Mei Mamma's 2011 Deel 3!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Bloemmm, 28 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Muts; Autotrack doen we misschien nog. Maar is voornamelijk voor autobedrijven dacht ik. En we vertrouwen er wel op dat hij op deze manier verkocht raakt.

Wbt. zoektocht; Ik ben het topic kwijt, maar had geabonneerd dacht ik. Dus als er nieuwe reacties zijn geweest moet ik dat zien.. Denk ik..

Ben jij trouwens nog iets verder gekomen met jouw zoektocht naar je opa enzo?

Slaap lekker voor zometeen!

@ Vagans; het is BEVALLEN hahahaha..

2. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Goedemorgen!!!

Ohhh Utrecht zou mooi zijn voor mij;)
    Pff kinderfeestjes gaan we ook krijgen ja...kan ik nu al tegenop zien hahahaha..net als zwemles,voetbal enz enz.....ben nu al een slechte moeder;)

3. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hahhaha @ Wish.. Nou, mijn zoon gaat niet op voetballen hoor. Of hij het nou leuk vindt of niet :p

Maar nee hoor, maak je maar geen zorgen. Op gegeven moment is het zo een deel van je leven dat het niet eens meer zo een happening is. VOordat je het weet sta je maandag avond bij zwemmen, dinsdag bij voetbal training en zaterdag bij een wedstrijd.. Soccer mom!!! :D

4. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht

Gelukkig heeft mijn zoontje dan een nog jonge oom die kan dan mooi mee op zaterdag hahaha

5. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Zo hier lekker klaar met werken en kan nu genieten van mn weekend. Moet vanmiddag wel nog even naar de fysio om 16:00 maar dat is ook echt nodig want alles zit vast.

Heb net een oproep gekregen van de bedrijfsarts. Moet aankomende dinsdag om 10:15 langs komen om te bespreken hoe het gaat. Nou ik weet niet of het me lukt om meer uur te werken. Heb na 2 uur zoveel pijn. Maar goed dat zien we dinsdag wel weer hoe dat afloopt.

Hoe zit het trouwens met jullie verlof meiden?? Wie hebben er gekozen voor 4 en 6 weken?? Ik moet verplicht 6 weken van te voren omdat ik al in de ziektewet zit via uwv. Das dus nog maar 7 weekjes :$ wat gaat het hard!!!

@ Pasen: Zag van de week bij de aldi weer van die lekkere chocolade paashazen staan mjammie ... maar toch maar even laten liggen. Ben alleen bang dat het aankomende zaterdag niet gaat lukken en ik ze stiekem toch in het winkelwagentje verstop ;) mag van mijn vriend niet te veel snoepen ;)

6. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hahahah meiden toch!

Mij lijken al die dingen wel leuk; kinderfeestjes, spelen bij vriendjes, sport en dat soort dingen. Maar misschien ben ik dan een creatieve mama?? hihi..

Al zal voetbal ook niet in de smaak vallen bij ons, maargoed de kleine moet het doen he. Al denk ik dat kindjes gauw aarden naar hun ouders.. En de papa is hier TOTAAL niet into voetbal.. Denk dat we dan eerder een kleine bodybuilder krijgen hahaha..
    Maar voorlopig zegt iedereen nog dat het een meid is, dus zal dan maar denken aan dansles en balletles.. (hoop van harte dat ze beter in dansen is dan mama hahahaha)

7. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Lilo; Zou bij de bedrijfsarts gewoon aangeven dat je na 2 uur werken gewoon echt moet bijkomen. En dat je veel pijn hebt!
    Als je niet meer uren kan werken, kan je dat niet.. Klaar! Makkelijk is dat.

@ Verlof; Hier n.v.t. voor mij dan. Ben huismama hihi.
    vooraf: Tja we zullen zien hoelang het huishouden nog gaat he.. Vriendlief vroeg vorige keer al: Wanneer gaan die vrouwen dan normaal met verlof??
    Ik: 4-6 weken, sommige pas een paar weken van tevoren.
    hij: Oke, dus vanaf half april doe jij niks meer in het huishouden..
    Hahahahaha.. Lief he die mannen;)
    Maar wil als de kleine een paar maandjes is en ik weer in mn velletje zit wel gaan solliciteren, denk persoonlijk dat ik pas op zn vroegst wil beginnen als de uk 3 mnd is. Maar nog geen idee wat voor werk (misschien liever vanuit huis)

De papa neemt vanaf bevalling ( evt. paar daagjes eerder als het heftig is) iig 4 weken betaald verlof.

8. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Pasen?! Als Pasen al bijna is, moeten wij al bijna bevallen!!
    Hahaha :D

Manlief is naar werk, de gekleurde was staat aan (straks nog een witte was). Ik moet alleen nog even onze kamer opruimen, (oftewel het rommelhoekje van manlief) afwassen van gisteren want was echt te moe) en even het huis zuigen.

Heb net Babypark gebeld en ze komen de spullen vrijdag tussen 10.00 en 13.00 brengen &alles op onze order komt mee! Jeuhj :D

@Troetel; Wat vervelend van jullie auto, wij hebben ook liever een nieuwe maar zijn er nog niet helemaal over uit.
    @Kleren wassen; Ik denk dat ik dat niet red hoor tot 36/37 weken niets wassen! Ik doe het gewoon binnenkort als de kamer er is en als ik rond 36/37 weken nog thuis ben doe ik het desnoods nog een keer :p
    @Paaseitjes; Nu heb ik ook trek....

9. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Even het huis schoon en fris maken en ik ben weer bij jullie terug!

10. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik denk erover om zo nu en dan al wat van de kleding en lakentjes mee te wassen en tegen de 37 weken idd alles nog een keer.

Nu wassen, zodat het al niet meer naar gloedje nieuw ruikt.

11. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Hier 6 weken vantevoren met verlof omdat ik ook in de ziektewet zit.
    Mannetje is vanaf de uitgerekende datum 4 weken vrij:D

@Lilo:hoelang zit jij al in de ziektewet?? En moest je al snel naar de bedrijfsarts? Ik heb nog niks gehoord namelijk

12. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    @ Troetel: Ja daar heb je gelijk in :)
    Wat lief dat je man dat zegt :) zo hoort het ook he ;) lekker huismama dat wil ik ook!!! Ik ga +- 1 augustus weer beginnen en dan gaat de kleine ook naar het kvd (mits ik overtijd loop, maar hoop van niet) en dan ga ik lekker 20 uur werken, moet te doen zijn toch :) de andere dagen gezellig thuis bij mn ukkepuk en lilo!
    Mijn vriend neemt een week verlof als de kraamzorg weg is. Lekker en weekje volledig met zn 3tjes :D heerlijk

@ Bevalling: Eigenlijk moeten we ook bijna bevallen :D nog maar 3 maandjes voor de eerste ongeveer?! Wauw krijg helemaal de kriebels als ik er bij nadenk. Dan zitten we hier echt non-stop op zp denk :p

13. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Heel ontaard maar hier dus ook geen kind op voetbal he, ik ga dus echt niet op zaterdag ochtend vroeg ergens langs een zijlijn staan... Eentje wilde wel op voetbal maar ik heb gezegd van niet dus... Pech gehad... Dan ga je zelf maar fietsen als je 12 bent ofzo :)

Kinderfeestjes, is ook niet heel erg voor mij weg gelegd, wel gedaan natuurlijk, uitjes vooral maar met 4 jaar lekker hier thuis, vinden ze allemaal prachtig!
    Nu wordt de Draakje02 8 jaar en Draakje01 11 jaar en ze geven geen partijtje meer dit jaar. Draakje01 heeft de afgelopen twee jaar vervelende ervaringen ermee gehad (er kwam 1x zelfs maar 1 kind... zo zielig voor hem!)
    Wij hebben sinds vorig jaar met hun afgesproken om met hun verjaardag iets leuks als gezin te gaan doen en hun mogen zelf kiezen wat. Vorig jaar hebben we het uitgeprobeerd toen Draakje01 10 werd en zijn we wezen karten, ze vonden het geweldig, niks geen teleurstellingen door ander kinderen of vervelende drukke kinderen mee die alle aandacht vragen, wij houden het zo ;)
    Met Draakje03 en Draakje04 zullen we kijken hoe het gaat, dat leeftijdsverschil met de oudste is zo groot dat het misschien allemaal heel anders ervargen gaat worden en ze misschien hele andere sociale skills hebben dan de oudste twee.

