Mei mamma's 2011 deel 4!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Troetelbeer90, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Goeimorgen!

Guusje: fijn dat alles goed was in het zh

Denise: gelukkig is de kleine lekker druk nu! Ben benieuwd wat ze zeggen straks. Sterkte!!

Binna: ik herken jouw slaapklachten heel erg. Je word er ook zo lamlendig van, want slapen hoort juist fijn te zijn en we moeten veel uitrusten nu en dan lukt dat dus niet! :( Ik douche de laatste dagen pas in de middag en doe daarna dan eventjes een dutje. Doordat ik de warme stralen op rug en bekken gehad heb, doet het dan even minder zeer.

Wish: veel plezier en eet smakelijk bij de brunch! Ik ga zo ook maar eens eitjes koken en boterhammetjes roosteren!

Verjaardag gisteravond was erg gezellig en ons cadeau (zo'n bellenblaasmachine voor foute discofeestjes) viel erg in de smaak en heeft de hele tijd aangestaan op het balkon, hahaha. Alleen moest je wel zorgen dat er geen bellen in je drinken kwamen! Ik zat lekker koel op het balkon te kletsen met mensen en ineens was het alweer half 12, dus ben ik braaf naar huis gegaan. Ik had de auto in een heel klein plekje gepropt (wat ik best knap vond van mezelf :) ) maar we hebben geen stuur bekrachtiging, dus om 'm er weer netjes uit te krijgen, moest ik wel 4x voor- en achteruit. Echt spierballenwerk en toen merkte ik dat ik eigenlijk best moe was. Kreeg ook meteen een heel harde buik. Thuis lekker m'n bedje ingedoken.

Hier nu al dikke handen en voeten, bleh... M'n vel trekt er zo van. Ik had gisteravond nog even gekeken bij de symptomen van zw-vergiftiging, maar daar zitten zoveel van die normale zwangerschapskwalen tussen dat ze je erg aan het twijfelen brengen. De bovenkant van m'n buik voelt vaak strak aan ja, maar de beeb beweegt nog steeds best heel veel. En ik heb ook regelmatig hoofdpijn, maar dat wijt ik meer aan te weinig drinken dan aan iets anders. Verder zie ik geen sterretjes of iets en bij de vk is m'n bloeddruk altijd mooi laag. Dan is het toch oké dat ik me geen zorgen maak? Die dikke handen en voeten komen volgens mij nu vooral door het hete weer!

Zo, nu eerst even eten.
    Doeg!

2. Esmee81

Esmee81 Bekend lid

26 jul 2007
    992
    0
    0
    ondernemer
    Hilversum
    @denise; dat was de reden dat ik een ctg moest. Ook TE drukke kindjes kunnen aangeven niet lekker te zitten. Iig word er vandaag wat aan gedaan en meer duidelijk!

Succes!!

Hier echt ruk geslapen, hele tijd wakker :(

3. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Sanny, als je het niet vertrouwt even bellen. Maar als ik het zo lees heb je last van de gewone kwaaltjes. Met dit weer opzetten is heel gewoon en de hoofdpijn moet zijn als een band die strak getrokken wordt om je hoofd...

4. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Monika: Spannend!

@ Binna: He getsie dat je zon pijn hebt! *knuffel*

@ Guusje: suc6! ik hoop dat alles goed is en eetse vanaaf! En idd bellen als je denkt dat het nodig is!

@ Aukje: Oe bijzondere dag dag!

@ Denise: Ben heel benieuwd! enne wel een goed teken toch? lekkere drukke beeb? Hij is je even aan het vertellen dat hij er echt nog wel is! ;)

@ Wish: Heb ik ook wel is, alleen aan 1 kant, ik zeg dan ook altijd: billennnnn ;) Eetse straks!

@ Sanny: vervelend dat je zon last van vocht vasthouden hebt!

