@ wish: de arag is de verzekering van vriendlief zn moeder, offcieel woonde hij toen namelijk nog thuis en dan kan dat ofzo (we woonde toen aan boord maar das geen geldig adres) wij hebben pas later rechtsbijstand genomen en deze doen niks van de digen die al lopen... @ Guusje: Alle mannen zijn ook het zelfde, en idd als je het maar heeeel rustig aan doet! Hier wordt ik wel een beetje moe dat ik de normale dagelijkse dingen niet meer zo goed kan, maar het meeste doe ik nog gewoon, zal wel moeten vriendlief doet of is er niet... Volgens mij denken sommige van jullie nou dat ik een enorme zeikerd ben, als ik denk aan hoeveel negatieve berichten in al geplaatst heb maar ik kan er echt echt niets aan doen en vind het zelf deste vervelender
Meiden ik ga afsluiten. Morgen hb ik mn eerste borstvoedingscurcus van 9 tot 11 uur. Ben beneiwud hoe dat zal zijn. Ik breng wel verslag uit morgen. Hopelijk hebben jullie allemala een goede nacht! En ikke ook!!
Pfff tis een rotsituatie Vagans! Weet het ook ff niet... En ik vind je geen zeikerd hoor...je mag toch typen wat je wilt en als er rotdingen gebeuren dan wil je dat kwijt.het hoeft niet allemaal rozengeur en manenschijn te zijn wat we hier typen...we klagen allemaal wel toch? Ik zit toch ook te klagen over mn tand haha. @Guusje:Niet te geloven die mannen he...maar gelijk heb je dat je het ff zelf gedaan hebt.ik heb ook zoiets van nog ff gauw wat dingetjes doen hoor...weet dat ik rustig moet doen maar sommige dingen moeten nu eenmaal gebeuren voor het geval het ineens begint of dat we opgenomen moeten worden
@ Meimamma: weltrusten @ Wish: thanx, hoop dat ik snel weer is iets leuks meemaak om te vertellen Pff net een verhaal gelezen bij vlindertjes vanaf 25 weken, over een meid die ook werdt afgescheept door de VK maar wel mooi dr kindje overleden, zo verdriettig!!! wel weer iets om aan te denken als mijn VK weer is stom doet!
Meiden, kom morgen weer buurten! Duik lekker me bedje in (even de harde buiken in de gaten houden.. alweer bijna uur lang.. steeds om de 5,6,7,8,9,10 minuten.. Pfff word er beetje gek van ) slaap lekker!!
Sunnyqueen, sommige andere verzekeringen willen ook weten als er een kind komt zoals Dela bij ons bijvoorbeeld. Kolven in de eerste week borstvoeding kan ook goed zijn om het proces goed op gang te brengen alleen je kind een fles geven ermee is wat lastig, die moet juist goed leren drinken aan de borst dus ja die moet mee als je zou gaan. Kindertoeslag gaat in principe ook vanzelf omdat ze die gegevens krijgen van de Sociale Verzekerings Bank alleen wel even in de gaten houden dat ze je niet het maximale geven (deden ze bij ons de eerste keer) en als ze dat doen pas je inkomen gelijk aan zodat het omlaag gaat anders moet je het aan het einde van het jaar terug betalen! Zo nu snel slapen
Ik ga zo slapen. Sunnie hier wordt nog steeds aan je gedacht, hoop voor jopu dat je thuis druk aan bevallen bent en we er morgen een nieuw net niet mei kindje bij hebben Dames allemaal lekker slapen!
Goedemorgen, hier een hele vroege vogel. Helaas zetten de weeën niet door. Het rommelt wel flink. Nu net heel veel bruin slijm verloren bij het afvegen. Loopt er niet zomaar uit als het waar. Twijfel daardoor wel of het gewoon delen van de slijmprop is, of toch vruchtwater (waarin de baby misschien dan wel heeft gepoept). Straks voor de zekerheid maar weer VK bellen. Sowieso een afspraak staan om dan de volgende stappen te bekijken aangezien de weeën uitblijven. Vind het allemaal erg spannend. Ik wacht geduldig af. Lief dat jullie aan mij denken. Hoop snel babynieuws te kunnen melden of anders mega goed nieuws dat een eventuele zwangerschapsvergifitiging niet meer ter sprake is en ik de bevalling gewoon kan afwachten. Moet eerlijk zeggen dat ik best wel tegen inleiden op zie. Hoor er vaak over dat het best heftig is, maar wat moet dat moet natuurlijk.
