Mei mamma's 2011 deel 4!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Troetelbeer90, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ denise: YES!!! Van harte gefeliciteerd meid!!! en wat goed dat hij het zo goed doet!!! Geniet er lekker van, je hebt het verdient!!! (en leuke naam!)

2. chaartje79

chaartje79 Bekend lid

4 jan 2008
    515
    60
    28
    Horeca medewerkster
    Assendelft
    whoohooo Denise gefeliciteerd!!!!! en je man natuurlijk ook

hopelijk gaat het gauw goed komen met Kai

Welcome in de wereld baby

3. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Voelt heerlijk om me in de babywereld te begeven hihi

4. Esmee81

Esmee81 Bekend lid

26 jul 2007
    992
    0
    0
    ondernemer
    Hilversum
    @Denise :WAUW EN WAT EEN GEWICHT!!! en zelf bevallen!!?? (beetje jaloers;)) GEFELICITEERD MET KAI!!
    Hopelijk komt de voeding snel en niet te lang wachten met beginnen met kolven hoor!
    Chris was 2480 gram met de geboorte en viel ook teveel af omdat de voeding niet goed kwam. Oftewel hij was gewoon te klein hiervoor. Na drie dagen discussie ben ik toch gaan kolven om het beter op gang te laten komen en toen ging het prima!! Het was alleen voor het begin te maken want daarna ben ik pas na 6 weken gaan kolven ofzo. Klote discussie over vraag en aanbod verstoring ga ik dus ook nooit meer voeren!:x

Vraagje aan de 2de(of meerdere ) Kinder moeders; hoe hebben jullie de eerste ontmoeting gedaan? Oudste naar zkh laten komen of gewoon thuis pas gedaan (als je na de bev gewoon naar huis mocht) en hadden jullie cadeautjes? En wat voor iets dan? En wie hield de baby vast? Of juist in de wieg/bed/mc?
    We hebben een tijdje geleden dit wel besproken maar nu hebben jullie de ervaring DUS HOE WAS HET?!?

5. Gravid

Gravid Niet meer actief

Denise!! Van harte gefeliciteerd meid met jullie zoontje!! en wat een mooie naam!!

Guusje: Koorts is weer gezakt, dus ga er vanuit dat dat het niet is.

6. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Vagans, ik duim voor je kleine meisje. Het is goed dat ze haar even goed in de gaten houden. Maar het gaat wel goed komen. Dikke knuff.

Denise, hier ook maar even gefeliciteerd. Wat een mooi gewicht en hoop dat de glucose gauw op peil is bij kleine Kai. Leuke naam, geniet ervan!

7. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Iedereen bedankt voor de reactie. Voel me behoorlijk k*t, heb veel naweeen maar dat schijnt normaal te zijn na een bevaliing van 1,5 uur ( vertel het later well hoe/wat ).
    Met Kai gaat het ook iets minder, hij is verschrikkelijk misselijk en drinkt daarom niet, geen idee waar de misselijkheid vandaan komt, ben puur natuur bevallen, daar bedoel ik mee zonder medicijnen,knip ect.
    Hij ligt lekker op mijn blote buik, is wel klein zie ik nu maat 44 is ondanks gewicht te groot. Ga straks proberen foto up te loaden.

@Esmee de oudste (2,5 jr ) komt straks met papa mee naar het shuis heb voor haar idd cadeautjes gekocht zodat ze zich niet achtergesteld gaat voelen, ben zo benieuwd hoe ze gaat reageren op Kai, mis haar ook vreselijk maar was gister te veel om haar te laten komen met kinderartsen ect erbij.

8. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Goedemorgen meiden!

