Mei mamma's 2011 deel 4!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Troetelbeer90, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    SQ Je hoort wel eens dat je lichaam zich leegt/reinigt zo vlak voor de bevalling. Dus wellicht is dat het!!?
    Verder geen griepverschijnselen ofzo? Even in de gaten houden zou ik zeggen en wie weet ben je wel gewoon de volgende die gaat bevallen en hoef je niet te wachten tot 26 mei;)

2. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @troetel, nee heb geen griepverschijnselen, na het bezoekje aan de wc was de misselijkheid ook over en heb ik geslapen als een os!! Ik voel me verder prima dus griep is het niet. Nou ja misschien is het inderdaad een voorbode!!! Laten we het hopen!

3. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

15 okt 2008
    586
    0
    0
    Hallo dames,

Zo aan het einde zoek je toch gelijkgezinden en wauw, hier zijn ze.
    Mijn darmen werken ook als een gek.
    Normaal slechts 4-5x per week, maar nu 2-3x per dag!!

Iedere keer niet zo veel, maar het lijkt wel of oor de druk op de darmen door het indalen er niet zo veel meer in kan.
    Ik slaap echt verschrikkelijk slecht, maar verder mag ik niet klagen.
    Voel me overdag op vermoeidheid na vrij goed.
    Ga vanavond weer naar Zwangerfit.
    Is allemaal niet zo fanatiek meer, maar gewoon lekker om bezig te zijn.

Chantal

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Zoooo nu zal ik toch ook maar eens mijn verhaal gaan vertellen.... lees wel steeds een beetje mee, maar heb/neem de tijd eigenlijk niet om ook even "fernünftig" te reageren op mn mede-mei-mama's :)

Maandag 2 mei moest ik me smorgens rond 8 uur melden in het ZH ivm inleiding. Het begon met een CTG en in de loop van het CTG kreeg ik 25mg Cytotec om in te nemen. Na vier uurtjes 50mg en na 8 uurtjes 100 mg. Al met al deden de tabletjes eigenlijk niet heel veel, twee uur na de 50 en 100 mg kreeg ik wel wat activiteit, maar het was niet noemenswaardig. En dan na vier op de controle CTG dan was het weer "rustig". Heb om 21 uur nog een uitgebreide douche genomen om te zien of het allemaal wilde doorzetten (Eelke was even naar huis ivm de honden) Om 22 uur, 22.30 uur was dus het CTG weer vrij rustig en mocht Eelke wel naar huis gaan om te slapen en ik mocht naar mn kamer om ook rust te pakken.
    Om een uurtje of 11 in slaap gevallen, om vervolgens rond uur of één wakker te worden van wat buikpijn. Om kwart voor 2 de nachtzuster gebeld omdat ik er ook beenweëen bij kreeg.... door naar de verloskamer voor de CTG. Ineens ging het toch wel vlot, vooral qua pijn door de beenweëen, maar nog niet echt heel regelmatig helaas. WEl om 2 uur al een spuit met pijnstilling gekregen omdat die beenweëen bijna niet zijn weg te ademen. Ontsluiting was er nog niet, wel baarmoederhals verstreken.

Tussendoor een paar keer vreselijk overgegeven en om half 4 aangegeven dat ik eigenlijk wel wat wilde lopen/staan. VK heeft nog getoucheerd en had een vingertop openen..... Omdat het best fris was op de verloskamers wilde ik wel graag een broek en trui hebben, dus samen met VK rustig aan naar mn kamer gescharreld. Wat kleren opgehaald en mn badjes, omdat we hadden besloten dat ik in bad zou gaan. Bij terugkomst op verloskamer, eerst naar toilet.... en bleek ik mn slijmprop te hebben verloren. Eelke maar eens op gebeld, rond tien over vier dat hij toch maar moest komen. Ik ben daarna in bad gegaan en dat was toch wel fijn met die kl*te beenweëen. Het warme water ontspant je toch echt wel lekker en ik kon me in het bad schrap zetten tijdens de wee. OP een gegeven ogenblik nog maar eens naar huis gebeld omdat het al bijna een uur later was en Eelke nog niet was gearriveerd.... maar vijf minuten later was hij er dan toch. Hij had voor alle zekerheid de honden nog maar even laten plassen enzo :p Rond half 6 uit het bad gekropen en weer in bed gaan liggen. Op mn zijn kon ik nu toch redelijk de (been)weëen wegzetten en Eelke heeft goed gemasseerd.

