HAhah ja dat is een voordeel, Ik heb het aan de rechter kant erg sterk ( onderste ribben/achter in rug) Zie ook zelf de voetjes of hakjes naar buiten deinsen. Je kan ze zowat vasthouden. Erg leuk,maar erg vervelend idd. Misschien ook wel gekneust,word vast een meid met pit
Ja en toch ik voel haar nooit daar schoppen, het zit zo hoor en daar komt ze nooit in de buurt... miss als ik snacht lig dat ze er dan wel bij komt ofzo...
Ja precies, misschien wel vanwege het groeien hoor...Anders zou ik het ook niet weten. Maar lijkt me flink irritant als je snachts kortademig word. Zal het toch eens voorleggen bij de vk.
net lekker frietjes gegeten en dan nu klaarmaken om naar de uitvoering van mn zusje te gaan. Geen idee hoe laat ik thuis kom maar wens jullie alvast een hele fijne avond en een goede nachtrust toe!
Laat me raden wat de vk gaat zeggen: Hoort er nou eenmaal bij???hihiihih Eet smakelijk en veel plezier vanavond
Ha meiden Wish: Darmkrampen ben ik helaas bekend mee, en dat zijn dit echt niet Voelt echt zo gigantisch anders! Hoop dat jij al iets minder last van je keel hebt! Chaartje: Sterkte meid, snap goed dat je dit niet leuk vind.. maar alles voor je kleine uk nu moet je maar denken. Hou vol, je kunt het! Vagans: Jeej meid, gelukkig ben je niet op je buik gevallen en gaat het allemaal goed! Ik kan er inderdaad ook niet tegen als mensen hun zooi laten slingere. Veel plezier bij de uitvoering van je zusje! Verzorgings tas: Ik had bij mn dochter een officiele verzorgings tas, maar had zelf ook altijd een tas met nodige spullen als ik weg ging. Liep altijd te zeulen met 2 tassen, vond ik op den duur zo irritant dat ik gewoon een grote tas gekocht heb met 2 vakken, wel 1 die dicht kon, en daar alles in gedaan.. had zo maar 1 tas, met alles wat nodig was. Ideaal! (ga ik nu dus weer doen ) Visite: Als ik 's ochtends of 's middags beval, wil ik wel gelijk mn ouders zien na de bevalling, .. maar verder die dag niemand! Beval ik 's avonds laat/'s nachts, dan uiteraard volgende dag. Rest van familie, vrienden etc. mag gewoon in kraamtijd komen. Hebben wel rust tijden op kaartje gezet (van 12.00 - 15.00 uur en na 21.00 uur) en ga ook agenda'tje bij houden wie wanneer komt, aangezien ik niet elke dag heel de dag het huis vol wil hebben, en 's avonds zo min mogelijk. Wil die eerste week wel beetje rust an mn hoofd, en niet te veel visite in huis hebben. Maar goed, zal allemaal vast wel los lopen Ribben: Hier weet ik ook ondertussen waar ze zitten Doet me af en toe echt goed zeer! Wat ik ook heb is steeds van die felle steken in mn doosje.. kheb geen idee wat het is, maar lekker voelt het niet Ook heb ik steeds zo'n band gevoel boven in buik.. moet woensdag weer naar de vk, dus alles maar weer even aankaarten, ook dat in nog steeds zo'n hoofdpijn heb. Alles weer even na laten kijken. Vanmorgen met vriendlief naar voetbal geweest, kleintjes helaas verloren.. maar ja ze moesten tegen koploper.. dus wisten we eigenlijk van te voren. Was wel erg koud buiten! Daarna even bakkie wezen doen bij schoonzus en zwager.. en toen we na uurtje thuis waren ben ik heerlijk op bed gaan liggen, en heb zowaar 2 uur geslapen. Had ik dus schijnbaar echt nodig. maar goed, heel fit ben ik nog niet.. verkoudheidje opgelopen denk. Heb mezelf nu wel ingeprent dat ik het wat rustiger aan moet gaan doen, en 'smiddags echt moet gaan liggen, anders red ik het echt niet. Wil straks wel fit an de bevalling beginnen. Lieffie is lekker eten aan het maken, dus zo saampies eten, en dan heerlijk bankhangen en optijd bed in. Fijne avond meiden!
