Mei mamma's 2011 deel 4!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Troetelbeer90, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Vagans; jij hebt wel heel bijzondere VK's hoor, ze staan qua beleid behoorlijk ver uit elkaar. Kan ik me goed voorstellen dat het begint te kriebelen want je krijgt een aanbod waardoor je niet meer max 5 weken hoeft te wachten om je kleine te leren kennen en s-moeder de kleine misschein ook nog kan zien.

Lilo; hoor het idd wel vaker dat mensen beginnen met bellen na de eerste week, misschien een idee om je voicemail bericht te verranderen en mensen te vragen je een mailtje te sturen omdat het effe niet meer te overzien is. Balen van het gemeentehuis en heeeel herkenbaar, ik stond er zo straks met mijn goede gedrag om mijn rijbewijs te verlengen ...grrr:x en idd morgen ook dicht, ze plakken er gelijk nog maar een vrije dag achteraan

Troetel; dank je voor je knuff maar volgens mij kan jij hem veel harder gebruiken dus een hele grote knuff terug

Wish; ach wat zieleig zo'n klein snotterend mannetje, lijkt me ook wel pittig want nu zal hij ook wel veel vaker komer met voeden

Hier heeft de frisse lucht wel iets goed gemaakt, balen ik kan nergens de mix voor citroenkwarktaart vinden en ik wil hem zo graag proberen en hij is er tijdelijk :)

2. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Buddy bericht:

Ik had Aukje even gesmst om te vragen hoe het ging en kreeg de volgende sms terug:

Hey! hier gaat alles goed. Onze zoon heet Jan Rinze roepnaam Jarin. Hij was vanochtend erg misselijk en heeft moeite met drinken en de temperatuur vast houden. Daarom nog even niets laten horen Lyanne vind hem heel lief maar ook wel gek. Liefs.

3. Gravid

Gravid Niet meer actief

Sanny: Oh wel spannend dan, zonder je kleine!!

Binna: Gaat hard he!! Wel een mooi meiske hoor, zo op foto's te zien!

Stefanie: Fijn dat de frisse buitenlucht wat goed gedaan heeft!

Aukje: Wat een leuke naam zeg!!

Hier nog steeds k*t humeur.. word met minuut erger.
    Weet niet wat het is.. ;) en al helemaal nie wat te doen om er vanaf te komen.
    Verveling maakt het ook nie veel beter.

4. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    @Aukje wat een mooie combinatie van die namen!
    @Wish Gerrum, hoop dat Vince er snel weer vanaf is.
    @Vagans, hoe oneerlijk het ook lijkt naar anderen toe, doe wat jullie harten je ingeeft.

Hier is Gabriël vandaag weer gewogen. Hij is weer terug op zijn geboorte gewicht, super!
    Hij doet het goed, al heeft hij regelmatig last van zijn darmpjes. Dat vind ik zo zielig, maar dat geeft wel reden tot een beetje extra knuffelen :)

5. Gravid

Gravid Niet meer actief

Monika: Wat leuk van je te lezen! Fijn dat het met Gabriel goed gaat, al is het sneu van zn krampjes!!
    Maar inderdaad, lekker veel je ventje knuffelen ;)

6. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Monika wat super dat Gabriel terug is op zn geboorte gewicht. Wat sneu van die krampjes. Idd maar lekker veel knuffelen;)

Hier een afkick-dag. Baby is niet zo aktief vandaag. Heb dr wel gevoeld maar tis ff wennen dat ze rustig is vandaag.
    Ach ja zal ook wel een off day hebben;)

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ stefanie: haha jij ook met je kwarktaart, hij lijkt mij echt smerig maja ik houd dan ook totaal niet van citroen!

@ Aukje: Leuke naam joh Jarin!!! Fijn dat alles nu goed gaat!

@ Gravid: suc6 met je humeur, kan me voorstellen dat mijn berichtjes het er niet beter op maken (sorry!)

@ Monika: fijn dat hij op zn geboorte gewicht zit! sneu van die krampjes! idd extra mama liefde nodig ;)

@ meimamma: hier ook regelmatig een rustige beeb, al is ze vandaag MEGA druk, alsof ze me probeert te helpen met mn beslissing hahaha

@ Binna: gaat snel zeg!!!

