hier ook druk met wasjes...kom er achter dat ik van sommige dingen wel heel veel heb. 27 rompertjes 18 monddoekjes 4 badcapes en heeeel veel pakjes hahaha
@ Gravid: Mooi kamertje hoor! @ Meimamma: mooie buik! en idd die Damien is echt een lul Ben niet echt een volger maar sochtends staat het vaak nog ff op voor koffietijd. @ Troetel: Het is mij nog niet helemaal duidelijk... (ik ben heeeeel slecht in dat soort dingen) maar (heb nu visite van de collega van mn vriend) dus ik kom binnenkort wel ff op msn @ GuusjeB: mee eens hoor, best speciaal dat ze nu eigenlijk alleen van MIJ is hihi Hier weer thuis, vriendlief en collega zijn er ook. Lekker ff bankhangen, vriendlief slaapt ook thuis en wordt morgen door een andere collega opgehaald omdat met onze auto bijna niet meer te rijden is. Woensdag gaat hij (heel vroeg zodat er niet veel verkeer is) naar Limburg daar heeft zijn vader nieuwe onderdelen om het ff op te lossen... fijne avond meiden!
Had net van alles getypt..effe verkeerde knop en alles weg. Maak morgen wel weer zin om te typen ... Ga zo lekker naar bedje toe, hoop dat iedereen vannacht lekker slaapt zonder bizarre dromen, met rustige frummels en met een lege blaas
Goeimorgen meiden grrr heb ik dat. me eerst verlof dag is Silver gewoon om 6 uur wakker. En ze heeft gisteren in ene ontdekt hoe je de deur van haar kamer open krijgt (zit de kruk omhoog) dus die stond naast me bed om 6 uur. he bah. nou ja nu even ontbijten hun uitzwaaien en dan heerlijk in bad.
Goedemorgen! Grrr Binna das nie fijn op je eerste verlofdag! Hier weer vroeg wakker...ik kan gewoon niet meer langer dan 5 a 6 uurtjes slapen nou ja rustig aan doen maar vandaag
@Vagans: heffingskorting: Je vriend moet gewoon een minimaal bedrag aan belasting betalen om in aanmerking te komen voor de heffingskorting. Betaald hij bij wijze van spreken minder, dan ontvang jij ook minder dan die 1723,= op jaar basis. termijnen betalen: zorg er in ieder geval voor dat je nu alvast een termijnbedrag over gaat maken. Dus bijv het door jou voorgestelde bedrag. Dat moet uiterlijk bij de BD zijn vóór de oorspronkelijk gestelde betaaldatum (van het gehele bedrag) @minniemouse: fijn om te horen dat het goed gaat met je kleintjes! Hoop dat jij ook vlot mag opknappen. ID-kaart: wij hebben ervoor gekozen onze oudste (en straks uiteraard de jongste ook) een eigen ID-kaart te geven. Wij reizen natuurlijk veel heen en weer tussen NL en D en dan moeten beide ouders het kindje mee kunnen nemen is ons idee. Daarbij zou dan in geval van nood ook iemand anders met de kindjes kunnen reizen (bijv opa en oma) Bijschrijven in paspoort is per 2012 niet meer mogelijk! Kosten van ID-kaart/paspoort is helaas per gemeente zooooo verschillend Volgens mij betaalden wij iets van 35 euro voor de ID van de oudste (aangevraagd in Duitsland op NL consulaat) In principe heb je met een week het nieuwe identiteitsbewijs in je bezit... dus voor de mensen die een bijna verlopen ID hebben.... dat redt je in principe nog wel voor de bevalling Babywas: Heftige kleurtjes (vooral bij de nieuwe kleertjes uiteraard) zijn hier op de hand gewassen in azijnwater. Wit bij wit en zoveel mogelijk kleur bij kleur (of vergelijkbare kleuren bij elkaar) Bij de oudste was dat dus heeeeeeel veel handwas... maar dat heeft oma voornamelijk gedaan Dus nu vooral veel machinewas. Alles is afgelopen weekend inmiddels gewassen... nu nog opruimen . Ik strijk wel veel van de babywas, behalve de hydrofielen. Maar het ruimt toch net even wat netter op als de rompers etc gestreken zijn..... mijn eigen ondergoed strijk ik niet hoor Hier nu lekker genieten van verlof.... nou ja met zieke dochter en gammele man....en uiteraard genieten van het heerlijke weer. Alhoewel het is nu