@meimama je bent er weer gezelliee @bloem he dat is niet echt leuk van jullie moppie maar ja nu mag je wel nog een keer kijken @Sanny dat is fijn te horen kan je daarna rusten. hoe was het bij de vk @lapalma heb je ze al aan de lijn gehad. Ik ging trouwens voor die magnetronsterelisatoor naar de prental hebben ze hem niet meer in de winkel alleen via de web shop
Meimama; Gelukkig ben je er weer Bloem; wat een eigenwijsje hebben jullie zeg, maar het is vast geen straf om nog een keertje te gaan kijken Grrrrrr mijn llllllllllllllllllllllllllllllll doet het heel slecht op het toetsenbord.. Moet er keihard op slaan! Hmm hier weer aan het twijfelen over de commode. Of ik toch niet een grotere wil.. Gingen eerst voor de 3-laden kast Hemnes van IKEA. Maar nu misschien maar kijken voor de 8-laden kast.. Ach we hebben nog even (willen m 1 maart in huis hebben).
@ meiden die bv gaan geven: Hoeveel flesjes halen jullie in huis?? En willen jullie ook gaan kolven zodat manlief er snachts uit kan om een flesje te geven?? Het is mn eerste kindje dus weet begod nog niet hoe of wat dat werkt en of het wel verstandig is om borst en fles te geven..?? iemand die mij info kan geven??
Zo ik ben er weer kindlief van school en even de stad in geweest maaar auw me rug loop als een dikke pingquin ia echt geen gezicht heb toch een zooi snoep gekocht bij de extion hahahahahhahah wat erg maar heb trek in snoepjes helaas hahahahahahaha. Verder hebben ze een soring bij vodafone dus maar baalde wel stelletje prutswrs me mobiel is stuk en krijg geen leentoestel nou ben echt laaiend heb zo een spijt en moet nog 1.5 jaar doorbrengen bleghhhh
@troetel ik ben echt zo blij met me 8 lades comode kast. heerlijk kan je genoeg in kwijt. en op de comode zelf ook. heb geen plankje er boven nodig @lilo dit is een fijn site voor info over borstvoeding. Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding
@ lilo; Ik heb er geen ervaring mee want het is ook ons eerste kindje. Maar wil wel graag bv gaan geven. Heb al flessenset van avent (beginnersset) in huis gehaald. Wil eerst even kijken hoe het borstvoeden gaat en heb begrepen dat je normaliter het best na 4-6 wkn kan gaan afkolven. Maar ik wil evt kijken of het eerder mogelijk is omdat ik niet 1-2 mnd enkel maar de borst wil geven. Mijn mannetje neemt 4 weken verlof dus het zou fijn zijn dat hij in die weken ook qua voeden aan ons meisje kan wennen. En ik vind het zelf ook fijn om bv af en toe af te wisselen met mama-melk uit de fles. hoop dat ik een KV heb die een beetje flexibel is daarin want wil toch gaan proberen zodra we een beetje aan elkaar gewend zijn (baby en ik) om af te wisselen met fles bijv. snachts e.d.
@ Binna; Ja weet je wat het is, in feite hebben wij echt genoeg aan die 3 lades. Maar vooral de lengte v.d. commode (bovenplank) bij de 8 lades bevalt me wel. Maar mn mannetje is van mening dat we gauw tegen die 8 lades aan zullen lopen wanneer we t kamertje binnengaan. Plus ik wil er sowieso een paar van die kubussen boven voor wat spulletjes. Maar beeld me in dat ik bij die 3 lades echt zo de billendoekjes er elke keer af stoot tijdens het verschonen ofzo. Lijkt zo krapjes! borstvoedingssite: Ik ben niet zo te spreken over de site die binna net gaf. Omdat ze er nog al fel zijn over eerder afkolven dan na 4-6 wkn. Ik heb eerder zoiets van het hangt van het kindje en de mama af. Vind niet dat ze daar een vaste tijdsindicatie voor kunnen geven. Dus heb zelf de site van de week alweer gauw weggeklikt. Werd gewoon boos van de manier waarop ze schreven. ARGGHHH ik word gek van de LLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL toets die het niet goed doet!!!!! Ik ga effe babylook bellen. Liefs
Mooie buik Flower Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffff nu ben ik dus zenuwachtig voor die pretecho.. Omdat we hier gisteren nog niet zeker wisten of we de moeders mee nemen.. En ik weet niet of ik het vriendlief ga vertellen.. Wilde hem verrassen met echo als valentijnskado.. Maarja we zouden eerst met de moeders gaan.. Wat nu??
