Mei mamma's 2011 deel 4!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Troetelbeer90, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Goedemorgen meiden!

Ik ga meestal tussen 10 en 11 slapen.
    Hier ga ik vandaag het hele huis proberen te poetsen, want morgen komt de kraamzorg voor de intake.

2. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Goedemorgen meiden,

Zo net hier even lekker gedoucht. Wilde eigenlijk terug gaan liggen toen vriendlief naar het werk was, maar ach voelde me al zo wakker.. Het zonnetje gaat vandaag niet schijnen geloof ik, jammer hoor! Ik houd niet zo van dat donkere weer..

@ SQ; Lijkt me een heerlijk gezicht, die box in de kamer:D Wij wachten er nog effe mee, maar het staat op de planning. Ben wel bang voor wat de katten zullen doen ookal ga ik hem voldoen met ballonnen. Ze hebben echt een periode van ik-pest-vrouwtje-want-ze-loopt-toch-niet-zo-snel..
    Enne het ziet er prachtig uit die box zo in jullie woonkamer:D
    @ Stampertje; Fijn dat de zwangerschap zo super verloopt en dat je heerlijk kunt genieten. Nu aftellen naar je verlof toe! Hebben jullie het kamertje al af?
    Hier heb ik eigenlijk vanaf week 9 tot 20 alles ondergespuugd en kon je me echt oprapen. De tien weken daarna fleurde ik helemaal op. Nu gaat het eigenlijk ook nog vrij goed, alleen ben ik sinds 28 wkn weer een beetje aan het sukkelen. Slecht slapen, moe moe moe, veel pijn in mn rug, maar het hoort er allemaal bij; alles voor de baby:D
    @ Monika; zou het niet kunnen dat ukkie ineens heel erg anders is gaan liggen?
    Als je je zorgen maakt gewoon even VK bellen, beter een keer teveel als te weinig;)
    @ Vagans; Wat lief van je papa;)
    @ Guusje; Wat fijn dat je weer thuis bent! Snap dat het een hele indruk maakt om in het zkh te liggen waar vanalles gebeurd. Nu lekker rustig aan doen.

@ Gebroken vliezen; Het zal dan wel heel ‘normaal’ zijn dat je pas hoort te bellen als je weeën krijgt. Maar ik denk dat de VK van Lilo haar boekje flink te buiten is gegaan door de manier waarop ze alles zegt. De nachten zijn daar heilig?? Pardon weet ze wat voor werk ze heeft gekozen?!
    Bovendien verschilt het volgens mij enooorm per VK wanneer die wil dat je belt.

Maar ik denk toch zo dat iedere mama 2 be zich enorme zorgen maakt en daarom bij gebroken vliezen direct belt, lijkt me ook niet zo’ ramp.. Dan weten ze het maar alvast en heb jij niet het gevoel er alleen voor te staan als nietswetende nieuwe mama.

Zo ik ben weer een beetje bij geloof ik. Zo maar eens aankleden & naar beneden ontbijten. Ik heb al sinds ik wakker ben een ontzettend harde buik, hoop dat het straks toch wat wegtrekt.

Liefs

3. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Geen idee troetel, maar sinds gisteravond voel ik hem weer zoals ik eerst deed.
    Vanmorgen al voldoende gevoeld voor de hele dag en de dag is pas net begonnen :D

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.551
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja stom is dat hè, je moet je kindje minimaal 10 keer op n dag voelen.... maar iedere beweging telt dus gewoon... hier ook zo;n frummel die al een hele ochtendgymnastieksessie heeft afgewerkt. Heb haar hier ook voor drie dagen genoeg gevoeld :D
    En dat geldt dan als voldoende beweging voor n dag :$
    Kan me voorstellen dat je je druk maakt wanneer je je kindje op de "vaste" momenten niet voelt.

Hier weer een butnacht gehad. Rond twee uur wakker met volle blaas en rond half vier werd dochterlief wakker, dus die heeft de rest van de nacht bij ons geslapen.

5. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Goedemorgen meiden!!

Pff hier maar moeilijk in slaap kunnen komen vannacht. Kon m'n ogen niet open houden maar had nog zoveel aan m'n hoofd dat ik niet kon slapen.
    Maarja uiteindelijk gelukkig wel in slaap gevallen.
    De harde buiken werden gelukkig een stuk minder toen ik lekker ging liggen.
    Nu lekker ontbijten en daarna effe de hond uit laten.
    Om 11 uur komt m'n s-moeder weer mee helpen met het huishouden en daarna lekker op de bank liggen. Dit weer is maar saai. Heb nog een nieuw boek van jill mansell liggen dus die ga ik denk lezen.

