@gravid. Oo wat fijn dat de vk tijd heeft en ik snap je helmaal ik was de dinsdag vOor de inleiding ook erg verdrietig dat ik het niet zelf kan beginnen @bloem dat klinkt super genieten dus
lilo rond 2 weken.... hebben ze hun eerste regeldagje.... dan komen ze continu en helpen ze de produktie omhoog..... dus wel gehoor aangeven!! meestal duurt het 1 of 2 dagen! en daarna gaat het vaak beter, kunnen ze meer drinken en komen ze wat minder kort op elkaar..... ik vond die regeldagen ook altijd een crime, maar het hoort erbij en het gaat weer over! mocht het steeds zo blijven kijk dan eens op de site van borstvoeding.nl of .com daar kun je nummers vinden van vrijwilligers die jou advies kunnen geven..... als dat niet helpt zou je nog naar een lactatiekundige kunnen gaan....maar daar hangt vaak een prijskaartje aan, maar er zijn ook verzekeringen die dat vergoeden.... s6!
ik breek weer uit.... wil jullie nog even sterkte wensen met de laatste loodjes..... die zijn zwaar zeker met dit warme weer!!!
goed zo meis! Je kan het.... als het de regeldagen zijn ben je er zometeen weer ongeveer een maand vanaf... met 6weken hebben ze het vaak weer... s6! o ja, je zou ook eens kunnen kolven dan kan je partner een keer een voeding overnemen.... bv een keer 's nachts... heb je iets lucht... als je meisje goed aan de borst drinkt kan dat geen kwaad! je geeft haar immers ook al een speentje als ik me het goed herinner....
Ja dat kolven waren we inderdaad vandaag van plan. Ze krijgt inderdaad ook een speentje, dus de verwarring is er gelukkig niet
breek nog 1 keertje in.... maar verwacht nog niet teveel van het kolven, je borsten moeten hier ook aan wennen..... bij de een loopt het meteen de ander heeft het tijd nodig.... het helpt om je meisje op de arm te houden of naar een foto te kijken of een doek met haar geur.... dit brengt je toeschietreflex goed opgang!
@ evelien: het kolven gaat me erg goed af. Heb in de kraamweek een kolf aangeschaft en kolf in 15 minuten ongeveer 125 cc Maelynn heeft een paar dagen geleden ook voor het eerst uit het flesje gedronken, maar had het gevoel dat ze na 100 cc nog veel honger had.
Het kan ook zijn dat daarmee haar zuigreflex onvoldoende is bevredigd. Met een flesje hoeven ze over het algemeen minder "te werken" dan aan de borst...
Ja dat is idd een optie, maar wel oppassen dat je dan wel op de "hongersignalen" blijft letten. Of bijv wanneer ze dan goed in slaap is het speentje weghalen. Anders heeft ze al een deel van haar zuigbehoefte weggewerkt en gaat ze juist minder eten etc.
Ego: Hier rond 15.00uur gestript! Had vanaf 14.00uur al wel steeds weeen om de 5/6min.. dus hopelijk doet het nu gauw zn werk en slaat het aan!
Hoi allemaal! Eventjes heel kort, want we gaan zo naar m'n schoonouders (en zijn net terug van mijn ouders) Ik kwam alleen even babynieuws checken. Gravid: superspannend of het door gaat zetten! Ik hoop het zo voor je! En dan hoop ik er voor mezelf achteraan dat ik morgen spontaan aan de beurt ben, want ik loop 1 dagje achter op jou, hahaha. Babynieuws uit het indiaantjestopic: Mutsevluts heeft een zoontje: Kyaro! Nu ben ik weg!!
