* breekt even in * Hoi dames, Ik heb hier geleerd op de BV-cursus om na 1 borst leeggedronken te hebben even te verschonen (door papa, mag tie ook wat doen), dan worden ze weer wat wakker van, en dan nog even aanleggen aan de andere borst voor het toetje. Denk dat dat misschien met FV hetzelfde kan? Dus na FV verschonen, en als hij/zij dan weer wat wakkerder is nog een keer de fles aanbieden? Weet het niet hoor, ik moet nog bevallen *breekt weer uit*
Caelis, zo doe ik het ook en dat werkt erg goed. Eerst een borst leeg laten drinken en dan de luier verschonen. De kleine wil namelijk ook nog eens een lekkere natte scheet laten tijdens het aanleggen van de eerste borst. Kan die ook gelijk mee in de vieze luier . Mooie foto's allemaal zien langskomen. Wat een heerlijke baby's. Die voedingen is toch echt wel een apart hoofdstuk zeg. Moet eerlijk zeggen dat ik me daar wel op heb verkeken. Het zijn zoveel voedingen per dag dat het me weleens overweldigt. Maar ze doet het goed en dat geeft wel een enorm trots gevoel. In anderhalve week zelfs al 290 gram aangekomen! Zal wel enorm blij zijn als de nachtvoeding overgeslagen gaat worden. Maar ja, dat is wachten he. Mama's die bv geven, geven jullie ook al de speen? Heb soms het idee dat ze na het voeden nog een zuigbEhoefte heeft (maar geen honger want de borst met melk gooit ze eruit). Ze neigt wel naar het zuigen op haar vingers en dat wil ik liever niet. Maar ze weigert de speen en heb al meerdere merken geprobeerd. Iemand hier ervaring mee? Tips? Fijne avond meiden. Duik het bedje in.
Goedemorgen meiden!!! Wat heb ik een fijne nacht gehad zeg ik had maelynn om 20:30 gevoed, toen kwam ze om 01:30 en daarna pas weer om 06:45 super blij dat ik ben! Maelynn is uiteindelijk niet als sterrekijker geboren omdat ik dus 1 uur lang de persweeen weg moest zuchten op beide zijden. Volgens mij heeft ze geen voorkeurshouding, maar iedereen in ieder geval bedankt voor het meedenken! Ben weer bij getankt maar ga nog wel extra bij tanken heb haar net gevoed, nu even spelen en daarna weer samen naar bed toe. Probeer de rust en regelmaat methode toe te passen en tot nu toe werkt dat prima. Denk dat ze gewoon niet te veel prikkels kan hebben. @ Stefanie: Gefeliciteerd met je 40 weken! Nu maar hopen dat je kleintje zich snel aankondigd Ga het vanaf nu weer bijhouden meiden! XXX
Stefanie Gefeliciteerd Met Je Verjaardag!!!!!!!! En natuurlijk met je 40 weken!!!! Hopelijk krijg je vandaag het mooiste kadoo!!!
Goeimorgen meiden @stefanie dubbel gefeliciteerd. Met je verjaadag en met je 40 weken @Lillo. Wat super dat je nacht zo goed is. En de 3R zijn erg belangrijk rust regelmaat en reinheid Hier ook een goede nacht. Sky heeft weer heerlijk 2 poepbroeken gehad dus haar maag en darmpjes komen leger en Sky zelf meer tot rust Straks komt het cb aan huis. En daarna gaan we naar de markt
Lilo wat heerlijk dat je zon goede nacht hebt gehad. Dat zal best even een verademing zijn! Binna wat heerlijk dat Sky dr darmpjes leger worden. Daar zal ze zich zelf ook wel lekkerder bij voelen. Dat blijkt ook wel aan je afgelopen nacht Hier ook wel goed geslapen. Mn s-moeder komt straks op de koffie. Kunnen we mooi buiten zitten. Verder geen plannen vandaag. Heb meer zin in morgen. Dan mogen we weer op controle en is mn lief de hele dag vrij
Meiden ik heb een vraag. Gabriël heeft inmiddels geen regelmaat in het voeden meer. Ik voed op aanvraag, maar de ene keer komt hij na 3 a 4 uur, maar de laatste tijd ook vaker rond de 2 uur. Dan drinkt hij ook niet volledig alles op. Maar hem laten krijsen omdat hij honger heeft kan ik dan ook niet. Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken?