weer aardig mistig, maar dat beloofd veel goeds voor vandaag @binna.... ja hier ook al drie dagen "vroeg"... vent was vanochtend om zes uur al uit bed en een twintig minuten later stond er een huilende dreumes in dr bedje. Heel verdrietig "sek,... sek" te roepen... ze wilde graag de slaapzak uit hebben. Dus ook hier een vroegwakkere mama. @gravid: mooi kamertje.... hier maar de vraag of alles op tijd klaar is boven.... mja wij zijn niet zo "moeilijk", frummel komt toch de eerste weken/maanden met wiegje bij ons op de kamer. Dus ja, dan is het even slikken wanneer het nog niet klaar is, maar het is dan niet anders. Met de oudste was het kamertje ook pas drie weken tevoren klaar (ivm verhuizing) @buik: hier geen vragen of het er 2 zijn... maar op t werk kreeg ik vooral opmerkingen als: oh je buikje groeit al goed hè... hoe ver ben je? Oh, X-weken.... dan valt het buikje eigenlijk ook nog wel mee :x Maw ik draag kennelijk kleiner dan men verwacht... mja de oudste zag je pas kort voor mijn verlof iets van. Nu toch al vanaf 23 weken een lekker buikje. Ben wel blij dat ik niet heel "zwaar" ben qua buik, je moet het toch allemaal maar meesjouwen.
Goedemorgen meiden, Jeej het weekend is weer een beetje in zicht! Als alles goed gaat gaan we dit weekend de wand v.d. badkamer in ieder geval betegelen @ Binna; Ik verdien natuurlijk veel meer, alleen is de belastingdienst zo gierig dat ze me maar 1723,- per jaar geven haha. Zou het wel per maand willen Maar denk dat ik niet de enige ben hihi Wat fijn dat je dochter de meeste kleertjes nog past, dat scheelt weer in aankoop. Balen zeg dat je zo vroeg wakker bent! Geniet van je bad zometeen @ Lilo; Lekker dat de babywasjes klaar zijn. Hihi ik krijg hier ook strijk-waanzin terwijl we normaal nooit strijken, ga vandaag toch de gordijnen voor de baby strijken dus doe de lakentjes en gekreukte kleertjes ook maar effe mee. Geniet van je schone huisje straks, lief dat s-mams dat voor je komt doen. @ Wish; Haha klinkt bekend. Riep hier een tijd geleden nog dat we weinig rompertjes maat 50 hadden. Zie gisteren dat we er 3 hebben en dan 3 newborn van babydump (komen ook neer op mt 50). Een mens heeft wat spullen hoor, alleen heb je meestal niet door hoeveel! @ Vagans; Ik zal MSN wat vaker aanzetten haha. @ Wish; Goedemorgen meid! Ben je dan wel uitgeslapen na die 5 a 6 uurtjes of voel je je ook nog eens doodmoe? @ID-bewijs ; Voor de kleine he, ik vraag me toch af hoe ze dat doen met die pasfoto eisen. Heb nog nooit gehoord van een pasfoto maken van een baby? Maar nu moet dat dus voor dat nieuwe reisdocument. Ik zat er gisterenavond echt over na te denken (hoe gek kan een mens zijn). Babytje kan toch niet alleen zitten op een stoeltje etc. (Waar kun je je allemaal druk over maken he)
ID bewijs: Ik zag dat dat voor een kind hier in de gemeente iets van 11,40 was ofzo... Ja en idd hoe willen ze dat doen om zon kind goed op de foto te zetten. Plus als je ze nu op foto zet zien ze er over een paar maanden al heel anders uit Binna balen dat je kleine slimme meid heeft ontdekt hoe ze de deur open krijgt. Wish balen dat je weer slecht geslapen hebt en dat je van die korte nachten heb! Goodmorning! Hier schijnt het zonnetje weer heerlijk! Hier een goede nacht gehad, dat is ook gelijk weer te voelen. Heb me er lekker fleurig op gekleed! Een lekker fuchsia kleurig shirt aan. Daar kon ik nog net in met mn buikie hihihi. Vanmorgen met fohn en wax staan expirimenteren met mn nieuwe kapsel. Ik moet er nog steeds aan wennen. Heb het niet eerder zo kort gehad. Zitten ook veel lagen in dus ja wel speels... We houden het er maar op dat het lekker vlot is. Zal vast wel wennen Over een uurtje mogen we weer de deur uit om te gaan werken... Nog 2 weken pppfff!