Paaseitjes in de winkels, eind jan/begin feb
    Pepernoten, die zijn er altijd eind september zo'n beetje
    Kerstartikelen moeten worden standaard in oktober opgebouwd

Het lijkt elk jaar vroeger te zijn maar dat is het niet hoor, zo'n 3 maanden voor het daadwerkelijk bijbehorende feest is het meestal, valentijn zijn ze vaak iets later mee dan 3 maanden van te voren...

Verlof, ik neem altijd 6 weken, ik beval namelijk altijd uiterlijk met 38 weken dus dan is het eigenlijk weer 4 weken maar voor de telling niet, logisch toch? ;)

Zoooo even uitgeluld weer... Dreumes heeft ineens koorts en viel al huilend op schoot in slaap *hartje emoticon*
    Dat is al heeeeeeeeel lang niet gebeurd, arm schaap...

14. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    En dan fijn alle bevallingsverhalen uitwisselen hahahaa

15. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Even een vraagje: Wie van jullie laat haar zoon besnijden of heeft dat al gedaan???? Waar heb je dat gedaan?

Oke, het is heel erg, maar ik ga even een dutje doen. MIjn was is over een uurtje klaar ofzo, dus dan ga ik wel weer verder. maar nu even niet!! TOedeloe chickies..

Wow, de bevalling/ kleding wassen.. MMMMMhet komt eraaan!!!!!!!!! YESSSSSSSSSSSS

16. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    sorry maar moet er niet aan denken aan besnijden:$

17. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Wassen; Had laatst in mn agenda wat dingetjes opgeschreven. Voor welke datum ik ze zeker geregeld wilde hebben.. (sorry nieuw zwangerschapstrekje denk ik)
    Zo wil ik half maart al wat knuffeltjes, dekbedjes, en boxkleden wassen. (Deel kan ik meewassen met onze was)
    En begin april ga ik dan zachtjes aan babywasjes draaien. (oh dan ben ik ook al over de 32 wkn haha)

@ Bloem; Kom je hier ook effe langs met de stofzuiger?? hihih

@ verlof & werken; Ja hier hebben we het dan niet superdeluxe. We kunnen rondkomen en hebben wat we willen hebben; prachtig huisje, gelukkig gezinnetje, nieuwe badkamer, andere auto etc.
    Maar denk dat ik er wel wat 'tussenuit' wil als huismama zijnde. En dan zou het mooi zijn als ik zo'n 350-500 p/mnd bijverdien. Maar om het geld is het niet te doen, want het is zo dat de belasting het toch opslokt en ik wil niet dat ukkie fulltime naar KDV moet. Dus ik moet dan nog even kijken wbt kinderopvang. Het is hier in ieder geval geen kwestie van moeten!

Weet niet hoe het straks met de kleine bevalt maar moet zeggen zit nu bijna 1 jr thuis en heb veel bezigheden gehad hoor, dat wel.. Maar nu heb ik wel zoiets af en toe van ik wil mn handjes laten wapperen en wat doen haha.. Soms ben ik ook blij dat ik bij s-monster kan helpen in huis (i.v.m. haar reuma) of boodschappen voor iemand doen ofzo. Maar dat zien we straks wel:) Weet echt nog niet waar ik het dan zoeken wil qua werk!

18. chaartje79

chaartje79 Bekend lid

4 jan 2008
    515
    60
    28
    Horeca medewerkster
    Assendelft
    Als ik een jongen krijg dan laat ik hem wel besnijden..
    alle jongens bij ons in de familie zijn besneden

de een vind het mishandeling ( dat vind ik alleen als ze dat doen wanneer ze al oud zijn en herinneringen opbouwen)
    maar als babyzijnde merken ze er niks van
    en ze helen super snel

19. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Euhm.. Moet er ook niet aan denken idd.. Besnijden!

Zie er ook geen nut of voordeel in hoor..

(Krijg de neiging om te zeggen als hij het lekker vind moet hij het zelf maar laten doen als hij oud genoeg is.. ) Laat ik het netjes houden;):p

20. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Is dat met verdoving????

Deel Deze Pagina