Binna, nee ik vergeet niet dat ik bv wil gaan geven maar ik wil het graag live geven Krijg van mijn vriendin haar kolf met atributen en als er meer nodig is haal ik dat wel. Lilo, hier 5 maart jarig maar heel ander bouwjaar Meimamma, doe je rustig aan meid Ik ben in mijn vorige zwangerschap om minder gestopt met werken! Lilo, hier een eerste BV poging bij kindje nr 4 (op kolf periode van 4 weken na bij nr 1) en ik koop geen flesjes oid, ik ga live voeden, wil wel gaan oefenen met flesje na een week of zes voor het geval dat maar in principe gaat baby de eerste 5 maanden niet naar opvang oid dus is flesjes voor het KDV niet nodig, als zij naar het KDV gaat zie ik wel of ik nog BV geef... De site www.borstvoeding.com is een goeie informatiesite, is hier ook al eerder genoemd. Er zijn hier ook dames die eerder willen kolven om papa 's nachts ook een flesje te laten geven maar die kunnen beter zelf antwoorden Troetel, die site is erg pro borstvoeding, ook wel borstvoedingsmaffia genoemd hihihi maar denk dat je dat al snel tegenkomt als je voorlichting gaat zoeken over borstvoeding...
Lilo: Ik heb bij de eerste BV gegeven en ga dat nu weer doen. Ik had geen flesjes of flesvoeding in huis. Mocht je dat toch nodig hebben dan is er altijd wel een apotheek open. Het is het beste om de eerste tijd live te voeden, ivm tepel-speen verwarring. Ik ben begonnen te kolven met 6 weken. Ik vind die borstvoedingssite ook erg prettig, geeft veel informatie. Troetel: Leuk dat pretecho op valentijnsdag! Lastig dilemma met je moeders.... Meimamma: Gelukkig ben je weer thuis, goed dat je het nu rustiger aan gaat doen! Binna: Wat balen dat je speciaal voor de sterilisator naar de prenatal ging en dat ie op was, niets anders gekocht?? Ik heb vandaag schoenen gekocht voor mijn dochter met 60% korting, altijd leuk!
@ Troetelbeer: Wij willen ook wel wat sneller gaan afwisselen met fv en bv. Vind het fijn als mn vriend ook zijn kleine meid kan voeden. @Rianne: Maar wel hetzelfde sterrenbeeld Ons kind gaat met 3 mnd al naar het kinderdagverblijf, dus wil optijd met fv beginnen. Maarja alles loopt zoals het lopen moet denk ik maar zo
@ Aukje83: Ons kind gaat dus met ongeveer 3 mnd naar het kinderdagverblijf... is het mogelijk om vanaf 6 weken af te bouwen? Heb dus geen idee hoelang daarvoor nodig is (zal wel verschillen per kind ofniet?) Zal straks is even de bv site doornemen, maar vind persoonlijk advies ook wel fijn
Oh, meimamma, wat laat je me schrikken! Gelukkig heb je je alweer kunnen melden. Doe het rustig aan hoor!
Je kunt altijd afbouwen. Maakt niet uit wanneer. Wel is het verstandig om het langzaam af te bouwen. Dus bijv. 1 voeding per week minderen, of dit in 4 dagen doen. Dus als je met 6 weken bijvoorbeeld op 6 voedingen zit, dan 1 voeding vervangen door flesvoeding, de week erop nog 1 enz. Waarschijnlijk kun je de laaste twee voedingen er wel in 1 week eraf halen. Als je te snel/abrupt stopt heb je kans op een borstontsteking en das niet fijn (spreekt uit ervaring..)