het gaat. En tegenwoordig zijn Gynaecologen en VK's ook veel alerter denk ik doordat de medische wetenschap natuurlijk een stuk vooruit is gegaan. Dus ik denk dat het daar een combinatie van is! Liefs
Haii meiden, Hier weer een middagje zh achter de rug. Ik mocht vandaag namelijk bellen als ik de kleine nog niet veel voelde. Nou dit was bij mij dus het geval. Weer aan de ctg gelegen: was goed, echo gehad, gelukkig iets meer vruchtwater, dus ook goed. Daarna nog een hele uitgebreide echo gehad waarbij alles nagekeken is (navelstreng, gewicht, grootte etc) alles was goed en ons kindje is nu geschat op bijna 2000 gram. Was precies het gemiddelde. Verder werkte de placenta ook goed dus ben helemaal gerustgesteld. Nu moet ik vrijdag nog een keer op controle. Hoop zo dat mn kleine meisje weer wat meer beweegt Wel lief zag dat ze aan het duimen was op de echo zoo qute naja meiden ga effe eten xxx
@Meimama om op je vraag terug te komen wat er z'on pijn doet aan de longrijpingsprik is dat het een prik is van 2ml die er heel erg traag ingespoten wordt ze willen er liefst 5 tot 7 min overdoen om de vloeistof er in te spuiten en doet na verloop van tijd pijn, alhoewel ik het best vond meevallen.