Goedemorgen! Sunnie, ik herken je gevoel over inleiden helemaal! Wat moet dat moet, natuurlijk! Maar mensen, ik kijk er ook echt niet naar uit! Als je twijfelt of het vruchtwater is; even ruiken, ja dat doen ze in het ziekenhuis ook gewoon. Als het zoet ruikt is het vruchtwater. Ik hoop echt dat het natuurlijk doorzet! Blijf geloven in je lichaam en je kleintje! Vagans, gewoon lekker alles hier schrijven wat je kwijt wilt hoor! Ik merk dat door de hormonen soms hele kleine dingen grote dingen worden. Het hoort er allemaal bij zullen we maar zeggen! Ben vandaag een beetje vroeg, maar lag zo te malen in bed. Waarschijnlijk komt hier helemaal geen kraamverzorgster... Dag 1 is de bevalling en ons kleintje zal zo 5(!) dagen in het ziekenhuis moeten blijven. Ik moet op dag 5 naar huis als de bloeddruk is gedaald, dus moet misschien gaan pendelen. Geen leuke kraamtijd dus! Wij zetten op het geboortekaartje niet dat de mensen voor bezoek even moeten bellen. Maar nu dacht ik dat het misschien wel handig zou zijn om op het kaartje te zetten dat we tijdelijk in het ziekenhuis blijven... wat zouden jullie doen?
Goeimorgen meiden @sunnie. Dat wat hè afveegt is hoog waarschijnlijk je slijmprop. Als je nu op je hand blaast en geen vocht verliest is het geen vruchtwater @vangas meis het zit jullie ook niet mee hè. Maar ik zou het w aan vechten ten eerst hebben jullie nooit een boete gehad dus was die agent er op dat moment niet van mening en zou gewoon goed aes op papier zetten en de rechtbijstand er op @Guusje ik zou zekker er op zetten dat jullie in het ziekenhuis verblijven want dat wordt een zware tijd en dan is het niet fijn als je dan even thuis bent er mensen aan je deur staan En somige mensen zijn bijdehand hoor in een kraamtijd Komen savond's ja het licht Brande nog na dus wie zegt dat ik dan zin in kraamvisite heb.
Binna, ergens heben we zoiets van mensen bellen toch wel? Aan de andere kant vind ik het ook sneu als mensen hier voor de deur staan en wij of althans de baby ligt nog in het ziekenhuis. Het is voor ons ook niet onverwacht. Pff, kom net dit op internet tegen: Wat zijn de gevolgen van een laag geboortegewicht? Pasgeboren kinderen die heel klein zijn in verhouding tot de zwangerschapsduur, worden dysmatuur genoemd. De longen en andere organen van deze kinderen zijn meestal gewoon ontwikkeld, iets wat bij te vroeg (prematuur) geboren kinderen niet zo is. Toch lopen ook dysmature kinderen bepaalde risico's. Zo hebben ze meer kans dan andere baby's om bij de bevalling niet genoeg zuurstof te krijgen. Als daar aanwijzingen voor zijn (bijvoorbeeld als er ontlasting in het vruchtwater zit), moet de bevalling snel plaatsvinden; vaak gebeurt dit met een keizersnede. Direct na de geboorte lopen dysmature baby's het risico dat het suikergehalte in hun bloed te laag wordt (hypoglykemie). Ze hebben namelijk maar een kleine energievoorraad, terwijl ze direct na de geboorte veel energie nodig hebben. Het suikergehalte van dysmature baby's wordt dan ook goed in de gaten gehouden, omdat anders hersenschade kan ontstaan. Verder hebben dysmature baby's moeite om zichzelf warm te houden. Ze hebben immers weinig vet en weinig energie. Ze worden na de geboorte dan ook in een couveuse verzorgd. In hun eerste halfjaar groeien dysmature baby's extra snel, maar meestal blijven ze toch klein voor hun leeftijd. De kans op verstandelijke of lichamelijke beperkingen is verhoogd als ze de groeivertraging al in het begin van de zwangerschap opliepen. Ik heb een broer met een verstandelijke beperking die waarschijnlijk zuurstof tekort bij zijn geboorte heeft gehad. Dit hakt er erin...
