SQ: Oh dat heeft poes wel goed getimed dan haha.. Fijn dat boxkleed goed bevalt!! Wish: Succes meid!! Hoop dat alles goed gaat! Zal duimen voor je! Aukje: Wat fijn dat alles goed was, en de kleine toch is ingedaald! Wel fijn dat ze je niet tot week 42 laten lopen! als het goed is gaan ze mij vanaf volgende week ook strippen als uk er dan nog niet is, en laten ze me ook niet tot week 42 lopen. Maar goed, ik moet eerst zien dan geloven (en stiekem blijf ik hopen dat uk zich nog voor woensdag meld )
Gravid: Ik hoop ook echt heel erg dat ik volgende week woensdag niet weer naar de VK hoef! Maar ik weet nog de bij mijn zus (die heeft bij beide kindjes de 42 weken gehaald) ze pas werd doorgestuurd met 42 weken, en ben blij dat ze dat hier niet doen, maar al eerder een controle hebben. Maar we gaan gewoon van te voren bevallen oke?
Binna balen dat het niet opschiet Wish succes in het zh hopelijk laten ze je gewoon gaan. Troetel fijn dat je weer thuis bent. Aukje wat fijn dat de kleine vast ligt! Guusje irritant dat ze de uitsla van urine niet had! Hier net 3!!!!! uurtjes liggen tukken. Wat heerlijk! Alleen dat opstaan auw auw auw! Tis net of die kleine breeduit ligt waardoor ie echt in de weg zit! heel fijn Gelijk maar lekker warm gedoucht, mn schoonvader komt zo met de auto van R zn jongste zusje want die heeft ALWEEEEER!!!!! wat aan de auto waar R naar moet kijken. En dan gaan wij naar mn schoonouders en daar eten. Lekker makkelijk
Hey meiden, Monika...gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Binna...gefeliciteerd meid..en hoop dat het een hele mooi verjaardag wordt .. Stefanie....heel lief geboortekaartje meid!!! Vagans...dat is ok niet netjes van die baas van je vriend!! Hij hoort toch gewoon uit te betalen!!! Bloem..wat fijn dat je weer bent goedgekeurd... Guusje...wat spannend meid!! Nou hoop dat je dan vrijdag jullie kleintje in je armen kunt sluiten! Sunnyqueen...moest wel lachen om je verhaal!! Maar je hebt groot gelijk meid, je weet nooit wanneer jullie kleintje zich meldt en zou wel fijn zijn als hij dan de bevalling nuchter meemaakt! Gravid..fijn dat je serieus genomen wordt..en misschien laat jullie wondertje zich wel zien voor woensdag... Ik hoop het zo voor je meid! Aukje...fijn meid dat de kleine is ingedaald!! En ook fijn om te weten dat ze je niet laten doorlopen tot 42weken! Meimamma..eetse daar..idd lekker makkelijk..gelijk heb je ... @hier... gister het zeiltje erop gelegd...molton,zeiltje, hoeslaken... Verder veel last van nesteldrang vandaag..2wassen gedraaid...stapel was weggestreken, koelkast uitgesopt, moest nog boodschappen doen en vanavond op condoleance...dus lekker in de weer!!! En wat leuk al die babynieuws zo!! Volgens mij ben ik de laatste... die uitgerekend is!!! ... Liefs
@ Binna, tegen deze tijd stond ik al te douchen en lag mijn zoon in het wiegje. Gaan ze nu niet wat anders erbij proberen? Dat zeiden ze toen tegen mij met die gel! Wish, succes in het ZH, ik duim voor je dat je er weer vrolijk uit komt wandelen Troetel, fijn dat je weer thuis bent. Hoe gaat het nu? Aukje, Jeuj ook een goede controle. En nu ook vast in het bekken. Het kan dus beginnen! Hint Hint naar lytse poppe! Meimama, zo dan 3 uurtjes, ik vond 2 uurtjes al veel, hihi! En ook lekker bij schoonouders eten, dus geen drukte! En wat voor lekkers gaan jullie eten vanaaf? Hier gehaktbal met gebakken kriel, rijst en sla! Ohja, heb net converse schoentjes voor mijn zoon gescoord, hihi, zo stoer!
@ stampertje, bij mijn zoon was ik de een na laatste augustusmama 2009, werk dus september uiteindelijk. Daar gingen ze al wel over naar een mamaforum en was ik met nog een meid alleen over. Zoals het hier nu gaat is fijner!
