Hey goedemorgen allemaal; Gussje; hoeveel te klein wordt jullie kindje nu dan geschat als ze het over 5 dagen couveuse hebben? Effe (hopenlijk) voor je geruststelling; mijn zusje haar lichaam heeft moeite met voldragen dus bij beide kinderen kwamen de weeen en ontrsluiting met 25 weken, natuurlijk geremd en longrijping gehad en veel plat en veel ziekenhuisopnamen bij beide kinderen. Met veel pijn en moeite zijn ze beide binnengehouden tot 37 weken daarna is ze bij beide ingeleid. Beide kinderen vielen in de categorie dysmatuur omdat ze niet goed groeide in de buik van mijn zusje maar met allebei gaat het goed. Mijn ene nichtje is gevoelig op de luchtwegen en bij de andere is de maagklep nooit helemaal goed doorontwikkeld. Maar dat is allemaal overkomenlijk. Ik wil alleen maar zeggen dat dysmatuur niet altijd heel schokkend hoef te zijn. Mijn jongste nichtje was precies 5 pond en hoefde daarom zelf de couveuse niet in. Ik weet niet in hoeverre je van homeopathie e.d bent maar je hoort wel vaak dat premature/dysmature kinderen een erg gevoelig zenuwstelsel hebben dus misschien kan je je eens verdiepen in rescuedruppel e.d. Volgens mij wilde ook BV geven en ik zou als ik zou was extra visolie (blijven) slikken. Ik zou idd op het kaartje zetten dat men voor bezoek moet bellen. En ik heb ook vergrote kans op lich/geestelijke of andere chromosonale afwijkingen omdat ik 2 softmakers heb door al dat gedoe met de navelstreng en nieren. maar ja, dat is hetzelfde als je een nekplooirmeting doet en de een heeft een kans van 1 op 8000 en de ander 1 op 300. Allebei prima maar gevoelsmatig ben je toch liever die van 1 op 8000. Meimamma; hier ook 1 avond cursus gehad...nou er is niets bloot gegaan hoor was wel erg leerzaam, vooral het naslagboekje dat we erbij kregen. Sunnie; veel sterkte vandaag, hoop dat je bloeddruk naar beneden is. Heb je nog andere tekenen van zwangerschapsvergiftiging?? Vagans; gewoon actie ondernemen en ook als is het echt jullie schuld/opzet dan nog ben je verzekerd hoor. Hoogstens vervalt een deel van je no claim. Ik ga effe croissantjes in de oven gooien...heb echt de hele dag honger terwijl ik niks meer doe, niet zo handig
Binna: Geniet lekker van je rustig dagje! Ik heb van de week alleen in bad gezeten maar dat is nog een hele onderneming... echt ontspannend vond ik het ook niet meer. Sunnyqueen: Leuk nieuwe tuinmeubels kopen. Ook een lekkere ligstoel? Hoogzwanger met dit weer is dat geen overbodige luxe!
Bedankt meiden voor jullie reacties! Ik had nog niks gehoord of gelezen over de gevolgen van een dysmatuur kindje... Sunnyqueen, super; tuinmeubels uitzoeken! Heerlijk! Denise, waar ben je? Meestal ben je er al om deze tijd. Ladies, ga zo naar het ziekenhuis voor de opnamedag. Vanavond ben ik er weer! Geniet allemaal van dit super de super mooie weer!
Goedemorgen meiden!!! @Sunnie:Jammer dat het niet doorgezet heeft!! @Binna:Kan me voorstellen hoor dat je niet meer alleen in bad gaat....zal je gebeuren zeg dat je er niet meer uit kan komen Hier zometeen naar de tandarts aan de ene kant eng aan de andere kant ben ik blij dat ik geholpen wordt
@Guusjeucces in het Zh vandaag en maak je niet te druk over de evt gevolgen meid.Je krijgt vast een superlief en gezond kindje knuffff
Guusje, ik zou op het geboortekaartje zetten dat mensen inderdaad even van tevoren moeten bellen. Dan staan ze nooit voor een dichte deur. Niet teveel van dat soort artikelen lezen. Dan wordt je helemaal naar! Ik kan mij voorstellen dat je het doet hoor, maar je kan er nu zo weinig mee. Vraag het anders eens aan de gyn hoe dat precies zit? Binna, denk ook dat het de slijmprop is. Ik verlies het niet als ik op mijn hand blaast. Belachelijk trouwens als mensen 's avonds zomaar aanbellen omdat het licht brand. Meimamma, veel plezier op de BV cursus. Sunnyqueen, lekker om vanmiddag in de tuin te kunnen zitten en liggen. Middagdutje is op die manier prima te doen. Stefanie, ik heb nog veel meer tekenen die los van elkaar weinig betekenen, maar bij elkaar wel erg op zo'n vergiftiging lijken. Hoofdpijn (constant met behoorlijke pieken), olifantenpoten en blaas enorm op (al heeft iedereen dit nu met dat weer, maar voeten zijn zo dik dat ik er bijna niet op kan lopen), wazig zien. Onderdruk van boven de 100 na meerdere metingen terwijl het altijd constant rond de 75/80 lag. En moet zeggen dat ik nog nooit zo stressloos ben geweest als in mijn verlof, dus is wel een beetje vreemd. Aukje, je ticker geeft aan 39 weken!! Gefeliciteerd met die nieuwe mijlpaal.