Wisseling van de wacht, heb ik weinig van meegekregen :D Tegen zeven uur toch nog pijnstilling gehad omdat ik nog maar op 4-5 cm bleek te zitten.... ik schijn ongeveer 5 minuten "weg" te zijn geweest. Ineens zeg ik "ik moet", ik span mn buik aan en... "platsch" daar gingen mn vliezen. Zat in 2 weëen op 7 cm en nog 2 weëen later mocht ik mee persen :$

De VK heeft echt met beleid alles laten gebeuren. Heel voorzichtig heeft ze het hoofdje laten komen, uit zichzelf eigenlijk. Ze hield me op bepaalde momenten gewoon tegen (qua meepersen) Omdat ik aangaf dat het echt vreselijk brandde aan de voorkant, heeft ze uit voorzorg een knipje gezet op mn oude litteken. Ze was bang dat ik vanwege de snelheid naar voren toe zou scheuren. Daarna liet ze heel rustig de schoudertjes komen, daarna kwam het lijfje zo'n beetje vanzelf. De gyneacoloog "stond erbij en keek ernaar" :D super bevalling zei hij. Al met al een 20-30 minuten geperst denk ik zo.
    Paar hechtingen ivm de knip en verder twee schaafwondjes waar de gyn niets aan wilde doen.

Dominique deed het direct heel erg goed, kreeg alleen maar 10-en voor de Apgar. Heel donker kind, wat een tegenstelling met Mariëlla die heel erg blond was. 4.120 gram bleek ze uiteindelijk te wegen en ze was 53 cm lang (grote handen en lange voeten) En ze is geboren op 3 mei om 07.47 uur...... haar grote zus werd geboren om 19.47 uur :D

Uiteindelijk nog vijf dagen in het ZH verbleven en ben afgelopen zaterdag weer thuis gekomen met een kerngezonde dochter.

Qua BV loopt het allemaal prima, ze begint nu weer wakker te worden. Dacht eigenlijk dat ze eergisteren een regeldagje had, maar ze kwam rond de 2,5 uur dus dat is redelijk regelmatig. Vandaag is het zo ongeveer 3 uurtjes. En ze meldt zichzelf steeds.
    Afgelopen nachtheeft ze om half 12 nog gehad en daarna kwam ze pas om half 6 en om half 9 :D

Ik hoor ook nu weer wat geluidjes achter me..... ze begint weer honger te krijgen geloof ik.

5. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    SQ Hmm zou het dan toch een voorteken zijn?;) Ben benieuwd meid.
    Hopmarjan Wat een verhaal! Fijn dat jullie weer lekker thuis zijn, geniet maar lekker van je kersverse gezinnetje. En wat grappig van de tijd waarop ze beiden geboren zijn, alsof het zo heeft moeten wezen;)

Hier De ramen gezeemd op de babykamer, was opgevouwen en in de kasten gelegd, het bad nogmaals laten spoelen dit keer met schoon water, de deuren v.h. frans balkon en de ramen ervan helemaal schoongemaakt.. Dat laatste was me nog een klus omdat die sinds begin v.d. verbouwing nog nooit zijn schoongemaakt. Had ook geen zin omdat ze constant onder bouwstof bedolven waren. Nou heb flink moeten boenen maar ze zijn schoon.

Nu effe bijkomen, net wat gegeten en nu effe knutselen in het babyalbum:D Als mannetje thuis komt sta ik naakt te wachten want ik wil in bad hihi:D

Liefs

6. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Hier nog geen verandering net bijna 2 uur aan ctg gelegen, geregelde weeenactiviteit, voorlopig alleen nog in mijn buik, weet hoe pijnlijk ze zijn in mijn rug hoop op een beetje mazzel dat me dat bespaart blijft. Afwachten wat de gyn zo zegt, is bevalling bezig dus moet wachten.

Zolang het kan blijf ik achter me lappie zitten dus jullie horen nog van me.

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Denise: Heeeeel veel suc6 meid! Dat jullie maar snel een mooi wondertje in jullie armen mogen hebben!

@ Lilo: veel plezier!

@ Meimamma: zonde van je ontbijt, gelukkig ben je niet beroerd!