Binna, je gaat het nu wel spannend maken... ga je jezelf nu wel of niet een cadeautje op je verjaardag geven! Ik hoop dat je jezelf daar een beetje kan vermaken. En uiteraard dat er nog wat gaat gebeuren bij jou! We willen Babynieuws!!!! Denk aan je! Gravid tsjonge... toch nog tot woensdag wachten. Laten we hopen dat je kleintje zich spontaan voor die tijd aandient! Het is trouwens niet zeker dat ik mijn baby dit weekend al in mijn armen heb... kan ook volgende week worden. Maar dan heb ik het zeker in mijn armen! Troetelbeer, wat fijn dat je weer thuis bent! Nog instructies meegekregen of een plan van aanpak? Sunnyqueen wat leuk van je poes! Slim om een kraamdoos voor mevrouw te maken! En wat super fijn van je boxkleed! Toch lekker als het uiteindelijk allemaal goed is. Wish, ik duim enorm! Jij komt je hier straks gewoon weer netjes melden hoor! Meimamma, die slaap heb je gewoon even nodig hè! En dat mijn urine uitslag er niet was vind ik eigenlijk niet echt boeiend. Vind praktisch geen enkel onderzoek boeiend. Mijn lijf voelt goed en alles is al 4 weken stabiel. Oh en ze hebben niet meer gebeld van het ziekenhuis, dus de urine zit onder de 0,3 mg; dus ik mag morgen gewoon een potje inleveren en hoef geen 24 uur mijn urine te sparen. Joepie! Stampertje, ik zal toch nog even een handdoek over het zeiltje leggen. Ligt wat fijner en vangt gelijk weer wat extra vocht op. Enne, al ben je 1 van de laatste; doe niet te druk hè! Aukje, wat fijn dat de kleine zich zo netjes heeft aangepast! Heel goed inderdaad dat ze je onder controle houden! Bloem, couveuse schoentjes? Kindje in de couveuse hebben toch alleen maar een luier om? Hier warmen we de bloemkoolschotel van gisteren even op.
Hier ook net een paar uurtjes getukt, moest schijnbaar effe bijtanken. Aukje; wat fijn dat de VK al echt meedenkt en dat ze nu al nadenken over wat te doen na 40 weken. Hoop je niet te zien in het ziekenhuis hoor Binna; hoe gaat het daar?? Je blijf toch hoe dan ook, het is niet zo dat ze je nar huis sturen om af te wachten?? Of krijg je dan extra medicatie, lijkt me ook geen pretje. Troetel; welkom thuis en hoop dat je weer effe op kan laden. Meimamma; ken dat gevoel van breedliggen, heb soms het idee dat ze niet meer zo netjes ligt als 1,5 week geleden. Dat zien we vrijdag wel Maaruh ik denk dat we een drukke babyweek gaan krijgen..wish, guusje, gravid ik ben benieuwd hoe lang het nog duurt Bloem; ben ook wel blij dat we samen blijven en straks in 1 keer naar een mama forum gaan. Heb hier alweer een kwarktaart gemaakt Naturel met aardbeien en framboosjes, ga zo effe proeven
@ stefanie, jij weer met je kwarktaart, heerlijk, vergeet steeds te maken! Volgens mij had ik ook pudding moeten maken voor me zoon, is gek op griesmeelpudding. Nouja, nog wel een ander toetje in de koelkast
@ Binna: Suc6 meid! @ Monika: Geniet er van meid, dat jullie maar snel lekker thuis kunnen gaan genieten! @ Guusje: Jeetje meid wat spannend!!! Nog ff en alle vroege uitgerekende bevallen in April en de late in Juni... hebben we helemaal geen Mei mama's HAHAHA @ SQ: Jeetje ik kan mijn vriend nou nooit zo aanpakken! al zou ik dat best wel is willen En wat leuk van je poes!!! hahaha lekker getimed ja hihi! Geweldig! @ Esmee: Zwemse! @ Wish: Ooooo aardbeitjes, daar heb ik al zo lang zon zin in! Maar vind ze zo duur @ Gravid: Fijn dat er iig nu naar je geluisterd is!!! Ik hoop dat het of snel door zet of het strippen zn werk gaat doen! Suc6 meid! @ Troetel: Fijn dat je weer thuis bent! @ Aukje: fijn dat alles goed is! @ meimamma: 3 uur slapen!!! dat wil ik ook! @ Stampertje: ookal ben je een van de laatste (ik trouwens ook) hoeft het helemaal niet zo te zijn dat je ook als laast bevalt zoals je ziet Zo weer thuis (thuis thuis dit x niet bij mn ouders ) In het ZH kwam ik terecht bij de klinische verloskundige?... iig een hele aardige vrouw. De kleine ligt heel diep in het bekken, ze zat echt ff extra te voellen enzo... neem aan dat dit goed is ze zij van wel. Dat kan ook de pijn verklaren dat ze sneller dan gemiddeld is ingedaald als je het