Aukje, gefeli met je 39 weken! Sunnie: spannend hoor, het leek er echt even op alsof het begonnen was, toch? Binna: ik kan ook niet meer inslapen als ik eenmaal wakker ben. Geen enkele houding is meer relaxed. Gelukkig word ik wel iets later wakker dan jij (ligt er ook aan hoe laat vriend er 's ochtends uit moet en vandaag was dat niet zo heel vroeg ) Guusje: succes in het ziekenhuis en niet teveel zorgen maken hoor! 2 stellen die ik goed ken hadden allebei een dysmatuur kindje, maar met allebei is er nu eigenlijk niets meer aan de hand (de ene is nu bijna 1 en de andere alweer bijna 2) Ze lagen in het begin natuurlijk wel achter met de groei, maar ook dat is nu helemaal ok. SQ: leuk, nieuwe tuinmeubels! Wil wilden een ligstoel halen bij Karwei vorige week, maar hij was uitverkocht helaas. Nu issie er wel weer geloof ik, maar hij past niet in onze auto en bezorgen is echt iets van 40 euro ofzo... Moet dus even iemand met een grote auto/busje lief aankijken, hihi. Lijkt me heerlijk om echt te kunnen liggen in de tuin! Nu zit ik met m'n voeten op een 2e stoel en is het ook oké hoor, haha. Wish: succes bij de tandarts. Moet je iets naars? Nou ja, het is altijd beter als ergens iets aan gedaan wordt natuurlijk, maar de tandarts is nooit mijn favoriet... Nou, ik ben vast mensen vergeten. Heb ook niet zo ver teruggelezen, sorry. Ga straks even de stad in voor een kartelschaar voor m'n vlaggenlijn met naam die ik aan het maken ben voor voor het raam als het geboren is en moet nog een cadeautje kopen voor een verjaardag van zaterdag. Om 12u afgesproken om te lunchen met een vriendin. Zij werkt maar om de dag omdat ze een beetje overspannen is, dus we kunnen leuk naar een terrasje! Oh ja en ik moet mona citroenpuddingen halen in de stad, want die hebben ze hier niet bij de hoogvliet en ik wil m'n cupcakes (die ik nog steeds moet bakken) ermee vullen voordat ik ze invries. Gisteren laatste dingetjes gehaald bij de babydump. Daar moeten nog wat dingen van gewassen worden en er ligt nog een heeeleboel strijkwerk, maar van strijken gaat m'n rug/bekken snel zeer doen, dus dat gaat met heel kleine beetjes tegelijk. Gaan jullie nog iets leuks doen met de paasdagen? Hier zondag borrelen/eten bij mijn ouders en maandag overdag langs schoonouders. Misschien zondag nog meedoen aan een popquiz, maar dat weet ik nog niet zeker. Vriend gaat sowieso, maar ik ga denk ik al eerder richting m'n ouders en dan komt hij ook daarheen. Nou, ik ga afronden. Fijne dag allemaal en succes voor degenen die het nodig hebben!
@sanny druke dat dus Ik hoop met Pasen te bevalen heb al heel lang de 25 april in me hoofd en me moeder ook dus hoop dat het klopt
@ Guusje, succes in het ziekenhuis @ Sunnie, jammer dat het niet heeft doorgezet. Ik zal zo naar VK, vannacht weer voorweeen gehad. Na een 20 minuten was het alweer voorbij.