Vagans Jeetje kan weinig uitbrengen en zit echt met open mond te lezen over hoe jouw vriend doet. Snap dat het voor een kersverse papa ook niet allemaal niks is maar dat ie zich nou zo als een jaloerse kleuter gedraagt.. Ik kan er met mijn pet niet bij.
    Meissie let op jezelf en de kleine en laat alles maar een beetje op zijn beloop de komende tijd zodat jij en Yara samen in een goed ritme kunnen komen. Zorg eerst maar voor jullie zelf en dan komt de rest vanzelf wel. Stel goed je grenzen t.o.v. je vriend en als hij te ver gaat, gaat hij te ver. Enne in de toekomst lekker bij je ouders langs blijven gaan zoveel als dat jij wilt hoor. Is toch heerlijk om zo’n goede band met je paps en mams te hebben? ;) Dikke knuffel voor jou.
    Meimamma Helemaal goedgekeurd dus, nou nou wie weet ga je dus binnenkort bevallen:D Ben benieuwd hoelang je nog doorloopt meid;)
    Joyce Suc6 vandaag op controle
    Binna Balen zeg van dat broodje, zul je idd net zien dat als je verder loopt je wel de juiste zaak tegenkomt. Ah volgende keer vast beter, smaakt ie nog lekkerder hihi;)
    Sanny Groot gelijk hoor dat je even alleen aan jezelf denkt! Wij hobbelen hier vrolijk door hihihi.
    En dat die kleine echt jullie kindje is zal vast gauw wennen. Laat die tranen lekker stromen en geniet van je rust en van jullie kleintje. ;)
    Lilo Oei had je zin in een hapje vinger?? Hopelijk heelt het snel, kleine wondjes doen vaak het meeste pijn en bloeden het ergst he!
    Gewicht Wow al bevallen meiden, dat gaat er hard af;) Ben benieuwd hoe dat hier gaat (was 2 wkn terug nog maar 5 a 6 kg aangekomen) zal vandaag weer eens op de weegschaal gaan staan.
    Gravid Jeetje meid sterkte met de stuwing, klinkt inderdaad niet als een pretje. Lief dat je mannetje zo goed voor je zorgt & fijn dat Luca zo’n goede drinker is;)
    Guusje Wow meid wat een prachtig bevallingsverhaal, echt heel erg mooi beschreven.. (ik zit hier gewoon te huilen op de vroege morgen hihi).
    Stefanie Hahaha moet lachen om jouw opmerking. Denk dat die van mij ook geen enkele stap bij mijn zijde vandaan mag zetten. (werd door zijn familie ook al gewaarschuwd dat de kids bij hun altijd een vliegensvlugge start de wereld in maken dus ben benieuwd!)
    Vagans Heel erg veel sterkte voor jou en jullie kleine meid. Hier draaien de duimen overuren;)
    Denise VAN HARTE GEFELICITEERD met de geboorte van jullie zoon Kai. Wat een onvoorstelbaar prachtig gewicht zeg meid!! Geniet er van en doe maar lekker rustig aan. Dikke knuffel voor jou

9. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ego Gistermiddag even lekker gaan liggen. Merk dat mijn energie steeds minder wordt. Toen mannetje thuis kwam rond 16:00 werd ik gelijk naar de badkamer gestuurd met de woorden: Jij gaat in bad:D
    Ohh meiden kan bijna niet omschrijven hoe heerlijk dat is na al maanden rugpijn. Zo heerlijk ontspannend, heb echt zeker wel 5 jaar niet in bad gezeten en dat ons badkamertje nu eindelijk af is ohh wat heb ik daar van genoten:D
    Alleen de bubbels niet te lang aan gehad want dat vond Beebje niet zo leuk. Na het badderen was ik helemaal loom en heb afgelopen nacht dan ook geslapen als een prinsesje:D

Nu effe ATWT herhaling kijken:)

Liefs

10. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Denise en man gefeliciteerd met jullie zoon Kai! Fijn dat het gewicht uiteindelijk mee is gevallen! En die glucose dat hoor je zo vaak. Je bent goed te plek met die kleine man van je dus dat komt helemaal goed!

11. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Ach gossie Vagans wat sneu!!
    Hopelijk mag Yara weer gauw naar huis en knapt ze weer gauw op!

Ja ja Denise Gefeliciteerd met jullie zoon Kai! En ondanks alle toestanden wat een mooi gewicht!!