Nou meiden heb de VK nog is gebeld, duidelijk gezegd dat ik er voor open sta maar als er maar een kleine kans is dat het niet goed is voor de baby wil ik het NIET... ze heeft een afspraak gemaakt bij de Gyn, morgen om half 9 moet ik daar zijn en wordt ik onderzocht en gaan we de mogelijkheden bespreken.

Op zich ben ik wel van de natuur op zn beloop laten gaan, maar vriendlief heeft het al zo moeilijk en kan daarom al niet 100% van de zwangerschap genieten dat ik het hem zooooo erg gun!!!

maar goed we zullen het morgen horen, als ik te pot dicht zit en ze echt vanalles zouden moeten forceren doe ik het absoluut niet, dus ff kijken, vorige keer schatte ze dr al wat groter als hoever ik was.

Nu als een idioot bezig met de puntjes op de i zetten in de babykamer en de rest van het huis is ook een teringzooi (bedankt vriendlief) dus hard aan de slag

nu eerst ff eten!

*knuf* voor iedereen en bedankt voor jullie lieve woorden!

8. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Ligt nie an jou hoor ;) snap jullie namelijk ook heel goed!
    Me humeur is gewoon op het kookpunt door verveling en dat stomme wachten, en die weeen steeds die pijnlijk zijn maar nie door willen zetten.
    Word je humeur, althans de mijne, niet beter op.

Hier steeds hele pijnlijke weeen, wat doortrekt in me rug.
    Ook nog eens giga pijnlijke menstr. krampen.
    En uk is tussendoor ook nog eens druk ant schoppen.
    Pfff..
    Net heerlijk macaroni gegeten, de afwas ondertussen weer weg, en de was ook..
    dus dat maar weer klaar.

9. Vagans

Vagans Niet meer actief

#3569 Vagans, 5 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mei 2011
    @ Gravid: Ik vind het zooo naar voor je, snap ook echt echt echt niet dat ze jou niet helpen! vind het zo raar!
    Zoals iemand eerder al aangaf, mijn vk's liggen schijnbaar ook totaal niet op 1 lijn! Kun je geen navraag doen ergens anders?

hier net ff met de hondjes gewandeld (gewaggeld) heb sinds die pijn in mn buik van vanacht mega pijn van onderen dus liep niet heel erg lekker, ook mn enkel werkt nog steeds neit echt mee...

Nu ff gtst kijken en dan miss nog wat doen in huis.

p.s. zou het wel heel fijn vinden als dit alles nog onder ons blijft, voor de mensen die me ook op hyves hebben ;)

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

O wat is het hier stil vandaag! :$

11. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Ben ik weer! Broertje en schoonzusje rijden net weg.
    Was echt supergezellig dat ze even langskwamen!
    Ook een welkome afwisseling op zo'n dag dat je eigenlijk alleen maar zit te wachten en ieder pijntje voelt enzo.

Ik heb de laatste dagen echt belachelijk vaak de slappe lach. Echt op het irritante af en om de flauwste dingen... En m'n buik gaat dan zo'n zeer doen, maar ik kan gewoon niet stoppen...
    Ik heb de hele zwangerschap nog niet gehuild, misschien is dit ervoor in de plaats gekomen ofzo, echt niet normaal...

Vagans: morgen gewoon rustig luisteren naar alle mogelijkheden en alles nog eens goed afwegen.

Gravid: de buik/rugdingen die jij beschrijft, klinken erg herkenbaar. Soms lijkt het wel of dat koppie ook al zo laag ligt dat het er zo uit kan komen ofzo. Heel raar gevoel... En druk daarbinnen! Niet normaal. Hier lasagna gegeten en iets te vlug naar binnen geschrokt geloof ik. M'n darmen zijn een beetje van slag en maken gekke geluiden. Zal voor de beeb wel een raar gehoor zijn.

Ik duik er vroeg in vanaaf. Heb koppijn gekregen, waarschijnlijk van het tegen de zon in kijken toen we in de tuin zaten. Nu nog even een flink glas water en even m'n mail checken en farmville en daarna met een boekje m'n bed in.

