Haai allemaal! Aukje en man : GEFELICITEERD MET JULLIE ZOON!! Ff een korte snelle reactie; -hopelijk zijn de humeurtjes weer wat beter maar ik kan het ZOOOO goed begrijpen!! (hier zijn de sms acties-leef-je-nog-gaat-het-nog ook begonnen) ik heb heerlijk geslapen voor zover dat mogelijk is natuurlijk gezien mijn blaas en de wc de deal om de drie uur hebben. Ach het word routine bijna. Wel moet ik rond negen uur naar bed om zo mijn uurtjes te halen. Kleine werd gelukkig van ochtend pas om 7.30 wakker. En zijn zusje word ook al wakker van hem dus ik heb wel goed geslapen! Nu ff eten en douchen en dan ff de Ikea leeg kopen
Vagans Aan de ene kant komt het inderdaad rauw op mijn dak zal ik eerlijk zeggen. Hier is het loodzwaar en mijn eigen lichaam faalt en ik wil wel duizend scheldwoorden zeggen omdat het oneerlijk is. Het doet zo'n pijn dat de VK's hier willen wachten totdat mijn lichaam het bijna opgeeft om dan pas in te grijpen. Ook omdat een goede vriendin van mij in hetzelfde schuitje heeft gezeten, uiteindelijk heeft haar vriend moeten kiezen. Je vrouwtje of het kind.. Tja dit komt nu dus wel heel dichtbij.. Maar aan de andere kant is het natuurlijk ontzettend logisch dat de VK dit voorstelt aan jou. En het moet ook superfijn zijn! Je s-moeder krijgt zodoende kans om jullie kindje nog te leren kennen, dat is toch super!? Zeker omdat het (waarschijnlijk) de vraag is of ze er over 3 weken (of stel je loopt door tot het eind dan 5 weken) nog is.. Ik snap je twijfel overigens wel, als ze het mij nu zouden 'aanbieden' zou ik misschien nog twijfelen. Gewoon omdat zolang het wel 'gaat' ik liever heb dat ons meisje natuurlijk komt. Gewoon thuis! Kortom hoe erg je het ook vind voor mij of anderen onder ons.. Denk aan jezelf meid en overleg met je vriend. Denk dat er voor je s-moeder geen mooier moederdag kado is dan dat haar zoon papa is voordat ze komt te overlijden!! Esmee Shopse bij Ikea En niet spontaan daar bevallen he?
@ troetel: Ja idd, ik ben zo ontzettend gehecht geraakt aan jullie dat ik het echt oprecht zo vervelend vind! Maar aan de andere kant hebben jullie niet dat je elke dag hoopt dat je s-moeder dr kleinkind ooit nog zal zien dat gun ik niemand!, vooral voor mijn vriend is dit verschrikkelijk zwaar!!!! Ik denk dat ik het nog even met de VK wil bespreken hoe of wat en met mijn vriend. Voor mij maakt het niet zo veel uit maar het zou ook voor hem zo veel rust geven, de gehele zwangerschap kan hij al niet 100% genieten omdat er altijd een donkere wolk overheen hangt en dat vind ik echt verschrikkelijk! Naja ik houd jullie op de hoogte van mijn beslissing!
Vagans Tuurlijk, kijk er valt niet te zeggen of jullie situatie erger of zwaarder is of juist de mijne. Of die van andere meiden. Er zijn zoveel verschillen. Maargoed, volgens mij zijn er ook andere meiden die een dierbare verloren hebben tijdens de zw. schap of op het punt staan te gaan verliezen. Maar daar kijk ik jou niet op aan. Vind het eerder een vreemde gang van zaken bij jouw VK. Ik bedoel welke redenen zijn dan gegrond en ongegrond om te gaan inleiden? Ik bedoel ik gun het ons ook niet dat mijn moeder vandaag of morgen door de grond zakt. Die zit in een redelijke depressie en haar 1ste kleinkind & kinderen zijn de enige die haar op de been houden. Vriendlief's oma ligt op sterven. Heeft tig kleinkinderen maar dit is de eerste achterkleindochter die ze zal leren kennen.. Als ze die zal leren kennen..