Goedemorgen meiden!
    hier redelijk geslapen, wel veel last van mn rug gehad, die irrritante (want dat vind ik het nu het meest) pijn in mn buik heb ik gewoon nog steeds!!! al kan ik er steeds beter mee om gaan. Maja als darm patient leer je dat ook wel ;)

Ben met smart aan het wachten tot mn moeder is uit de douche is want ik heb honger en we hebben warme broodjes en croisantjes ;)

Fijne zonnige paas dag allemaal!
    Iemand nog eieren aan het zoeken? hihi

5. Bloem1978

Bloem1978 Actief lid

17 dec 2008
    328
    0
    0
    Achterhook
    Fijne pasen allemaal!

@lilo, prachtig kindje! De nachten verlopen in het begin wat rommelig maar er komt echt wel regelmaat in.
    @Monika, april is ook een prima maand. Volgende week zaterdag wel koninginnedag!
    @Hopmarjan, je loopt al aardig tegen het einde, zou nu toch wel mogen...
    @ namen, kleine noemt hier ook de naam (verbastering) van de beeb. Gelukkig is er een bekende diens naam erop lijkt.
    @ gravid, jammer van de auto....
    De weeen zetten maar niet door hè!
    @ Guusje, fijn dat de controles weer goed waren en relaxt dat alles thuis nu klaar staat! Ik zou ook direct bellen hoor!
    @ Denise, meid wat heb ik met je te doen. Blijft zo spannend voor je!
    @ aukje, Oh ik zou in me broek geplast hebben als mijn vent door de stoel ging.
    @ troetel, gewoon bellen joh die VK, hebben zij ook liever, tenminste dat zei de mijne.
    @ stefanie, hier ook erg fijne buren!
    @binna, zijn ook echt de laatste loodjes hè die pijntjes, niet lang meer meid!
    @ Sanny, als je het niet vertrouwd, gewoon even bellen hè. Maar idd dikke voeten en handen wil ook wel met dit weer.

Zo gister was een herlijke gezellige middag, buren hadden nieuw zwembad,, kleine van ons er ook bij in en wij hebben heerlijk buiten met meerdere buren gekletst. 's avonds bij ons nog lekker met ze buiten gezeten.
    Vanochtend hier ook zwembadje neergezet en kleine zat er al voor 10.00 uur in:$! Ligt nu lekker te slapen.
    Mijn plan was om even in bad te gaan en dan ook even te liggen. Papa zou om de kleine denken. Nou die werd dus net mooi weggebeld door S-Moeder! Een stop die er steeds uitvloog. Dus daar is hij nu heen. Hoop wel dat hij zo terug komt. Is alweer bijna een uur weg.
    Zit ik met de croissantjes, vers gebakken in me eentje.....

6. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Goedemorgen allemaal (nog net)

Hier tegenwoordig standaard akker van 5 tot 7 maar daarna val ik weer in slaap tot 10. haha misschien is dit het voorbereiden oop onregelmatige nachten ;)

Mijn moeder belde nog, die komt straks effe langs aangezien mijn man aan het werk is. Ga zo effe een gekookt eitje voor mezelf maken.

Vocht; lees dat ik niet de enige ben, mooi weer is lekker maar nu snap ik ook waarom mensen zeggen dat hoogzwanger zijn in de zomer geen pretje is en dit lijkt toch verdacht veel op zomer ;)

Denise; ik hoop heel erg voor jou dat er een einde komt aan al je spanning en onzekerheid.

Wish; ik heb heel lang ook het idee gehad dat ik geen harde buiken had maar sinds vorige week weet ik wat het is, maar doet (nog) geen pijn.

Vagans; lekker genieten van je broodje en croissantjes. Ik vroeg me trouwens af heeft je vriend geen vakantiedagen ofzo, klinkt alsof hij redelijk aan het eind van zijn latijn is met alles wat er speelt en ook omdat je weleens zei dat het maar de vraag is of hij thuis is na de bevalling vanwege zijn werk??