@ Rianne: idd voeden zonder hulpmiddelen is het doel! Dit was omdat de kleine anders alleen bloed zat te drinken, zo kappot waren ze!!! Gelukkig gaat het al een stuk beter!

@ Troetel: snap dat die opmerking wel ff voor een domper zorgde!

@ SQ: geen idee of dat normaal is! Lijkt me wel heeeel vervelend! sterkte!

@ Chantal: welkom!

@ Marrjan: jee wat een verhaal!!! Nu lekker genieten van de kleine!

Zo weer een beetje bijgelezen.
    Yara heeft vanacht 2x gespuugd en had een beetje last van dr darmpjes, mocht daarom lekker bij papa en mama liggen ;) Vanochtend was ik super zenuwachtig voor dr gewicht, zeker omdat ze gespuugd had en eigenlijk nog moest eten. Ze was gelukkig niet afgevallen, ook niet aangekomen maar het zelfde gebleven. Dit door gebeld naar de VK en ik mag zo door blijven gaan.

Heb de kolf eindelijk door op handmatige stand en ik hoef me iig echt geen zorgen te maken dat ik te weinig heb ;) hihi

Verder gaat het hier niet zo, ik kan niet zo lekker genieten van mn kraamtijd. Vriendlief is vreselijk opstandig, doet amper wat... is nu zuchtend en kreunend een vingervoed spuitje halen (voor de zekerheid) terwijl het ook voor zijn dochter is! en vertelde me dat hij dr met 1 jaar oorbellen gaat geven!!!! Ik natuurlijk meteen tegen in en dan krijg ik doodleuk de schuld dat alles op mijn mannier moet :(

Ik voel me zo klote, het loopt echt totaal niet lekker tussen ons, ook doet hij vervelend waar mn ouders ofzo bij zitten en dit vind ik echt super kut!

Ik had van mn moeder een mand gekregen met kleine cadeautjes, voor elke dag een... blijkt niks voor hem tussen te zitten en daar maakt hij een heel probleem van! Ook als mensen zeggen dat IK het goed gedaan heb gaat hij er tegenin want ook HIJ wil dat soort complimentjes te horen krijgen...

ik weet niet waarom die zich zo aan zit te stellen maar ik wordt er vreselijk verdriettig van! :(

Ook mag ik straks NIET meer zo vaak naar mn ouders, hij vind dat ik maar voor mezelf moet zorgen... Kijk dat ik zo vaak ging tijdens mn zwangerschap was ik niet van plan maar ik MOET het van hem met min 90% verminderen :$:(

naja we zien wel hoe het allemaal gaat lopen, zo weer ff de kleine voeden.

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ook voor papa verandert er vreselijk veel met de komst van een baby. Ook papa's kunnen last krijgen van hun "hormonen" ;) Maar vind wel dat je gelijk hebt mbt dat hij wel wat meer zou kunnen doen (heb ook al wat eerdere berichtjes gezien waarin staat wat jij allemaal nog extra doet) Paps vergeet klaarblijkelijk dat jij een behoorlijke topprestatie hebt neergezet en dat je daarvan niet 1-2-3 bent hersteld!!!!
    Anderzijds ik denk dat je ook dingen wat meer op zn beloop zou kunnen laten mbt huishouding.... in de hoop dat hij het zelf oppakt, cq dat je het toch aangeeft aan hem, dat je gewoon nog wat hulp nodig hebt om alles te doen.

Verder zou ik het verhaal/discussie mbt bezoek aan je ouders en het minderen daarvan gewoon even laten rusten, dat komt vanzelf wel in het juiste ritme.

Dikke knuffel!

9. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    jeetje vagans; die kerel van jouw heeft wel behoorlijk de kolder in de kop of niet...gedraagt zich eenbeetje als jaloerse kleuter terwijl jij nu juist veel sterker en zekerder klinkt. Hoop dat hij een beetje bijdraait maar hij zal toch moeten leren dat de wereld niet om hem draait. En als hij weg is zou ik lekker naar je ouders blijven gaan hoor.

Marjan; jeetje wat een bevalling zeg. Was je niet compleet gesloopt? Maar fijn dat het nu weer beter gaat.

SQ; darmen leegmaken, vooral zo heftig als jij beschrijft, schijnt idd wel eens een voorbode te zijn zoals troetel zegt.

