Mei mamma's 2011 deel 4!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Troetelbeer90, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Kinderbijslag gaat automatisch als je je kindje aangeeft bij de gemeente.
    Hoe het zit met kindertoeslag weet ik niet, zou je eens op de site van de belastingdienst moeten kijken.

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

volgens mij gaan zowel de kinderbijslag als toeslag automatisch (heb ik geloof ik gelezen op de site van de belastingdienst. Verder zou ik het ook niet weten wie je nog meer op de hoogte moet stellen...

3. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    ooooo hou op over dat restorand met die grote boog. heeerlijk. vrijdag moeten we naar het ziekehuis en dat restorand zit daar ook. maar denk niet dat we langs gaan ha ha we moeten namelijk om 9 uur smorgens alowel een mac flurry gaat er altijd wel in :)

@stefanie ik ga zo ie zo niet over tijd. is niet verstandig naar aanleiding van me vorige bevaling, en ook niet qua mij want heb al gezet ik ga dan geheel uit me dak en zorg wel dat ik gehopen wordt :D

@vangas wat goed dat je in de tuin gezeten hebt en zekker voor je zelf op komen meis

@denise oeii lekker even in de tuin knap je ook van op

@gravid suces.

en nu we eht over de buddy van Gravid hebben waar is ons Troetelbeertje ;)

@marjan jeetje dat is zekker beter geregeld

@monika wat had je dat net heerlijk droog op geschreven trouwens moest zo lachen

@guusje hoop voor jou aan de ene kant ook dat je kleine nog binnen blijft en het daar door kan groeien. maar ja als het beter buiten je buik is. en waarom liggen jullie twee dagen gescheiden??

@Rieanne oeii spannend je weet de datum al. nu is het echt af tellen

@wish hoest met jou vruchtwater waneer moet je weer heen (klinkt wel grapig die vraag zo ha ha )

@bloem dat je ze weg krijgt brrr hou niet van druiven

hoe is het met ons wat eten we vandaag::(???

wij kippen vleugetjes met sla en dan wat aardapels en spersiboontjes voor Silver.
    en wat neem ik daar bij, jaaaa zo lekker ga lekker zelf milk shake make. (en die voor mijn dan met annanas Mischien helpt het )

4. Vagans

Vagans Niet meer actief

hahaha ik krijg helemaal honger!

@ binna: de Mac ontbijtjes zijn ook heeeerlijk!

5. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @sq zou gewoon zeggen we geven ons op. met wel altijd onder voor behoud hoe het gaat. snapen ze wel hoor

En wat moet je doen.!!

*de verzekering regelen (denk daar ook aan de overleidings verzekering wat bij somige nu ook al kan )
    Reis huis woning auto laat alles even na kijken en vertelen dat je een kind hebt

*gas water en licht is vaak een verstandig iets om om hoog te doen omdat je meer gaat verbruiken.

*zorg verzekering gaat meestal automaties
    *kinderbijslag gaat automaties
    *kindergebonden budget ook (maar lees deze goed na. ik was vorige keer alleen staande moeder terwijl ik toen al getrouwd was en moest terug betalen )
    *dokter stuur ik zelf een kaart en hij hoort het van de vk of gyn
    *Kinderopvang toeslag (denk hier bij aan 6 weken zo ie zo van te voren wil je het geld op tijd krijgen )

6. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @vangas ha ha breng jij me even op idee ;)

7. Stampertje23

Stampertje23 Fanatiek lid

2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    Wat een geklets, iedereen blijft binnen denk met de warmte!! :D

@Denise...wat lastig dat jullie nog niet uit de namen zijn, Wij zijn er wel uit maar af en toe begin ik in ene te twijfelen terwijl ik eigenlijk heel zeker ben over de namen...hormonen hahahha..
    Lekker dat je even buiten hebt kunnen zitten..

@Binna....baaleh dat je niet kunt stoppen met werken, wil je nog wel een dag minder gaan werken??

@Vagans...tuurlijk heb jij net zoveel recht op die tuin!! Goed meid dat je lekker in het zonnetje bent gaan zitten...

@begint echt spannend te worden zo met die meiden die 1 voor 1 bevallen :D...

