Mei mamma's 2011 deel 4!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Troetelbeer90, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Goedemorgen meiden!

Gelukkig dat je vloer nog te redden was stefanie!

Wel apart van dat knippen en scheuren. Volgende week donderdag heb ik de info avond in het zh, denk dat ik er dan wel meer over hoor.

Hier vanmorgen al lekker gedweild.
    Zo nog een beetje opruimen en dan houd ik het voor gezien vandaag :)

2. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Wou nog even zeggen Jeeeeee 36 weken
    Wat gaat het snel oficeel mag ik over een week thuis bevalen
    Alleen mag ik dat niet ;). Haha

3. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Goeiemorgen dames, daar ben ik ook weer eens...

Sex, nou nee dank je, in 2011 nog geen seks gehad en dat hou ik voorlopig zo :p
    Als ik zwanger ben is seks echt het laatste waar ik zin in heb, gelukkig een hele lieve papa hier die weet waar hij aan toe is ;)
    Ik ben bang dat zolang ik bv geef (nog nooit gedaan, alleen 4 weken gekolfd bij de eerste, was een couveuse kindje) ik ook nog geen zin in seks heb, ik heb gewoon een andere functie in zo'n zwanger/baby periode :)

Anticonceptie, dat is ook altijd een gespreksonderwerp bij de verlos/gyn bij de nacontrole met 6 weken dus daar kan je alles vragen.
    Ik zelf ga altijd graag weer aan de pil, zonder hormonen heb ik mijn eigen cyclus en die is zeer pijnlijk en erg bloederig ;)
    Met hormonen ben ik "gewoon" ongesteld en doet het allemaal niet zo'n zeer.
    Ik moet er niet aan denken een spiraaltje in me te dragen ofzo, brrrr

Gister een drukke dag (dreumes op het kdv dus mama d'r ren en vlieg dag) en ik ben nu echt helemaal stuk, kunnen de laatste 6 weken opschieten denk ik dan maar aan de andere kant... Het is nu nog wel lekker rustig in vergelijking met straks 4 kotertjes natuurlijk :$
    Ik geniet er dus nog maar even van, met alle ongemakken van dien ;)
    Ben aan de kleur op de muur begonnen in de baby- / dreumeskamer, we komen er wel ;)

Fijne dag dames :D

4. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Babydump is net geweest. Ik vind het wel netjes hoor. We zagen bij het in elkaarzetten een kleine beschadeging. ik heb gebeld, ze bestellen een nieuwe zijkant en komen het thuis brengen en monteren. Ze hebben de beschadigde zijkant eraf gehaald en de nieuwe erop gezet....Allemaal zonder gedoe of foto's. Maar moet zeggen dat ik sowiezo wel fan ben van de babydump (Groningen dan).

Zo ga nu effe verder met mijn hal opruimen :).

5. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Rianne, ik herken dat gevoel wat jij omschrijft ook wel hoor. dat nu mijn lichaam effe een andere functie heeft ;). Maaruh petje af hoor, 4 koters. Volgens mij heb je daar een dilpoma hogere organisatiekunde voor nodig :D

6. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Goedemorgen meiden!!!

Hier een goede nachtrust achter de rug :)
    Ik had alvast het bedzeiltje uit het kraampakket onder mn hoeslaken gelegd, maar wat een gekraak zeg whahaha moet ik nog iets op verzinnen. Weet trouwens dat het vroeg is om dat ding al neer te leggen maar je weet maar nooit he :)

Hier niet zoveel op de planning vandaag. Zit nu lekker op de bank gtst te kijken en ga zo de aflevering van oh oh tirol en echte meisjes in de jungle terug kijken :)
    Daarna effe wandelen met de hond, en daarna nog effe mn moeder en zusje knippen. Vanavond niets op de planning. Lekker met een dekentje op de bank :D

@ Stefanie: Gelukkig is de vloer gered meis!

@ Knip: BIj mijn vriendin hadden ze juist een knip moeten zetten .. doordat ze geen knip heeft gehad is ze van binnen en van buiten helemaal uitgescheurd .. dus dan heb ik liever een knip dan dat ze me laten uitscheuren .. BRRR moet er niet aandenken, ze was bijna incontinent

@ Binna: Woehoee gefeliciteerd met je 36 weken!!

7. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Goeeeeedemorgen meiden,

Ja het is nog net morgen he:D
    hier weer lekker uitgeslapen tot 9:30 toen werd ik wakker gebeld door mijn moeder grr.. Na 2 keer bellen en 1 sms maar opgenomen en gevraagd waar de brand was haha. en daarna natuurlijk KLAARwakker!

