Haii meiden!! Hier gaat alles wel goed. Heb alleen last van kraamtranen. Kan overal wel om janken *jank op dit moment ook weer* Misschien komt het ook wel een beetje door de bv. Het gaat allemaal goed, maar het is erg vermoeiend. Ben al 3x in slaap gevallen tijdens de voeding in de nacht. Overdags slaapt Maelynn als een roosje maar zodra de nacht begint is ze klaar wakker en heeft ze last van darmkrampjes. Gisteren zag ik het effe niet meer zitten omdat ze ontroostbaar was. Zie zo op tegen de nachten. Ik weet dat ik er doorheen moet maar is effe moeilijk. Voel me een beetje down! @ meiden die al mama's zijn: Komt dit bekend voor?? Ik wil de bv volhouden maar het vergt heel veel tijd en energie. De voedingen duren zowiezo 40 minuten en dat 3x per nacht. Ze komt nu rond 00:00, 02:00, 04:00 en rond een uur of 07:00. Heb haar net gevoed dus hoop dat het vanavond wat anders gaat lopen. Maarja verder zijn we natuurlijk hartstikke blij met ons gezonde meisje en kan nu al niet meer zonder haar. Als ik haar aankijk beginnen de tranen al weer te stromen. Vind het alleen ook zo zielig voor Lilo. Ze werd door mij altijd vertroeteld en 3x op een dag lekker uitgelaten, en heb het idee dat ik haar nu een beetje verwaarloos Hoop dat dit gevoel snel over gaat zodat ik er helemaal van kan genieten. Nou meiden sorry voor mn geklaag, maar dit moest er echt effe uit! @ Denise: Hoop dat alles goed gaat!! Knuff XxX
@lilo: kraamtranen is idd logisch rond de vier, vijf dagen na bevalling. De achtbaan van adrenaline rondom de bevalling komt tot rust. Dat Maelynn drie keer per nacht komt, heeft mogelijk ook te maken met "regelen". De vraag en het aanbod moeten eerst op elkaar worden afgestemd en ook Maelynn's ritme moet op regel komen. Van nacht naar dagritme dus En dat je tijdens het voeden in slaap valt is niet erg hoor.... hier ook vaak zat gebeurd. Mbt je hondje... dat moet je man/vriend of iemand anders nu tijdelijk maar even doen hoor.... over een aantal dagen/weken zul je merken dat het allemaal wat makkelijker gaat en dat je Lilo ook gewoon weer de normale aandacht kunt geven. Zet m op meid, je kunt t! Dikke digiknuf
@ Lilo: hier dan iemand zonder ervaring maar ik kan het wel begrijpen hoor! ik hoop dat je snel weer wat meer energie krijgt en de wereld weer aan kan! Ik ben ook bang dat mijn hondjes te weinig aandacht zullen krijgen, zolang dit niet te lang aanhoud hoef je je niet vervelend te voellen hoor! Als ik ziek ben en vriendlief is er niet hebben ze ook een paar dagen minder aandacht. Als je tzt maar weer wat meer aandacht gaat geven zodat hij niet jaloers kan worden das wel heel belangrijk en miss kan iemand je nu ff met m helpen? suc6 meid! sterkte en het komt heus wel goed! *knuf*
Lilo heb je niet iets van Infacol voor de krampjes? Ik snap je gevoel bets tegenover je hondje. Maar meid als je straks een ritme hebt loopt het allemaal wel los Knuffie!
Lilo; klinkt dat je het effe behoorlijk pittig hebt, heb geen ervaringen wil je veel sterkte wensen en hopenlijk iets meer slaap. En vooral hier je verhaal blijven vertellen, over een paar weken doebn wij waarschijnlik hetzelfde en hebben we jou nodig om te zeggen dat het begin zwaar is maar dat het wel goed komt Marjan; ik hoef idd niet op uitzending, eigenlijk een hele gewone baan in een wat bijzondere wereld maar wel leuk Vocht; volgens mij valt het hier nog wel mee als ik iedereen hoor.. Hier is de vloer mooi gevoegd en zal ik me morgen effe in de mensenmassa in de bouwmarkt storten om kit te halen.
Oh Lilo die verdomde kraamtranen! Is echt vervelend maar heel normaal, gewoon laten gaan. Het is ook niet niks he? Een kind op de wereld zetten. De borstvoeding kan heel vermoeiend zijn en veel van de moeder vragen. Het is iets waar je doorheen moet, als het goed is gaat het later wat sneller en natuurlijk minder vaak. Maar in het begin zit er nog niet veel ritme in en is vraag en aanbod nog niet goed op elkaar afgestemd. In slaap vallen gebeurde hier ook vaak, helemaal niet erg. Ik vond dat na ong. een week de borstvoeding in eens veel beter ging, en volgens mij is het bij dag 10 (??) dat ze een regeldag en daarna ging het nog veel beter en kwam er wat ritme in. Heel veel succes! En die kraamtranen gewoon laten gaan!