@ Binna: Ja die kleintjes zijn echt vroeg wakker! Heb een tijdje terug voor het eerst het nichtje van mn vriend te logeren gehad en om 06:00 waren wij dus klaar wakker... hoop dat ze ook gaat leren om uit te slapen @ Wish: Ik ben de laatste tijd ook heel vroeg wakker, kon ik normaal wel tot 09:30 blijven pitten ben ik nu om 07:30-08:00 wakker... @ Hopmarjan: thanx van de Info, ze zeggen altijd: leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker... nou echt NIET! @ Troetel: Hier ook niet meer zo veel op msn hoor, zeker met het mooie weer! Dan doe ik sochtends zo veel mogelijk en wandel ik smiddag naar mn ouderlijk huis waar ik lekker in de tuin kan zitten en de honden in de tuin kunnen spelen, mis het zo een tuin!!! Enne ik zat idd ook te denken over hoe een pasfoto maken van een baby hahaha! @ Meimamma: Werkse! Hier redelijk geslapen, vriendlief ging alleen in zn slaap net met me knuffelen toen ik moest plassen... Het zonnetje schijnt hier al lekker! wordt dus wel weer wandelen vandaag! Doggies doen het goed over de brug maar wil toch zo veel mogelijk oefenen want straks heb ik er nog een kinderwagen bij ook! Als dat niet gaat is het voor mij moeilijk om hier weg te komen aangezien ik anders een heel rottig stuk moet lopen naar de waterbus. Jullie nog weekend plannen? Ik blijf gezellie weer bij paps & mams (jullie denken vast ook, wat een moederskindje) maja vriendlief is werken en ik ben niet het typ om alleen te zijn. Zaterdag avond heeft mn zusje uitvoering van de vereniging waar ze aan Jazz dance doet, Ik heb daar ook jaren getrurnd dus weet precies hoe het er daar aan toe gaat, druk, lange rij en daarna kleine houte bankjes... hoop dat ik het ga trekken want het is een lange zit. Heb al gezegd dat ze ff aan me moet doorgeven welke kleedkamer ze zit want dan hobbel ik daar gewoon naartoe als ik moet plassen hihi enne 31 weken vandaag!!!
Haha meimamma leuk zo'n nieuw kapsel he...ach wel lekker zo kort toch. @troetel; ik voel me klaarwakker en superfit...alleen smiddags kak ik in maar dan ga ik wel weer ff anderhalf uur slapen hoor...komt goed...kan ik me vast voorbereiden @Vagans:niks mis mee toch om gezelschap bij ej ouders te zoeken als je toch alleen bent. @Weekend: lekker rustig...zaterdag uiteten ivm 35 jarig huwelijk van mn ouders...altijd gezellig!!