AC; Tja hier nog grote twijfel hoor, dus echt totaal anti condoom, maar eigenlijk ook anti-hormoon. Mijn lichaam reageert niet fijn op mijn eigen cyclus de eerste tijd maar daarna is het wel te doen moet ik zeggen. vlak voor de zw. schap begon mijn cyclus steeds meer regelmaat te krijgen!
    Dus hier wordt het nog effe goed uitzoeken hoe en wat, maar we hebben afgesproken wat condooms in huis te halen voor het geval dat we nog niet eruit zijn wat ik ga gebruiken etc.

@ Stefanie; Fijn dat de vloer het gered heeft, toch een geruststelling lijkt me zo!

@ Rianne; Nou als je maar 4 -uur cup a soup hebt gedaan he;) Mama-manager!
    @Binna;
    Gefeliciteerd met je 36 weken!

@knippen & scheuren; Euhm tja we zien het wel. Wat moet dat moet zal ik maar zeggen dan hihi.
    Ze moet er toch uit !

@ weer buiten; Hm ik dacht dat vandaag de zon ging schijnen:( Heb mega veel was en wilde die toch buiten hangen, maar lijkt me niet zo'n strak plan als ik zo kijk!

Nu effe beetje rommelen hier en dan wip ik straks wel weer langs:D

8. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Binna: haha, ja ach ziellig hoor voor dat vrouwtje, maar ik vind niet dat je je achter je geloof moet verschuilen om zelf maar geen keuzes te hoeven maken, maar goed dat is mijn mening ;)

@ Aukje: Klikt goed, enne ik ben idd altijd een doorslikker geweest.
    Weet jij ook of je meteen vruchtbaar bent als je met de ring stopt? of moet je dan ''ontringen'' ;) hihi wat een grappig woord.
    Wij willen ooit (als dat haalbaar is kwa situatie) nog wel meer kinderen maar mn vriend is ook al 30 dus dan is het natuurlijk fijn als je gelijk vruchtbaar bent wat met (dacht ik) een spiraaltje wel zo was.

@ SQ: werkse! en doe daarna lekker rustig aan!

@ Wish: uitscheuren beter??? maar dat is toch veel lastiger te hechten als een mooie rechte knip? dat heb ik echt nog nooit gehoord! :(

@ Stefanie: wat fijn dat je je vloer hebt kunnen redden!
    en wat leuk dat je nu al serieus bezig bent met nummer 2!

@ Binna: Gefeliciteerd met je 36 weken! jeetje je bent er bijna! :$:D

* geboortekaartjes: wij zitten rond de 40... is dit niet erg weinig? nu willen wij ook niet jan en alleman een kaartje sturen hoor. Maar hoor vaak dat mensen er 100 bestellen ofzo...

Hier lekker wat langer in bed blijven liggen met vriendlief en de hondjes. Die hadden zich weer netjes gedragen in de bench dus mochten ze vanochtend op bed knuffelen. Ik kan al iets beter lopen met op mn voetje maar echt lekker voelt het niet. Straks denk ik maar even samen met vriendlief met de hondjes lopen, ff oefenen en dan loop ik niet gelijk 2 honden in de gate houden.

De kleine ligt lekker in mn zij te trappelen :D fijn om dr goed te voellen!

iedereen een fijne dag, hier ziet het weer er ook niet goed uitmaar ik vestig mn hoop op morgen!

9. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Geboortekaartjes: Hier een stuk of 50 kaartjes.

10. Gravid

Gravid Niet meer actief

Ha goeiemorgen meiden!!

Vagans: Wat fijn dat het al iets beter gaat met je voet, doe wel lkkr rustig an he!

Troetel: 09.30 uur is een mooie tijd om dr uit te gaan :p Ik was dr om 10.50 uit ;)

Lilo: Leuk he, zo'n kraak ding ;) Fijn dat je goed geslapen hebt!

Stefanie: Dat is wel service van Babydump dan, erg netjes!

Wish: Ik ben in het ziekenhuis bevallen, ook uitgescheurd,.. maar gehecht zonder verdoving.
    En voelde er eigenlijk niks van.. vond het mee vallen.
    Alleen tijdens kraamdagen vond ik die 7! hechtingen wel drama.. waren van die oplosbare dingen maar na aantal dagen gevragen of vk ze er aub uit wilde halen. was daarna hele opluchting!

Binna: Gefeliciteerd met je 36 weken!! ik kan weer aftellen naar zondag ;)

Weer buiten: Hier grijzig, maar gelukkig wel droog. En iets lkkrder dan gisteren. Morgen schijnt het 21 graden te worden, heerlijk :D

Geboortekaartjes: Wij zitten nu op 54, en bestellen er 60 voor het geval dat.

