Hier net een wasje gedraaid en opgehangen. En een paar pannen water opgezet en dingen uitgekookt. Eerste keer wilde ik uitkoken in de pan en de volgende keren doe ik het in de sterilisator. Nu maar even mn boeltje pakken voor het zh. Heb om 11 uur controle bij ome gyn
Oei, de laatste loodjes worden echt zwaar bij sommigen! Sterkte meiden! Het einde komt in zicht; neem nog wat rust nu het nog kan. Straks hebben we onze energie hard nodig! Hier ook last van gespannen buiken. Had ik eerder niet echt last van, maar dit is dus het gevolg van strippen... Ah, volgens mij is de verpleegster gearriveerd...
@ Marjan, wat vervelend van Pake, net nu. Mijn pake is 'gelukkig' in februari overleden. Was ook al heel erg ziek enzo. Ben blij dat ik dat nu niet hoef mee te maken. Sterkte! Ik zou die wonderolie ook niet aandurven. @ Guusje, maandag is een mooie dag om ingeleid te worden! Het eind is in zicht! @ Vagans, fijn dat je gewoon een medische indicatie krijgt, geeft ook wel wat meer rust. Wat vervelend dat je moeder over je huishouden begint. Kan ze zelf geen handje helpen dan? @ Troetel, flinke grieten hier op het forum!!! @ Binna, pittige bevalling zo. Dan zie je dat bij de een de gel heel snel gaat en bij de andere niet. @ Sunnie, fijn dat het goed loopt, hopelijk valt de stuwing mee. @ Gravid, meid wat vervelend allemaal. Je wilt je familie uiteraard niet te kort doen maar lijkt me niet fijn om nu 2 uren in de auto te zitten. Auto is nu sowieso niet zo'n fijne houding! Bij mijn vorige bevalling zijn mijn broer en schoonzus pas een paar maanden later geweest. Zij is toen een maand te vroeg bevallen en kon het niet opbrengen om bij ons te komen. Vond het helemaal niet erg hoor! Heel begrijpelijk. @ Rianne, hè wat een domper, het ziekenhuis! Gelukkig internet! @ Aukje, kun je je schoonvader nog wat opbeuren? Hè weer zo'n rotnacht, inderdaad hopen dat L. straks lekker lang slaapt, kun jij ook nog even bijtukken. @ La Palma, vals alarm dus. Spannend meid! @ Sanny, kun je niet aan de keukentafel zitten? Roosvicee laxo is gewoon in de supermarkt verkrijgbaar, staat bij de reformartikelen,ik gebruik het dagelijks! @ Wish, spannend meid, succes in het ZH @ Meimama succes bij de Gyn, en relaxt even bij de pedicure! Zo, ben weer bijgelezen volgens mij! De jongeman al naar de opvang en de boodschappen zijn ook al binnen. Fietsen gaat steeds moeizamer. Er zit een kind in de weg, hihi! Ben wel blij met de mamafiets, zit je wat rechterop! Wasje in de wasmachine, vind ik het zo eerst wel even weer goed! Dacht in de winkel neem vast toch maar wat beschuit en de muisjes mee (in de goede kleur), kom ik natuurlijk een bekende tegen! Had gelukkig de muisjes onder het brood verstopt! Zo en gister... wat kunnen 2 anderhalfjarigen een bende maken zeg! En een lawaai! Er is in ieder geval flink gespeeld! Ik was wel helemaal gesloopt! Nu BBC aan het kijken naar de royal wedding. Wel leuk tijdverdrijf!
Goedemorgen allemaal, Aukje wat balen dat je nu ziek wordt, idd nu kan je het er echt niet bij hebben. Anders wat nysileen of echinaforce slikken, helpt bij mij echt wel. Zit je man volgende week ook in amsterdam?? Vagans; succes bij de DA Wish; ik hoop voor je dat ze het over het weekend tillen. Uitgerust beginnen is veel waard denk ik. Hier vanmiddag een druk programma. We staan morgen op de rommelmarkt in Drachten (traditie gezellig met schoonzussen) Mijn man gaat morgen om 6:15 al heen. Ik mag blijven liggen als ik wel en later komen maar ik denk dat ik wel wakker ben. Maar ik zal straks effe kijken waar de leuke plekjes zijn ivb met winkels die wel of niet open zijn. Ook eff wat boodscapjes doen. Om 15:00 moet ik naar de gyn voor controle en daarna ga ik naar de verjaardag van mijn nichtje (ze wordt 3 vandaag) dus ik ben er vanavond pas weer. Dus zo efe douchen en eten en rond 12:30 weg. tot straks
@ Stefanie, oh leuk Dr88! Ben ik geboren in het ziekenhuis! Doe je het wel rustig aan?! Je bent wel hoogzwanger hè!
