Mei Mamma's 2011 Deel 3!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Bloemmm, 28 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    @wish, beige en creme kan makkelijk bij de witte was.
    En als je bang bent dat de kleertjes stijf zijn/worden, kan je wat witte azijn in het bakje van de wasverzachter doen. Dit zorgt er ook voor dat de was zacht wordt, je ruikt het niet en de kleine kan er geen allergische reacties van krijgen ;)

2. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Ja had ik ook al gehoord monika,heb alleen geen azijn in huis;) Probeer het eerst wel zonder en als het dan stijf is kan ik altijd nog opnieuw wassen met azijn.

3. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ziet er superlief en leuk uit he Wish die babykleertjes aan de lijn:D?

4. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    ja echt wel...en die badcapejes vind ik ook zo leuk...kwam tot de ontdekking dat ike r daar iig genoeg van heb ahhaha 5 stuks;)

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik ben lekker van het zonnetje aan het genieten met de doggies, wandelen ging nog zelfs beter dan gisteren! en hier hebben ze lekker 2 tuinen om in te spelen (mijn ouders wonen naast mijn oma en de tuin heeft een laag muurtje)

* wassen: ik pleur echt alles bij elkaar hihi, zelfs rood & wit. Ik zelfs draag nooit wit en vriendlief heeft 1 wit shirt...

Verder niet zo veel onthouden, oja @ binna: wat grappig van je dochter! die wil hier dan nu vast niet zijn (4 hondjes) @ Gravid: ja buikje wil niet meewerken vandaag, maar de kleine is lekker druk :D

6. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    rood en wit bij elkaar??:$:$:$ heb je niet heel veel roze dan ondertussen;)

7. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Haha inderdaad. Als je goed gekleurd rood hebt en dat is vrij nieuw dan wordt je witte of lichte was echt wel een beetje heel erg roze!

Ohja meiden als er iemand die hydrofielen van de IKEA heeft. Hoorde via via dat deze enorm afgeven en lang blijven afgeven! dus kijk uit waar je die bij stopt.

8. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik was altijd licht roze licht blauw wit grijs bij me kaar

en dan donker kleuren bij me kaar.

9. Vagans

Vagans Niet meer actief

Het witte shirt is nog steeds wit hoor ;)

Pff ben nog steeds bezig om uit te zoeken of ik nou recht heb op algemene heffingskorting. Ben al zo ver dat ik weet dat die vroeger de aanrecht subsiedie was en dat als je werkt dit automatisch verwerkt wordt met de hoeveelheid belasting die je betaald.

Al zijn mij een paar dingetjes nog niet duidelijk, er staat dat je dit alleen aan mag vragen als je fiscaal partner (in mijn geval dus vriendlief) genoeg belasting verschuldigd is... wat bedoelen ze daar nou weer mee?????

Ben als de dood om iets aan te vragen wat ik vervolgens weer terug moet betalen.

Moet trouwens ook nog steeds antwoord krijgen of ik mijn belastingsschuld (ik oest 606 euro betalen ivm aangifte 2009) in termijnen kan betalen want de vorige keer konden ze me aan de belastingtelefoon niet verder helpen (domme doos) pfffff want ja, ik heb het niet...

Dit is trouwens wel een hadige site om te kijken of je alles hebt aangevraagd wat voor jou van toepassing is: www.rechtopgeld.nl

nu nog ffies van de zon genieten voor die weg is.

10. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Lekekr weer dames om babywasjes te doen.
    Hier sorteer ik ook alles op kleur hoor;) Heb net met boodschappen nog even azijn gekocht hihih;)

Leuk babykamertje Gravid! Super schattig!

Net bij kapper geweest. Zit me niet helemaal naar t zin, maar kan toch niks met mn haar beginnen dus laat maar mooi zo.
    En bij de kapper vroeg iemand aan me of ik er 1 kreeg of dat er 2 in mn buik zaten. Dat is werkelijk waar al de zoveelste die dat vraagt. Ik vind van mezelf helemala niet dat ik zon mega buik heb. Moet zeggen dat als je regelmatig die vraag krijgt dan wordt het bets irritant hoor!

11. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Heb weer een buikfoto in het buikentopic geplaats.

Wat staat er bij jullie op het menu? Ik eet bami vandaag:D jammie!

12. Gravid

Gravid Niet meer actief

Thanx meimamma :D En ow echt irritant he die vraag of het er 2 zijn :( Had ik bij Lydia ook steeds... omdat ik toen zo mega dik was.
    En nu met me kleine buik krijg ik steeds te horen van: oh jij moet zeker nog wel een tijd? pff...