Hier:
    Zo even aan me ontbijtje, nog niks gegeten en gedronken vandaag :)
    Daarna even de laatste hand leggen aan de bovenverdieping (bestaat uit overloop en slaapkamer, dus valt mee ;)) dan is dat klaar en netjes!
    Wilde vandaag ook even de maxicosi voetenzak en de kinderwagen bekleding, lakentjes enz wassen.. is alles klaar!
    En ik ga vriendlief even achter zn reet an zitten, aangezien ik de keuken en woonkamer ook weer netjes wil hebbe.. en heb al tig keer gevrage of hij 2 adressen voor me wil opzoeken en nog nie gedaan.
    soms he..pfff ;);)
    Verder rustig dagje vandaag denk.. weinig op planning!

11. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    he lady's

@troetel ik wil je bloeddruk niet weer omhoog halen maar in de louge is weer een topic ooo :D

@vangas wij hebben er 45 die we gaan versturen bestelen er 50 want wil er zelf ook een paar.

@gravid jaa voor jou bijna. echt leuk zo allemaal bij me kaar met de datum enne rustig aan he

@lillo wat wel hielp maar het blijft wel kraken is een handoek over het zeiltje/matje heen. en dan je matras hoes

ik ben in geknipt niks van gevoelt. en tja hechten ook niet maar daar heb ik geen recht van spreken op is was namelijk onder algehele narcoze door dat het fout ging.

12. Gravid

Gravid Niet meer actief

Binna: Ja zit steeds van vrijdag Binna, en dan ist weer bijna zondag.. en dan ik ;):D
    Zei vanmorgen nog tegen vriendlief, of ben eind deze maand bevallen, of moet dan bijna ;)
    Komt lkkr dichtbij nu.

En je bedoeld dat topic over man werken, vrouw thuis zeker :p
    Had um ook al doorgespit haha.

Geboortekaartjes: Wij willen er inderdaad ook zelf een paar, vandaar dat we er extra bestellen.
    En als je je geboorte kaartje bij de C1000 en bij de Plus inlever, krijg je gratis een tas vol (baby)producten.

Zeiltje: ik verschoon volgende week het bed, en leg het zeiltje dan ook neer. ben dan ook tegen de 37 weken, dus wel lkkr idee dan, voor het geval dat.

Ziekenhuis tas: Staat hier al helemaal klaar! Voel me nu ineens stuk rustiger nu alles klaar is!!
    Nu lkkr aftellen en afwachten.

13. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Geboortekaartjes, we bestellen er 50, kwam uit op 42 dacht ik.

14. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ binna; Ga zo eens kijken had die troela weer in mijn topic (heb 2 uur geleden al melding gemaakt dat topic maar dicht moet.. Nu net een 2e melding gemaakt).. Ben benieuwd naar dat andere topic..
    Enne me bloeddruk zal wel meevallen heb de hele zw. schap nog maar twee verschillende hoogtes gehoord haha. Elke keer 120/60 of 110/70.. Dus hij is vrij stabiel, toch knap met zo'n af en toe heet hoofd als ik:D

@ zeiltje; hier duurt het nog even hihi, maar heb nu wel een lijst gemaakt met ALLES wat nog moet vóór de bevalling, best een waslijst:p

@geboortekaartjes; Hier 25 stuks, maar bestellen er 35 (tot nu toe).
    Lekker rustig hoor, zo weinig familie whahahaha.. ;)
    @ Kraamfeest; Had het er afgelopen weekend met mannetje over omdat het voor mij wat meer rust zou geven (zeker met al die 'moetjes' die langs komen). Hij kwam er gisteren op terug en ziet het nu wel wat meer zitten dan de kraamvisite. Dus nog even wachten en hij is overstag haha.
    Het voelt voor mij stukken fijner dan wanneer vrijwel alle weekenden worden volgepland in de 4 wkn dat hij thuis is. Die 4 wkn wil je toch ook wel je rust. Wel fijn als je de grote bende mensen dan in 1 keer hebt en de mensen die vaker komen dan nog tussendoor. Geeft veel rust vermoed ik;)

@ Ego; brr voel me hier best wel belabberd. Reden dat ik vanmorgen terug was gaan liggen was ook dat ik vanaf 3:30 wakker heb gelegen! Dus kon die paar uurtjes vanaf 7 uur nog wel gebruiken:)
    Nu veel oorpijn en rechteroor zit dicht:( en ik voel me een beetje vreemd in buik; misschien honger maar weet weer ns niet wat ik moet eten:)

15. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Goede middag allemaal!

Vandaag 34 weken! Verlof is gestart!

En mag over 3 uur weer lekker naar het ziekenhuis:( Duimen jullie mee voor een lage bloeddruk?!

Hier gaat het verder prima. Ik houd me rustig;)

Meimamma, als ik je een tip mag geven; ga nu vast genieten van het klaar maken en wassen van alle spulletjes. Ik heb het uitgesteld tot mijn verlof en moet het nu bijna uit handen geven omdat ik niks meer mag. Wil je niet bang maken, maar voor mij was het echt een hele grote domper...