Het begint rustig te worden hier... ben bang dat ik hier volgende week ook veel minder te vinden ben... Zelf zal ik 48 uur in het ziekenhuis moeten blijven i.v.m. de te hoge bloeddruk en de kleine zal ook nog wel een paar daagjes extra zorg nodig hebben i.v.m. het te lage geboortegewicht. Ik zal dan via mijn mans telefoon af en toe reageren. Bloem, oeps! die muisjes ook altijd! Slim dat je ze verstopt had. Zul je net zien zeg... Stefanie, jij loopt ook nog lekker rond te huppelen! Heerlijk! Zou graag met je willen ruilen. Geniet van de verjaardag en morgen van Koninginnedag. Veel plezier ook straks bij de gyn!
Goeiemorgen allemaal! Hier aardig geslapen, alleen schrokken we vanmorgen wakker van een harde bons/knal. Wat het nou was??? Misschien vloog er wel keihard een vogel tegen het slaapkamerraam ofzo... we weten het nog steeds niet. Rianne, balen dat je weer in het zh ligt! Maar wel fijn dat je kunt internetten in elk geval! Wish: wat superspannend vandaag! Heel veel succes en we lezen wel wat er uiteindelijk beslist wordt. Troetel: lekker weer thuis wakker worden. Wel naar dat je je nog steeds niet helemaal ok voelt. Was zo'n gekke hoofdpijn ook niet een symptoom van zw-vergiftiging? In de gaten houden hoor! Meimamma: hopelijk word je weer goedgekeurd vandaag. Kun je het meteen vragen van de kramp. Ik mag vanmiddag ook weer en wil wel weten of ik iets kan doen aan een constant gespannen, pijnlijke buik. Het wordt wel een beetje vervelend nu... Aukje: hopelijk slaapt je meissie inderdaad lekker lang vanmiddag. Kun je zelf ook even wat rust nemen. Dan voel je je misschien weer wat beter. Vagans: naar he, dat vocht vasthouden! Je vel gaat er zo strak van staan. Hier nu alleen m'n voeten, omdat het niet meer zo heet is waarschijnlijk. M'n schoenen zitten echt niet lekker nu, dus ik loop nog steeds de hele dag op slippers. Succes bij de DA vanmiddag! Guusje: was alles goed toen de verpleegster kwam? Marjan: die wonderolie, daar zou ik me ook niet aan wagen... nog nieuws over opa? Bloem: haha, klinkt bekend met de muisjes in de supermarkt! Ik had ook al een pak gehaald om de cupcakes mee te versieren en had ze ook onder allemaal andere boodschappen gelegd, hihi Stefanie: die rommelmarkt klinkt gezellig! (al zou ik er op dit moment zelf even niet aan moeten denken, tenzij ik een heeeeeele relaxte tuinstoel met kussentjes tot m'n beschikking had, haha) Ik ken mezelf. Ik ga toch weer helpen met sjouwen en elke keer opstaan als er klanten komen, etc. Zo, nu weet ik niet meer. Straks verder met m'n naamslinger van stoffen vlaggetjes. Gisteren eindelijk de vlaggetjes genaaid en nu moet ik ze alleen nog vastzetten aan van dat biaisband. Ik heb nu alleen vlaggetjes met de letters van de naam, maar ik wil later nog 'hoera' en 'jaar' maken en dan een leeg vlaggetje ertussen waar een cijfer op kan. Dan kan ik 'm elk jaar gebruiken Maar goed, nu is alleen de naam wel voldoende, haha. Moet het mezelf een beetje makkelijk maken natuurlijk. Straks eerst het band even strijken en meteen de laatst gekregen babykleertjes die nu gewassen zijn. Om 14u moet ik bij de vk zijn. Vriend hoopt dat hij het haalt. Ze hebben examenstunt op zijn school en dat begint om 11.30 als ik het goed heb. Hij is mentor van een examenklas, dus er wordt van hem verwacht dat hij erbij is voor het geval er dingen uit de hand lopen. De leerlingen in de stuntcommissie zijn altijd leuke kids met creatieve ideeën, maar er kunnen altijd andere leerlingen zijn die rotzooi gaan trappen om 'wraak' te nemen op de leraren zegmaar. Dan gaan ze eieren gooien enzo, bleh... Maar goed, hij laat uiterlijk 13.30 weten of hij het redt en anders moet ik op de fiets, hihi. Het is eigenlijk maar 15 min. fietsen, dus dan heb ik nog tijd genoeg om dat in zwangerschapstempo te doen. Ik neem nu namelijk wel een omweg die zo veel mogelijk over glad asfalt gaat. Is toch wel fijner Bedankt voor de laxo-tips! Ik heb de laatste keer bij Hoogvliet met m'n neus gekeken denk ik. Zag wel roosvicee en de merkloze varianten daarvan, maar geen fles waar laxo op stond, maar in het reformvak heb ik nog niet gekeken
Ze gaan haar vandaag halen! Vanmiddag ergens... Zij doet het goed maar ik niet zo dus hopelijk gaat het allemaal beter als ze eruit is. Begin nu wel zenuwachtig te worden Misschien tot straks en anders tot erna, morgen ergens ofzo!
