Mei mamma's 2011 deel 4!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Troetelbeer90, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Troetel ik denk dat je last hebt van de hormonsters;)
    Maar kan wel begrijpn dat je gek wordt van die mensen die nu op het eindje veel gaan vragen en vaak bellen!

Ik zit hier ook vaak tegen mn vriend te mokken van; Mensen moeten niet denken dat jan en alleman mijn kind altijd maar vast mogen houden.
    Altijd maar dat gepluk aan dat kind wil ik niet. Ik kan daar als ik een slecht moment heb ook flink over tekeer gaan;)

2. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @troetel je kleine wordt niet een kening hoor als jij het de eerst tijd door niemand vast laat houden, heb ik met Silver ook niet gedaan en ze is niet erg eenkening geweest en een troost eigelijk bijna elk kind wordt eenkening. dikke knuff

@meimama geniet maar lekker van je inkak moment even rusten.

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ sunnie: hier helemaal geen speen. Dit wilde we zowiezo al niet en Yara heeft totaal geen grote zuigbehoefte. Met BV wordt het ook afgeraden geloof ik.

@ stefanie: feli met je 40 weken! en je verjaadag!

@ troetel : feli met je 38 weken!

Nou meiden, gisteren zo trots dat Yara 100 gram was aangekomen, vandaag is ze er 120 afgevallen :(

De vk kwam voor de hielprik (ziellug!) en vertelde dat ik dan maar moest kolven om het beter op gang te houden, anders bijvoeden met flesvoeding. Het stomme is dat als Yara stopt met drinken er vaak nog een straaltje uit dr mond loopt en nog een beetje in het tepelhoedje zit, je zou dan toch denken dat ze echt wel genoeg heeft gehad!!!

ik vind het iig heel erg klote en voel me er best rot onder, ik probeer nu als een gek te voeden iedere x als ze ook maar een beetje wakker is!

ik heb trouwens een electrische kolf van avent geleend, maar snap echt niet hoe het werkt!!! je kan eerst zelf pompen en dan neemt die dat ritme over, maar het ding zuigt amper aan en ik kan kolven tot ik een ons weeg maar dr komt niks! Iemand hier ervaring mee???

ik ga nog maar een x proberen aan te leggen

4. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Fijn om even gerust gesteld te worden door jullie meiden:D
    Vriendlief reageerde gisteren (naar mijn idee) erg onredelijk op het feit dat ik zoiets heb van niemand aan mn kind..
    Ik was ook gelijk bang dat hij op zo'n moment niet naar me luistert of iets op een andere manier doet dan ik het wil hebben.
    Maar dat zullen ook wel hormonstertjes zijn!

Vagans Kan je uiteraard nog niet voorzien van adviezen maar vind je een kei dat je doorzet met de borstvoeding. Het komt allemaal vast wel goed. Je kunt het;)

5. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Vagans als je nou het idee hebt dat je borst niet goed leeg wordt gedronken, kolf dan eerst voor je gaat voeden. Het vette meest voedzame deel van de melk waar de kindjes het het meest van moeten hebben komt vaak wat later. Als je met kolven het gevoel hebt dat de grootste druk eraf is dan kun je de kleine vervolgens aanleggen. En dan wordt je borst ook goed leeggedronken.

Ik heb zelf nog geen ervaring met bv maar dit leerde ze op de bv curcus. Ik denk misschien heb je er wat aan;)

En met die kolf... heb je nog kz? Misschien kan zij het je uitleggen??

6. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Sunnie, hier soms een pink als ze moet huilen, een speen wil ze ook niet echt, werd eruit gewerkt... Voor de rest drinkt ze best lang aan de borst dus aan de zuigbehoefte komt ze wel denk ik, het is meer met krampjes dat ze wat wil zuigen/sabbelen.