Troetel; lekker genieten van je badje straks :D:D

Hier vandaag echt helemaal niks gedaan, ja lekker suf computerspelletjes spelen. zal zo effe een wasje opvouwen en de vaatswasser inruimen maar ga verder ook niks meer doen :D Hoeft ook niet want alles is al schoon :)

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

Tsja ik weet ook allemaal ff niet meer maja.

Dan nog iets, ik krijg Yara amper wakker! Ik heb haar net om te voeden uit moeten kleden en met een koud washandje moeten wassen voordat ze dan echt wakker was. Ze reageert wel als je dr oppakt enzo maar blijft gewoon een beetje door slapen en hapt dan ook niet zo gemakkelijk... Ze is ook een beetje geel.

De KZ zei dat als ik eht niet vertrouwde en ze echt heel suf bleef ik dan de VK moest bellen... ik denk dat ik de volgende voeding af wacht hoe die gaat en anders misschien maar ff bel...

denken jullie?

11. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Sorry dat ik het zeg maar Vagans wat is die vent van jou soms een botte lul zeg!
    Geen enkele moeite om zich aan te passen of ook maar rekning te houden met jou en je herstel. Alleen maar ikke ike ikke.
    Ik geloof dat er voor hem ook een wereld open gaat nu en het soms beest lastig vervelend en moeilijk is, maar sorry zeg moet dat nou zo?!

Hier:
    Controle was goed vanmorgen. Vk was lovend en praatte niet meer als positieve woorden.
    Ze heeft niet gevoeld of inwendig wat gedaan want als ik nou al iets van ontsluiting zou hebben deden ze er toch niets mee. Maar wat ik nu voelde enzo klonk veel belovend.
    Nog echo gehad en de kleine doet het super!!!!

Ow ja en ik was de vorige keer in 2 weken, 3kg aangekomen door vocht, normaal kom ik in 2 weken zon 800gram aan. Nu was ik 400 gram lichter. Dus dat komt neer op 2600 grm aangekomen in 4 weken! Daar ordt ik wat vrolijker van;)

12. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Vagans ik zou de vk ff bellen!

13. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Je moedergevoel moet je eigenlijk altijd naar luisteren Vagans, dus als ik jou was zou ik even bellen. Bellen kan nooit kwaad en Yara kan niet vertellen hoe ze zich voelt.

Wat betreft die vent van je kan heel veel woorden in mijn mond nemen, als ik jou verhaal lees begin ik dus echt te koken, maar ik houd mij wijselijk stil aangezien ik niet denk dat je daar nu op te wachten zit. Ik geloof heel graag dat het voor de vader ook niet altijd even makkelijk is en dat die ook zijn draai moet vinden, maar dit is echt bespottelijk. Ik kan me daar behoorlijk over opwinden, maar dat moet ik niet doen. Ik houd me dus verder maar stil, want wil jou ook niet overstuur maken o.i.d. Dus een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelllllllleeeeeeeeeeeee dikke knuffel voor jou en Yara en hopenlijk vinden jullie snel weer jullie draai MET elkaar!!!

Liefs

14. Esmee81

Esmee81 Bekend lid

26 jul 2007
    992
    0
    0
    ondernemer
    Hilversum
    Je haalt de woorden uit mijn mond :x ik zou dit dus ECHT niet pikken maar dat is niet wat je nu ff wilt horen. Je wilt nu gewoon even een cyber knuffel van ons :D:D

Liefs

15. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Vagans dikke knuffel.

Denise succes.

Yja troetel het kan nog even duren voordat de kleine er is maar des te meer dingen die je doet die je anders misschien niet gedaan zou hebben. Hier zitten we ook maar wat te wachten. Mijn zoon was er idd plots met 36w6d en deze spruit laat maar op zich wachten dus tja we zien het wel. Morgen weer op controle vind dat wel spannend.

xxx jocye

En de rest ben ik alweer vergeten.

16. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Zo ben totalos. Helemaal kapot maar lekker geshopt. Alleen jammer wou een lekker broodje met iets van beleg wat ik lang niet mocht
    Konden we niks vinden allen een febo en v&d duw daar gegeten want kon niet meer en Sky moest een fles Lopen we veder zien we
    Broodjes zaken grrrr

@vangas. Hele dike knuff

@troetel bader ze (ik wil ooook)

@meimama dat is fijn te horen van de controle

@marjan jeetje war een bevallig zeg

@Denise hoe gaat het

17. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Hoi dames!