Trusten alvast!

12. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Zit hier lekker met maelynn in de bank :) ze ligt op m'n borst te slapen zo qute! Kan naar haar blijven kijken :)

Het is hier inderdaad erg stil ... Hopelijk lees ik morgen weer meer babynieuws!!

Ga even SST afkijken en dan lekker naar m'n bed toe!
    Heb maelynn om 19:45 gevoed, dus ze zal rond 11 uur wel weer honger hebben.

Moet trouwens even vertellen dat ik heel blij ben dat m'n borstvoeding zo goed loopt. Moet eerlijk zeggen dat ik er in het begin niet achter stond en dat ik eigenlijk bv ben gaan geven omdat m'n vriend dat perse wilde. Na een week van kloven en stuwing ben ik toch heel blij dat ik heb doorgezet. Haha dit moest ik effe kwijt hoor ;)

Slaap lekker alvast allemaal xxx

13. Esmee81

Esmee81 Bekend lid

26 jul 2007
    992
    0
    0
    ondernemer
    Hilversum
    @ Vagans: ik heb ff je verhaal gelezen en kan maar 1 ding zeggen: DOEN!
    - het opwekken van een bevalling word ook zo natuurlijk mogelijk gedaan.
    - de evt hormoonveter of gel bestaat uit natuurlijke hormonen die het lichaam herkent en dan het overneemt (de een reageert daar wel sneller op dan de ander maar de een bevalt ook binnen 3 uur an de ander na 3 dagen...)
    - weeenopwekkers zijn ook niets anders dan het oxytocine hormoon wat je zelf ook aanmaakt en waar je lijf weer op reageert door weeën te maken.

En denk aan jezelf, niet aan ons!! Als zp morgen uit de lucht valt weet is er ook niemand die het je kwalijk neemt! En als je vriend morgen dood neervalt dan gaat zijn werk echt wel door. Niemand is onmisbaar op werkgebied!
    En je weet nu zelf ook dat iedereen er gelukkiger van word(vriend, 's-moeder)en zou je het jezelf vergeven als ze dadelijk overlijd en jij hebt 'gewacht'.

Deze kans word je geboden en dat doen ze niet zomaar , ze weten waar ze het over hebben.

Sorry voor mijn harde woorden en hoop dat ik niemand er mee over de zeik help. :)

Succes met je keuze!
    Dikke knuf vanaf hier !!

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ sanny: haha, beter lachen dan huilen toch!!!

@ Lilo: ik vind jou verhalen over je borstvoeding ook super om te lezen, geeft mij ook steeds meer het idee dat ik het ook ECHT wil doen!!!

Nou meiden. ik duik ook mn bedje in.
    Morgen om half 9 al bij de gyn zijn, zal wel weer van die leuke (ahum) onderzoekjes krijgen en ik was nog niet eens aan scheren toegekomen *schaam, schaam*

Ik ga er dus lekker een nachtje over slapen en morgen goed met de gyn overleggen. Moet wel eerlijk zeggen dat het natuurlijk een heel verleidelijk maar ook heel eng voorstel is. Zonder de s-moeder kwestie had ik het wss nooit gedaan.

naja jullie horen wel wat ze in het ZH zeggen, wie weet ben ik er al hartstikke klaar voor ;) en misschien wel niet

hou jullie op de hoogte en hoop stiekem morgen eerst van 2 andere spontaan baby nieuws te lezen! ;)

truste!

15. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Lilo fijn dat je bv zo goed aanslaat en dat je dr zo enthousiast over bent terwijl je er eerst niet achter stond;)
    Ik wil ook bv gaan geven en het lijkt me werkelijk zon intiem moment met je kind. Al zal het ook best slopend zijn.

Vagans laat je maar goed infomeren morgen bij de gyn en alles vragen wat je te binnen schiet!

Tis hier idd nogal stil. Maar dat vind ik al wel een paar dagen.

Dames die kolven. Welke kolf hebben jullie???

Ik ga zo ook lekker mn bedje in. Indanks dat ik vanmorgen nog 3 uurheb geslapen ben ik de verdere dag al zoo ontzettend moe!!

Alvast weltrusten meiden xx

16. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ esmee: wauw! mooi gezegd! dankjewel!