Hey allemaal Aukje en aukjegezin van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon, dat is nog vlot gegaan Hier effe ego want ga zo boodschappen doen. Vannacht beroerd geslapen, hele poos wakker gelegen maar aan het eind weer in slaap gevallen waardoor ik nu hoofdpijn heb. Voel me bleh maar ga zo effe boodschapjes doen en hoop fitter te worden van een frisse neus halen. Ik regaeer straks weer effe op jullie allemaal
Hey meiden, @Aukje...gefeliciteerd met jullie zoon!!! @Troetel...baaleh he dat je lichaam je gelijk afstraft als je wat doet!! Nou maar een rustig dagje vandaag meid!!! @Lilo..wat fijn dat alles goed gaat! @Bloem..geniet van je mannetje vandaag... @Vagans...lekker druk dagje meid vandaag..!!En gefeliciteerd met je 37wk! En wat betreft het inleiden, het heeft echt 2kanten..! Idd je bent net 37wk, maar kan me ook voorstellen dat jullie het mooi vinden om de kleine nog aan je s-moeder te kunnen showen!! Lastig meid... @Gravid...kan me voorstellen meid dat je het goed zat bent... en al die mensen met hun goed bedoelde smsjes.. Je sms is denk ik idd wel heel duidelijk geweest ... knuff!!! @Sq...gefeliciteerd met je 37weken!! @Esmee..veel plz bij Ikea! @hier..alles nog rustig!!! De kleine is lekker druk ... Liefs
*Klaagmodus aan* !@#$^@&&! ben effe over de zeik!!!!! Sta ik vroeger op zodat ik Maelynn kan wakker maken, voeden om op tijd bij het gemeentehuis te zijn (deze zou sluiten om 12:30) Er staat duidelijk op de website ma t/m vrijdagmorgen geopend van 08:30 tot 12:30 is die !#@$@% gemeentehuis dicht .. serieus ben zo kwaad nu! Ik wil mn zaakjes goed geregeld hebben en we hebben het al zo druk. heb net de kraamvisite van vanavond afgebeld .. wordt serieus een beetje gek van al die mensen die bellen! Niet vreemd natuurlijk, als je een geboortekaartje stuurt maar ben gewoon dood moe. Iedereen begint nu met bellen ipv in de kraamtijd Weet wel dat de mensen denken we laten hun de eerste week met rust maar nu komt iedereen tegelijkertijd en wordt er dood moe van. Mn telefoon staat roodgloeiend heel de dag door. Heel eerlijk gezegd neem ik al niet eens meer op. Ik ben er gewoon effe niet aan toe op het moment! Zo krijg je iedere week bijna elke dag visite en daar zit ik nu even niet op te wachten .. of ben ik nu aan het overdrijven?? Ben gewoon een beetje humeurig vandaag omdat niets wil lukken. Die stomme kinderopvangstoeslag die aangevraagd moet worden, snap er de ballen niet van en mn vriend ook niet, dus maar weer aan mn ouders vragen om hulp wil zo graag onafhankelijk zijn maar snapter niets van Merk dat ik de laatste week erg snel aangebrand ben, kan op het moment niets hebben en reageer dit ook af op mn vriend .. het huis is een #$@% zooi en ben mn hele ritme kwijt.. Zo dit moest ik effe kwijt hoor *klaagmodus uit* @ Troetel; ik heb ook 2 striae strepen richting mn piercing. Dacht eigenlijk helemaal geen striae te hebben op mn buik en dit was ook niet zichtbaar toen ik hoogzwanger was. Echter nu mn buik weer zo goed als plat is zie ik toch wat lichte striae .. Maar dat heb ik uiteraard dubbel en dwars over voor onze mooie meid! @ Vagans: Oei dat is een moeilijke beslissing. Inderdaad aan jezelf denken en aan wat jullie willen. Persoonlijk zou ik niet voor inleiden kiezen aangezien het kindje daardoor opstart problemen kan hebben (wil natuurlijk niet zeggen dat dit zo is hoor) Maar in jullie situatie is het natuurlijk erg moeilijk .. wist je nu maar wanneer je kindje zichzelf aankondigde! Succes met de beslissing meis! Knuff
@ Troetel: ja daarom stond ik er ook zo van te kijken ik ken jullie verhalen natuurlijk dat de VK jullie helemaal niet helpt!!! en miss als ik een van die andere mutsen had gehad hadden die het niet aangegeven, deze vroeg gelijk ook naar de situatie enzo... net bericht gehad uit Limburg: s-moeder valt een kilo per week af, nu nog maar 41... ze slaapt alleen nog maar en als ze al wakker is moet ze meteen aan de morfine... pfff moeilijk zeg dit!