@Vocht...had er geen last van tot gister..iets dikkere voeten en mijn bovenbenen lijken op te zwellen....

@Kleding.... echt had er zo de baaleh in vanmorgen...pas bijna niks meer!!! Ben tot nu toe bijna 16kilo aangekomen...oeps!!!
    Mijn lange broeken wel, maar had ook korte broeken te leen gehad maar die knellen dus te erg....!!!

xxx

8. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @stampertje nee minder werken is geen oplosing want ik werk "maar" 18 uur. dus dan zou ik 1 dag werken en dan krijg je niet veel meer als nu terug dus dat scheeld dan niks

en ik zit gewoon lekker buiten hoor in de schaduw met lappie :D:D

9. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Binna: hahaha

* kleding: Ik had gelukkig van mij buurvrouw bij alle positie broeken ook 2 korte zitten(groen & zwart), niet van die hele korte maar tot net over mn knie zeg maar. Super nu met dit weer!

10. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Hier straks kipsalade met (uiteraard) kip, mais, tomaat, ei en wat mayo. Daarbij lekker aardappelkroketjes, mjam, krijg er gelijk honger van ;)

11. Vagans

Vagans Niet meer actief

Geen idee wat ik ga eten, mn vader komt me halen en dan eet ik bij mn ouders, ze willen me tijdens de zwangerschap graag helpen en het eet ook een stuk lekkerder als je niet alleen bent ;)

dus voor mij is het nog een verassing ;)

gisteren rode kool met een gehakt schnitzel in de vorm van een paashaas haha

12. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    SQ; ik moet ook binnen 2 dagen mijn werk laten weten dat ik bevallen ben, heeft met restant zwangerschapsverlof te maken geloof ik.

Ik ga zo koude schotel maken; sla, tomaat, augurk, zilveruitje, aardappel, ei, kipfilet en een klodder majo en ketchup. goed mengen en koud laten worden en jam jam

13. Stampertje23

Stampertje23 Fanatiek lid

2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    @Binna..nee dan houd je idd niet veel over!! Wel baaleh zeg...
    En dat kan natuurlijk ook laptop mee naar buiten!

@Vagans...dat is ideaal!!
    Ik had dus ook geleende dingen gekregen maar dat pas ik dus niet helaas!!!

@Stefanie...klinkt lekker die salade van jou!!!

@Monika...klinkt ook goed...krijg gelijk trek :D:D:D...

@eten...wij eten koude witlof salade met ananas en kiwi mmm.. en zelf gemaakte gebakken aardappels en lenteschnitzel..

Liefs

14. aukje83

aukje83 Bekend lid

18 aug 2008
    888
    0
    0
    Laborant KNF
    Hey Meiden,

Ik reageer even snel ego, want ik wil zo direct nog even op mijn gat in tuin zitten.

Bij de VK was alles goed, ik was om 14.00 uur binnen en stond om 14.07 weer bij de auto... Bloeddruk was iets gestegen maar niet teveel (onderdruk van 72 naar 84). Kindje lag nog niet ingedaald, als was hij wel iets gezakt, alleen niet genoeg om het ingedaald te noemen. Heb een afspraak voor volgende week, maar hoop dat dat niet nodig is!

Tot straks!

15. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    @marjan:Zo dat is beter geregeld in Duitsland dan wbt kinderbijslag

@Binna:geloof dat jij naar mn vruchtwater vroeg he? Vrijdag moet ik weer naar de gyn...dan krijg ik een echo dus ben benieuwd!!

16. Gravid

Gravid Niet meer actief

Denise: Wat heerlijk dat je even buiten heb gezeten!!

Aukje: Fijn dat alles goed was!

Marjan: Ik vertelde het aan vriendlief, zo zegtie ik denk dat we maar naar Duitsland gaan :p Beter voor elkaar dan hier blijkbaar.

Stampertje: Hm dat klinkt lekker die witlofsalade!!

Vagans: Ja als er echt wat is laat ik het jullie weten via buddy haha :cool:

Binna: Dat is voordeel van laptop ja, heerlijk buiten zitten!