Sunnie: Succes bij de vk! Klinkt allemaal wel heel spannend bij jou! Guusje: Ik zou inderdaad op het kaartje zetten dat jullie in het zkh verblijven. En succes in het zkh vandaag! Meimamma: Succes bij de bv cursus! SQ: Wat leuk dat je tuinmeubels gaat kopen!! Heerlijk met dit weer in de tuin! Aukje: Gefeliciteerd met je 39 weken!! Schiet lekker op nu en wat een bjidehantje heb je Stefanie: Croisantjes zijn nog niet zo erg om te snoepen Wish: Succes bij de tandarts! Hopelijk ben je daarna van je pijn af! Ik zal er binnenkort volgens mij ook aan moeten geloven al hoop ik nog steeds dat het afzakt. Sanny: Klinkt als een leuk paasweekend! Binna: Zou fijn zijn voor je, als je de 25e beval Bloem: Succes bij de vk! Balen van je voorweeen, voelt niet lekker! Goeiemorgen meiden!! Hier hetzelfde liedje als afgelopen dagen, slecht geslapen.. en weer veel voorweeen.. vanmorgen rond 10.00u kwamen ze weer 4x om de 10min.. maar zakte daarna weer vrolijk af Wel steeds heftige menstr. krampen/buikpijn... Maar ja, dat blijkt dus helaas ook niks te zeggen. We wachten maar weer vrolijk af.. heb er gelukkig mooi weer bij Nog maar 9 daagjes te gaan, dus ach.. we komen er wel Vriendlief lekker thuis, heeft dus vakantie! Liep vanmorgen alweer te bedenken hoe hij de woonkamer aan wil pakken.. diepe zucht, als ik beetje pech heb, zit ik weer weekend in de zooi.. en-dat-wil-ik-niet!!!! Vind het best dat hij dingen wil aanpakken, maar dan ga ik um wel achter zn reet an zitte dattie ook gelijk iets afmaak, en opruim..zodat we niet weer daa-gen in de zooi zitten Wil alles nu schoon en netjes houden, voor geval dat! Rustig dagje weer, even de standaard dingentjes in huis doen zoals afwasje, en verder weinig. Vanavond even mee naar wedstrijd van vriendlief.. Heerlijk met dit weer, even buiten! Fijne dag meiden!
@ Gravid: wat rot van die voorweeen, lekker rustig aan doen en genieten van het weer! @ SQ: gefeliciteerd met je 35 weken! @ Sunnie: ben benieuwd wat de VK zegt, is toch ff schrikken! suc6! @ Guusje: he wat vervelend dat je nu al op ziet tegen de kraamtijd!!! en je kan er idd iets op zetten dan bezoek welkom is als jullie met zn 3tjes thuis zijn ofzo. Suc6 vandaag! @ Aukje: hahaha leggie @ stefanie: Ja ik ga er zeker achteraan! kan er gewoon met mn hoofd niet bij dat de politie eerst tegen ons zegt het komt wel goed, hou je maar gewoon ff gedeisd bla bla bla en dan deze verklaring geeft!!! ik ga toch zeker niet de schuld van iets op me nemen wat mijn schuld niet is!!! @ Wish: heel veel suc6!!! @ Bloem: suc6 bij de VK * kraamtijd: Hier moeten mensen eerst bellen, ik vind dat ik dan het beste in kan schatten hoe ik me voel, en ze hoeven niet zomaar aan mn deur te staan, dan is het heel simpel: moeder en kind slapen eindelijk gelieve een andere keer! Hier redelijk geslapen, nog steeds een pijnlijke buik. Gister avond was die ook constant gespannen niet echt fijn. Net weer wat krampen gevoeld maar als ik jullie zo lees hoef ik daar dus de VK niet voor te bellen? ik wist echt niet dat dat allemaal zo normaal was ik dacht dat je pas weeen kreeg als je moest bevallen en meer niet... vandaag maar rustig aan wat in huis doen en rustig met de hondjes wandelen. Nu met die pijn voel ik me helemaal 80! Ook ga ik nog ff op internet zoeken hoe we ons gelijk kunnen krijgen betreft de aanrijding maar ik moet proberen me niet te druk te maken anders vlieggen de harde buiken me weer om de oren... Ben ook heeeeel benieuwd hoe het met de kersverse mama Lilo is, iemand nog wat gehoord? naja ze zal tzt wel weer op het forum komen, ze heeft het natuurlijk hartstikke druk nu enne vandaag al weer 35 weken!!!