Hoi meiden! Chaartje kalmaan wat een rotnieuws weer zeg! Verzorgingsstas: Hier een wallaboo. Fijn en overzichterlijke tas. Visite tijdens kraamtijd: Ik heb op het kaartje een rusttijd staan van 12 tot 15 uur. En ik zou niet iedere avond mensen over de vloer willen hebben. Na de bevalling: Dan hebben we met s-ouders en mijn kant af gesproken dat als ik tussen 12 uur snachts en 6 uur sochtends beval, wij ze ook pas in de ochtend bellen. En niet snachts. Kortademig: Hier ook last van, maar dan met piepende ademhaling, heeeel irritant zelfs voor mezelf! Toucheren en gefrunnik an mn doos: Ik heb daar niet zoveel problemen mee, maar kan me voorstellen dat dames daar door bepaalde omstandigheden tegenop zien. Maar ja ik heb met inwendige onderzoeken door de gyn ook weleens stagelopers dr bij gehad die verlegen werden van mij omdat ik dr heel nongelant en luchtig in ben Hier: Vanmorgen om 6 uur wakker geschrokken van een zeer drukke dame in mn buik. Op sommige momenten zo aan het draaien en schoppen dat het zelfs even pijn deed! Zowiezo als slecht geslapen, veel plassen. Vanmorgen eerst verjaardag van mn oma gehad. Vanmiddag met mn vriend en zwager meegeweest die hebben hier een zonnescherm opgehaald en naar mn zusje en zwager gebracht. ding van 5,5 meter! Toen we weer thuis kwamen was ik kapot en ben ik tegen half 4 even heerlijk 2 uurtjes gaan slapen. Dus nu zo duf als een konijn! En beetje zware armen en voel me niet heel happy!
Ik ben dus ook rond half 4 op bed gaan liggen, tot half 6.. had ik daarna spijt van, had super beroerd geslapen en dus nog duffer dan dat ik was. Toucheren etc: Zag ik bij eerste zwangerschap/bevalling tegenop, tot het moment dat ze het moesten doen.. toen boeide het me niet meer. Als ik er nu aan denk dat ze dat straks waarschijnlijk weer gaan doen, kan ik er ook wat 'tegen op' zien, maar dan denk ik van ach.. toe maar, het hoort dr bij. Heb vrouwelijke vk's, dus dat maakt het weer iets makkelijker, voel ik me iets beter bij. (al heb ik bij vorige bevalling een man gehad, en dat intreseerde me op dat moment ook niet ) dus ach, komt wel goed
Ik had echt heel lekker geslapen en werd ook lekker wakker. In eerste instantie helemala niet duf. Maar ik had en koud en ben ff gaan douchen en nu zit ik hier heel duf te wezen en voel me niet helemaal happy.
Haii meiden! Hier lekker gesteengrilt met mijn mannetje en om 22:15 naar de bios heb er zin in hifi effe lekker een dagje en avondje met zn tweetjes! @ Chaartje: Wat vervelend meid dat je weer in het ziekenhuis ligt! Dikke knuff vanuit mij! @ Voor of na datum bevallen: Mijn gevoel zegt dat ik voor de datum beval, maar probeer er niet te veel op te hopen aangezien dit mn eerste kindje is! @ Vagans: Gelukkig ben je niet op je buik gevallen! Hier trouwens ook erg veel last van kortademigheid. Volgens vk komt het doordat mn organen tegen mekaar aandrukken etc. Veel plezier bij de uitvoering van je zusje! @ Meimamma: balen dat je je niet zo happy voelt! Denk maar aan je kleine meisje dan zal dat gevoel snel weer over zijn althans dat is bij mij zo Nou ik ga effe tv kijken! Fijne avond nog meiden!! Ps vergeet de klok niet naar voren te zetten xxx
Ik ga afsluiten en met een dekentje op de bank liggen. Ik voel me echt totaal niet happy. Hopelijk doet een goede nachtrust wonderen vannacht. Alvast weltrusten meiden! xx
hey meiden pfff heb heer al de hele tijd hardere buiken ble. moet ook zeggne was niet echt een fijne dag Silver en onze kat en de kleine hadden een pest mama dag echt alles ging fout niet goed of er werd erg gezeurd. ook nog eens het gordijn niet op kunnen hangen omdat de muur hem niet kan houden grrrr gewoon een piep dag Toucheren nou de eerst paar keer door me eigen vk nou was maar goed ook. toen ik in het ziekenhuis lag door heel veel mensen en zelfs een manlijk (schat van een vent ) maar die gaf mijn een hand en toen dacht oeii die heeft grote handen. ha ha
@ Typje: haha ja idd @ Gravid: ja ik kan er ook heel slecht tegen, en al gooi je iets kwa fruit weg op de grond, doe dat dan iig in de bosjes ofzo... Heb wel een beetje last van mn enkel, die is een beetje stijf aan het worden. Naja goed doorlopen dan gaat het vanzelf wel over! En het was idd geen lekker weer buiten nee! brrrrrr @ meimamma: oe, kon ik maar net zo nongelant zijn als jij op dat gebied! En rust lekker uit, vervelend van je ''moeie'' armen @ lilo: hoe was de film? enne lekker hoor steengrillen!!! @ Binna: oe wat een rot dag! dat zijn van die dagen dat je het liefst in bed blijft liggen!!! Enne ik hoop op iemand met heeele kleine handjes hoor! Nou meiden ben weer thuis mn rug is echt helemaal gebroken, maar mn zusje heeft super goed gedanst!!! Nog even met de dansjuf gekletst (ik heb daar ook bij gezeten) en kwam mn oude turnjuf tegen (heb van mn 2e tot 12e geturnd bij haar) en die vond het helemaal leuk dat ik zwanger was, zelf wordt ze over 3 weekjes voor de 2e x oma Tussendoor wel even moeten lopen en plassen anders hield ik het echt niet en die bankjes waren echt verschrikkelijk! Maar mn zusje vond het helemaal cool dat ik er was en das ook wel belangrijk. Nu duik ik lekker mn bedje in weltrusten allemaal!
