Mei mamma's 2011 deel 4!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Troetelbeer90, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Hier net pizza gehad en ik heb een aardbeienkwarktaart in de koelkast staan met extra verse aarbeien maar moet nog een uur wachten... :(

2. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Oeeee Lekker Stefanie kwartttaart!!
    Die kan ik volgende week ook weleens gaan maken:D:D:D:D

3. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hey meiden:D

@ Aukje; doe je wel rustig aan meid?
    @ Vagans; Wat een verhaal zeg van dat zwangere vrouwtje dat is aangevallen door die honden. En dat mensen er gewoon bij staan te lachen, tja tegenwoordig schijnt dat gewoonte te zijn!
    @ Marjan; Wat een fijn nieuws van stiefje, dat ze over een aantal maanden maar een mooi wondertje op de wereld mag zetten;)
    @ Gravid; Het gaat er idd op lijken dat je zwager de verkeerde zaterdag voor zich had hihi. Dus wie weet morgen? Bezorg je je VK ook nog eens een leuk paasweekend hahahaha.
    @ Sunnie; Ohh ik heb de ergernis van de supermarket & stad ook opgezocht, erg he? Die mensen die gewoon niet uitkijken, bah..
    @ Wish; Wow balen zeg dat jullie zo lang in het ZKH hebben gezeten. Zonde van deze mooie dag, hoop dat je lichaam je de kans geeft om de bevalling zelf in gang te brengen;)

Ego;
    Hier belde vriendlief 13:30.. Hij had goed nieuws en slecht nieuws. Hij was onderweg naar huis(goede nieuws) en hij moest vanavond weer werken (slechte nieuws). Vond het opzich niet zo erg, we zijn effe lekker samen naar de stad gelopen. Heerlijk als je maar 15 min lopen (op zwangerschaps tempo) van de stad loopt. Auto niet nodig hihi:D
    Moesten effe een pakketje van mp posten en ik wou nog effe naar de hema. Uiteindelijk nog even de wibra en V&D in geweest en heb nu grannypants gekocht :D en een extra voedingskussenhoes. Bij V&D hadden ze leuke kleertjes dus met het oog op de hitte+droogte die volgens weer meneren&mevrouwen t/m juni gaat aanhouden effe wat dunne kleertjes voor ons meissie gekocht.

Mannetje dus nu weer effe aan het werk, maar met een beetje geluk is hij binnen 1 uurtje weer thuis.

*klachten/kwaaltjes; Meiden ik heb sinds gisteren echt ineens enorme vochthanden& voeten. Met dit weer is het niet gek, maar vind het zelf wel heel erg.. Kan nauwelijks lopen! Ook veel tintelingen en enorme hoofdpijn. Plus een soort duwende, drukkende pijn richting doos.. Zijn dat weeën?
    Ze komen echt constant terug, houden hooguit 1 min aan. Net alsof ik naar de wc moet maar dan meer richting mn doos hahah.

Liefs

4. Sunnie

Sunnie Actief lid

14 jul 2010
    474
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mmm aardbeidenkwarktaart!!! Niet verkeerd.

Hier staat een broodje shoarma op het menu met lekker veel sla.

5. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Stefanie; Oeh dat klinkt lekker:D

@ Eten; Hier restje mihoen van gisteren. Maar mijn lichaam wilde na 2 happen niet meer en ook vriendlief vond de smaak vreemd. Mijn moeder had het gister gekookt en er was echt nog voor een heel weeshuis over. Maar waarsch. heeft ze de mihoen te vochtig gelaten waardoor het tegen bedorven aan zat..

Ach ik heb toch geen honger nu, dus komt straks wel en dan maak ik wel wat:D

Ik ga eens kijken of het droog blijft hier anders moet de was naar binnen. En misschien als het lukt effe de afwas opruimen en beginnen aan een lekkere koude salade voor morgen:D

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ stefanie: oe aardbeien!!! Alleen ze zijn ZOOOO duur. Hier bij de AH 250 gram (mini doosje) hollandse aarbeien voor iets van 3,45 ofzo!!! sorry dat past echt niet in mijn budget!