Vagans: Gefeliciteerd met je 35 weken!! En doe jij ook maar lekker rustig aan! Kraamtijd: Hier ook gewoon eerst bellen! Hou gewoon agenda'tje bij, wie wanneer komt.. Anders word ik gek denk ik. Pasen: Doen we dit jaar helaas niet aan.. hooguit 'smorgens lekkere broodjes, en 'smiddags wat lekkers te eten.. maar gaan verder niet weg ofzo. En 2e paasdag moet vriendlief voetballen daar baal ik dan wel weer van..vooral omdat het 'smiddags is.. hele dag naar de klote.. Dus hoop stiekum dat Uk er dan of al is, of zich meld
Hey meiden Even uit mijn hoofd hoor wat ik me zo herinner! @ Wish; Suc6 bij de tandarts @ Sunnie; Balen dat het niet heeft doorgezet, ben benieuwd wat er vandaag nog gebeurd @ Bloem; Suc6 bij de VK @ Binna; Hoop dat je met Pasen bevalt dan @ SQ; Wat leuk tuinmeubels Hier moeten we ze ook nog aanschaffen maar denk dat we gaan voor simpele stapelstoelen en een tafel. We willen nl binnen nu en 1 jaar nog de tuin omgooien, dus dan staan mooie tuinmeubels enkel maar in de weg @ Guusje; Suc6 in het zkh vandaag @ Aukje; Gefeliciteerd met je 39 weken, de tijd vliegt nu he! @ Sanny; Fijn Paasweekend. @ Gravid; Wat balen meid dat het nog steeds niet doorzet. Maar dacht ook als het wel zo was dan had ik het wel gehoord hihi. @Vagans; Vervelend dat het jullie weer tegenzit. Maar blijf er achteraan zitten hoor! Wij hebben hier ook nog zon vermoeiende kwestie lopen bij de autoverzekering. En de rechtsbijstand heeft het hier inderdaad ook geflikt niets te willen doen omdat een kwestie voor ingangsdatum van de verzekering viel (plus de eerste 2 mnd zijn voor je eigen). Later deden we nog eens een beroep op hun en toen kwamen ze met een rekening van 75,00 (eigen risico). Dus alle premies bij elkaar gerekend hebben we maar besloten de verz. Op te zeggen en indien nodig bij dat soort gevallen maar een advocaat in te schakelen. (Hebben het vorige keer voor 150,00 op gelost gekregen.) *Kraamtijd: Daarom doen wij dus een kraamfeest.. Geen gebel (hopen we) en mensen die toch irritant doen die merken snel genoeg dat we er niet van gediend zijn *paasdagen: hier klusweekend, vriendlief heeft de maandag vrij dus daar gaan we gebruik van maken. En donderdag(volgende week) heeft hij een paar uurtjes vrij i.v.m. de liggings/groei echo dus al met al een zeer korte week komende week @ ego; Vannacht niet echt lekker geslapen, erg veel pijn gehad. Even iets waar ik mee zit hoor meiden! Gisteren na een intiem moment met mannetje veel last gehad. In het begin leek het alsof hij ergens tegenaan stootte, niet echt pijnlijk maar meer een rotgevoel. Achteraf wat drukkende pijn (maar dat heb ik wel vaker gehad). Maakte me achteraf toch wel een beetje zorgen, de laatste tijd altijd dezelfde houding maar nog nooit dat ik het gevoel had dat hij iets raakte. Achteraf een droog gevoel aan mn doos(tijdens helemaal geen last van gehad) en alsof ik in de fik stond. Echt branden en al.. Heel raar! De rest v.d. nacht veel krampen gehad in rug en buik, niet echt uitgerust dus vanmorgen. Zometeen eens effe in huis aan de slag want vanmiddag krijg ik visite; Mama, broer en schoonzusje komen met hun kleine van 4 mnd langs. Dus effe de ballonnen uit de box en boxkleed erin etc. pff er zijn meiden die het zwaarder hebben hoor, dus ik schaam me best wel maar ik begin het echt zat te raken. Vanmorgen had ik last van de hitte niet normaal, wist gewoon niet wat aan te trekken. Jurkjes zaten allemaal niet naar mijn zin, toen maar een driekwartbroek, maarja die zijn nog van voor zw. Schap dus drukken nu best wel tegen mn schaambot en buik.. Gisterenavond heb ik gewoon in mn onderbroek op de bank gezeten, niks zit meer lekker! Ohh wat wens ik dat ik na de 37 wkn snel mag bevallen!!!