Goedemorgen allemaal, Hier wel goed geslapen maar idd steeds eerder wakker. Ach ja, dit is niets bij wat komen gaat Straks effe boodschapjes doen. Zal mijn eerste pakken pampers eens gaat aanschaffen (heb 2 bonnen van 3 voor 20 die 15-5 aflopen). Zat te denken aan 3 keer maatje 1 en 2 keer maatje 2. Kan ze vaak makkelijk ruilen bij de etos als je een maatje over hebt. Babywasjes zijn hier allemaal al gedaan. Maar ik heb bijna alles van mijn zuse gekregen en die heeft nogal een shoptick Voordeel is wel dat alles al vaker gewassen is en dat scheelt een hoop. Kan heel veel samen wasssen. Maar dat was niet nodig aangezien ik alles van maat 44 tot maat 86 al gekregen heb en dat waren ongeveer 4 verhuisdozen vol . Heb zelf nog wat bijgekocht (meer voor de leuk) maar heb daarvan ook best veel samen gewassen. Gebruik ook hypoallergene wasverzachter. Als ze er niet tegen kan mag ik opnieuw en anders kan haar spul gewoon met onze was mee. Weekend; we gaan klussen Meiden, lekker genieten van het weer!!
haii meiden! Hier wel lekker geslapen alleen weer heel raar gedroomd .. Ik droomde dat iedereen van de meimamma's al bevallen was en dat het bij mij maar niet op gang kwam hahah. Werd om 04:00 wakker en kon effe niet meer slapen. Ben zo nieuwsgierig naar hoe het allemaal gaat straks. Wanneer beginnen de weeen, ga ik overtijd etc etc. Wist ik het maar van te voren Nou meiden geniet van de mooie zonnige dag! xxx
Hihi lilo, ik geloof dat je sommige dingen van te voren echt niet wilt weten. Dan ga je alleen maar stressen denk ik...
@ Lilo; Hihihi wisten we het allemaal maar van tevoren he!? @ even ego hoor; Net e-mail gehad van het asiel waar de hond van mijn broer vandaan komt. Zoals ik al wist & dacht moet de hond ten allen tijden terug naar het asiel wanneer er niet meer voor gezorgd kan worden, alleen mijn broer weigert dit. Dus het probleem ligt weer lekker bij mij.. pfff Ze eisen dus nu de hond terug en vinden het 'fijn' als ik dat even met mijn broer regel. Ja probeer dat maar eens met een dwarse, volwassen autist te regelen die zichzelf heeft aangepraat dat die hond in het asiel slecht wordt behandeld! Het ergste vind ik het nog voor de hond, we hebben hem vorig jaar enkele weken opgevangen en het is echt een schat. Enige nadeel is dat het beestje niet met konijnen, katten en vogels kan. En die hebben wij alledrie! Pff het doet me echt flink pijn want je hebt zo'n beestje toch in je hart gesloten (wij allebei hier) en na het asiel weet je nooit waar hij terecht komt. en ik ben zo bang dat er niemand is die dat beestje daar weg komt halen en wat dan? Pff sorry hoor meiden, moest het echt effe van me af schrijven!