Hoi hoi Daar ben ik weer Eiwit in urine was weer hoger dan 2 weken geleden en is dus nu officieel zwangerschapsvergiftiging! Bloeddruk was 150/90. Inwendig onderzoek gehad en heb al 3 centimeter ontsluiting Moet nu het weekend nog 2x naar zh voor controles en dan maandagmorgen om 7.00 melden om ingeleid te worden.Ga dan aan het infuus en er wordt verwacht dat de kleine dan eind vd middag/begin vd avond geboren wordt!!!! Spannend!!! Maar heb er zin in! Krijg zondag nog pilletje mee om zondag op maandagnacht lekker te kunnen slapen dus ik kan er uitgerust aan beginnen.
Rianne en Wish, wat spannend! Heb gewoon kippenvel! Rianne, voel je je wel fit genoeg om aan de bevalling te beginnen vandaag? Ik bedoel heeft de zw. vergiftiging je niet al te veel afgetakeld? Tjonge echt enorm spannend! Wat gaan ze precies doen? Leef enorm met je mee! Ik hoop dat het allemaal vlotjes mag verlopen. Sterkte! En geniet nog even van die kleine in je buik! Wish, jij dus ook maandag! Zo, al 3 cm ontsluiting! Je hebt dan dus meer dan 0,3 mg eiwit in je urine... ik weet nog niet wat ik gisteren had, want verpleegster is er dus nog steeds niet! Kan me zo indenken dat je er zin in hebt maandag. Hier heerst dat gevoel ook. Nooit gedacht dat ik uit zou kunnen kijken naar de bevalling. Erg leuk om te lezen dat jij het ook zo ervaart. Geniet lekker van het laatste weekend met z'n tweetjes! De kleine kan zich ook nog spontaan aandienen hè!
@ Troetel: lekker rustig aan doen meid! Vervelend van je hoofdpijn! @ Meimamma: suc6 @ Bloem: hahaha gelukkig zag je de bekende op tijd @ Stefanie: suc6 met je drukke dag! @ Sanny: haha examenstunt, bij ons heette dat ''Kolderdag'' al mocht het officieel niet meer van school! Suc6 vanmiddag! @ Rianne: WOW SPANNENDDDDD! Zet m op meid!!!!! @ Wish: OOK SPANNEND!!! Ik zal mn telefoon goed in de gate houden mocht dit nodig zijn en ik ga heel hard voor je duimen! Meiden wat maken jullie het spannend!!! En wat gaat het ineens snel!!!! straks valt het natuurlijk in 1x stil ofzo haha
Ja kan dus ook dit weekend gewoon nog doorzetten...ook prima hoor!! Hoe zat het ook alweer bij jou? Had jij al iets van verweekte baarmoedermond of ontsluiting?of beginnen ze bij jou met gel of pillen? Ben wel blij dat ik meteen aan het infuus mag! Zijn onze kindjes op dezelfde dag jarig
WOW!!! Rianne, heel veel sterkte en succes vandaag, gaat het net even anders dan gedacht! We zijn benieuwd naar je meisje! @ Wish, ok dan, wordt je dan nu niet opgenomen? Ook al maandag inleiden! @ Sannie, hier ook een naamslinger gemaakt! Ik heb het van dezelfde stof gedaan als het dekbedovertrekje en waskussenhoes enzo. Viel me heel erg mee om te maken, zo gepiept! en het ziet er erg leuk uit.