Meiden ik lig hier hazenslaapjes te doen. Ik duik lekekr mn bed in! Hopen dat ik vannacht wel lekekr slaap zonder rare dingen! Weltrusten en hopelijk morgen goed bericht van Denise!! xx
Geen bericht is goed bericht zullen we maar zeggen. Denise een hele dikke digiknuffel voor jou! Lilo, laat die tranen maar lekker gaan. Schijnt er allemaal bij te horen volgens de literatuur.... Super dat je doorzet met de bv. Straks pluk je er de vruchten van! Straks heb je ook weer lekker de tijd voor Lilo. Alles moet even een plekje en z'n ritme krijgen. Geef het de tijd, daar is de kraamtijd ook voor! En tot die tijd lekker hier je hart luchten hoor!
Oh LILO dat is zo bekend! En wat betreft die bv kun je best een buddy gebruiken! Wat jij schrijft herken ik zo erg! Onzeker omdat ik niet wist of het goed deed. Ik ging om negen uur naar bed om de 'eerste' nachtvoeding te doen rond 1 uur en dan weer rond 3 en dan rond 7 uur. Omdat ik weer snel insliep trok ik het wel maar ik heb er wel heeeel veel aan gehad om met een buddy iedere dag of meer te sms-en. Als je dit nodig hebt dan laat het maar weten want GvD het is idd zwaar en doorzetten! Welterusten allemaal!
Meiden, ik ga douchen en mijn bedje in. Ik wens iedereen een rustige nacht en tot morgen! Laten we hopen dan goed nieuws van Denise te horen.
pff het hondje van mn ouders is nogal gevoellig en heeft nogal snel last van diarree. Nu zat er ook slijm en bloed bij... heb al op internet gekeken en het zou een parasitaire besmetting kunnen zijn zoals giardia... dat zou mooi kl*te zijn, dan moeten alle honden (nu dus 4) behandeld moeten worden Ik ga dinsdag ff de DA bellen en ben benieuwd!
Lilo, meid, de eerste tijd is meestal niet zo'n roze wolk als men doet vermoeden hoor. Het is wennen, het is zwaar, her vergt veel van je en als je alles "goed" wil doen zit je jezelf soms danig in de weg. Mijn advies, laten stromen die tranen, geef je over aan het hele gebeuren, is je lieve kleine ontroostbaar? Zoek niet naar de oplossing maar hou haar vast en knuffel haar, meer kan je haar niet geven. Val je in slaap terwijl je voedt? Slaap dan lekker, daar zit toch geen kwaad in? Het is gewoon allemaal niet niks en kost veel energie. Succes meid, je kan het!
Bedankt allemaal voor jullie opbeurende reacties! Ben blij met jullie!! @ esmee : een buddy hebben is best wel een goed plan!! Ik merk dat ik echt positiviteit nodig heb! @ Rianne: ja had echt verwacht dat het helemaal rooskleurig zou zijn die eerste paar dagen. Maar deze dagen zijn juist super Zwaar Ben nu weer aan het voeden. Ga dit voorstaan snachts ook beneden doen. Op het babykamertje geen plek voor een stoel en op onze kamer houd ik m'n vriend alleen maar wakker. Als ik Beneden voed kan ik tussendoor effe op zp en zo m'n gevoelens van me afschrijven. Heb toenstraks voor het eerst een speen gegeven maelynn had net een voeding op en begon na een half uur weer te jengelen. Volgens mij had ze gewoon zuigbehoefte want na de speen was ze weer rustig en in slaap gevallen. Volgens kraamhulp niet slim vanwege tepel/speen verwarring maar het zou wel een uitkomst zijn als het zou helpen Hoop dat ons kleintje na deze voeding die rond half 1 wel klaar is effe lekker 3 uurtjes slaapt zodat ik ook wat kan bijtanken. Laat jullie morgen weer weten hoe het gegaan is!! Nogmaals bedankt meiden! Heb echt veel aan jullie steun! Knuff
Lilo, J heeft gelijk vanaf dag 1 een speen gehad en ook ik gaf borstvoeding. Hij heeft nooit last van tepel speenverwarring gehad. Hij had een hele grote zuigbehoefte en werd geadviseerd in het ziekenhuis. Ik heb 5 maanden borstvoeding gegeven en moest toen stoppen omdat J niet genoeg groeide. Er zat niet genoeg in, maar moest maar volhouden van cb. Maar ik ben toen gestopt omdat ik voelde dat ik het niet meer kon volhouden. Meid, ik zeg: Volg gewoon je eigen gevoel. Waar jij je goed bij voelt, het gaat vast goed komen. Ik heb nog niet alles goed gelezen hoor, maar heb alleen even deze pagina gelezen. Morgen probeer ik wel even beter je verhaal te lezen. Borstvoeding is gewoon ook heel moeilijk de eerste dagen en moet goed op gang komen en ook jij moet eraan wennen. Succes en sterkte er mee.
De krampen vann vanavond waren weeen. Om half 10 is ons prinsesje Enora thuis geboren. Ze weegt 6,5 pond en is 50 cm lang. Bevalling verliep voorspoedig al moest ik naderhand wel naar het zkh. Daar blijven we vannacht en morgen waarschijnlijk gewoon naar huis. Wat ben ik intens gelukkig!!
van harte gefeliciteerd met de geboorte van Enora! Wat een mooie naam! sunny en man van sunny geniet er maar lekker van!!! Hier nu bezig met de nachtvoeding. Gaat tot nu toe goed! hopelijk slaapt ze na deze voeding door tot 7 a 8 uur dat zou perfect zijn. xxx