Stefanie Balen van je slechte nacht meid. Hoop dat je van de frisse lucht wat fitter wordt Dikke knuffel Stampertje De kleine lekker aan het dansen/bewegen in je buik? Hihi Lilo Jeetje waar slaat dat nou weer op v.h. gemeentehuis. Pokke ambtenaren.. Zou het komen omdat het 5 mei is? Dan hadden ze dat wel effe op de site mogen vermelden hoor.. Meid neem lekker je rust vandaag en groot gelijk dat je de kraamvisite even laat voor wat het is. Het is allemaal ook niet niks om kersverse mama te zijn. Geniet even lekker samen van jullie gezinnetje, t komt allemaal goed
Hai daar was ik weer met een iets beter humeur. Na mn ontbijt nog geslapen van 9 tot 12 dus weer een beetje bijgetrokken Verder lekker niksen. Hoef toch niets meer in huis te doen dus doe ik dat voor de verandering ook maar een keer niet! Baby is hier wel erg rustig vandaag. Esmee respect hoor dat je het nog trekt om de Ikea leeg te kopen. Ik zou ook nog wel willen, maar denk dat als ik halver wegen ben ik niet meer voor of achteruit kom. Vagans, dat aanbod van je vk is wel iets om te overwegen en goed te bespreken met je vriend. Tis tegenover sommige hier een beetje dubbel inderdaad. Maar ja voor jullie en het zicht op je s-moeder is het toch iets waar jullie zelf uit moeten komen.. Gravid hoe is het met jou humeurtje! Sanny kolven op Lowlands? Hoe ga je dat doen? Koelbox mee om de gekolfde melk in te doen? Vind het best stoer klinken! Zo nu even weer terug lezen ben de helft weer vergeten!
Vagans: Net als Troetel al zei, kwam het stukje even kort door de bocht. Maar snap dat je het zelf ook moeilijk vind! Helaas ligt leven en dood dicht bij elkaar! Hoop dat je er samen met je vriend uit kunt komen! Lilo: He meis, *dikke knuffel* Als jij geen visite wil, gewoon afzeggen dan! Even aan jezelf, je vriend en je kleine denken is ook echt niet verkeerd! Je moet wel bedenken dat je nog niet zo lang bevallen bent! En wat betreft kinderopvangtoeslag, het geeft echt niks als je keer iets niet snapt! Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook af en toe me moeder nog bel om te vragen hoe iets zit/in zn werk gaat. Stampertje: Ja ze zullen het best goed bedoelen, en ik vind het ook heel niet erg als ze af en toe even vragen hoe het gaat of wat ook.. maar er zijn er ook die het elke dag doen, elke dag dezelfde vragen: Hoe gaat het? is het nog vol te houden? duurt wel lang he? bla bla bla. Word ik stront saggerijnig van. Stefanie: Even lekker dagje rustig an doen meid! Nou, humeur hier nog niet veel beter! Bleh.. echt erg zo'n dag. Kan me nu ook irriteren aan vriendlief, die is hele dag al druk.. zie um amper omdattie continu buiten is.. en ik zit maar duimen te draaien en uit me neus te vreten. Pff, dacht dat ik geen last meer van hormonsters had
Thanx meiden dat jullie ondanks je eigen wens om zo snel mogelijk je kindje in je armen te hebben het mij ook gunnen (en vooral mn vriend) om ons kindje nog even 2 oma's te geven! Vind het echt top van jullie en ik ga het er goed over hebben!
Hoi allemaal!! @Aukje:Van harte gfeliciteerd met jullie zoon!! Das geen kleintje @Gravid en meimamma:Is jullie humeur al wat beter? @Gravid:Kan me voorstellen dat het irritant is dat mensen steeds vragen of het al rommelt enzo...en kan me heel goed voorstellen dat je het spuugzat bent n dat je wil dat het doorzet!!! @Vagans:Je vroeg gisteren of je de baby wakker moet maken snachts als ie doorslaapt voor zn voeding.In mijn geval wel...ik heb een klein mannetje en heeft zn voeding hard nodig dus mag uiterlijk 4 uur tussen zitten maar weet niet hoe dat bij anderen is. Onze kleine Vince is verkouden Kraamzorg denkt door airco in zh pfff Zielig joh...ligt zwaar te ademen en te snurken.Mn vriend is nu ff Otrivin neusspray voor baby's halen...hoop dat het helpt.Voeden gaat daardoor ook moeilijk...na 40 cc is ie kapot en valt ie in slaap. Maar ja zal wel weer goed komen hoor...verder is ie heerlijk rustig!
