Besnijden... brrrr nee enkel als het een medische reden heeft ofzo anders heb ik zo iets, als het beter zou zijn zouden ze zo wel geboren worden! toch! Lijkt me zo ziellig, ook voor een babytje! Hier weer terug van wandelen, volgens mij zijn we niet uitgelachen, naja een buurvrouw die kwam kletsen met haar hond moest wel even lachen maar ze snapte waaom die een trui aan had
Hahahaha ja Vagans zo lust ik er ook nog wel een paar.....schaamhaar hebben we ook via de natuur gekregen maar dat laat ik ook niet zitten
* Ligt hier in een deuk om Wish haar opmerking hahahahahahahaha* Heb net eens zitten googlen (vroeg me zomaar af waarom ouders bij hun kindje nog meer voor besnijdenis zouden kiezen dan medische reden of geloofsovertuiging.. ) Maar zelfs op wikipedia kreeg ik onsmakelijke plaatjes te zien.. Dus ik sla de lunch even over hahahahahahahahahaha
@Troetel; ik heb geen energie meer voor nog een huis, helaas kan ik niet voor je stofzuigen Hahaha! @Besnijden; Ik heb geen zoon en het wordt een meisje dus besnijden is hier niet nodig . Als het een jongen was geweest hadden wij hem ook laten besnijden. Maargoed dat is zo'n diep onderwerp Dat moet iedereen gewoon lekker zelf weten.
Hahahahahahaha Oh my god Wish.. Het is dat mn buik in de weg zit, anders zou ik nou over de grond rollen v.h. lachen. @ Bloem; Heb er ook niks op tegen hoor. Maar ik zou in ons geval geen reden zien (tenzij er een medische reden wordt aangetoond!) om het knulletje te laten besnijden..
Jaaaa dat sowieso....kan me voorstellen als het in een geloof of cultaar normaal is dat je het gewoon doet...je weet niet beter.
Nou Palma je hebt wel een onderwerp 'aangesneden"hoor Volgens mij gaat het ook niet om de sex troetel maar om extra hygiene.
Even rechtzetten: Ik ben alles behalve iemand die iets doet puur omdat het in een cultuur voorkomt Ik laat me niet snel iets wijsmaken. Ik heb inderdaad een geloof en een cultuur, maar ik doe absoluut niet iets waar ik niet mee eens ben puur omdat ik niet beter zou weten. Anders zou ik sowieso niet zwanger getrouwd zijn bijvoorbeeld. Hahaha! Qua besnijden is het meer dat ik erachter sta. Ik vind het bijvoorbeeld hygiënischer. Maar goed net als ik zeg dat is zo persoonsgebonden en bij iedereen anders. Gelukkig wel! Het zou maar raar zijn als de hele wereld dezelfde mening over alles had
@ Wish: HAHAHAHAHAHA O ik wel hoor, een heel oerwoud haha grapje nee maar een haartje afscheren wat weer tertug groeit of een stuk van je lichaam afsnijden vind ik nog wel een heel verschil, okee kom maar met de opmerkingen over permanent haar verwijderen Maar goed ik zou het dus van leven niet doen indien niet medisch noodzakelijk, wat een ander doet moeten ze lekker zelf weten Maar dat gaat toch wel met verdoving ofzo? (dat zat ik me even af te vragen)
@ Wish; Was ook meer een melige reactie ( zie mijn reactie is ook verwijderd. Vond hem toch niet zo gepast). Maar denk dat daar een lange discussie over gaande kan blijven.. Maar dat het hygiënischer is dat is niet 100 % bewezen. Er gaan allerlei dingen de ronde dat die mannen minder snel HIV, Soa's, infecties etc oplopen. Zo ook kanker.. Maar tja dat vind ik uit de lucht gegrepen. Het zijn allemaal meningen bij elkaar gepakt en dan worden er dingen gesugereerd. Maar er is nog steeds 70 % van de bevolking ongeveer onbesneden, dus zal daar niet meer nadeel aan hangen dan de 30% van de besneden mannen.. Evenals dat je van roken longkanker krijgt.. het kan!!! maar is niet bewezen dat een ieder met longkanker rookte, of elke roker longkanker krijgt.. Maargoed zoals bloem ook al zegt; gelukkig is iedereen anders
Hmmzz we waren toch indianen..?? Volgens mij kennen die het niet om haar weg te scheren daar bij vrouwen hahahahahahhaa
Merkte het v.d. week idd ook dat het huis schoonmaken niet altijd meer even makkelijk gaat. Tijdens het schuren v.d. badkamertegeltjes moest ik tussendoor echt constant opstaan vanwege kramp en een in de weg zittende buik! Ik ga hier ook maar eens aan de slag: Effe alle administratie opruimen; die is weer geordend. En dan effe wat eten. Daarna de kinderwagen met vlekkenbehandelaar doen ( op het frame zitten wat strepen) en dan nog even met de was bezig. Liefs
Besnijden zou ik ook niet doen. Maar nu krijgen we toch een meid (als het goed is) dus daar hoef ik dan ook niet over na te denken Verlof/werken: Bij ons hoeft ons kind gelukkig maar 1 dag naar het kdv. De andere dag bij schoonmams en de rest van de dagen ben ik of Jeroen (vriend) thuis.
Ohja dat vroeg ik me nog af .. maybe hier besproken toen ik er nog niet was .. maar ben heeeeel benieuwd hoeveel iedereen tot nu toe is aangekomen?? Ik ben namelijk al 10 kilo aangekomen