17. Esmee81

Esmee81 Bekend lid

26 jul 2007
    992
    0
    0
    ondernemer
    Hilversum
    @lilo; klote hè dat bezoek en die telefoon! Daarom geven wij dus een 'kraamfeest' en hebben wij expres geen tel nr op het kaartje staan. Echte goeie vrienden en familie hebben ons telnr en de rest kan lekker een kaartje sturen:p !

En fijn dat de bv goed gaat!! Tis ff doorzetten maar als je dan naar haar kijkt dan weet je wee waar je het voor doet (haha hoe clicheee!:D)

Ik lig ook al lekker in bed. Dat rondje Ikea is toch wel lang als je 37 weken bent:(. Pfff gelukkig niet druk en alles in slakken gang.

Morgen staan er alleen de boodschappen op het pogramma want chris is thuis, en zaterdag ochtend ff zonder kind naar de stad want ik heb dus veel kleertjes al gekregen maar dus NIETS in maatje 50:$ moet dus nog ff shoppen :D

Verder ben ik het ff kwijt van iedereen want ik stort in! Welterusten allemaal!
    En dan vanaf volgende week ECHT niks meer doen!

18. Esmee81

Esmee81 Bekend lid

26 jul 2007
    992
    0
    0
    ondernemer
    Hilversum
    @Vagans: graag gedaan lieverd, heel veel succes morgen! X

19. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Marjan, ik las dat jij ook bevallen bent! Super! Wat een mooie naam en een prachtig gewicht! Gefeliciteerd en genieten maar!

Iedereen heel hartelijk bedankt voor alle felicitaties! Ik wilde nu wat langer posten, maar Guus bedenkt dat het tijd voor eten is. Het voeden gaat erg moeizaam en ik heb na de bevallen alleen maar vreselijk gebroken nachten gehad. Maar we gaan ervoor!

Bekijk bijlage 148752

Ik hoop jullie snel weer bij te kletsen!

Oh en mijn echte naam is geen Guusje:cool: Ons zoontje heet wel Guus!:) Ik vond het een erg leuke meisjesnaam maar mijn man niet. Dus heb me toen hier maar aangemeld met deze naam:p

En mijn bevallingsverhaal komt ook echt; ik kijk er heel goed op terug. Een tweede mag van mij zo weer gaan.:)
    Nog meer meiden bevallen ondertussen??
    Oh en nu is het brullen.... dag!

20. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    @ vagans: hoop ook dat de bv goed bij je gaat lopen meis! En geloof me het is echt zwaar de eerste paar dagen en heb ook echt tot jankends toe bv gegeven maar als je daar eenmaal doorheen bent dan is het inderdaad heel mooi om te geven! En natuurlijk goedkoop ;). Ik was laatst in de Etos en zag dat die blikken gewoon rond de 12 euro zijn. Nou is het lekker gratis ;)

@ kolf: ik heb de handkolf van avent. Deze is een van de goedkoopste en best fijn. Als in van te voren wist dat het kolven zo goed ging dan had ik een elektrische aangeschaft :) maargoed dat is luiheid hoor ;) heb namelijk binnen 15 minuten een flesje vol.

Ben net trouwens al 2x naar maelynns kamer toegerend .. Hoor haar continue overgeven. Ze ligt gelukkig op haar zij dus kan het eruit lopen maar vind het toch geen fijn idee.
    Ook weer tijdens de voeding verslikken en zowat stikken. Man m'n kind bezorgd me zo nog eens een rolberoerte.
    Ag en nu heeft ze weer de hik zo te horen ;) ze heeft het er maar zwaar mee arm kind haha.
    Nou ga maar slapen want over een paar uurtjes wordt ik waarschijnlijk weer gewekt ;)

@ Guusje: wat een lief en tevreden mannetje! Geniet er maar lekker van! Rot hè die gebroken nachten. Ik heb het er ook zwaar mee en dan komt ze meestal 1 hooguit 2x. Maargoed ik mag zeker niet klagen :)

@ esmee: mooi gesproken naar vagans toe! Ben heel erg benieuwd morgen :)
    Slaap lekker allemaal!

Deel Deze Pagina