Troetel wat heerlijk dat je zo genoten hebt van je bad!

Hier:
    Wauw wat heb ik lekker geslapen vannacht!
    Hoefde pas om half 7 voor de eerste x te plassen en daarna ook nog heerlijk in slaap gevallen.
    Heerlijk!!!!!
    Ik ga mn kanarie zo afmaken (bij wijze van!) denk ik GRRRRR. Kreng maakt me een zooitje wordt helemaal gestoord van het beest!
    Tis er maar een maar maakt net zoveel zoi als een hele foyere!!!

Straks even nog beetje in huis aan de gang voor het weekend en nog evene en doos billendoekjes halen bij de kruitvat.

12. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Goeimorge. Meiden

Denise en man en grote zus van harte gefeliciteerd met jullie zoon en broertje en wat een mooi gewicht

Vindt het wel grapig dat die van Denise en Guusje kleiner waren geschat en groter geboren en bij ons is Sky iets kleiner geboren als geschat. Zegt dus niks die schatingen

Vangas. Hele dikke knuf en ik ga heel hard duimen

@Esmee. Sky is snachts geboren en mochten de volgende ochtend naar huis dus Silver zag Sky thuis en ik had haar vast. Ze had zelf een cadeautje voor Sky een knufeltje en twee dagen later heeft zei van Sky een cadeautje gehad een Dora pop die met haar broertje en zusje die een flesje krijgen

@troetel oooo wat klinkt dat lekker ik wil ook. Geniet er maar van na de bevallig mag het 6 weken niet

Gewicht vorige week moest er bij mij nog 9 kilo af (is toch anders als je gEen bv geeft)

13. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Goedemorgen dames!!!

Pfff wekker ging al om 6.00 uur. Vriendliefheeft vandaag vrij omdat hij gaat klussen. Even de laatste dingetjes in de babykamer klaar maken. De deur moet er namelijk nog in. Dus daar is hij nu mee bezig en daarna nog een paar afwerklatjes bevestigen en de schilderijtjes. Dan is de babykamer echt klaar. Schoonmoeder komt ook zometeen om te helpen. Die gaat de deur namelijk verven en de trap. Zolang als dat we hier wonen hebben we namelijk nooit wat aan de trap gedaan. Mijn schoonmoeder heeft hem vorige week al geschuurd en nu gaat ze hem dus verven. Vanavond gaat vriendlief weer verder met de schutting. Hij wil alles dit weekend afmaken en dan mag de kleine wat hem betreft wel komen hahaha! Maar goed om 6 uur ging de wekker dus en heb nog even gelegen tot 7.30, maar niet meer geslapen. Ben er nu dus uit en hoop dat ik het wat vol houd vandaag. Kan vanmiddag ook niet tukken met die klussende mensen in huis natuurlijk!

Liefs

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Denise: Sterkte meid! lijkt me niet lekker naweeen (ik zelf heb ze niet gehad) en wat sneu dat je kleintje misselijk is! Dit was Yara ook wel een beetje na de geboorte. Ik hoop dat jullie samen snel opknappen! *knuf*

@ Troetel: haha wat fijn dat je bad je zo goed beviel! Lekker van genieten!

@ Meimamma: Sterkte met je kanarie hihi, tsja hier ook van die rotzooi makers hoor ;)

hier:

Geen oog dicht gedaan vanacht, voeden ging erg langzaam omdat ik eerst het flesje melk uit de koelkast bij de zusters moest halen, dan een beetje kolven (zodat Yara niet alleen de eerste melk drinkt en dan stopt) en dan yara voeden en daarna wilde ze nog dat ik Yara met een flesje wat moedermelk voerde :(:(:( en dan weer het flesje terug brengen en dan ben je zo een uur verder! (oja en ook nig wegen, verschonen, en temperaturen)

Net hebben ze weer in de hieltje geprikt, arm kind. Dit x zetten ze het wel op een huilen! :( Op zich natuurlijk een goed teken!

ze is stukke minder geel maar nog wel duf dus nu afwachten wat het bloed zegt...