@ Troetel: Toch fijn dat je mannetje er is! Jammer van het vocht vasthouden en dat drukkende gevoel (alsof er iets uit wil?) heb ik ook wel gehad, niet prettig maar vanzelf over gegaan

7. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Hmm lekker kwarktaart.

Hier vanavond sperziebonen, gebakken aardappeltjes en vissticks.

Even een vraagje. Wanneer is het nu een harde buik en wanneer is het een (voor)wee?

Hier net een pijnlijke harde buik (weet niet waar hij nou precies onder valt) gehad. Hield ongeveer een minuut aan.
    En de kleine vond het geloof ik niet zo leuk. Die was gelijk druk aan het duwen en draaien. Men dat deed me nog meer pijn.

8. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Vagans; Ja alleen is mannetje nu weer weg:( Maar hoop dat ie rond 8 uur half 9 weer terug is:)

* krampen: Ja heb het wel vaker 'af en toe' gehad. Maar nu leek er een regelmaat in te zitten. Net alsof er elk moment een voetje naar buiten kan komen en dan om de zoveel minuten kwam dat gevoel en het hield 1 minuut aan.

@ Monika; Ben ik ook wel benieuwd naar idd wat nou precies het verschil is. Want ik heb het idee dat ik de harde buiken niet opmerk! Mijn buik voelt aan de buitenkant dan net een baksteen of de VK of vriendlief zegt van zo je buik is flink gespannen. En zelf voel ik niks aan de binnenkant zegmaar, ook vreemd.

*Kleertjes; Meiden nou hebben we een jurkje en een stoere spijkerbroek gekocht van Frendz (V&D). Weten de already mama's misschien hoe die maten vallen?
    Zag namelijk een superlief jurkje die hadden ze nog in 2 maten 62 en 74. Maar die 62 leek wel een 50 of kleiner. En nou hield ik dit jurkje (we hebben 74 meegenomen) net voor de andere jurkjes die ik heb 56-62 en die is nog kleiner dan mtje 56! Evenals het broekje, maar kan zijn dat dit een zomermodel is (kort/drie kwart) hebben we meegenomen in maatje 68, maar valt net zo groot als een grote 56 of kleine 62.

Pff plak plak wat een rotweer. Net de was binnengehaald en de nijntjes eten+drinken gegeven. Vuilnis in de kliko gegooid, oud papier naar de garage en onze aankopen effe opgeruimd:D Voedingskussenhoes gelijk vervangen, andere in de was.. Zat mascara op van een emo-buitje hahah.

Nu effe uitpuffen, zometeen miss nog de afwas opruimen.

Liefs

9. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Zo, nu kan ik even uitgebreid op jullie reageren!

Esmee fijn is dat als die kleintjes doen wat je hoopt! Hopelijk ook vannacht een goede nachtrust! En daar maar je terecht trots op zijn hoor!

Binna jij houdt het ook spannend! Vind je het niet erg om op je eigen verjaardag ingeleid te worden? Wel jammer dat het vanuit zichzelf nog niet spontaan wil. Super foto van jullie 2 euh, 3!
    Ah, ik lees dat je niet veel opties hebt. Veel verjaardagen rond die tijd dus!

Hopmarjanneke, wat fijn dat de echo van stiefje goed was!

Rianne Zulke woorden doen me goed! “2000 gram en 37 weken is officieel te klein maar is prima hoor! Op de kinderafdeling kom je dan in een wiegje en als drinken goed gaat mag je mee naar huis!”
    Moet er wel bij zeggen dat ze moeite hebben met op temperatuur blijven en dat de glucose vaak lastig op pijl te houden is. Maar al met al klinkt dit gewoon lekker zonnig! Bedankt!
    Zowiezo heb jij opbeurende woorden! Ook voor Denise.

Vagans wat een horrorverhaal! Oh hoop echt dat het allemaal weer goed komt met die vrouw.

Aukje ben benieuwd of je al een beetje gezag hebt over die kleine. Ik hoop voor je dat het niet meer te lang zal duren!

Denise oh, heb zo met je te doen! Weet hoe je je ongeveer moet voelen… Dikke knuffel! Mag je wel zelf naar beneden om wat eten te halen? Geniet van dat uitstapje!

Bloem wat leuk om een zwangere zo dicht in de buurt te hebben!