Foto op ID-bewijs.... ja leuk is dat hè.... en je moet ook nog eens aan dertigduizend eisen voldoen. Wij hebben het als volgt opgelost: maxicosi, hierin een wit laken gelegd en daar op onze dochter. Fotograaf staat op een stoel en maakt van bovenaf foto's. Onze eerste foto's waren nl afgekeurd (zittend op stoel met hangen en wurgen kindje rechtop houden enzo) En ja, wij hebben nu een ID-kaart met een foto van een kindje van 2 maanden oud ofoz.... terwijl dreumes er echt niet meer op lijkt. Vagans: uitvoering Jazz... kun je niet vragen of ze een stoel voor je kunnen neerzetten/reserveren? Je bent per slot van rekening overduidelijk zwanger Belastingdienst.... lekker hoor.... heb net in totaal een uur ofzo met ze gebeld cq gewacht. Maar er is me wel weer een en ander duidelijk geworden. Kon nergens vinden waar ik moest vermelden dat ik een voorlopige teruggave had gehad over vorig jaar. Het lijkt erop dat we alsnog 2500 euro terugkrijgen. Maar heb nog niet alle formulier bij elkaar en heb op bepaalde plaatsen een fictief bedrag ingevuld
@ Hopmarjan: Mn zusje probeert een plekkie vrij te houden bovenin aan het gangpad. Bovenin kan je tegen de muur leunen en dan kan ik makkelijk heen en weer lopen als ik moet piesen, maar hun zijn pas net klaar met de generale repetitie als ze deuren open gaan dus ze weet niet of het dr lukt. @ Troetel: he wat erg van die hond! Ik snap het asiel wel. Hun doen moeite om een goed baasje te vinden en willen niet dat er daarna nog met het beestje gezeuld gaat worden. Maar dan vind ik wel dat HUN contact op moeten nemen of iig moeten regelen dat die terug komt, lekker makkelijk om het op jou af te schuiven! hier afgewassen, opgeruimd, zo ff het beddegoed te drogen hangen en dan lekker een stukkie wandelen
Wanneer er uiteindelijk niemand komt voor zo'n beestje dan zal het zijn oude dag slijten in het asiel. Wel weet ik dat er vaak wel een uitwisseling plaats vindt tussen de diverse asielen. Op de één of andere gekke manier "lopen" bepaalde rassen goed in bijv Tilburg en blijven ze in Drachten "zitten" en andersom. Deze dieren worden dan na verloop van tijd "geruild" zodat ze elders nog een goede kans op plaatsing kunnen krijgen. Maar wel raar, Troetel, dat ze het nu bij jou neerleggen... of sta jij vermeld als contactpersoon ofzo? En kan je broer er echt niet meer voor zorgen of heeft het asiel twijfels over de capaciteiten van je broer?
@ hond van mn broer; Nou ja mijn broer moest van de hond af en diverse instanties zagen de hond liever vertrekken daar dit beter was voor baas en hond. Toen heeft de hond bij Sandra Spoor (herplaatsing staffords) in de herplaatsing gestaan voor meer dan 1 jaar. & Dit verliep allemaal via mij omdat mijn broer niet alles begrijpt, aankan en goed uitvoert zegmaar. Hij liegt ook veel en dat werkt niet in zo'n situatie. Uiteindelijk wilde een kennis van mijn broer de hond wel opvoeden. Dat was een jong stel, vrouwtje was zwanger. Stel ging uit elkaar, man werd van stroom& water afgesloten voor 3 mnd lang etc. toen kwam het verhaal dat hij slecht voor de hond zorgde bij mijn broer (die heeft nu een relatie met dat vrouwtje) en samen hebben ze de hond bij die gast weggehaald. Maar mijn broer had de hond naar het asiel moeten brengen alleen is hij bang dat ze hem laten inslapen en is vastbereid om weer zelf een huisje te zoeken.. Maar ondertussen zit die hond maar weer bij mn broer (terwijl mijn moeder net zijn andere hond wegens slechte verzorging weer bij hém heeft weggehaald). De hond heeft het nu wel wat beter bij mijn broer ( dat vrouwtje met kindje is echt een schat, maar ze wonen niet samen). Zij is echt gek op de hond & andersom maar ze zit in een crisisopvang omdat ze geen huisje heeft (ex heeft haar op straat gezet etc.) dus voor haar gaan zij zelf en het kindje even voor!! Ook al zou ze dolgraag voor de hond zorgen. Maar ik ben echt gek op die hond dus neem het ook een beetje op me. (nouja wij dan, mn vriend ook)... En niemand anders doet het echt. Mijn moeder heeft net weer contact met mijn broer, want die was boos dat ze die andere hond bij hem had weggehaald. En nu staat mij dus dezelfde ondankbare taak te wachten: LEUK! Maarja alles beter dan dat ze straks zelf de hond gaan weghalen met geweld. Alleen dat asiel heeft dus baggeropeningstijden (van 9-12 ofzo en dan maar 3 dagen in de week).. Pfffffffff @ Vagans; Hoop dat je een goed plekje kunt vinden bij de uitvoering van je zusje. Lekker even eruit is wel fijn he