Ik geef trouwens 1 borst per keer, dat wil ik graag en kan prima zeiden ze, gewoon opbouwen met twee per keer en dan langzaamaan over naar eentje, zit nu al paar dagen op 1 per keer en ze had gister een regeldag (elk uur!) en vandaag ook een beetje (elke 2 uur...) en ik neem aan dat de productie van 1 borst per keer daarna een feit is voorlopig ;)

Stefanie, 40 weken... dat de bevalling maar snel mag beginnen!
    Ook gefeliciteerd met je verjaardag! :)

Monika, als je op aanvraag voed dan zit er maar 1 ding op, hem volgen in zijn grillen toch? ;)
    Hou in de gaten hoeveel hij drinkt over 24 uur, dan weet je of hij genoeg krijgt of niet.

Vagans, lastig dat je zo tegen het borstvoeden aan loopt meid, je kleine mag afvallen he, ze is nog maar 5 dagen. Ik zou geen kunstvoeding bij gaan geven want dat komt je bv niet ten goede denk ik... Ik zou echt iemand om raad vragen die weet waar die het over heeft, op borstvoedings.com kun je vrijwilligers vinden geloof ik.
    Ik zou ook niet met tepelhoedjes werken denk ik, maar misschien is dat persoonlijk. Hoe die kolf werkt weet ik zo ook niet te zeggen, ik ken de avent kolf niet... Dat er met kolven niks uit komt of weinig dat kan, het is zo anders dan live borstvoeden!

7. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Meiden dank voor alle felicitaties. Mijn moeder en zusje zijn net weer weg. Vanavond gaat mannetje lekkere pannekoeken bakken..haha ik ben jarig en mag beslissen wat we eten ;)

Troetel; fijn dat de badkamer nu bijna af is, nog effe en dan kan je genieten. En gefeliciteerd met 38 weken. En hier zijn er een paar mensen (moeder, s-moeder, zus en s-zussen) die de kleine in het begin vast mogen houden en de rest mag wachten.

vagans; heeft je KV organisatie geen nummer waar je naartoe kan bellen, die van mij heeft een nummer kan 24/7 naar bellen vooral als het borstvoedingsvragen betreft.

meimamma; effe lekker genieten van je rust

SQ hoop dat je het laatse weekend nog haalt, is ook wel bijzonder om echt effe stil te staan bij je laatste moment met zijn tweeen.

8. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Stefanie lekker pannekoeken!!!! En helemal als je ze zelf niet hoeft te bakken;)

Hier staat mn slokdarm in de fik van de maagzuur!! Zo maar ffies een glas melk drinken!

Nu heb ik pas echt het idee dat ik wel ff een uurtje zou kunnen tukken, maar ja te laat hoor!
    Anders slaap ik vanavond niet en ik ga zo lekker koken.

Blij als mn lief zo weer thuis is. Lekker dagje samne morgen!!!1

9. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Stefanie hmm lekker pannekoeken!!
    Meimamma Jammer dat je niet meer even hebt kunnen tukken.

Hier Was mannetje lekker vroeg thuis en na de folders gelezen te hebben viel hij zo tegen me aan in slaap, arm mannetje hihi. Heb hem toen vriendelijk gezegd dat we wel even een dutje gingen doen 'maar dat hoefde niet' volgens hem. Dwarskop he..
    Heb zelf ook een uurtje gedut en net effe de afwas opgeruimd, vaatwasser laten spoelen en wat gerommeld beneden. Mannetje ligt nog te dutten denk dat ik m om 19:00 maar wakker maak, anders slaapt ie vannacht niet.

In de buik rommelt het flink, de druk op mn onderkantje is iets erger dan normaal en het ook even krampen die zo vlug achter elkaar kwamen dat ik dacht van zou het. Door mijn relatief hoge pijngrens twijfel ik af en toe van wat is dit..
    Vind het eerlijk gezegd een beetje vreemd allemaal dat we de VK moeten bellen als we iets voelen waarvan we nooit hebben geweten hoe het voelt (weeën) en waarvan ze zeggen dat het voelt als heel veel verschillende dingen en je op dat moment echt wel zeker weet dat dat het is!..
    Hoop maar dat hier eerst mn vliezen breken, dan weet ik zeker dat het gaat beginnen hihi:D

Na het slapen trouwens een raar gevoel onder mijn oksel, helemaal pijnlijk en de hele arm voelt lam.. Ik heb ook elke keer wel weer wat;)

10. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Troetel: Hier werd ik vd week ook een keer wakker met een lamme arm. Verkeerd gelegen waarschijnlijk.