Nou fijne dag meiden! Nog effe en het is weekend :) xxx

6. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Goeiemorgen meiden!

Hier een drukke draaikont de laatste tijd.
    Ook weleens een schopje tussendoor, maar ik voel voornamelijk bewegingen van llinks naar rechts en een beetje duwend onder mn ribben;), heel fijn ook;)

Hier wel aardig lekekr geslapen, gelukkig.

maar ja ik zie al tikkend dat het tijd is om af te sluiten en aan de arbeid te gaan;)

Tot later!

7. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Goedemorgen meiden,

Net mijn laatste telefonische afspraak met onze arbo-arts gehad. ben wel blij dat alle afspraken na mijn eerste bezoek in januari telefonisch konden. Tis effe 5 minuten vertellen hoe het gaat en het is weer klaar. Nu officieel verlof!!

Slaap hier wel redelijk. Hoef er standaard maar 1 keer per nacht uit om te plassen. Heb ceacartherapie voor mijn bekkenklachten. Ging zo goed dat ze er nu 3 weken tussen had gehadaan, was toch niet zo'n goed idee :(. ben blij dat ik maandag weer heen mag en dan toch nog maar wekelijks tot de bevalling.

Guusje; welkom thuis. hoop dat je lekker hebt geslapen in je eigen bed en veel plezier op school!

Monika; hier heeft de kraamzorg alleen de woonkamer gezien?? Pas wel goed op jezelf, een heel huis poetsen klinkt behoordlijk ambitieus. Hier een woonkamer op het programma ;) maar dan wel inclusief de plinten etc.

8. Vagans

Vagans Niet meer actief

Goedemorgen meiden

hier 32 weken!

hier de kleine helemaal niet meer gevoeld, gister maar 2 of 3x maar vanaf ergens in de middag helemaal niet meer :(
    Vind het toch niet zon lekker idee, gelukkig moeten we zo naar de VK om 10:40 daarna ff boodschapjes doen en dan kom ik jullie vertellen dat ik het hartje gewoon heb horen kloppen...

fijne dag meiden!

9. Vagans

Vagans Niet meer actief

Mmm... volgens mij begint de kleine meid een beetje wakker te worden, maar het is een wat anders en heel zacht gevoel. Denk dat ze dan weer naar mn placenta gedraaid is.

10. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Vagans; Goedemorgen, gefeliciteerd met je 32 weken:D & succes zometeen bij de VK. En wat je kleine meidje betreft; soms zijn ze wat later wakker dan anders hoor, ik heb me ook al eens verschrikkelijk druk gemaakt en een uur later begon ze te schoppen.

als je het iets anders voelt zou het goed kunnen dat ze wat gedraaid is volgens mij:)

11. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    @ Vagans: Gefeliciteerd met je 32 weken meid! Gelukkig mag je zo naar de vk! Is altijd weer een geruststelling :)

@ Wanneer bevallen: Waar ik benieuwd naar ben, heeft een van jullie een gevoel bij wanneer de kleine geboren wordt? In mijn omgeving denkt iedereen dat het bij mij vroeger wordt geboren. Heb de datum van 4 mei voorbij horen komen .. ik heb zelf een gevoel over 6 mei :) (39+4 weken). Ik ga er natuurlijk niet vanuit en weet ik mn achterhoofd heel goed dat ik overtijd kan gaan maar ben benieuwd of jullie een gevoel/idee erbij hebben :D

12. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Goedemorgen meiden!!!

Heb heerlijk geslapen!! Hopelijk jullie ook!

Ff ontbijten zo(saucijzenbroodjes) en dan douchen en aankleden en dan ben ik van plan ff te gaan shoppen :D

13. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Lilo; Ik heb zelf eigenlijk niet echt een gevoel. Maar mannetje zegt hier al vanaf het prille begin 25 mei. Dus dat is precies 40 wkn haha. Maar moet eerlijk zijn; van mij mag ze ook iets eerder komen;)

@ wish; Oeh saucijzenbroodjes jumm maak me maar lekker hahaha. Shopse straks;)

14. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Van mij mag ie weekje eerder komen zeg maar...zit voor mn verlof toch te wachten dus dat lijkt me ideaal.Vriend heeft pas verlof vanaf de 18e dus als het weekje eerder komt is het ideaal dna is kraamverzorgster er en daarna hij

Zo de saucijzenbroodjes zijn op...nu ff douchen en daarna op pad..ben wel beetje bangig om alleen op pad te gaan maar dan gaat alleen maar erger worden dus wil nu echt ff op pad.Heb dan hele scenario's in mn hoofd dat mn vliezen breken midden in de kruidvat ofzo:$:$

15. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hahaha Wish.. Wel de mooiste winkel uitkiezen dan om in te bevallen he?