Goede morgen! Hier al vroeg wakker. Manlief mopperde dat het nog niets een 7 uur was. Nou toen had ik goed nieuws; het was al wel bijna 8 uur! (We waren de klok vergeten vooruit te zetten). Gisteravond uit eten geweest; dat mocht dan nog net van de vk. Maar moet zeggen dat ik eigenlijk best wel spijt had. Ik heb enkel het hoofdgerecht genomen en dat kreeg ik al niet op. Stoelen waren zo verschrikkelijk dat ik op het laatst niet meer fatsoenlijk kon zitten! De bak koffie hebben we toen thuis maar genomen... Houd er dus helemaal niet van dat iedereen moet opstappen door mijn pijntjes... Hebben jullie nog leuke plannen vandaag? Ik wil heel graag nog iets doen in de babykamer (ben zo bang dat de onderdruk morgen nog te hoog is, ik naar het ziekenhuis moet en of moet blijven of echt helemaal niks meer mag....) er komen vrienden even langs om het kamertje te bekijken en verder niks... Heb eigenlijk wel zin om te gaan wandelen... de zon schijnt zo lekker vrolijk door de gordijnen! Chaartje, wat ontzettend naar dat je weer de ziekenhuismuren van binnen mag bekijken! Kan me heel goed indenken dat het voor jou snel mei mag zijn. En van het bezoek; ik snap dat volledig. Veel sterkte en een hele dikke knuffel! Gravid, stuur eens wat van dat doorzettingsvermogen om rustig aan te doen naar hier vind het echt goed van je dat je voor jezelf de rust pakt! Goede tip om een agendaatje bij te houden voor het bezoek. Weet je ook een beetje waar je aan toe bent. Kun je bijv. na een drukke dag een rustdag pakken. Wat je zegt over de verzorgingstas; zo zie ik het hier ook helemaal gebeuren; ik heb er één die zat bij de kinderwagen, maar kan hem niet echt groot noemen. We zullen zien!
Goedemorgen!! @Chaartje: wat vervelend dat je je zo rot voelt!! Hopelijk gaat het nog beter worden en mag je toch snel weer naar huis Hier gisteren op pad geweest voor nieuwe douchecabine en nieuwe deur voor slaapkamer,die komt mn papa vandaag zetten.Tis zo lief bedoeld die hulp maar ben het zo zat! Verlang naar rustig dagje!! Maar ja alles moet toch af he. @kraamvisite: wij lossen dat gewoon op met een kraamfeest ong 3 weken na de geboorte.Tuurlijk komt naaste familie en vrienden meteen kijken maar verre familie en collega's enzo nodigen we uit voor kraamfeest in de tuin van mn ouders.Gedeeltelijk omdat we klein wonen en gedeeltelijk omdat het rust brengt.Moet er niet aan denken 3 weken lang elke dag iemand op visite te hebben.