Vraagje (hoop dat marjan het weet ;)); ik wil graag ouderschapsverlof opnemen. Wij hebben een deel betaald en een deel ombetaald. Mag ik bv het betaalde deel 10 uur per week opnemen (het eerste jaar) en het onbetaalde deel 5 uur per week. Qua termijn mag het bij ons, ik mag er drie jaar over doen, gaat mij vooral om mag het in verschillende variaties of moet ik alles doen in of 10 uur of 5 uur?? Hoop dat je me snapt :(

Ik heb es op de meimammahyves gekeken maar ik weet niet zo goed wie wie is en volgens mij zitten er ook mei-indiaantjes bij die mij dus niet kennen. Dus voor de liefhebber mijn hyves is Stefanie Profiel - hyves.nl

7. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Grrrr wat een s-moeder Bloem

8. Gravid

Gravid Niet meer actief

Binna: Wat balen van je pijn, en dat omdraaien en uit bed komen, ken ik hier ook.. wat een drama.

Guusje: Fijn dat alles goed was in het zkh! Veel plezier vandaag met BBQ-en. De auto hebben we helaas nog niet! Kom deze week pas. (eerst zien-dan geloven ;))

Aukje: Deze Uk word dus wat later geboren ;) Fijn dat je goed geslapen hebt!

Wish: Oe, dat klinkt gezellig! Veel plezier vandaag!

Denise: Spannend zeg! Hoop dat je gauw wat meer weet!

Sanny: Dat was dus puzzelen met je auto ;) En dat vocht kan inderdaad goed komen door het warme weer, heb er sinds gister ook ineens last van.

Vagans: Wat fijn dat je beter geslapen hebt, maar wel balen van je rugpijn!

Bloem: Weeen zetten hier inderdaad maar niet door. Wat balen dat je nu in je eentje zit..

Goeie (paas)middag meiden!!

Nou, hier ook ruk geslapen :( Veel te warm, en daarbij steeds onregelmatige weeen, waar ik nu nog steeds last van heb.
    Heb lekker lang op bed gelegen, en nu net me ontbijtje op.
    Lekker relax dagje vandaag, vriendlief hoeft niet te voetballen.. dus zal wel weer film dagje worden ;)
    En oh ja, vandaag 39 weken :) Hoop zo gigantisch dat ik de 40 niet meer haal :) Ben het spuugzat!!
    Maar goed, weer heerlijk weertje erbij, dus daar gaan we maar ff van genieten!!

Fijne dag meiden!

9. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    hmmm heeft iemand ervaring met rabarber maken??? Hoeveel suiker moet daarbij?

10. Bloem1978

Bloem1978 Actief lid

17 dec 2008
    328
    0
    0
    Achterhook
    @ stefanie, ik zou denken net zo veel als appelmoes?

11. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik sta op t punt om weg te gaan dus reageer strakkies

stefanie bij rabarber moet vrij veel zegt mn moeder, maja ieder heeft een andere smaak dus je zal het op de gok moeten doen en ff proeven denk ik. Enne ik heb je toegevoegd.

voor de liefhebbers die ik nog niet heb kunnen vinden

ayurveda.hyves.nl ;)

12. Esmee81

Esmee81 Bekend lid

26 jul 2007
    992
    0
    0
    ondernemer
    Hilversum
    @STEFANIE: alles wat betreft de invulling van die uren gaat in overleg met je werkgever. Alleen het aantal uren staat vast voor de rest niets tenzij het in een contract of voorwaarden staat waar je bij aanvang van werken al voor hebt getekend. Alles is dus bespreekbaar. Maak voor jezelf een voorstel en leg dit neer bij je werkgever, meestal gaan ze wel accoord tenzij hierdoor de werkzaamheden in het gedrang komen. Je moet hier dus samen de beste compromis in vinden!
    (ik ben zelf werkgever en heb een medewerker die ouderschaps verlof opneemt. Ik heb er dus uitgebreid navraag Naar gedaan bij postbus51. Daar hebben ze alle antwoorden hiervover! Niet bij het UWV, die verwezen me door naar de overheid dus pb51)
    Succes!

