Mei Mamma's 2011 Deel 3!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Bloemmm, 28 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Veel plezier en een fijne dag bloem:D

2. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Troetel 125 euro voor 2 personen zo best kunnen maar niet 125 voor 1 persoon vagans vroeg of die 125 voor 1 persoon kan zijn en dat kan dus niet ik heb een inkomen van 0 dus krijg het hoogste dus dan kunnen ze nooit 125 voor 1 persoon krijgen snap je hem

3. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Oeh Bloemmm, heel veel plezier met het uitpakken/in elkaar zetten van jullie meubeltjes!!

Wie had het hier over appelmoes? Jij Troetel?? Jammieeee!!!! Wij hebben nu standaard zo'n pak met van die minibakjes appelmoes in de kast staan. Ik neem ze soms mee naar werk, haha. Maar helaas.... vandaag vergeten, boehoeee...

Weet niet meer wie het vroeg... Aukje? over de zwangerschapsyoga. Ik vind het heel leuk, ook omdat we erg gezellige meiden in de groep hebben. Onze 'juf' is ook gewoon heel aardig en ze snapt ook wel dat er veel van ons geen ervaring met yoga hebben of het een beetje zweverig vinden en daar gaat ze heel fijn en luchtig mee om :) Overigens is haar les eigenlijk nooit echt zweverig, haha.
    Gisteravond hadden we helaas een vervangster en dat was wel een zweverig typje. Hopelijk is volgende week met de partneravond onze eigen juf er weer!

Zorgtoeslag: ik heb daar jaren gedoe mee gehad, haha. Een paar jaar geleden had ik er recht op, omdat ik naast m'n deeltijdstuide heel weinig verdiende. Inmiddels werk ik alweer bijna 3 jaar fulltime en heb ik er dus geen recht meer op, maar elk jaar kreeg ik weer een brief met het vastgestelde bedrag en elk jaar was dat hoger dan het jaar ervoor, terwijl ik wel netjes mijn belastingaangifte invulde steeds... Ik dacht: dan zien ze toch wat m'n jaarinkomen is en dan passen ze dat toch gewoon aan... maar zo werkte het helaas niet. Ik heb toen uiteindelijk opgebeld om dat toetsingsinkomen ofzo te laten corrigeren en moest inderdaad alles waar ik geen recht op had gehad allemaal terugbetalen. Was een heel bedrag geworden, maar inmiddels het ik het in termijnen allemaal afgelost gelukkig.

Oeh, ook fijn: ik keek op internet even hoeveel centjes ik nog heb voor de rest van de maand en zag dat ik nu mijn laatste termijn voor m'n studieschuld ook heb afgelost!! M'n vriend had die schuld in 1x afgelost voordat we een hypotheek gingen nemen enzo en ik betaalde hem elke maand 150 euro terug. Maar nu is dat klaar en heb ik het dus weer wat ruimer elke maand, jiehoeee!!!

Hmm... verder weet ik het even niet meer, want ik heb dit bericht in stukjes getypt tussen werktelefoontjes en collegagesprekjes door... Iedereen fijne dag!!!

4. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Flower;

Had mijn eigen beschikkingen meegerekend he. Kan me herinneren dat daar wel eens meer op heeft gestaan (voor 1 persoon dus!!)

Maar ik snap jou wel, maar bij de BD kan je niet uitgaan van oh.. Het bedrag is hoog dus het is niet voor 1 persoon. Je moet altijd effe de feiten nakijken ( namen achterop beschikking, toeslagpartner etc.) Maargoed geloof dat Vagans er al achter was dus dan is het goed he;)

5. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Muts jou zoontje is ook een jaar of 6/ 7 toch?
    Mijn neefje heeft bijna t zelfde als jou zoontje. Neefje wordt in mei 7, is superslim en qua rapport en toetsen een van de slimste uit de klas. Alleen qua concentratie en t luisteren is het 0,0.

6. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Bloemmmie veel plezier met de meubeltjes vandaag:D:D:D:D
    Ikke jaloers moet nog 3 weken wachten!!! hihih

Wel fotoos plaatsen he;) xx

7. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Goeiemorgen!
    Muts, ja slimme kids met slechte concentratie, ik heb er ook wel zo eentje en die fietst maar net door alle klassen heen met kleine voldoendes grrr...
    Hij kan het niet geheel helpen maar soms denk ik, DOE dan ook eens wat meet je best! :D

Lilo, ik hoop dat je er (groot en deels) vanaf bent straks!

Troetel, leuk he al die niet nederlandse kopers die qua cultuur geen kaas hebben gegeten van ons verkoopsysteem, wij zijn niet zo van het afdingen als hun ;)
    Voor vochtverlies kan je je bekkenbodem goed trainen hoor! Na de bevalling zal je er waarschijnlijk ook last van hebben een tijd.