Hai meiden, Hebben alle nieuwe mama`s een leuke eerste moederdag gehad? Aan het weer heeft het niet gelegen Vagans laat de kraamhulp je maar even goed voor doen hoe je die kleine het best aan kan leggen en hoe ze het best naar je tepel moet happen. Heb met de bv curcus wel geleerd dat als ze je tepel al goed aanhapt en in de mond neemt dat al heel veel scheelt met pijn en kloven En wat geweldig dat je schoonmoeder gelijk van jullie meisje heeft kunnen genieten. Dat zal voor je vriend ook wel een heel mooi moment zijn geweest. Hier weer het verplichte nummertje gehad qua moederdagtrips. Ik zal verder de kwaaltjes achterwege laten daar is het te mooi weer voor Hier maar even iets simpels eten vanavond. We hebben gebruncht bij mn s-ouders en had onverzadigbare honger brood, brood, brood Dus nu nog steeds niet veel honger
Hey allemaal, Effe ego; Hier vandaag mijn eerste onzekere muts momentje gehad. Voelde de kleine erg weining en dat met mij onzekerheden was echt geen goede combo dus effe ziekenhuis gebeld, nou mocht meteen komen dus heb vandaag mijn eerste CTG gehad. Nou die dingen op mijn buik vond ze zeker reuze intressant want ze was er ineens weer. Harslag goed en fluctueerde mooi tussen 120 en 180 en ze was druk zat. Geen harde buik of wee te herkennen. Nog een echo gehad en er was ook nog genoeg vruchtwater en de Vk zei dat ik vrijdag bij mijn gyn maar effe moets vragen om de navelstreng en placenta goed te bekijken. Maar ze hebben me wel op het hart gedrukt dat als ik me weer onzeker voelde ik meteen moest bellen aangezien moeders instincten het best schijnen te zijn . Mutsevluts; van harte met de geboorte van jullie zoon! Gravid; succes, hoop dat we snel babynieuws van je lezen!!
Stefanie, wat fijn dat je gerustgesteld bent En ook erg goed dat je gebeld hebt toen je het niet vertrouwde!
@Gravid, hoe gaat het nu??? Ik hoop dat je inmiddels al gewoon aan het bevallen bent!!! @Troetel jij bent haar buddy toch??? Ben benieuwd wanneer je van Gravid hoort! Liefs
Vagans, wat een heftige dag, de dag van je bevalling! Maar dankzij moedernatuur ben je de weeënhel vast alweer aan het vergeten of niet? Fijn dat jullie weer thuis zijn. Voor de tepels heb je ook tepelbeschermers. Dit gebruik ik ook, maar dan, omdat ons mannetje dan beter de borst pakt. Het voeden gaat gewoon stukken beter met die dingen! En je borst insmeren met een paar druppeltjes moedermelk en aan de lucht laten drogen is ook heel goed. Je legt dan een vetlaagje op de tepel. Gravid, heel veel succes! Laten we hopen dat deze weeën hun werk goed doen en dat we snel babynieuws mogen horen! (Kun je nu Twente - Ajax wel volgen? Is best spannend!) Alle nog zwangere mama's, toi, toi, niet zenuwachtig worden. Half en eind mei worden er ook gewoon kindjes geboren! Jullie hebben nog even. Geniet nog maar heerlijk van jullie nachten. (Dat is echt wat ik enorm mis!) Ego, vandaag lekker een poosje buiten geweest met ons mannetje. Heerlijk! Wat knapt een mens daarvan op. Ging vanmorgen weer bijna van mijn stokje tijdens het badje, maar voel me nu alweer wat sterker, al ben ik heel moe. Morgen eigenlijk voor de laatste dag kraamhulp, maar ik krijg gelukkig nog 2 halve dagen! Zie het echt nog niet zitten om alles zelf te moeten doen. Daarbij vind ik de ontbijtjes op bed heerlijk! Manlief kan pas eind van de maand vrij nemen, dus ik moet het zo echt op de dag alleen doen. Vind dat best wel spannend. Slaap lekker allemaal. Ik ga de oogjes sluiten, want zal er vanacht vast wel weer 3 a 4 keer uit moeten...
Meiden, ik doe even heel ego Vanmiddag heeft de vk me dus gestript, ik had al 2cm ontsluiting. Na het strippen kwamen de weeen al vrij snel om de 10min, en vrij pijnlijk, moest ze echt wegpuffen. Nu komen ze al dik anderhalf uur om de 4 a 5min, en heb de slijmprop verloren. Heb de vk gebeld, en die komt zo kijken! Ik hou jullie op de hoogte, of zelf, of via Troetel Liefs!
@ Gravid: Super spannend meis!! Zet hem op he! Ik ga nu slapen maar zal bij de nachtvoeding effe checken of er al babynieuws is @ Guusje: Heerlijk he effe buiten komen. Ik vond het ook erg fijn en voelde me daardoor weer mens Meiden ik ga slapen! tot morgen xxx