@Wish, hoop dat de tandarts je van de pijn af kan helpen. @ Binna, De 25e is maandag toch? zou mooi zijn! @Sunnyqueen, leuk shoppen voor tuinmeubels. Ik zou er gek van worden met die keus van tegenwoordig. @Aukje, WOW 39 weken, kan nu snel komen!!! @ Gravid, hè waarom zet het nou niet door!!! @Vagans, het zit je niet mee hè. Die stomme ongelukken ook. Als het goed is keert de verzekering gewoon uit maar ben je zoals eerder gezegd je no-claim kwijt. Wij hebben het van de andere kant meegemaakt. Vriendlief op de motor aangereden door een pipo in een Volvo. Die pipo, zijn verzekering, heeft betaald voor alle schade. @ Troetel, wij hebben ook zitten denken aan een kraamfeest, maar we krijgen ook alweer over een tijdje een doopfeest, wordt wel erg veel feest. Ze moeten hier gewoon ff bellen als ze langs willen komen. Enne dat intiem wezen kan de boel ook in gang zetten. Moet zeggen dat ik zonder sex ook een beurs gevoel heb hoor in de schaamstreek. Ik weet van de vorige zwangerschap dat ik ook wel in me onderbroek op de bank zat. En wat boeit dat, als dat nou lekker zit, prima toch?! @ hier, VK was op zich goed. bloeddruk wel omhoog van 60/100 naar 75/120, volgende week weer urine inleveren. En die voorweeen van vannacht hebben de kleine doen indalen. Scheelt alweer, ligt nu in principe vast en kan ik gewoon thuis bevallen. Volgende week weer terug. Straks met de jongeman naar een andere kapper, laatste keer hebben ze bij de kapper van z'n papa het scheef geknipt:x! Mijn kapper zit op een uur rijden, dus nu maar een ander hier in het dorp proberen! Hebben we 3 verschillende kappers, klinkt absurd!
Lees dat er ergens foto's staan van lilo haar kleine staan, ooooo ga zo even zoeken of ik het ook kan zien. @vagans wat een nare situatie nu weer, zou ook zeggen bel rechtsbijstand en vraag advies, kan altijd.Idd schrijf het lekker van je af. @guusje ik zou het op het kaartje zetten maar dan moet je wel realiseren dat ze in het zhuis op bezoek kunnen komen, mijn dochter heeft 5 dgn in de couveuse gelegen en had totaal geen behoefte aan visite anders dan mijn echte dierbare,de situatie was al moeilijk genoeg, maar dat is voor iedereen anders. Vind het nog een milde versie van laag geboorte gewicht, ik heb een iets andere versie te horen gekregen maar tzt zullen ze het wel met je bespreken als het nodig blijkt te zijn. HEEL VEEL SUCCES inhet zhuis meid, ik denk aan je en leef met je mee. Ik ben pas laat online omdat het gisteravond allemaal niet zo best ging, had last gehad van hoofdpijn toen werd mijn bloeddruk gemeten, bleek mijn onderdruk enorm gestegen te zijn, dus ieder uur bloeddruk meten en bleef het zelfde, aan de ctg gelukkig goed. Vanmorgen was mijn bloeddruk weer als voorheen maar de ctg weer wat minder met deceleraties. OP naar vlg wk voor de groeiecho en dan zien we wel weer.
Nou inmiddels is het gaslek wel verholpen. Die mannetjes zijn net weg en ze hebben de boel weer gerepareerd. Ik vroeg nog of het een groot lek was, maar volgens die man viel het reuze mee. Nou gelukkig is het weer klaar dan kan ik vanmiddag gewoon tuinmeubels halen met vriendlief.... @Vagans, goh nu je het zegt we zijn inderdaad 35 weken vandaag hahaha. Ik had het wel in mijn www op hyves gezet, maar stond er verder niet meer bij stil hier whahaha. Jij ook gefeliciteerd met je 35 weken he!!! Liefs
Vagans en SQ gefeli met jullie 35 weken! Troetel hier ook naar gevoel aan mn onderkantje na intiem zijn Is niet altijd even prettig meer Denise klote van je bloeddruk Guusje succes in het zh! En ik zou het idd ook op het kaartje vermelden. Voor jezelf misschien wel zo prettig Halowa meiden! BV curcus was gezellig en leerzaam. Raak wel meer gemotiveerd om het een goede kans te geven Hier ook moe. Ik ga ht eten voor vanavond even voor zover klaar maken en dan nog even tukken denk ik... Heb mn kanarie lekker buiten staan en hier net gezogen...dan houdt ik de boel wat langer netjes als die rotzooi trapper buiten staat hihihi Net ook even mn termijn bedrag voor de NUON verhoogt, dan staan we met de volgende jaarafrekening niet voor een verrassing
Vinden jullie het erg als ik zo af en toe een beetje meelees? Merk dat ik zo aan het eind van de zwangerschap het wel leuk vind om dezelfde verhalen te lezen... Misschien dat ik zo af en toe ook reageer, maar kan er eigenlijk nooit echt veel tijd voor uittrekken.