vergelijkt met vorige week. Helaas niet genoeg medische reden om daar onder controle te blijven, mocht mn eigen VK stom doen mag ik hun wel altijd bellen en ik moet onthouden om rond de 3cm om pijnstilling te vragen, dan wordt ik als het goed is meteen overgedragen aan het ZH en hoef je daar ook de koste niet voor te betalen. Ik ga dus niet switchen, alles gaat goed , als ik het echt niet vertrouwd en VK komt niet mag ik hun bellen en mn bevalling wordt dus toch zeer zeker het ziekenhuis waar hun dan geen rol meer in spelen dus ja Op zich wel opgelucht nu omdat het me een keer is uitgelegd. Daarna ff bij zwager&s-zus van mn zus geweest om naar die auto te kijken, vriendlief enthausiast, hun ook, morgen rijbewijs van vriendlief verlegnen en als die binnen is meteen betalen en overschrijven. De baas van vriendlief heeft gezegd geld over gemaakt te hebben al is het nog niet binnen (hoop elk moment) En verder gaat het hier wel zo zn gangetje. Vriendlief is overtuigd dat de kleine eerder komt omdat ze zo snel ingedaald is ineen, maar ik heb geen idee of dat er wat mee te maken heeft... kwa groei doet ze het goed dat mocht ze zich vandaag melden ze het niet tegen gaan houden zij ze. ben benieuwd!
Vagans, wat een fijn nieuws voor jou! Moet heerlijk zijn! Enne wat betreft de meimamma's.... er zullen er toch nog wel een paar bevallen in mei? Jij misschien wel!
Ik hoop het wel, van mij mag ze ook wel iets eerder komen 26 mei is 1 dag na de verjaardag van mn oma en 3 & 8 mei zijn weer verjaardagen tussen 10 & 20 mei vind ik wel een mooie tijd
Hey meiden, Heb wel teruggelezen maar zo'n verschrikkelijke koppijn dat ik veel kwijt ben. @ monika: Ik heb op hyves ook al gereageerd maar ook hier nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon @binna; Ook via hier nogmaals gefeliciteerd met je verjaardag en ik hoop dat je een prachtig verjaardagskado krijgt vandaag Ben inmiddels wel heel benieuwd naar de naam van jullie meisje. Hier gaat het redelijk. Zoals Gravid al meldde ben ik idd vanmorgen ontslagen uit het ZKH. Ik ben er nog heel beduusd van & het lijkt alsof ik een hele onbekende wereld in ben gestapt toen ik vanmorgen naar buiten liep bij het ZKH. 2 dagen lang heb ik gekluisterd aan mijn bedje gezeten daar zowat en had weinig contact met de buitenwereld. Leefde ook in een roes moet ik zeggen, de visite die ik kreeg was echt gezellig maar veel kreeg ik er niet van mee. Bloed, urine en bloeddruk was vanmorgen goed. Alleen de hoofdpijn is nog niet weg. de Gyn wilde een herhalings afspraak in het ZKH maar omdat ik morgen naar de VK moest (afspraak stond al) gaan we daar gewoon weer even kijken. Zodra er weer klachten zijn wordt ik weer doorgestuurd. Vanmorgen had ik een bagger Gyn( een vrouw, blegh die deed zo van wat doe jij hier.. Maargoed). Maandag en dinsdag had ik gelukkig een lievere gyn. die heeft me ook voor 2 dgn laten opnemen. Ons meiske ligt flink voor op groei en wordt nu al zo'n 6 pond geschat. Een echte buddha belly had ze, daar kwam iets uit van 41 wkn 0 dgn (qua groei v.d. buik). De rest lag net iets boven of onder het gem. Hoe ik me voel; Tja niet veel anders dan de afgelopen dagen. Flinke hoofdpijn en hondsberoerd. Zie net ook weer soort witte putjes in mijn huid staan. Maargoed we houden het in de gaten en vragen de VK morgen ook om wekelijkse controle. Want de gyn zei ook dat dit wel symptomen zijn en het goed kan dat de vergiftiging zich wel verder gaat ontwikkelen. Nu was er (nog) geen reden om de baby te halen. Zoals ik al zei ik ben echt flink beduusd en we hebben echt wel een klap gehad. Kan goed dat ons babytje binnen een paar weken zichzelf al aankondigt. Tuurlijk kunnen we ook 2 weken over tijd lopen, maar ik vraag me af of ik dat trek. Ik heb echt een baksteen tegen mijn kop gehad door de opname en ik ben het nu echt zat.. Hele dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft. En ik leef/lees met jullie mee. Bedankt voor alle lieve woorden en steun. Ik heb wel meegelezen(via telefoon) maar kon in het ziekenhuis door geen i-net op de laptop niet reageren.