@ Troetel: ja dat zal wel komen door bevrijdingsdag .. heb het effe opgezocht en inderdaad daardoor gesloten .. dat ze het dan effe op de website zelf zetten mafkezen:x ... morgen zijn ze ook gesloten .. reden?? staat er niet! Kan ik weer tot volgende week wachten! En het aanvragen voor het kdv duurt 8 weken, maar goed dat de kleine te vroeg is geboren anders had ik alles zelf voor kunnen schieten:x
@ wish: Gerum verkouden door de airco hopelijk werkt de neusspray. Maelynn heeft soms een verstopt neusje .. je ziet ook af en toe wat snot zitten maar dat krijg ik niet uit die kleine neusgaatjes .. Dit komt omdat ze af en toe bv terug geeft en dat komt dan ook door dr neusje.
@ Lilo: jeetje meis wat k*t! @ Wish: ach gossie wat sneu! hoop dat die er snel van af is! Beterschap voor de kleine man. Ik wordt vanmiddag door de VK terug gebeld, dan gaan we het er nog ff over hebben, ik zie aan vriendlief (ookal laat die de keuze aan mij) dat het hem heel erg pijn doet als zn moeder nooit zou weten als hij papa geworden is. Dus ga er nog ff goed over na denken. bedabkt voor jullie steun ookal is het voor sommige van jullie eigenlijk helemaal niet ''eerlijk''
@ Vagans: Kan me heeeeel goed voorstellen dat het je vriend pijn doet om te weten dat zijn moeder zijn kind niet zal leren kennen! Des te moeilijker je beslissing. Kun je niet voorstellen aan de vk dat je een extra echo krijgt om te kijken hoeveel je kindje weegt?? Of heb je daar al een schatting van gehad? Schat het leven is gewoon niet eerlijk! Maar jullie krijgen een kans en ik vind het heel erg mooi dat er nog vk's bestaan die aan de ouders denken!
Wish: He wat sneu voor de kleine!! Hoop dat de neusspray werkt!! Fijn dat het verder een rustig manneke is!! Lilo: Bij o.a. de Kruidvat hebben ze Neuspeertjes. http://www.zwangerschapspagina.nl/attachment.php?attachmentid=148583&stc=1&d=1304598265 Daarmee kun je heel makkelijk snot uit het neusje halen. Ik heb het bij Lydia gebruikt, en ook nu weer zo'n dingentje in huis gehaald.
Weer effies snel tussendoor, want broertje en schoonzusje komen straks langs. Jeuj!! (die zijn namelijk zoooo gezellig en een heel welkome afleiding tijdens zo'n saaie wacht-dag met rugpijn!) Vagans: sterkte met het nemen van de moeilijke beslissing! Wish: hopelijk knapt Vince snel weer op. Lijkt me heel zielig als je zo'n kleintje ziek ziet zijn! Lilo: hopelijk werkt het met zo'n neuspeertje (dit vond ik één van de grappigste woorden die ik er tijdens de zwangerschap heb bijgeleerd) Meimamma: Gelukkig is je humeur weer beter! M.b.t. het kolven op Lowlands: ik moet de melk helaas wel weggooien, want ik houd het nooit 4 dagen lang goed allemaal. Het is al superfijn dat je met een speciaal formulier toegang kunt krijgen tot een hygiënische kolfruimte, maar ik verwacht niet dat er een vrieskistje staat voor alle kolvende mama's... (tegen die tijd vraag ik hier op zp wel of er meerdere mama's ervaring mee hebben, haha) Ik moet dus van te voren een voorraadje aanleggen die m'n vriend dan thuis met de fles kan geven tijdens mijn afwezigheid. Sowieso een gek idee hoor. Lowlands wordt het eerste lange weekend dat ik dan zonder m'n kleintje ben. Normaal ga ik ook altijd een week naar Oerol, een week kampterrein opbouwen, weer een andere week op zomderkamp als vrijwilliger en dan ook nog naar Lowlands. Da's allemaal zonder m'n vriend en vanaf komend jaar dus ook zonder beeb. Gek idee... We gaan ook altijd nog samen op vakantie hoor, mochten er ineens mensen denken dat ik nooit iets samen met vriendlief onderneem, hihi. Oei, ik moet stoppen. Wil nog even de wc schoonmaken voordat ze er zijn. Tot vanavond!
Aukje. En aukjeman en grote zus van harte gefeliciteerd met jullie zoon wat een bink @vangas. Ik denk dat het iets is waar je goed over na moet denken ook omdat je mischien achter af spijt krijgt knufff Alle andere mama's dikke knuf Jeetje Sky is gewoon al weer 1 week oud wat gaat dat snel zeg