Belastingdienst, mensen je moet gewoon alles zelf doen en controleren, ze werken zo masaal dat het echt niet allemaal vanzelf goed gaat/komt!
    Je kan toeslagen ook stop zetten en dan krijg je (als je er recht op hebt) gewoon een bedrag per jaar ineens, ook leuk als je het financieel kan bewerkstelligen op die manier!

Wat eten we vandaag: iemand ideeen? Ik probeer op vrijdag iets met vis te doen maar ik hou niet zo van vis... Iemand iets makkelijks en lekkers?

8. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Pfff eten vandaag. Ik zit hier ook nog even te denken.
    Wel knap dat je , ondanks dat je niet van vis houdt, toch een visdag insteld.
    Wij zijn ook niet van die vis eters hoor. Hooguit een keer een bakje kibbeling op de markt;)

Hier denk ik wokken vandaag. Met biefstukreepjes, groentes en mie.
    Ff gauw ontbijt rommeltje opruimen. Mn vriendin kan ieder moment op de stoep staan.

Tot laters!

9. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Als ik de auto in en uit stap heb ik ook vocht verlies en niet zo klein veetje ook bah. .
    Hoort erbij

10. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hmmmmm dames ik zit heerlijk op de bank en ga even lekker niks doen haha.

Wilde konijntjes verschonen maar heb ze net effe eten en drinken gegeven en die houden het wel weer effe een dagje uit. En mijn broek is nog niet droog dus kan helaas niet in de storm om boodschappen fietsen *grijns*

@ Rianne;
    Probeer eens pangafilet of tilapiafilet. Is lekker voor zowel visliefhebbers/niet visliefhebbers. Mannetje hier is ook vrijwel anti-vis (behalve vissticks, lekkerbek etc. haha)

Die pangafilet doe ik even kruiden met viskruiden en dan om en om bakken! HEEEERRRRLIJK:D

Of ook lekker is van die diepvries koolvisfilet. die moet je dan een beetje laten ontdooien. Stukje aluminiumfolie afscheuren daarin een bedje van soepgroenten of wat verse groenten leggen, beetje boter/kruidenboter, koolvisje erop leggen wat viskruiden en dan dichtvouwen en even op 200 graden (20 min ofzo) in de oven:D.. hmmmmmm

Of tonijn ofzo wokken met groenten en pastasaus en dan door de pasta..

Hahaha krijg er spontaan honger van:D

11. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ben blij dat ik niet de enige ben.. Ik ga toch eens googlen op trainingen voor van onder hoor (dacht dat ik genoeg trainde met manlief hahahahaha *grijns* ) moet er toch niet aan denken dat ik na de bevalling nog lang zo'n incontinente dame ben hahaha..

12. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Goedemorgen dames,

Ik heb wel bij gelezen, maar even geen puf om te antwoorden, want ben er met mijn hoofd niet bij.

Na een onrustige nacht en ochtend waarin ik heel naar droomde werd ik met een heel appart gevoel wakker. Er was iets aan e hand. Zo lees ik een sms van mijn moeder of ik haar wil bellen en ik weet meteen dat zij slecht nieuws heeft. Dit klopte dus ook. Ik heb een tijdje terug verteld over die vriendin van mijn ouders die haar dochter van 13 is overleden. Was binnen een paar dagen heel erg ziek geworden en is toen overleden. Oorzaak onbekend. Nou alsof dat nog niet erg genoeg was is vannacht haar huis helemaal uitgebrand. Haar (enige) zoon lag te slapen en werd wakker van het rookalarm *thank god* en heeft de hond gepakt en is naar buiten gegaan. Ze wonen naast de kroeg zeg maar en daar hield de kroegbazin haar verjaardagsfeest op dat moment en daar was zijn moeder dus ook. Omstanders die bij het feest weg kwamen hebben een brandblusser gehaald en geprobeerd te blussen, maar door de wind ging de brand alleen maar sneller en is de brand ook naar de bovendverdieping over gegaan. Gelukkig geen doden, maar alle waardevolle spullen zijn weg. En daarmee dus ook alles wat van haar overleden dochter was. En dat vind ik nog wel het ergste!!!

Pfff dat moest ik even kwijt hoor dames. Ben even van mijn padje af!

Liefs

13. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    troetel ga niet daar onder trainen mijn fysio heeft het streng afgeraden ....
    waarom weet ik niet meer maar je mag het nooit doen\\
    je hebt een training dat je je plas op moet houden en laten stromen en wee inhouden dat mag niet

14. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    @ Troetel: Ik heb het als ik moet niesen, laat ik ook een paar druppels urine lopen.