Gravid! Nog steeds hetzelfde…. Wat een teleurstelling voor je (en ons! J) Ik hoop dat het vannacht lekker doorzet!

Sunnie jij bent dus ook al lekker op weg! Hier zit alles nog pot dicht…

Wish, dat ze je niet gehouden hebben! Ik vind het een bijzonder ziekenhuis. Maar wel erg fijn voor jou! Lekker hè, zo’n automatische bloeddrukmeting. Ik had steeds het gevoel dat mijn arm eraf ging… Het word dus een spannende week voor je! Oh en de zwangerschapsvergiftiging (wil je niet bang maken), maar die kan binnen een uur aantreden! Ons ziekenhuis is er echt heel fel op… mijn man is ook verbaasd dat ze je hebben laten gaan!

Troetelbeer, ga jij nu ook al voortekenen van een bevalling vertonen?! Spannend!

Monika, weet niet wat het is wat je voelt... misschien dat iemand anders je kan helpen?

Vanmiddag even naar de Prenatal geweest... had nog een nagelschaarsetje, borsteltje, waskussenhoes (voor de kinderwagen) en een voedings bh nodig. Nou ik was helemaal gesloopt! We zijn nu 4 uurtjes terug en ik kom nu pas weer een beetje bij. 3 Weken niks doen hakt er dan wel enorm in... ben benieuwd hoeveel energie ik straks nog heb voor de bevalling... Voorlopig voor mij dus geen uitstapjes meer. Maar ja, ben ook niet voor niets ziekenhuispatiënt. Toch was het 'spijbelen' wel heerlijk, had weer een beetje het idee dat ik deel uitmaakte van de samenleving.

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

Net lekker een ijsje op :D

Hoe dat precies zit met harde buiken en voorweeen geen idee!
    Soms zijn mijn harde buiken pijnlijk en soms niet, ik heb een paar keer een kramp gehad die ik zelf omschrijf als een indalingswee (ook met die steken) en dan een heftige kramp die ff aanhoud, krijg het dan warm en moet ze echt wegpuffen. Maja wat ik al zeg ik heb geen ervaring dus geen idee ;)

11. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ GuusjeB: haha spijbelen! Fijn dat je geslaagd bent! Jammer dat het zo inspannend voor je was. Nu weer lekker rustig aan doen he! ;)

12. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja wat jij beschrijft herken ik idd ook Vagans! Maar de pijn die ik vandaag had dacht ik effe van oeh dat is hetzelfde.. Maar het was heel anders!

Ik zei echt effe:Oehh en moest dan diep zuchten en effe stil staan. (klapte ook dubbel van het gevoel zegmaar) Vreemd.. haha

@guusje; Ik hoop het nog niet hoor! Ze moet echt nog 2 wkn wachten!! En dan hoop ik dat papa van de kleine meid klaar is met de badkamer. Zou wel fijn zijn om daar voor de bevalling nog gebruik van te maken:D

Liefs

13. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Oh Troetelbeer, is de badkamer nog niet af??? Ik heb gisteravond nog in bad gelegen. Echt heerlijk! Kleine vond het ook leuk. Bij buik kwam precies boven het water uit en was lekker aan het heen en weer schommelen. Ik hoop voor je dat je dit ook nog mee kan maken. Oh en ik zie nu dat je 35 weken bent... dat is inderdaad nog wel een beetje te vroeg.

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

Oe bad dat zou nu lekker zijn, helaas heb ik die niet en mn ouders waar ik nu ben maar zon heel klein bad waar je niet echt helemaal in kan...

Net ff lekker een stukkie galia meloen op! Jammieeeee

15. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    @guusje, ik ben zeker blij dat ze me hebben laten gaan maar ze vonden het nog niet noodzakelijk,pas bij bloeddruk van 100 gaan ze met medicijnen starten en is evt thuismonitoring een optie. tis eigenlijk continu afwegen wanneer het voor mij te ernstig word lichamelijk,dan gaan ze inleiden.