En dames, hoe erg is het nu dat Yara uit een flesje heeft gedronken???

15. chaartje79

chaartje79 Bekend lid

4 jan 2008
    515
    60
    28
    Horeca medewerkster
    Assendelft
    Hai Vagans

Las ff hoe je vriend doet ... ben echt een beetje sprakeloos en het ook eens met de dames hier
    laat je niet gek maken hoor

Mijn vriend in Suriname maakt ook hele rare fratsen en die heb ik ook flink van jet gegeven want uit eindelijk ben ik wel degene die frummie gaat opvoeden aangezien hij niet hier heen komt en ik niet naar hem
    niet erg want ik heb er zelf voor gekozen ook hoe mijn vorige zwangerschap is verlopen

ik heb me toen ook zo druk lopen maken aan me lompe ex dat uit eindelijk ik helemaal met lege handen stond
    Niet dat dit jou gaat overkomen en maak je vooral niet te druk over die lamp en de prikjes is allemaal voor het beste van Yara
    Levi had het ook en toen heb ik op zijn kapjes Gucci en Armani geplakt zodat het leek of hij op vakantie was en lekker onder de zon lag
    De meeste babies worden na de geboorte een beetje geel

Ik wil je wel een ding meegeven laat je vriend aub geen ruzie maken waar Yara bij is want die negative energie voelt ze echt wel en heeft ook invloed op haar gesteldheid want immers kan ze niet praten

En je vriend moet niet zo lomp doen en wie is hij om je bij je ouders weg te houden grrr me bloed gaat er van koken als ik er aan denk deed mijn ex ook nl bleh

nou ik moet nu naar controle
    Heel veel succes

dikke knuffels

Ladies hier ook een dikke knuffel en tot later

16. Vagans

Vagans Niet meer actief

Dank jullie wel voor de lieve woorden.

weet je wat het is,ik weet dat mn vriend diep in zn hard echt niet zon botte boer is als die soms doet overkomen, maar op dit moment kan ik het gewoon niet zo goed hebben, ik houd echt vreselijk veel van hem maar hij heeft gewoon bepaalde dingen, gedachtes en gewoontes waar ik het totaal niet mee eens ben! (zo vast ook andersom)

Hier nog niet veel veranderd, nog geen uitslagen gehoord...

als Yara drinkt komt ze gemiddeld 50gram aan (voor en na wordt ze gewogen) iemand een idee of dit een beetje goed is? volgens het ZH moet het rond de 65-70 liggen dus vandaar dt ik die fles er in moet proppen (echt proppen want ze lijkt helemaal geen honger meer te hebben en drinkt het dan ook niet leeg)

de KZ is bij vriendlief thuis nu, die zijn ook het eea aan het bespreken enzo en het was vandaag haar laatste dag dus ze moest nog wat spulletjes (zoals de weegschaal) ophalen enzo.

17. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Wat leuk dat jullie mijn bevallingsverhaal zo mooi omschreven vinden! Ik krijg weer een brok in mijn keel van jullie reacties!:)

Vagans, ik heb kippenvel over mijn hele lijf. Wat ontzettend sneu voor jullie! Ik kan wel zeggen dat Yara nu in goede handen is, maar dit wil je gewoon niet. Een hele dikke knuffel en ik hoop dat alles snel goed gaat.
    Hier viel ons mannetje de eerste week ook steeds in slaap tijdens het drinken. Dit kwam omdat hij nog een beetje jong was en het drinken waarschijnlijk niet vol kon houden. Ik hoop echt dat je snel duidelijkheid hebt. Inderdaad sneu om je kleintje zo te zien liggen. Laat maar lekker je tranen gaan hoor. Dit is gewoon echt niet leuk!