Nee grapje, snap dat je je wat zorgen maakt maar je moet je angsten inderdaad overwinnen. En als je je rustig houdt en voorzichtig doet zal het wel goedkomen toch;)

@ Ego; Pfff ik word effe giftig. Heb in de lounge een topic geopend over bijstand & belastingaangifte omdat wij daar mee bezig zijn voor mijn s-moeder maar ik er niet helemaal uit kwam.
    Komt me er toch een troela langs die even stampij komt maken over dat het niet normaal is dat mensen die al 'geld voor niks krijgen' ook nog geld kunnen vangen van de belasting..
    Nou meiden het stoom komt me uit de oren! Bah wat een vervelende mensen op de wereld..

16. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Zo ik zit. eerst manlief en kind naar het kdv en werk gebracht.
    Toen bootschapen gedaan. en ze gescant en opgeruimt wordt er al beter en makelijker is :D daarna even huisje gestofzogen (dat doe ik dus nooit is de taak van me man) maar wat een rot stofzuiger. ga dus op zoek naar een nieuw dat dingen zuigt helemaal niet.
    daarna gedwijlt en nu rust

@Troetel oo echt somige mensen

@wish he bah zo'n broodje op de ochtend nee niks voor mijn
    en je moet maar zo denken. als je vliezen breken is het alleen maar dat je troep maakt en je broek nat is. meer gebeurd er dan nog niet :)

@vangas gefeli met je 32 weken. en suces straks bij de vk

PS als iemand het leuk vindt. ik heb ook msn kunnen we daar ook kletsen. pb maar voor me msn adres

17. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    @Binna: ik snap dat er dan nog verder niks gebeurd maar zou me dood schamen als ik zo'n troep zou veroorzaken en nog met natte broek door winkelcentrum moest

18. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @whis dat is waar.

19. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Goedemorgen meiden,

@Vagans gefeliciteerd met je 32 weken!!!!

sausijcenbroodjes.... nou nee niet als ontbijt liever, maar hopenlijk heb jij er van genoten Wish.

Hier is vannacht 1 kat in de box geweest, vond namenlijk 1 pluk haar (ze verharen momenteel nogal) maar verder overdag dan snuffelen ze wel eens en willen ze wel eens een poging doen, maar dan roep ik even of ik haal ze direct bij het nekvel er uit en dan gaat het prima. Zo heb ik het ook bij de kinderwagen gedaan. Als dit niet gaat lukken dan doen we er wel ballonnen in.

Gevoel bevallingsdatum: euhm niet echt... ik denk zelf dat ik wel overtijd ga... maar hoeveel geen idee. Vriendlief denkt (en hoopt) op de uitgerekende datum zelf omdat dat qua vrijde dagen op zijn werk heel mooi uitkomt. En mijn moeder denkt de 24e dus 2 dagen eerder omdat haar vader (mijn opa) die dag jarig zou zijn (hij is spijtig genoeg niet meer onder ons).

En toen was ik het kwijt hahahah Heb geprobeerd om het uit het blote hoofd te doen omdat ik al halverwege was met bijlezen toen ik besefte dat ik wordpad nog niet in gebruik had!

Liefs

20. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    bevalings gevoel al heel lang de 25 maar moet eerlijk zijn dat ik nu zo iets heb dat vindt ik te ver. wil gewoon dat ze eerder wat gaan doen. door het gewicht van ons meisje. ben van bijna 40 weken.

katen en box (wieg) praat me er niet van. bij ons gaat ze ze steeds in de wieg. wat ik ook deed. nou laaste tijd werdt ik echt pissig en kreeg ze een tik met een tijdschrift wij hebben een hele hard leerze kat van uit het asiel dus weet niet hoe het komt maar wordt gek van haar ze pikt alles (ha ha in de leterlijke zin want ze pikt eten maar ook als je boos wordt ze doet het gewoon nog 20 keer ) maar ik heb dus om de wieg een aankleedkussen hoes en op het hoofdeinde zit een doos. en ze ging er steeds in maar de afgelopen dagen niet meer ben ik wel blij om.

Deel Deze Pagina