Goedemiddag dames, Alles bij gelezen en ja hoor deel 4 is er ook al!!! Ik heb weinig te melden en ben erg moe dus ik laat het vandaag even hier bij. De babykamer is trouwens gesausd, moet alleen nog een laag over heen, want het dekt niet overal helemaal in 1 keer. En dan vrijdag hopenlijk het laminaat er in!!! Liefs
Stefanie:ik heb al contact met de bond gehad hoor en zij zeggen dat de nieuwe functieomschrijving al niet klopt dus die moet sowieso aangepast gaan worden. En het is idd voor toekomstige sollicitanten maar laat ze ons dan gewoon in die schaal houden en de fuctie weg laten vloeien als wij uit dienst zijn en nieuwe medewerkers gewoon schaal lager zetten.We zullen het horen zo...moet om 14.00...gelukkig hebben we met zn drieen een gesprek
@ Gravid; Meissie toch, ik zal straks nog eens op MSN komen. Kunnen we effe lekker tegen elkaar klagen hihi. Dikke knuffel @ Wish; succes met het gesprek zometeen! @ Stefanie; Tja ik denk er ook echt aan om de keus bij het asiel te leggen. (vanavond nog even met manlief overleggen en dan besluiten). Al ga ik de hond zelf halen bij mijn broer, dan heb ik dus mooi wel een boze broer is niet echt leuk zo vlak voor de bevalling! Laat hem dan maar mooi boos zijn op het asiel ipv op ons. @ SQ; wat fijn dat de babykamer gesausd is! Zo meiden, hier effe hapje eten en dan gauw weer verder. Pff ik ben vanavond kapot, dat kan ik je wel zeggen! Liefs
Troetel: Is goed, zie ik je straks wel verschijnen.. Stefanie: Ik kan van deze laatste loodjes inderdaad niet echt genieten. Wel van het getrappel (lees: keiharde geschop ) van Uk, maar verder doet mn bekken zo ontzettend zeer, dat het echt niet meer wil. Was vanmorgen al helemaal in tranen opgestaan, en daarna lukte het ook niet. zodat ik gewoon boos op alles werd, en vriendlief even niet wist wat hij moest doen Daarna zakte boosheid wel af, maar of ik wil of niet, tranen blijven komen. Echt niks an zo'n dag. Vriendlief ondertussen net de deur uit, moet weer werken tot 23.00 uur Moest hij gister ook, maar toen was hij om 18.30 uur al thuis omdat ze geen materiaal hadden, dus hoop stiekum dat ze dat vandaag ook niet hebben en hij dus eerder dan 23.30 uur thuis is. Na vanavond heeft hij alweer weekend.. mazzelaar Kheb al lkkr de witte was schoon, en zometeen de donkere dr in, dan kan ik ziekenhuistas gaan inpakken! Heerlijk om alles dan klaar te hebben en alleen nog maar te hoeven wachten. (al is wachten nooit leuk )
Heyyy meiden zo ben weer terug uit het ziekenhuis. de echo was leuk. had me wel al voor gereid dat je niet zo veel meer zou zien. maar waar ik ook al bang voor was is ook zo. Onze kleine is gewoon al 3600 gram dat is eigelijk een normaal gewicht voor bij de geboorte. volgens berekeningen van onze meisje kwam ik ook op een zwangerschap van 39 wk en 4 dagen. en dat terwijl ik 35 weken en 3 dagen ben. Daarna gesprek gehad met de vk en daar goed aan verteteld hoe de vorige bevaling is geweest en dat ik eigelijk wel bang ben. en me door dit gewicht ook wel weer zorgen maak. zij gaat het allemaal bespreken met de gyn. en daar moet ik volgende week donderdg heen. en dan gaat me moeder weer mee. is wel fijn samen durf je toch meer te zeggen. wel meteen me eis neer gelegd dat ik niet voor bij de 40 weken. ga maar daar was ze het meteen mee eens gezien het gewicht. als je ook bedenkt dat een normaal kindje per week zo'n 150 gram gewicht aan komt. En ze dus al vermoede dat ons meisje meer per week aan komt kan je wel uit rekenen naar welk gewicht we weer gaan. al met al ben dus benieuwt hoe en wat. gelukkig had de vk het we ook wel over om met 37 a 38 weken te gaan kijken wat we kunnen gaan doen.
2treotel jeetje meis wat een wiekend heb jij gehad en ik doe het nu twee weken dat scanen erg leuk zou alleen als ik jou was wel voor jou afspreken na je bevaling. want moet zeggen zoals als laast was het wel zwaar omdat ik al kapot was van het bootschapen doen zelf @gravid hele dikke knuf @wish suces bij het gesprek straks
@ Binna; Jeetje wat een gewicht heeft jullie kleine meid al zeg. Snap goed dat je nu echt zoiets hebt van alsjeblieft niet lang meer! Ben benieuwd wat er uit de verdere gesprekken met de gyn komt. Wie weet mag jullie kleine meisje zeer binnenkort al ter wereld komen @ Scannen; Ja het is toch afwachten of de scanner vóór de bevalling binnen is. Dus ik kijk het wel effe aan Liefs
Binna: Meid, wat een gewicht al zeg! Hoop voor je dat het niet te hard meer gaat, en je kleine zich gauw aandient! Was Silver ook verder op gewicht?