Denise, ontzettend gefeliciteerd met jullie Kai! Ondanks alles is het toch nog een heel gewicht! Super de super! Sta hier even een vreugdedansje voor je te dansen. Je hebt het gewoon gered tot ruim 39 weken. Kanjer!!!!! Naweeën zijn inderdaad **** vraag er wat voor, want dat hebben ze daar! Na een paar dagen zijn ze over, maar in mijn geheugen willen die naweeën niet verdwijnen, terwijl de bevalling bijna al vergeten is...;) De glucose verbaast me niks. Moesten wij ook rekening mee houden. Als het goed is gaat hij dat straks weer lekker zelf goed regelen. Zo maatje 44 nog te groot?! Wat een hummeltje heb je dan zeg! Lief!!!! Weet je zijn lengte?

Gravid, wat fijn dat de koorts weer gezakt is! En nu moet ie ook even lekker wegblijven!

Troetelbeer, de badkamer is dus inmiddels af! Wat heerlijk dat je er nu nog even van kan genieten! Ik heb er de laatste week ook regelmatig in gelegen. Zalig!

Meimamma, wat heerlijk om nog zo lekker te kunnen slapen aan het eind! Die billendoekjes kun je niet genoeg hebben. Hier gaan op dit moment 2 pakjes in de week. Iedere luier is zo’n beetje een poepluier op dit moment dus dat wil wel.

Binna, inderdaad heb ik ook geen hoge pet meer op van groeiecho’s…. Aan de andere kant, voor jou, Denise en mij zaten ze er gelukkig naast.
    Mag je echt 6 weken niet in bad na de bevalling??? Pffff, dan moet ik dus nog wel even wachten…

Sunnyqueen, wat heerlijk dat je schoonmoeder de trap verft! Heb het hier voor een deel alleen (met dikke buik) en een deel samen met mijn man gedaan. Rotklus! Lekker genieten van zo’n werklustige man.

Chaartje succes bij de controle. Hoop dat alles goed is!

Ego, de verloskundige komt zo om af te sluiten. Bijzonder hoor. Vind het zo'n fijne man dat ik morgen wel weer zwanger zou willen zijn:) Maar dat doen we nog maar even niet, eerst mijn onderkantje maar even rustig laten helen.
    Straks even met mijn mannetje naar het dorp wandelen. Gisteren ook al een stukje gedaan. Zo probeer ik mijn energie weer op te bouwen en ik moet zeggen het gaat sneller dan ik dacht!

Vannacht moest ik ons mannetje om 02.30 en om 05.30 helemaal verschonen. Hij had zo gespuugd dat het zelfs op zijn rug zat! Hierdoor was hij helemaal koud geworden en moest de kruik er weer bij. Nu ligt hij al heerlijk 4 uur te slapen. Ik ga snel de was ophangen, want ben bijna door zijn kleertjes heen en dan zal hij wel zijn voeding willen.

Fijne dag allemaal!

18. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Het is vandaag mijn uitgerekende dag... Vrijdag de 13de! Ben toch wel blij dat mijn zoontje er al is. Vinden jullie ze ook zo veranderen in een week tijd?

19. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Goedemorgen mama's en bijna mama's:D

Ff ego hoor....kom amper meer toe aan reageren hier;)
    We zijn druk om het kraamfeest te regelen voor zondag as...er komen ong 45 gasten:$
    We houden het bij mn ouders in huis en tuin(jammer dat het weer niet zo meewerkt zondag) dus morgen drukke dag met versieren/boodschappen doen en hapjes maken.Ik heb voor bij de koffie mini tompoesjes met Vince zn foto erop en als bedankje miniflesjes met manna erin een kaartje er aan met de tekst:Leuk dat u op mijn eerste feestje was.
    Moet allemaal wel goed komen dus:D

Verder hier nog steeds druk van onderen;) Kijk het nog paar dagen aan en anders misschien maar ff urine na laten kijken of ik geen blaasontsteking heb.
    Trouwens ik heb nog niks van het consultatiebureau gehoord?? Die zouden toch tussen de 10e en de 14e dag nog een keer thuis komen? Zijn jullie gebeld voor een afspraak door hun of kwamen ze gewoon ineens langs?

20. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Enorm Guusje!! Vind dat ie per dag veranderd!!

Deel Deze Pagina