Hier komt even een ego-bericht van mij :D
    De laptop staat maar erg weinig aan, want moet nog volledige bedrust houden.

Zondag en maandag twee heftige nachten achter elkaar gehad, waarbij dus de eerste nacht om 3.45 m'n vliezen braken (daarna kon ik geen goede lighouding meer vinden, want elke keer gutste er weer meer uit, bleh...) En dus eerst een veelbelovende start van de weeën maar die zette niet door. Uiteindelijk Na een hoop gerommel die dag, werden ze rond 19.30 wel heftiger en constateerde de vk dat ik 3 cm ontsluiting had. Om 22u zou ze weer terugkomen,maar we hebben haar eerder gebeld, want de weeën werden echt mega-pijnlijk. Helaas bleek er maar 1 cm bijgekomen te zijn, maar we besloten toch naar het ziekenhuis te gaan, zodat ik een pethidineprik kon krijgen.

De autorit vond ik echt een hel en voordat ik de auto instapte stond ik nog een wee weg te puffen. Ik zag allemaal gezichten van de buren voor de ramen, erg fijn... maar goed, op dat moment kon het me niks schelen.

In het ziekenhuis moest ik eerst een half uur aan het ctg-apparaat, want ze moesten eerst de conditie van de beeb checken voordat ik die prik mocht krijgen. Helaas moest de ctg na dat halve uur weer opnieuw, omdat het apparaat mijn hartslag telkens oppikte i.p.v. die van Steven, grrr.... Maar goed, uiteindelijk kreeg ik die prik.

Ik heb niet echt gemerkt dat de pijn erg veel minder werd, maar tussen de weeën door was ik in een soort roesje. Dat was wel fijn. Ik werd wel superduizelig en keek vreselijk scheel. Even naar de wc tussendoor was ook echt een hele opgave. Uiteindelijk zijn pas om kwart voor 4 de persweeën begonnen. Gelukkig had ik genoeg ontsluiting. De vk moest alleen nog een randje wegmasseren (?)
    Na een uur en een kwartier persen (wat een hel!!!) kwam onze Steven ter wereld. Pffff..... Ik vond het echt heftig hoor! Terwijl sommigen van jullie vast veel naardere bevallingen hebben gehad!

Toen 'ie eenmaal op m'n buik lag, was ik in een adrenalinerush die de rest van de dag aanhield. Gelukkig wel braaf in bed gelegen. Gisteren o-ver-al spierpijn natuurlijk en ik heb erge last van m'n hechtingen. Vandaag gaat het alweer ietsje beter.

Ik moet nog wel heel erg aan het idee wennen dat Steven echt ONS kindje is. Herkent iemand dit? Ik schaam me er bijna voor :(
    Dan ligt 'ie bij me te drinken (wat gelukkig best goed gaat) en dan heb ik het idee dat het een oppaskindje is ofzo. Ik weet niet. Kvind het moeilijk te omschrijven. Vandaag werd ik ook al redelijk emo als ik de foto's van net na de bevalling zag, dus morgen zullen de echte kraamtranen zich wel aan gaan dienen.

De nachten gaan redelijk. Steven was de 1e twee dagen heel erg misselijk een gaf grote hoeveelheden vies slijm op, maar dat is nu over gelukkig, dus dan lig je zelf ook rustiger naast het wiegje te slapen :)

Nou, sorry hoor, dat ik het echt alleen maar even ego hou. Hopelijk ben ik morgen weer wat meer op de buitenwereld gericht. Ik herken mezelf haast niet terug momenteel, bleh...

Veel liefs!

18. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Vagans, wat ontzettend naar voor je dat je vriend zo doet, dit moet een tijd zijn van uitrusten en genieten voor je en dat zouden jullie samen zo moeten beleven. Ik vind het echt heel kinderachtig van hem dat hij er zo mee om gaat! Tuurlijk is voor een vader ook alles anders en door de war maar ipv naar elkaar toe leven ermee zetten jullie je zo tegen elkaar af, dat is niet prettig, voor niemand...
    Geel zien de meeste baby's wel maar teveel mag niet en gebrek aan alertheid moet je zeker even bellen, al is het maar voor je eigen geruststelling meid!

Sanny, helemaal niet raar dat je moet wennen aan Steven! Dat je emoties hebt bij het zien van de foto's net na de bevalling geeft heel goed aan dat je bezig bent alles een plekje te geven. Die gevoelens moeten gewoon even geordend worden en dan vallen ze op hun plaats, let maar op ;)
    Niks om je voor te schamen!