@meimama wat is dat genieten he als je mannetje vrij is. en vandaag nog even lekker in de tuin met de taart @monika moeilijk. maar mischien kan je hem proberen te troosten en mischien met een speentje. en dan zo proberen een uurtje veder te komen. want het is een circeltje waar in hij nu zit. door dat ie te kort drinkt komt ie te snel maar heeft hij niet 100% honger en dus drinkt ie weer te kort en blijft ie te kort komen zeg maar.
Goedemorgen meiden! Monika Fijn om positieve ervaringen over het waskussen te horen! Ahww wat een geweldige actie foto hahahahaha. Aukje Wat een prachtig mannetje zeg!! Binna Wat fijn dat het poepen bij Sky wat beter gaat. Vagans Hihi die Yara wordt nu al brutal met dr tong uitsteken. Lilo Wat fijn dat je zon goede nacht hebt gehad. Stefanie Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en natuurlijk met je 40 weken! Meimamma Veel plezier met de visite en de lekkere taart natuurlijk. Nou meiden deel 4 gaat ook als een trein Nog even en we zitten in deel 5! Hier vannacht flink gerommeld en er niet echt lekker door geslapen. Had een erg beurs gevoel in mijn buik en voor het slapen gaan was de kleine enorm druk! Veel rugpijn/krampen. Zo nog effe een glas water achterover gieten en dan maar eens de hond eten geven en met hem wandelen. Wasmand naar beneden sjouwen & buiten hangen en dan maar weer even hier langswippen Verder vandaag niet al te veel plannen, rustig aan de laatste dingetjes doen en wachten tot de kleine zich aankondigt. Moet wel zeggen dat mijn 'gevoel' zegt in week 38 dus ja dan hebben we nog 7 dagen haha maar ergens in mijn achterhoofd zegt een stemmetje iets met 41 weken. We zullen het zien! Morgen weer op controle bij de VK. Liefs
@Stefanie, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en met je 40 weken! GOEDEMORGEN dames, Het wordt weer een mooie warme dag zo te zien. Vriendlief en ik hebben gisteravond besloten dat mocht de kleine zich voor volgend weekend (21 en 22 mei) niet aandienen dan wordt dat ons weekend. Dan gaan we lekker even uit eten en naar de bioscoop en beschouwen we dat als ''waarschijnlijk'' ons ''laatste'' weekend samen!! Vriendlief heeft namelijk elk weekend wel wat, maar gisteren heb ik hem gevraagd of we dat weekend alsjeblieft met zijn 2-en kunnen door brengen en gelukkig vond hij dat ook een heel goed plan. Nu kijken of de baby daar ook nog aan mee wil werken. Het is mij om het even!! Als de baby wel eerder komt vind ik het ook prima, want dan spenderen we dat weekend lekker aan de kleine en is het eindelijk zover! En als de kleine niet komt het ik nog een fijn weekend in het vooruitzicht en daarna ben ik al gauw 40 weken! Dus ik vond dit wel een fijn besluit eigenlijk! Liefs
Goedemiddag ladies Stefanie gefeliciteerd met je bday en je 40 weken Troetel ook gefeliciteerd met je 38 weken Hoeraa voor mij ook 38 weken moet vrijdag weer op controle en dan hoor ik als ik nog niet bevallen ben hoe en wat en dan word ik waarschijnlijk de 19e ingeleid hopelijk heb ik gewoon al ontsluiting genoeg en hoeven ze alleen me vliezen te breken ( lol ja ben een mooie dromert) en dan hoef ik ook geen infuus Heb wel steeds meer menstruatie krampjes maa rgeen pijn in me buik of zo ik zou ook niet weten hoe weeen aanvoelen had alleen rug/persweeen maar frummie mag er nu echt wel uit hoor heb al gezegd dat de huur is opgezegd deze week hahaha ga nu ff wiien gewoon puur omdat ik het weer mag een hele fijne middag meiden
Troetel gefeli met je 38 wk! Hier is s-mams net weg. Was erg gezellig. Lekker zitten kleppen in de tuin. Nu eens zienw at ik de rest vd middag ga doen. Denk dat ik het eten voor vanavond maar vast zover klaar zet. Nu heb ik er nog de zin en puf voor hoef ik het straks alleen nog maar te koken We eten lekker asperges vanavond jammie jammie!!