@Gravid. Ja dat is de reden dat ze het condoleren Silver was 4600 gram en 56 cm @troetel. Ze kon het niet echt schatten de lengte maar aan der scheenbeen te zien zei ze dat ze wel mt 56 aan zou moeten ze kon geen cm zeggen
Zo hier lekker effe op het terras gezeten. Zo vriendlief ophalen van zn cursus en daarna lekker uit eten @ Binna: Jeetje, dat zou betekenen dat je over 1,5 week misschien al wel mag bevallen als het met 37 weken is. Kan me goed voorstellen dat je huiverig bent! Laat die kleine maar snel komen dan! Hier een drukke baby in de buik. schrik me af en toe echt kapot Gravid: Ik kan je de hand schudden! Ook ik ben het spuug en spuugzat en van mij mag de kleine met 37 a 38 weken komen. Maar moet maar niet teveel hopen anders loop ik direct 2 weken overtijd Nou ga effe mn mannetje ophalen xxx
Hoi meiden, Deel 4 alweer wat kletsen we toch veel. Binna kan me voorstellen dat je wat huiverig wordt om te lang door te lopen. Zeker gezien Sylver dr lengte en gewicht bij de geboorte en die bevalling. Gravid kan me voorstellen dat je er doorheen zit meid dikke knuf. Voor alle andere meiden ook een dikke knuf vanuit hier Vagans ik kan nu even met je mee praten wat rug betreft. Ik heb me toch een potje rot geslapen vannacht. Mn onderrug zat helemaal vast en draaien deed zon pijn! Was om de haveklap wakker en dan heb ik dat verrekte schouderblad ook nog s! Gelukkig donderdag naar de fysio. Vannacht dus rot geslapen, maar als ik eenmaal in bewging ben dan komt het allemaal wel een beetje los. En ik heb als ik niet teveel doe ook nog best wat energie. Mijn man is ook de hele dag vrij, dus vanmorgen zijn we even aar babypark geweest, maar met lege handen thuis gekomen. Toen naar baby max in Veenendaal ook met niks terug gekomen en toen hier even naar Woonexpress geweest en daar hebebn we een leuke poef gehaald in de vorm van een paddestoel. Zo naar de verjaardag van mn schoonzusj die wordt 21 en daar eten we dan ook. Ben express maar nniet gaan liggen vanmiddag want dan ben ik niet te genieten en super duf als we daar op die verjaardag zitten.
Meiden effe vraagje; hoe zit het met de dingen die we nu niet mogen ( bijv. biefstuk, filet americain etc.) na de bevalling?? Als je BV geeft, mag je deze dingen dan nog niet?? (scheelt weer dat ik deze vraag niet bij de VK hoef te stellen haha)
Goede vraag Troetel. Ik ben ook wel beneiwud. En met zwangerschapsmasker van in de zon zitten.... Moet je daar na de bevalling ook mee oppassen in verband met je hormonen enzo??
BABYYYYYYYYYYYYYYYYY jij moet niet te lang meer op je laten wachten want mama krijgt zin in biefstuk lekker rood gebakken met frietjes hmmm en lekkere toast met hele dikke laag filet americain met uitjes jummmmm
biefstuk en filet american mag je gewoon weer hebben na de bevalling. Ook al geef je borstvoeding. Dit kan geen kwaad meer voor de baby!
Voeding moeder Bij borstvoeding geven zijn er geen bijzondere voedingsadviezen nodig. Voor je eigen conditie is het belangrijk dat je gezond en gevarieerd eet, en drinkt naar behoefte. Je drinkt te weinig als je urine donker van kleur is en sterk ruikt. In tegenstelling tot tijdens je zwangerschap kun je als je borstvoeding geeft gewoon rauw vlees, rauwe vis en rauwe kaas eten. Als je baby krampjes heeft, komt dat meestal niet door wat je zelf eet of drinkt. De ervaring leert wel dat de darmen van sommige babys gevoeliger zijn dan die van andere. Dat kan ertoe leiden dat ze met buikpijn reageren als je te veel van bepaalde voedingsmiddelen gebruikt. Hierbij gaat het bijvoorbeeld om uien, prei, koolsoorten en scherp gekruid eten. Ook koffie en koolzuurhoudende frisdranken kunnen reacties geven. Experimenteer een beetje, misschien lukt het om te ontdekken waar je baby last van heeft. Je hoeft niet meteen van alles weg te laten. Bron:www.borstvoedingnatuulijk.nl
Ohhh heerlijk. Ik kreeg namelijk een flinke biefstuk na de bevalling haha Dus die kan gewoon op planning blijven staan