Nou, Hier om 16.30u naar de vk geweest, werd vorige week gezegd dat ze ging kijken wat ze kon doen voor me.. maar er is niks gedaan, niks gekeken :$ Toen we weer naar buiten liepen hadden we echt zo iets van; waarom moesten we persee vandaag terug komen :(
    Bloeddruk was goed, gewicht was netjes gebleven,.. alles was goed!
    Toen ik vertelde van mn voorweeen die uur lang om de 5 min kwamen en minuut aanhielden, werd me gezegd dat ik bij een volgende keer onder de douche moet gaan staan, kijke of ze doorzetten,.. en even bellen.
    Voorweeen die ik nu elke dag regelmatig heb zijn gewoon normaal, de menstr.krampen/buikpijn hoort er ook bij en de lage rugpijn ook.
    Moet het maar gewoon aan blijven zien, en bij regelmaat bellen.
    En volgende week woensdag weer terug komen.
    Pfff, had echt zo iets van wat is dit dan.
    Maar goed, hobbelen dus maar weer (on)geduldig door.
    Nu alweer half uur lang pijnlijke harde buiken/krampen om de 7 min.
    Word er letterlijk en figuurlijk moe van hoor.. breekt me echt op dit..:(
    Uk, Kom op NU!!!!

Net lekker pizza gegeten met bitterkoekjes vla toe..
    en nu relax avond!
    Vriendlief verteld me net ineens doodleuk dat hij 3 weke vakantie heeft :( zit nog beetje te twijfelen of ik um moet geloven ;)
    Het kwam er ook echt ineens heel nonchalant uit..
    morgen vrij en de eerst komende 2,5 week ook.
    Ach ja, prima ;)
    (heeft alleen wel weer ideeen voor de woonkamer.. en dat vind ik dus weer niet prima.. slaat um weer even in zn bol, terwijl ik nu alles opgeruimd wil houden voor als de bevalling begint.. dan wil ik nie in rotzooi zitte ;))
    Maar toe maar ;)

17. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    @Gravid:Ja dat is wel ff een domper ja als ze vorige week zei dat ze ging kijken wat ze kon doen.Nou ja zit niks anders op dan afwachten helaas;)
    Lekker dat je mannetje onverwacht 2,5 week vrij is!! Is ie sowieso vrij met de bevalling!Minder dat ie nu wil gaan verbouwen hahaha

18. Gravid

Gravid Niet meer actief

Wish: Ja is inderdaad flinke domper.. had echt zo iets van yes, ze gaat kijken hoe of wat.
    Maar goed, toe maar.. we hobbele (on)geduldig door.. elke dag is er weer 1tje dichterbij denk ik dan maar... ;)
    Het zal heus wel komen binnekort ;)
    Ja, opzich wel lekker dat hij vrij is, al hoop ik dat hij de boel even wil laten zoals het nu is, zodat ik niet Alweer!! in de zooi kom.
    Hij heeft net vorige week de boel weer overhoop gehaald, woonkamer is juist weer klaar nu!
    Hij wil nu 1 pc naar benede halen, wat ik wel fijn vind. zo kan ik toch even achter pc terwijl kleine in box ligt straks..
    Maar hoop dat hij het na kraamweek pas 'verbouwd' haha.. aangezien hij iemand is die vandaag het ene overhoop haal, en dan geen zin meer heeft, en het dus dagen lang een zooitje kan laten.
    Waar ik dus nie tege kan ;)
    We zulle zien haha ;)

19. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Zo mijn maaltijdje zit er weer in. :D

@gravid oo wat balen dan he. ze beloven je dingen maar doen is een ander verhaal :(

20. Gravid

Gravid Niet meer actief

Binna: Ja zo zaten wij dus ook toen we weer buiten stonden.
    Beloven dingen, maar na komen blijkbaar niet.
    Maar goed,.. toe maar.. ga me er verder nie druk om make met dit weer ;)
    hoef tenslotte officieel nog maar 10 dagen, dus lang kan het niet meer duren nu.
    En daarbij rommelt het flink, dus hoop echt dat het gauw doorzet.

Ga lekker naar benede! SMTM kijken.. en benede is het momenteel beter uithouden dan hier op slaapkamer, is echt sauna hier, zo warm :cool::(

Deel Deze Pagina