Ik zit hier even met mijn benen in de zon op mijn dakterras maar het is om af te pikken. Zo maar snel mijn bedje opzoeken voor een dutje!!

13. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    hey meiden

@wish als ik een harde buik heb (wat ik vaak heb ) doen ze meestal niet zeer en wordt een grote harde bal die onwijs gespannen staat

@guusje een harde buik aan een kant kan volgens mijn niet. volgens mijn is het dan gewoon je kleintje die zich even uitrekt ;)

@vangas hoop dat de crosantjes nog lekker waren (en dus je moeder snel klaar was)

@sanny ik heb ook onwijs dikke handen en voeten hoor komt door de warmte

@bloem ik heb dat met achter uit pakeren het lukt me niet zo goed meer voor al die draai

@stefanie wat lief dat je moeder nog even langs komt zit je teminste niet alleen met de paas :D

@esmee tis onwijs warm he

@gravid o balen van je nacht dikke knuf. en ik hoop met je mee geen 40 weken :D Gefelicteerd met je 39 weken

zo ben maar even binnen gaan zitten buiten was echt te warm.
    zit in me bad pak moet toch niet gekker worden zo in April.
    en dat met de gezegde Apriletje zoet geeft nog wel eens een witten hoed. :):)

14. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Goedemiddag meiden,

@ Stefanie; Het voegen is inderdaad nogal een klus, maar toen ik vanmorgen het eindresultaat zag was ik toch erg tevreden:D Alleen tja als je het zelf doet zonder vakman (en als je zo’n eigenwijze man hebt als ik) dan heb je wat obstakels soms.. Maar we kijken maar uit naar het eindresultaat:D

@ Guusje; Balen dat je zo vroeg wakker was, hier ook een vroege paashaas (rond de zelfde tijd als jij haha). Fijn dat je weer bent goedgekeurd;)
    @ Bloem; Balen zeg dat je daar alleen zat met je croissants, hopelijk heb je er wel lekker van genoten;)
    @ Gravid; Gefeliciteerd met je 39 weken:D Hopen dat die uk zich nu echt snel meldt.
    @ Stefanie; Heb je toegevoegd op hyves;)
    @ Binna; Haha ja men zegt ook wel: April doet wat die wil.. Nou zo zien we wel hahaha.

Mannetje hier is echhhtt irritant! Meiden wat doe ik daar aan?

15. Gravid

Gravid Niet meer actief

Troetel: Gewoon heeeel vrolijk irritant terug gaan doen :p Werkt hier wel haha.

Binna: Inderdaad, hopelijk komt hij deze week ;) En hoop dat het bij jou ook niet lang meer duurt!

Pfff, dacht ik even de afwas te doen, de kamer te stoffen en de was af te halen,.. maar dat wil toch niet echt lukken als je weeen heb ;) Het gaat dan niet zoals normaal haha.
    Zo maar even lekker uurtje plat.. weet echt nie wak doen moet van de warmte :( nie hoe ik moet zitte, nie hoe ik moet ligge... pfff... ;)

Voor de hyves liefhebbers (als we toch bezig zijn :p) Willeke Profiel - hyves.nl

16. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Volgens mij mag het gewoon in verschillende variaties. Je mag je OV in maximaal zes termijnen opnemen. Let wel even op, het aantal termijnen kan in je CAO beperkt zijn tot bijvoorbeeld 3 of 4. Dus dat je jezelf daarmee niet in je vingers snijdt.

In mijn ogen zou je gewoon mogen aangeven dat je het eerste jaar (termijn) 10 uur verlof wilt nemen uit het betaalde potje. En dat dan je tweede termijn vijf uur wordt... bijv ook een jaar lang.
    Voordeel van in termijnen opnemen.... zolang je termijn nog niet is ingegaan blijft dit "staan", ook wanneer je van werkgever zou veranderen.

17. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Duitsland
    #2477 Hopmarjanneke, 24 apr 2011
    Laatst bewerkt: 24 apr 2011
    Oefff.... ik gooi er altijd maar wat bij :) wel aardig wat... ik zal zo ff grootmoederskookboek erbij pakken :D

Edit: mijn boekjes geven aan dat je op 500 gram rabarber, zo'n 100 gram suiker moet doen. Evt met een zakje vanillesuiker.
    Verder gooi ik er zelf nog vaak wat kaneel bij.

Eet smakelijK!

18. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Nog geen nieuws van Denise?

Geniet van het mooie weer ladies! Ben eigenlijk heel stiekem wel blij dat het komende week iets minder warm wordt... zelfs in de schaduw is het warm!
    Zo Binna in je badpak! Die durf ik echt niet aan te doen... Heb een bikini van Noppies, maar ik vind het al heel gedurfd dat ik nu überhaupt in de zon durf.

19. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Haidihai, "heppie peesdees" voor allemaal, zoals mijn vader placht te zeggen :D
    Hier vanmorgen al een strijk weggewerkt (zittend op stoel), ventje heeft was opgevouwen en nieuwe was op het rek gehangen. Hij wilde het eerst al buiten hangen :$ ..... leek me niet zo'n goed idee met al die Paasvuren die vandaag nog worden aangestoken.
    Daarna lekker buiten gezeten en bammetjes gegeten. M.ariëlla heeft al bijna drie kwartier in bed gelegen...... te kletsen :$ Inmiddels slaapt ze al een half uur en heeft vent de honden uitgelaren..... en hij heeft me heerlijk een paar lepes met "yoghurt-amarena"-ijs gevoerd, versierd met mn eigengemaakte vlierbessenjam :D Mjammie. Bedacht me ook net dat ik vandaag alleen :$ nog maar vier bakkies koffie op heb.... dus zit nu een liter karnemelk weg te tanken

Gisteren niet meer ge-BBQ-ed... het vlees was nog dik bevroren. Dus dat gaan we alsnog vanaaf doen. Dus straks maar even een lekkere marinade gaan fabrieken voor de saté's enzo.

Ook hier vannacht een goede nacht gehad, werd wel wakker met rugpijn. Vanaf mn schouderbladen tot aan mn middel zo ongeveer, dus ventje moest vanochtend even aan de bak :p Hoofdpijn die ik erbij had is gelukkig wel afgezwakt.
    Gisteravond op de bank al een uurtje getukt en toen van elf uur tot vijf uur ofzo....plaspauze en daarna nog weer tot half 8 geloof ik

20. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Zo ego-berichtje is geplaatst.... nu nog even "sociaal" :D doen en reageren op de andere mei-mama's.

@Gravid, kan me voorstellen dat je best wel wat wilt doen, en dat het frusti is wanneer dat kan/lukt.

@troetel: irritante mannen moet je gewoon óf negeren óf met gelijke munt terugbetalen :D

@binna: in je badpak :$ hier is het gelukkig nog niet zoooo warm, ongeveer 20-22 graden, maar wij wonen "op de ruimte" dus verkoelt het lekker met een briesje.

@Esmee: goed dat je dat ook hebt uitgezocht. Niet iedere werkgever is zo, die laten werknemers nog wel eens "aanmodderen". Toen ik voor M.ariëlla de boel uitzocht was net de termijn veranderd van 13 naar 26 weken en wilde de dame van P&O (vervangster van onze vaste, maar vrijgestelde P&O-dame ivm grote bedrijfsvervhuizing) me vertellen dat ik toch echt maar een jaar lang die uren zou mogen verdelen/opnemen. Volgens mijn eigen berekening zou ik bijna viereneenhalf jaar OV kunnen opnemen ( 4 uur p/w) Gelukkig zaten de dames bij elkaar op de kamer :D En kon de vaste P&O-er dat gelukkig beamen.

@stefanie: lekker dat je moeder even langs komt, wel gezelliger!

Deel Deze Pagina