Ook hier geregeld weer harde buiken met een behoorlijke druk op buik met steekjes.
    Ook meer druk op mn schaambod en ik kan niet meer met een kussen tussen mn benen slapen omdat het pijn doet als mn ene been wat hoger ligt en ik m dan weer terug moet slingeren;)

Hopelijk wil de vk morgen even kijken of er al enig teken van verweking etc te zien is;)

11. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Meimamma Ohh die druk op schaambot is irritant he? Vk zei hier dat dit komt omdat de kleine nooit helemaal is ingedaald maar steeds verder daalt hoe verder je bent in de zw. schap. Die steekjes schijnen hier ook op te wijzen.

Ben benieuwd of je VK effe wil kijken morgen, zal vast wel hoor:)
    Ikke morgen ook naar de VK, ben benieuwd hoe de controle weer is dan en hoe vaak ik nog moet.

Zo nu effe plassen en dan echt mannetje wakker maken hihi.

12. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Troetel als ik het zo een beetje lees gaan wij met de kwaaltjes beetje gelijk op. Wie weet gaan wij wel achter elkaar;)

13. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Die druk op schaambod is idd heel irritant. Voel me soms net een eens waggel waggel.
    Vind het heerlijk hoor dat kleintje in mn buik. Maar ben blij als ik verlost ben uit dat lichaam van een 80 jarige;)

14. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Hihi meimamma, de eerste dagen na de bevalling voel je je ouder dan 100 met lopen. Met een week begon ik meer en meer weer normaal te lopen, maar voelt nog altijd niet als voorheen ;)

15. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Hahah dus alles gaat in etappes;)

Eerst de sprong van 27 naar 80 jaar en dan straks na de bevalling van 80 naar 100+ .

Wie weet komt het me op mn ouwe dag nog bekend voor:p

16. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Na hoelange tijd na je bevalling kun je weer op je buik slapen???

17. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Dag allemaal!

Was ik ook weer eens:)

Op mijn buik slapen doe ik nog altijd niet, maar het al wel gelijk gekund. Toen ik stuwing had kon ik alleen nog maar op mijn rug liggen. Was gelukkig maar 1 dag.

Nog baby's geboren de afgelopen 2 dagen? Het spijt me enom, maar ik kan jullie gewoon niet dagelijks lezen. Het mama zijn slokt mij enorm op. Morgen moet ik het na 10 dagen ziekenhuis/kraamverzorgsters allemaal zelf doen. Ik vind het reuze spannend!
    Ben wel heel blij dat ik 15 uur extra kraamzorg kreeg. Ze noemen het luxe uren, maar de kraamverzorgster die gisteren en vandaag kwam vond wel dat ik ze echt nodig had. Sta gewoon te hijgen bij het aankleedkussen. Voeding wil ook niet echt soepel. Gelukkig heeft ze mij in 2 dagen heel veel zelfvertrouwen gegeven.

Dikke knuffel voor iedereen die hem nodig heeft!
    Ik hoop dat de dames met hun baby nog in hun buik niet lang meer hoeven te wachten!

18. Gravid

Gravid Niet meer actief

Ha meiden!!

Sanny: Gefeliciteerd met jullie zoontje!! Precies een dag na mij, met evenveel weken haha ;) Hoop dat alles goed gaat, geniet van jullie ventje!

Stefanie: Gefeliciteerd met je verjaardag en 40 weken! Nu maar hopen dat het gauw opschiet!

Troetel: Jij gefeliciteerd met je 38 weken!! Komt ook heerlijk dichtbij nu meid!

Vagans: Wat slapen/voeden betreft, (weet niet of je er al antwoord op gehad heb, zal vast wel.. maar mijn hoofd is net vergiet :)) Als het hier tijd is voor Luca zijn flesje, en hij slaapt nog, dan verschoon en temperatuur ik hem eerst.. dan is hij goed wakker, en schrokt hij zo zn flesje leeg. Daarna is hij lkkr moe, en kan hij gelijk zn bedje weer in.