Deze hoogzwangere-bezige-bij heeft na 2 dagen druk te zijn geweest met haar huishouden, eindelijk een off-day! Net lekker een dienblad gepakt pot thee erop, plankje met broodjes, alles binnen handbereik en nu lekker languit genieten van het lekkers met de laptop op schoot. Nu nog even wachten op mn inkak moment en wie weet ga ik nog even een uurtje tukken strakjes Ik heb mn eten voor vanavond zover klaar staan. Wie doet me wat vandaag hihihiih
Meiden Bedankt voor de felicitaties. Ieder ander met weer een nieuwe week ook gefeliciteerd (Al zijn we maar met weinig meer hihi) Meimamma Groot gelijk hoor even tijd voor jezelf SQ Klinkt heerlijk zo'n weekendje lekker tijd voor elkaar! Chaartje Hoop dat frummie zich snel meldt Hier Met de hond gewandeld en zal hem zo eens eten geven. Moest eerst zelf effe wat eten, ging bijna van mn stokkie. Ondertussen de was opgehangen, handwas gedaan, nieuwe was in machine, en de 'nieuwe' badkamer flink gesopt voor zover het mag. (tegels mogen morgen pas i.v.m. kit & morgen wordt ook de whirlpool 2 x gespoeld omdat die jets al 1 jaar stof staan te happen). Maar heb in ieder geval het bad lekker geschrobt zodat niet al het vuil door de leidingen gaat morgen Ben weer trots op mezelf en onze dame zit weer lekker te duwen dus die zal er ook blij mee zijn haha. Hoop dat ze het me gunt dat ik morgenavond nog even in bad mag! Zal mn rug goed doen. Nu effe genieten van mijn broodje bapao!
Troetel, wie zei er gister tegen mij; Rustig aan doen, en is vandaag zelf als een razende roeland bezig????
Meimamma Sorry de badkamer riep En ik hoop zo dat ik er morgen nog gebruik van kan maken hahaha dus dan moest hij wel effe schoon he *klaagmodus* Oh my god.. Ik ga mijn moeder echt dr haren uit haar kop trekken als ze nog 1 keer belt. Ze begint op mijn s-moeder te lijken.. Het is al zo handig dat ze al 5 wkn is afgesloten op haar mob. telefoon en om de een of andere reden inkomende gesprekken & sms ook niet ontvangt. En dat terwijl er de 'afspraak' was dat we haar bellen zodra de bevalling begint en ze naar hier toe komt.. Een smsje vind ik nog niet zo erg om af en toe te krijgen van haar, maar nu belt ze dus elke keer en voert hele gesprekken. Hoe gaat het? Is er al iets veranderd? Spannende dingen gebeurd? Hoe voel je je? Doe je rustig aan? ( En ze is gisteren om 19:00 hier weggegaan moet je nagaan).. Morgen moet ik weer naar de VK en dat wist ze toevallig dus nu begon ze er al over. Ja je moet maar even naar het theater bellen dan (ze is morgen aan het werk daar) hoe het was.. Dus ik probeer uit te leggen: geen bericht is goed bericht. Als er nood is bellen we echt wel! Hangt ze op en zegt ze : Ik bel morgen wel even als ik thuis ben uit het werk.. Sorry voor het gezeur hoor meiden.. Ken mezelf ook helemaal niet zo geïrriteerd zeg maar. Maar had gisteren ook echt even een huilmomentje (meerdere zelfs) omdat ik een beetje in mn maag zit met hoe ik zal zijn om de kleine te laten vasthouden door jan en alleman. Moet zeggen dat mijn gevoel nu zoiets heeft van iedereen blijft er met de tengels van af. (dat is niet goed dat weet ik ook, kindje moet niet eenkennig worden).. Maar het begint heel erg door te dringen dat iets wat nu nog in mij zit, van mij is.. Straks door de hele wereld bekeken en aangeraakt kan worden!! Ik heb zoiets van mijn s-moeder is te dom en onwetend (sorry voor de gemeenheid haha) en mijn eigen moeder is te chaotisch en onvoorzichtig wat ze elke keer beiden weer bewijzen. Ze hebben beide kinderen op de wereld gezet en opgevoed maar toch heb ik een afkeer tegen hun en het vasthouden van mijn kindje.. Zijn dit dan toch al de moederzorgen& moeder gevoelens???