Goeiemorgen! Wish: Kraamfeest is inderdaad ook een leuk idee. Maar wij hebben niet zo'n hele grote familie, en de helft van diegene die we een kaartje sturen komt waarschijnlijk toch al niet. Dus denk dat we niet 3 weken met het huis vol zitten Super dat je nieuwe douchecabine en deur hebt! Snap ook best dat je even naar een dagje voor jezelf verlangt Guusje: Dan had je man geluk haha, niet 7 maar 8 uur En zo met de laatste loodjes is het niet wat om nog uit te gaan 's avonds he.. Uiteraard wel gezellig, maar vaak vermoeiend. Snap heel goed dat je nog wat in de babykamer wilt doen, maar denk wel aan jezelf hoor! Je moet maar zo denken, als het belangrijkste maar klaar is!! De rest komt wel, Ukkie gaat nu wel voor! En inderdaad, zo'n agenda'tje had ik met de eerste ook, en beviel me goed.. zo wisten we inderdaad waar we aan toe waren.. en kwamen we niet voor verrassingen te staan. Al hou ik nu wel de tijden in de gaten, want er belde toen een vriendin, die zou 's avonds komen, nou ja, geen probleem.. kwame ze pas om 21.00 uur en vertrokke ze pas om 23.00 uur terwijl ze zelf ook 2 kids hadden, dus ze snapte heus wel dat je da nie kan maken zo laat. Was echt boos toen. En laat ik nu dus niet gebeuren zo iets. Hier: Vandaag alweer 35 weken zwanger Wow, vind het nu ineens wel erg dichtbij komen hoor, begin het nu wel (leuk)spannend te vinden!! Vanmorgen was ik van plan uit te slapen, maar wekker ging om 07.50 uur, vriendlief moest om 08.15 de deur uit om te voetballen, dus ja dan ben ik toch ook wakker. En door de pijn in mn bekken kon ik ook amper blijven liggen, dus om 08.45 uur er ook maar uit gegaan, en zit nu heerlijk an ontbijtje. Zonnetje schijnt al lekker, heb al heerlijk de raampies open.. heerlijk zuk weer Hoop dat ik me vandaag wat beter voel, gister avond kon ik steeds spontaan in huilen uitbarsten van de pijn in mn bekken, schaamstreek, hoofd enz.. En ook nu kan ik amper op me benen staan van de pijn, zakte vanmorgen zowat door mn benen toen ik bed uit kwam.. bekken lijkt met dag erger te worden.. woensdag bij de vk maar weer aankaarten, en hopelijk laten ze me nie te lang doorlopen! trek dit niet heel lang meer. Maar goed, we hobbelen door.. nog eventjes Verder weinig plannen vandaag, vanmiddag Formule 1 kijken, dat begint weer.. dus yes.. wat te doen En ga even een lijstje maken met wat ik nog MOET halen voor de bevalling/kraamweek enz.. Fijne dag meiden!
@meimamma: hahah dat denk ik ook uitgerekend de 23ste en denk dat het de 25ste word! @rusttijden: is echt moeilijk in te schatten want je weet niet wat het voedingsritme van je kind word! Wel is het verstandig om s/middags wat langer dan 2 uur te nemen want je bent idd de eerste weken 1 uur bezig met voeden (GEEN GRAP!) en voor je dan in je bedje ligt om te rusten is het andere uur voorbij.. en oja nog ff eten enz enz.. TIP van de dag: wij hebben een kraamfeest gegeven bij Chris. IDEAAAL!! Beste vrienden/opa-oma die kwamen meteen in de eerste dagen (dat de kraam er is!) en de rest kwam 6 weken later op het feest. Dit is ideaal om de volgende redenen: - je bent zelf weer een beetje boven jan... - jij en je kind zijn thuis een beetje gewend - je kent de tijden een beetje van je kind ivm voeden - mensen blijven toch altijd langer dan dat je wilt - je hebt duidelijke afspraken gemaakt met je partner over oppakken/dragen/van hand tot hand (wat je niet wilt!) - je hoeft geen voorraad beschuiten/muisjes/koffie/thee en zooi in huis te hebben - niet iedereen hoeft je slaapkamer van binnen te zien - jij hoeft geen rekening met anderen te houden (wat je toch gaat doen uit jezelf in het begin) - had ik al gezegd dat je zelf dan veeeel leuker bent Je kunt weer lopen, jezelf fatsoenlijk aankleden, douchen, je haar fohnen, make-upje doen, jij hebt weer controle! Ik hoor mijn omgeving met pasgeborenen alleen maar 'klagen' over het feit (hoe klein de familie ook!) dat ze NOG STEEDS kraambezoek krijgen. (haha het kind loopt al bijna natuurlijk haha) Ga maar bij jezelf na, ik sta ook niet meteen op de stoep, laat eerst de familie enzo maar gaan, en zelf kom je na 2 of 3 maanden wel een keer.. Ieder weekend bal, want iedereen voelt zich een beetje verplicht om toch naar de baby te komen kijken want als je niet gaat ben je niet geinteresseerd.. dus die rustige weekendjes vergeet maar! En oja, die heb je heeel hard nodig. Ik kan een kraamfeest dus alleeeeen maar aanbevelen! Wij doen het nu weer en iedereen vind het geweldig! (hoeven zij ook niet weer een zondag 'op te breken' voor een uurtje kraambezoek nogmaals ik wil niet betweterig overkomen maar alleen mijn ervaring delen en hopen dat jullie er wat mee kunnen
goeimorgen meiden ben nog onwijs moe. niet zo fijn geslapen. Nu lekker op de bank hangen en manlief is met Silver bezig. wij gaan ook een kraamfeest doen en dan voor al voor de vedere fam en colega's