Guusje: Wat heerlijk dat je morgen kraamzorg voor het laatst heb.
    Lekker weer je eigen ding doen, al snap ik best dat het even spannend is.

Verder ben ik het echt even kwijt meiden.. sorry :)

Hier gaat alles goed!
    Luca dronk de nacht van maandag op dinsdag vrij slecht, hebben hem toen met een spuitje gevoed.. wat heel goed ging.
    Gister hebben we een ander speentje geprobeerd (in plaats van een speen nr 1 van avent, een 3standen speen) en die pakt hij goed, en drinkt hij geweldig mee!
    Vanacht heeft hij super goed geslapen tussen de flessen door, en hebben we zelf ook goed kunnen slapen.
    Was echt heerlijk!
    Verder is het echt slapen en drinken.. we hebben bijna geen kind aan hem zo rustig dat hij is.
    Met mezelf gaat het ook redelijk goed, nog wel veel last van rugpijn door die rugweeen, ook heb ik nog veel last van naweeen, en vandaag begonnen de 2 hechtinkjes iets te trekken, maar verder ben ik al aantal uurtjes lekker op de been.. help ik met verschonen, de kraamzorg help ik met de was.. enz.. en snachts doen vrienlief en ik het ook samen, ik verschonen, en hij flesje klaar maken.
    Trouwens, dacht dat ik grote boobs had, maar nu lijken het net meloenen ;) heb er gelukkig geen last van.. draag nu dag en nacht strakke bh, dus ze worden niet gestimuleerd nu.
    Hoop dat het zo blijft.
    Wat wel heel typisch is, is dat Luca bij vriendlief flesje niet leeg drink, bij mij is het binnen no time leeg.
    Hoezo, voorkeur ;)
    Morgen alweer dag 3, gaat echt hard!!
    Deze week geen visite ingepland, geboortekaartjes gaan ook pas vrijdag de deur uit.. heerlijk weekje alleen met ons 3tjes.
    Meiden, ik ga met vriendlief filmpje kijken.
    Kom gauw weer eens buurten.

Liefs
    (even nog een fototje spammen hoor ;))
    Was vanavond, heerlijk bij papa op schoot.
    http://www.zwangerschapspagina.nl/attachment.php?attachmentid=150133&stc=1&d=1305138895

19. Vagans

Vagans Niet meer actief

heey meiden, ff ego want ik typ met 1 hand. ;)

ik heb yara zonder tepelhoedje gevoed, dit was redelijk te doen aan de linker kant. Vervolgens stopt ze vanzelf en wil dan ook echt niet meer... ze poept en plast genoeg. Ik hoop dan ook dat ze morgen gewoon aangekomen is. Anders kunnen we nog een lactatiedeskundige bellen.

ben benieuwd

nu weer ff een poging tot voeden doen.

20. aukje83

aukje83 Bekend lid

18 aug 2008
    888
    0
    0
    Laborant KNF
    Hey Meiden!

Hier gaat het goed, vandaag voor het laatst kraamzorg gehad. Was een goede, maar toch wel lekker dat we nu het rijk weer voor ons alleen hebben.

Met Jarin gaat alles goed, moest hij de eerste dagen bij gevoed worden omdat hij teveel was afgevallen, is hij nu al ruim voorbij zijn geboorte gewicht!

Met mij gaat het ook wel goed, ik heb alleen veel last van mijn onderkant. Het hechten is niet goed gegaan, afgelopen vrijdag hebben ze nog geprobeerd om dat nog te verhelpen door een paar hechtingen erbij te zetten en een paar te verplaatsen maar dit heeft helaas niet meer mogen baten. Nu moet het dus zo helen en dan over een paar maanden moet een Gynaecoloog het weer echt goed maken... daar baal ik wel flink van!

Ik had ook behoorlijke tepelkloven dus moest alles kolven, was ook wel even pittig want dan zit je met flesje en het kolven en dat neemt natuurlijk 2x zoveel tijd. Maar nu is het bijna weer klaar en kan ik de helft van de voedingen alweer "live" geven.

Tot zover mijn update!

Deel Deze Pagina