19. Sunnie

Sunnie Actief lid

14 jul 2010
    474
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sunnyqueen.. het legen van de darmen was achteraf bij mij een teken dat ik 7 uurtjes later die kleine in mijn armen had ;). Dus wie weet?

Vagans, ik zou de VK ook even bellen hoor. Helemaal als je het niet vertrouwd. Ze mag niet te suf zijn.
    Niet leuk dat je vriend zo doet!! Het is allemaal niet niets en de dingen waar hij over zeurt, zijn het niet waard. Wel zal hij ook in een soort emo-roes zitten en zich misschien geen houding weten met zijn nieuwe rol als vader. Maar daar mag jij niet de dupe van worden.

Denise, heel veel succes. Ik hoop dat alles goed gaat. Zet hem op.

Marjan, wat een goed geschreven bevallingsverhaal. Die persfase lijkt me echt op die manier mooi gelopen. Ik had bij mij meer het gevoel dat de baby in 2 persweeen eruit is geknald. Maar als ik dat bij jou zo lees, moet dat een hele bijzondere ervaring zijn als de baby zo rustig ter wereld komt (na een lange bevalling). Die geboortetijden zijn wel echt heeeel bijzonder trouwens!

Sanny, ook een bijzonder bevallingverhaal. Die persfase was wel erg lang en kan me voorstellen dat je dat heftig vond. Laat die kraamtranen lekker lopen. Ik zat ze ook eerst tegen te houden, nergens voor nodig want horen er helemaal bij. En dat je moet wennen aan de baby en het moederschap ook.

Ik kan me niet voorstellen dat het 'pas' 2,5 week geleden is dat ze is geboren. Ze doet het erg goed en ik begin mijn draai ook goed te vinden. Vind de nachtvoedingen nog wel erg lastig, maar de ene nacht gaat dat ook beter als de andere nacht. Gelukkig valt ze na die voeding snel weer in slaap. Ze komt meestal om 23:00 uur, 04:00 uur en 07:00 uur. Rond etenstijdheeft ze meestal een jengeluurtje. Dus dan huilt ze terwijl ze net gevoed is, schone luier heeft en kroelen we gewoon.

Vandaag voor het eerst gekolft want wil wel graag een voorraadje gaan opbouwen in vriezer en haar straks laten wennen aan een flesje. Er kwam 'maar' 50 cc uit 2 borsten. Was wel 1 uurtje na een voeding. Vond het niet denderend veel.
    Zijn er meer die al in voeding afgekolfte melk met de fles geven? CB vond het prima als ik zou starten om 1 voeding door mijn vriend te laten geven met de fles. Helemaal aangezien ze ook tepelhoedjes gewend is.

Sorry als ik mensen ben vergeten. De kleine roept, het jengeluurtje is begonnen. Lekker kroelen maar.

20. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Goedeavond mede (aanstaande) mama's

Ga effe proberen op iedereen te reageren! Sorry als ik iemand vergeet!

@ SQ: heb inderdaad wel eens gehoord dat je last kan hebben van diaree dat dan de bevalling op gang komt. Ik had vlak voor mijn bevalling ook last van meer ontlasting. Bij mij klopte het.

@ Vagans: Gewoon vk bellen meid! Beter het zekere voor het onzekere nemen!
    Jammer dat je vriend zo doet! Hopelijk zijn het gewoon papa hormonen :p

@ Denise: Hopelijk gaat alles goed met je!

@ Marjan: Wat een bevallingsverhaal zeg!

@ Sanny: Hier ook last gehad van kraamtranen! Had ook niet meteen het moedergevoel! Maar komt goed meis!

@ Sunnie: Ik geef 1 fles afgekolfde voeding per dag om haar te laten wennen. Ik kolf zelf in 10 minuten al 150 cc dus dat is heel veel. De fles pakt ze goed. Wel een tommie tippie want daar drinkt ze het best uit icm borst.

@ Hier: Wilde een plakje kaas en snijd zo een deel van mn vingertop open! Wat doet dat pijn zeg! Werd er helemaal misselijk van! Nu maar hopen dat het snel heelt!

Nou ga effe met mn prinsesje kroelen :p

xxx

Deel Deze Pagina