Hoi meiden! Daar ben ik weer.Bloeddruk 160/90 eiwit in de urine wederom! Nu weer pot meegekregen voor 24 uur urine en die moeten we morgenavond weer inleveren.Vrijdagochtend terug komen bij gynaecoloog voor overleg....als er teveel eiwit in mn urine zit gaan ze vrijdag nog inleiden!! Toch wel ff heftig nieuws hoor haha...ben er wel klaar voor maar had het echt nog niet zo snel verwacht. Dus nu vanavond en morgen echt nog ff wat klusjes doen zoals geboortekaartje klaarzetten...bedje opmaken en klamboe strijken en ophangen.Morgen nog ff bed verschonen en dan ben ik er echt klaar voor.
Zooooo vandaag weer goedgekeurd. Frummel doet het prima en doc was erg tevreden. Inwendig onderzoek.... er was wel wat maar te weinig gebeurd, baarmoederhals was nog niet helemaal verstreken... en een vingertopje opening dus was het "beter" om te wachten t/m maandag om te gaan inleiden, in de hoop dat frummel zichzelf nog aandient in de komende paar dagen. Zaterdag nog weer langskomen voor een CTG ter controle. Dus maandag is D-day hier.... en dan kijken of frummel maandag wil komen of dat het alsnog dinsdag wordt... dat was toch wel de ervaring van de arts.... Ene dag starten met inleiden en grootste deel van de moeders bevalt de volgende dag pas. Mn moeder vanmiddag gebeld met het verzoek of ze vanaf zondagavond dan onze kant op kon komen ivm opvang van M.ariëlla en dan tm dinsdag. Opa is woensdag jarig (als hij dat nog haalt ) en mn zusje had ook nog hulp ingeroepen voor de komende week.... dus het was allemaal even puzzelen. Nu belt ze net op dat ze een telefoontje hebben gekregen dat pake toch wat slechter ging, dus alles is nog onduidelijk. Mn ouders zouden vanavond nog naar de pake/familie rijden ipv morgenochtend, gewoon voor alle zekerheid.
Vagans; wat fijn dat het ziekenhuisverhaal nu in ieder geval geregeld is en dat je de Vk van het ziekenhuis mag bellen als je het niet vertrouwd. Wish jeetje, balen dat alles te hoog was maar vrijdag das amper genoeg tijd om aan het idee te wennen. Marjan, hoop dat frummel zich de komende dagen nog aandient en anders volgende week. Er worden hier toch best veel meiden ingeleid...of ligt dit nu aan mij en gaat het meestal zo??
Nou Stefanie...er is natuurlijk veel te doen over de te hoge geboortesterfte in nederland vergeleken met andere landen dat ze nu veeeel minder risico's nemen en veel eerder inleiden dus.
Op zich is dat natuurlijk alleen maar goed maar als ik al jullie verhalen lees ook best wel stressvol met alle onderzoeken.
Thanks Stefanie, ja hoop ook dat ze nog spontaan komt hoor. Ik word ingeleid vanwege mn zwangerschapssuiker, dan mag je gewoon niet te lang doorlopen ivm het mogelijk té groot worden van je kindje.
@ Troetel: *knuffel* heel vervelend dat je je nog zo rot voelt! @ Wish: WOW, spannend!!!! Ik zal mn mobiel goed in de gate houden @ Hopmajan: fijn dat alles goed was! Hier net lekker frietjes gegeten nu ff de doggies uitlaten. Ik zie al wat donkere wolken komen en wil graag droog overkomen