Goeiemorgen meiden, Hier vannacht last van de warmte gehad ppff en dat terwijl het raam een eind open stond. Wish nou gezellig in een kringetje met de borstjes bloot Vergelijkend waren onderzoek. Ik was het niet van plan hihiih Maar denk niet dat ik daar voor hoef te vrezen. Ik zei al tegen mn vriend, als ik vandaag bepaalde dingen leer probeer ik het wel even met jou uit Straks na die bv curcus ff naar de wibra die heben 25%korting op kleertjes en ik wil dr ff 2 broekjes halen voor de kleine Nou tot later meiden!
Jij hebt een leuke dag voor de boeg Meimamma! Heel goed hoor zo'n cursus! Je steekt er altijd wat van op. Veel plezier vandaag!
Goedemorgen!!! Ik ben de laatste tijd echt klaarwakker zodra vriendlief uit bed stapt en naar zijn werk gaat. Normaal blijf ik dan anderhalf uur lang woelen tot ik toch uiteindelijk in slaap val, maar daar wordt ik altijd zo lamlendig van wakker dat ik nu maar eens voor de verandering uit bed ben gestapt. Als ik dan al moe wordt kan ik vanmiddag nog wel weer even liggen. Zodra mannetje klaar is met werken gaan we tuinmeubels halen/kopen!!!!! Jippie!!! Dan kan ik lekker in de tuin zitten. We hebben nu namelijk alleen nog maar een grote picknickbank, maar dat zit natuurlijk niet lekker de hele dag! Liefs
Hey Meiden! Sunnie: Ik denk dat het je slijmprop is zo te lezen. Slijm en bloedverlies zijn normaal na een stippoging. Jammer dat het niet heeft doorgezet! Guusje: Oei niet teveel je gek laten maken door dingen die je op i-net leest he! Ik weet niet of ik van ziekenhuis op het kaartje zou zetten, maar wij hebben er wel op staan dat ze eerst moeten bellen. Het is me de eerste keer te vaak gebeurd dat kraamviste zomaar langs kwam, niet fijn. Meimamma: Veel plezier op de borstvoedingscursus. Ik heb bij L. ook een cursus gevolgd en heb er veel aan gehad. Gravid: Balen dat het zo blijft rommelen. Hier ook veel de laatste dagen, zo jammer dat het helemaal niets zegt.. Vagans: He wat naar! Het zoveelste wat op jullie bordje komt! Succes ermee, komt weer veel uitzoekwerk/ gebel achter vandaan en daar zit je niet echt op te wachten als je hoogzwanger bent. Hier een redelijke nacht gehad. Vandaag een rustig dagje op de planning. L.yanne heb ik vanochtend in haar nieuwe outfit gestoken. Zegt S. tegen haar "mooie broek!" zegt "Neehee leggie"
@Guusje. SnaP wel dat dat er ben inhakt ti's ook niet fijn dat zo te lezen En qua kraambezoek der zijn altijd mensen die niet bellen ik hoor het nog altijd van iedereen wij hebben er twee gehad me nichtje 1 en een die gewoon om kwart over 9 kwam en dan hadden wij allebei het op onze kaartjes staan Ik zou in jullie geval echt aan geven dat jullie in het ziekenhuis verblijven dan weren de mensen waar ze aan toe zijn en komen ze bij jullie daar langs is ook erg fijn lijkt mij @meimama. Veel plezier vandaag klinkt als een leuke dag @sq. Ik zit ook al even helemaal aan gekleed en wel op de bank terwijl ik alleen ben maar ja als ik wakker ben moet ik uit bed alles doet zo zeer als ik in bed lig. En eerst ging ik op de dagen dat ik alleen ben in bad maar dat durf ik niet meer als ik alleen thuis ben dus nu maar gedoucht en wel alleen inhuis op de bank