Ze kon met 1 vinger naar binnen, dus dan schijn je 1 cm ontsluiting te hebben?! Zal het zo nog eens vragen aan de verpleegster. Als het goed is beginnen ze gelijk met infuus. Want eerst wilden ze vanmorgen om 8 uur beginnen en dan kreeg ik nog net geen 100% garantie dat het er vandaag zou zijn. Neem dus maar aan dat ik maandag ook gelijk aan het infuus ga. Tsjonge echt leuk dat we beide maandag mogen! Maarre... dat ze jou nog niet opnemen verbaasd me echt! Hier komen ze weer het hele weekend gezellig alle controles afnemen... NOT!
Oeh Rianne, wat spannend!! Heel veel succes en ben nu al benieuwd naar jullie wolk!! En Wish! Wat een fijn vooruitzicht dat het maandag gaat gebeuren! (of eerder natuurlijk, hihi) En grappig dat jouw kindje en dat van Guusje dan op dezelfde dag komen! Aaaahh... ik wil oook!!!
Sanny;[FONT="] Jeetje dat is gek een harde knal en het niet kunnen vinden. Vanmorgen hier ook zon gevalletje rond een uur of 7. Kan ook nog steeds niet plaatsen wat het was. Zouden we ons iets inbeelden met de hormoontjes?? Haha Wat betreft de zw. Vergiftiging. Ja die hoofdpijn is een symptoom van o.a. een stijgende bloeddruk (kenmerk van zw. Vergiftiging). Evenals de drukkende pijn bovenin mijn buik of minder leven voelen. Maar ze hebben me ontslagen omdat de urine & bloed in orde was. Dus als ik mijn klachten te erg vindt of tijdens controle vinden ze weer sporen van eiwit of iets in het bloed, nemen ze me weer op. Kortom de komende 4-6 weken hangt er een donderwolk boven ons hoofd. Krijg ik tijdens controle zorgwekkende uitslagen of krijg ik meer klachten, nemen ze me waarsch. Weer op tot de klachten weer afnemen etc. Ze wachten meestal graag tot 37 weken met halen.. Maar als ik veel moet gaan heen en weren sta ik op mijn strepen en halen ze haar maar voor de 37 weken hoor.. Ik ben er in die 2 dgn al aan onderdoor gegaan zowat, dit houdt ik geen 6 weken vol (mocht ik overtijd lopen).. Enne meid wat ben jij nog ijverig zeg, wanneer verwacht je zelf dat de kleine zich meldt? Succes bij de VK vanmiddag. Rianne; Wow wat spannend ineens! Wel beter dat ze ingrijpen het is van belang dat jij en de kleine in orde zijn, zo niet dan moeten ze idd ingrijpen! Heel veel succes/sterkte vandaag meid. Dikke knuffel Wish; Ook al spannend nieuws. Oei jij ook al zw. Vergiftiging. Maar wel fijn dat ze nu gaan ingrijpen en ze de kleine maandag gaan halen. Maandag ben jij dus mama! Zijn er nog verwachtingen dat je lichaam het evt. zelf oppakt en de bevalling spontaan begint voor maandag?? Vagans; Ik hoop dat ik de stilte tussen begin en eind mei mag opvullen dan met babynieuws hahaha. Iedereen zegt hier je loopt geen 2 weken meer. En 10 mei ben je mama We zullen het zien Ohhh meiden wat is het spannend. Kan bijna niet lezen van de koppijn maar ik vind het spannend hahaha. Dus blijf gewoon plakken hier [/FONT]
Wish; Het verbaasd mij idd ook wel net als Guusje zegt dat ze jou niet opnemen. Als het officieel zw. vergiftiging is?? En mij namen ze op met een bloeddruk van 130/85 en 0,34 eiwit in de urine. Maar goed zo zie je maar ieder zkh is anders! Ik ga hier zo maar eens wat proberen te doen want met de drie baby's op komst rondom het weekend geeft het mij ook wel schrik. Alles moet af.. hahahahaha
@Rianne, meid succes dan vandaag!! SPANNEND vanavond heb je dus je meisje in de armen!! @Wish ook voor jou is het bijna zover!!! Nou meid heel veel succes!!! Verder reageer ik even niet, want ben de royal wedding aan het kijken!! Liefs
Rianne wat spannend zeg! Vanavond heb je je kleine meid in je armen!!! Wish je kan toeleven naar maandag! Wat een spannende tijden!