@ Bloemm: Heel veel plezier met het inrichten van de kinderkamer :D

@ Sunnyqueen21: Jeetje wat erg!!!! Kan me goed voorstellen dat je effe van het padje bent!! knuffel!!

Hier terug van osteopaat. Eerst een paar vragen beantwoord, daarna onderzoek.
    Nou omdat onze kleine meid meer aan de rechterkant zit is mijn rechterkant, rug, buik etc minder elastisch waardoor alles pijn gaat doen. Het is dus de bedoeling dat ik samen met mijn vriend een oefening doe waardoor ik de elasticiteit weer terug krijg. Daarnaast heeft de pijn in mn nek te maken met verkrampte spieren. Heel mn rug is verkrampt waardoor het doortrekt naar boven. Hij heeft mijn gewricht los gemaakt en met een paar dagen zou het over moeten zijn. Zit nu met een kruik tegen mn nek aan want het doet nog steeds erg veel pijn.
    Maar ik denk gewoon aan morgen en dan is het wel wat minder. Vind het zo spannend, hoop zo dat onze kleine meid er mooi voorligt en we een mooi plaatje te zien krijgen.

Net effe bij de bakker geweest, croissantje, pistoletje en zeeuwse bolus gehaald. Mjammmie 2/3 is op en nu ga ik de bolus eten :p

xxx

15. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ SQ; Jeetje alsof die mensen al niet genoeg meegemaakt hebben. Het lijkt wel of sommige mensen een 100 dubbele portie ellende krijgen soms terwijl anderen er aan voorbij wandelen.

Hebben ze een idee v.d. oorzaak van de brand??

@ flower; was ook niet van plan 'zomaar' out of the blue met oefeningen van i-net aan de haal te gaan hoor.. Wou gwoon eens googlen op dit probleem en meer niet. Maar bedankt voor de tip;)

16. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Lilo;

Fijn dat je wat wijzer bent geworden van die osteopaat en hopen dat het allemaal goed gaan helpen!

Ohhhhh een zeeuwse bolus!!!!! Maak me maar jaloers:( hihihi
    Een heerlijke lekkernij uit mijn geboorteplaats hihi

17. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    meimamma mijn zoontje wordt over 2 weken alweer 6...
    rianne hier ook met mn zoontje hoor.. hij weet het maar doet er nix mee :( (heeft ie van zn vader haha!! nee is geen grapje!!)

oeh bloem zijn de meubeltjes er al?????

pff sunny het zit die mensen echt niet mee!! heel veel sterkte en dikke knuffel!!

eehm troetel niet lullig bedoeld hoor maar waarom ga je overal tegenin? ik geef aan dat het urineverlies normaal is als je hoest en jij gaat er tegenin... flower zegt iets over de bd en jij gaat er tegenin...

net terug van shoppen... paar laarzen voor mezelf gescoord en een paar schoenen voor de kleine man.. stond een maat 29 voor 20 euro en een paar maat 28 voor 15, gevraagd: verkeerd geprijst, ander paar maat 28 erbij gepakt die eerst voor 20 en daarna voor 15 was afgeprijst.. vond ik beetje vreemd! maar heb de maat 29 wel meegekregen voor 15 euro!

18. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    SQ jeetje wat naar!

Muts, wat raar dat schoenen met 1 maat verschil 5 euro verschil zijn... maar wel goed dat je ze toch voor 15 hebt meegekregen.

19. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    @ Troetel: Lekker he ;) Ik had mn vriend gister nog gevraagd om snoep te halen na jou berichtje ;) daar zal ik straks een aan beginnen ;):p hahahah

20. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Hè dames

@troetel het verliezen van wat urine hoort er bij
    Kan nog erger worden. En na een natuurlijke bevallige is het altijd hopen dat je niet incontinet wordt want je kindje gaat namelijk langs je urine leiders. Er zij dus vrouwen van onze leeftijd incontinet. En dat kan in een lichte vorm of zware vorm. Ik heb er nu Ook meer last van en toen ik niet zwanger was ook heel soms en dat heeft niks te maken me trainen of sterk zijn lang je plas op kunnen houden want dat kan ik heel lang. Hoef er snachts ook niet uit. Je sluit spier word aangetast en tja daar heb je mee te leven en na de belavling krijg je de tips van je kraamhulp om SOS. Te plassen dus beetje plassen stoppen beetje plassen stopen en uitplassen

@sq. Jeetje wat erg voor die mensen

@bloem hoe is je kamertje

@lilo hoop dat je morgen mInder last hebt. En e snoep ze

Zo de bakfiets is er alleen hij kan niet door de poort nu morgen ebbe kijken hoe het wel gaat luken ndenk een stukje er uit zagen van de poort

Deel Deze Pagina