Kaartjes, straks weer even de boeken ophalen; we hebben nog steeds geen keuze kunnen maken... Wij zullen er zo'n 80 versturen, dus we zullen er denk 100 bestellen (= goedkoper).

16. aukje83

aukje83 Bekend lid

18 aug 2008
    888
    0
    0
    Laborant KNF
    Vagans: In principe ben je direct weer vruchtbaar de volgende cyclus na het stoppen van de nuvaring, net als bij de pil en spiraal. En hier het bewijs ik ben beide keren de eerste ronde na het stoppen van ring zwanger geraakt.

Geboortekaartjes: Wij hebben er 101 besteld (Na de 100 werd het goedkoper, haha) We hebben er nu ongeveer 87 adressen, ben waarschijnlijk een paar vergeten, bovendien vind ik het fijn dat we later aan alle onze kinder nog kaartjes kunnen geven.

Ik ben uitgescheurd, gehecht zonder verdoving. Maar ik had maar 3 hechtingen, en voor verdovind moest ze waarschijnlijk nog meer prikken dan dat nodig was voor de hechtingen. Ik heb er eigenlijk niet zoveel van gevoeld, op dat moment zit je nog zo vol met adrenaline! En L. lag bij mij op de borst, dus ze mochten alles met me doen.
    Heb idd ook op de pufcursus geleerd dat schuren meestal beter/ prettiger is dan knippen.

Zeiltje: Komt hier volgende week op bed, vanaf de 37 weken. Ik doe het over de molton, dan strandlakens om het erover (vast getaped met leukosilk= niet schadelijk voor matras) dat gaat veel gekraak tegen, en dan het hoeslaken.

Je hebt trouwens ook waterdichte moltons te koop. In ieder geval bij de Hema, Action heeft ze ook gehad maar weet niet of die ze nog steeds in het assortiment heeft. Alleen hebben wij een extra lang matras dus dat past hier niet. Maar anders zijn die dingen rete handig, minder krakerig en zweterig. Ze heten trouwens incontinentie hoeslakens.

Troetel: Je maakt me jaloers met je uitslapen! Lekker hoor!

17. aukje83

aukje83 Bekend lid

18 aug 2008
    888
    0
    0
    Laborant KNF
    Guusje: Succes in het ziekenhuis, mijn duimen draaien voor je!

Troetel: Lees nu dat ik toch niet jaloers hoef te zijn op jouw nacht!

18. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Gravid: Ja ik wil toch een beetje oefenen met mn voet want morgen was het de bedoelling dat we bij mn ouders gaan eten en daar naartoe gaan lopen over de brug (3 kwartier) Nu heeft mn pa al gezegd dat ik maar hoef te bellen en hij komt me halen hoor dat wel maja hij speelt al zo vaak taxi voor me! Enne OJA ja kaartje inleveren bij de supermarkt, daar moet ik ook ff rekening mee houden! (altijd leuk toch!)

@ Troetel: lekker rustig aan doen dan! Hier ook een rommel buik!

@ GuusjeB: Gefeliciteerd met je 34 weken!!! en je verlof ;)

@ Aukje: thanx voor de info, ik ga er ff goed naar kijken, tis miss de moeite waard om te proberen, ook moet ik ff kijken hoe het zit met de kosten enzo want er wordt bijna niks meer van vergoed enzo door de verzekering...

* geboortekaartjes: Tsja wij printen ze zelf dus ik heb er zo bijgemaakt als dat nodig is :D

* knip: Ik ben dus doodsbang voor uitscheuren, inknippen en dat soort dingen... dat is ook de grootste reden dat ik tegen de bevalling op zie eigenlijk :) En iedereen in de omgeving zit daar natuurlijk ook al grapjes over te maken enzo... brrrrr

* Zeiltje: Ik heb een hoeslaken met plastic onderkant gekregen van vrienden, weet alleen nog niet wanneer ik deze erom ga doen...

19. Gravid

Gravid Niet meer actief

Aukje: Strandlakens er om tapen is ook wel idee ja!!

Guusje: Gefeliciteerd met je 34 weken!! Zal voor je duimen vanmiddag meid!!

Troetel: Ja als je halve nacht al wakker ligt, mag je wel uitslapen ;)
    Lkkr rustig an doen vandaag meid!

20. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ topic in de lounge: Hahahahahahhahahahahaha
    @ Gravid; Nee ik ben eigenwijs en doe niet rustig aan :D
    @ Guusje; Gefeliciteerd met je 34 weken en succes in het zkh. Ik duim voor je;)
    @ Zeiltje; Ja ik ga hier ook nog een extra molton halen voor ons matras (hebben er maar 1tje bij gekregen toen we de boxspring kochten).. hoop dat dat gekraak tegen gaat..

Zo deze ongeschoolde huisvrouw gaat even haar toilet gedag zeggen:D

Deel Deze Pagina