Net naar fysio geweest.. helaas laatste keer.
    Baal ik zo mega van, aangezien de pijn alleen maar meer lijkt te worden :(
    Moet nu de laatste 5 weken door zien te komen zonder fysio..
    *zucht*

Vriendlief kwam thuis uit werk om kwart voor 3, is direct op bank in slaap gevalle en slaapt nog :$
    (gek he, as je om kwart voor 3 snachts al benede ga zitte omdat je denkt dat je nie slape kunt ;))
    hopelijk slaaptie vanacht wel, slaap ik tenminste ook :p

Zo is lkkr eten maken (vraag me nie wat, want weet ik zelf ook nog niet ;)) en dan ff wasje ophangen, en rustig avond houden!

13. Gravid

Gravid Niet meer actief

Meimamma: Mooie buik hoor!

14. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Vagans;

Als je vriend belastingaangifte doet en jullie kiezen voor fiscaal partnerschap (dus samen aangifte doen en alle lasten en giften delen zegmaar.) dan moet er bij de belastingaangifte jouw gegevens worden ingevuld.
    Pers. gegevens, sofinr etc. Ook wordt er dan naar je inkomen gevraagd. Wanneer je daar 0 of een ander laag bedrag invult dan ontvangen jullie voor jou de huisvrouwentoeslag (de algemene heffingskorting waar iedereen recht op heeft) a. 1723,00 (dacht ik). Daarnaast ontvangen jullie dan nog de belasting die hij betaald heeft/terugkrijgt.
    Zodra je bij jouw inkomen 0 invult (of wat je dan ook verdient) verschijnt er bij het overzicht aan het eind de voor jou van toepassing zijnde teruggaaf (dus die 1723,-). Let wel op dat eventuele openstaande bedragen hiermee verrekend worden door de belastingdienst!

Hoop dat je het zo snapt, zo niet dan moet je maar effe op MSN komen een dezer dagen. Heb (al zeg ik het zelf) best veel verstand van die aangiftes e.d.

@ Meimamma; Ohh ik heb die vraag ook echt al tig keer gehad. Je wordt het echt zat he dat mensen dat constant vragen? Ach ze bedoelen het goed moeten we maar denken!

15. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Nu ATWT kijken. Wat een LUL is die Damian he!

16. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Ik koop niks van textiel bij de Ikea..heb er eens een dekbedovertrek gekocht...die gaf me toch af en werd erg lelijk dus voor mij geen Ikea meer wat textiel betreft.Ik heb de meeste vd hema en wat vd beurs

17. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @troetel begrijp ik dat je dan 1723 per maand krijgt. of per jaar??

Wij hebben bloemkool met speklapje en aardappels gegeten

heb vanmidag even door de zomer spullen van dochterlief gekeken of ze de dingen nog past en best veel past ze nog. dus dat is wel fijn. hoef alleen nieuw shirts rokjes broeken en jurkjes past ze nog :D Dat is wel erg fijn

18. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    @binna, dat is per jaar...het blijft de belastingdienst he ;)

19. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Dag allemaal!

Even kort hier, want we zijn nog steeds hard op zoek naar de handtas met paspoorten...:(

Als ons kindje thuis geboren zou worden, zou mijn man zich mogen legitimeren met zijn rijbewijs, maar omdat ik in het ziekenhuis in een andere plaats wil bevallen, hebben we echt een ID nodig... ze schijnen daar nogal moeilijk over te doen....:$

Ik heb hier een piekstok voor een sluiertje bij de outlet van Babypak Kesteren gekocht voor ik geloof €8,50. Helemaal nieuw en werkt prima! De duurdere zouden van betere kwaliteit zijn.... vraag me niet waarom ik een stevigere nodig zou hebben...

Succes allemaal met zere voeten, gewonde honden, belasting aangiftes en het genieten van onze wondertjes... Straks hebben we niet meer die stille onderonsje met onze baby's. Ik vind al dat getrappel, gestomp en gedraai toch echt wel speciaal (ookal doen mijn ribben pijn!)

20. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    alowa meiden!!

Zo hier alle babywasjes gedraaid :D heerlijk gevoel dat dat eindelijk gedaan is :)

Auuw heb op dit moment weer een harde buik (de hele dag al last van) wat vervelend zeg! Merk wel dat ze al wat pijnlijker worden dan voorheen, dus goed in de gaten houden.

Morgen komt s-mams het huis schoonmaken, aangezien ik zelf nog maar beperkt dingen kan schoonmaken.. Heerlijk als mn huisje morgen weer schoon is!

Baby gaat gelukkig weer wat meer te keer, wel veel minder als een week geleden maar dat zal wel door het indalen komen.

@ Wasjes: Ik heb vandaag al het rood, donker roze bij mekaar gedaan. Alle witte was, beige etc bij mekaar en verder nog spijker bij mekaar. Is helemaal goed gegaan dus ben tevreden :)
    Heb verder de kleertjes gestreken maar meer niet .. ik strijk nooit dus dat ga ik voor de baby ook niet doen, alleen de eerste keer dan hihi.

NOu ik ga slapen! Truste meiden! xxx

Deel Deze Pagina