meiden verder reageer ik ff nie,zit op mn ds te internetten haha

16. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Wish; Haha hoezo forumverslaafd!
    @ Guusje; Ben idd nog maar 35 weken;) Nja de badkamer is een eind gevorderd hoor! Maar dit weekend (lang paasweekend voor mannetje) wordt er waarsch. gevoegd+gekit, ventilatie aangebracht, verlichting aangepast, kraan geinstalleerd. Ik heb ijdele hoop dat we maandag stiekem naar Hornbach kunnen voor een douchekop+slang en ophangsysteem en dat maandag of dinsdag het wandmeubel geplaatst kan worden. Tja dan is het deur erin, iets voor t openslaand balkon hangen en dan BADDEREN:D

Liefs

17. Bloem1978

Bloem1978 Actief lid

17 dec 2008
    328
    0
    0
    Achterhook
    @ harde buiken versus weeen, ik zou het omschrijven als harde buiken wordt de hele buik hard (zoals je het al zegt) ik krijg het altijd een beetje benauwd. De hele buik kan dan pijnlijk zijn.
    Bij weeen is het bij mij diezelfde kramp (maar dan erger) als toen ik ongesteld was. Een heftige menstruatiepijn die opbouwt, een hoogtepunt heeft en daarna weer afneemt. Na een poosje begint die weer enzovoort. Een harde buik verdwijnt vaak als je rustig gaat liggen of zitten.
    Die steken onder in je zij zijn vaak je banden die pijn doen. Steken in de richting van je doosje heeft vaak ook met het indalen te maken.
    Maar goed kan voor iedereen weer anders aanvoelen hè.

@ troetel, in bad gaan is echt lekker, kan het je zeker aanraden!

@ Kwarktaart, MMMMMMMMMMM heerlijk. Heb nu alleen niet alles in huis om te maken.

@ Regen, hier nog niks, warm nog steeds. zijn nu een paar wolkjes. Hier in het oosten sowieso vaak wat warmer dan de rest van NL.

EGO: ik heb gezondigd, ik heb een Magnum gegeten!!! Wat was hij lekker!

Pff, mannetje is de 4e avond op rij weg! Gezellig hoor:(! Het weekend heeft hij beloofd 's avonds thuis te zijn. Begon net wel over zondagavond een verjaardag, ik ga niet zei ik, na aarzelen vond hij dat hij ook maar niet moest gaan. We hebben ook geen oppas, en dat ga ik ook niet regelen! Er veranderd voor die kleine straks al zoveel en als ik lig te bevallen moet hij waarschijnlijk ook naar een oppas dus laat hem nu maar lekker thuis zijn.

@ zwanger op de buurt, buuf en ik zijn niet de enigen!!!:$, dochter van buren naast ons is kleine 3 weken na ons uitgerekend en achterbuuf is ruim 25 weken zwanger. Vruchtbaar buurtje hè!

18. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Hier weer een berichtje van mij!
    Na de kraamtijd kom ik weer gezellig meekletsen, maar voor nu houd ik de berichtjes even ego ;)

Vandaag lekker rustig dagje gehad. Geen kraambezoek, maar effe tijd voor ons gezinnetje.
    Borstvoeding is vandaag weer goed gegaan. Merk wel dat ik al last krijg van stuwing, maar de krop witte kool is al binnen :)

Verder zei ik de laatste paar weken dat ik mn buik absoluut niet ging missen, maar toch kom ik daar van terug. Mis wel degelijk mn zwangere buik! Vond het toch wel erg speciaal om een babytje in mn buik te voelen.

Ben weer benieuwd hoe aankomende nacht gaat lopen. Maelynn krijgt om 22:15, 02:00 en daarna wanneer ze komt een voeding.
    Hoop ook dat ze net als overdag lekker doorslaapt.

Verder gaat het met mij wel goed. Gelukkig niet zoveel last van vloeien en de hechtingen.

Nou meiden fijn weekend en ik zal morgen weer een berichtje sturen!

XxxX

19. Bloem1978

Bloem1978 Actief lid

17 dec 2008
    328
    0
    0
    Achterhook
    Een hele fijne nacht Lilo. Lekker dat de borstvoeding goed gaat, stuwing kan vervelend zijn maar de KV hebben vaak genoeg tips!!! Ik voelde me toen net Lolo Ferari!!!

20. Bloem1978

Bloem1978 Actief lid

17 dec 2008
    328
    0
    0
    Achterhook
    ik ga law en order kijken!

Deel Deze Pagina