Mei mamma's 2011 deel 4!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Troetelbeer90, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ lilo: Ja ze doet het op zich goed, slaapt nog veel maar laat al meer van zich horen, ze drinkt alleen de borst nog niet leeg dus ik hoop dat ze nou wel aan gaat komen!

2. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    hey meiden

hier een druk dagje gehad. zijn naar steve ze oma in gouda geweest is voor ons 1 uur rijden alleen heen hadden we oponthoud met afgesloten wegen dus toen deden we er 1,5 uur over.
    steve ze oma was helemaal in de wolken dus ach dat was het waard. daarna nog naar steve ze ouders geweest op de terug weg.

meedje en man van harte gefeliciteerd met jullie zoon Tijs. en een mooi gewicht.
    wel een heftige bevaling zeg. hoest nu met ze armpje

@vangas oo wt fijn dat je thuis bent en wat een moppie

@bloem wat een plaatje

@lillo soms hebben ze inderdaat nog even hun mama nodig. is ook niet zo gek toch

Sorry weet het even niet meer. doe het uit me hoofd

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja nog net wel.... hij is nl gisteravond om 22.12 geboren. Het berichtje was van vannacht kwart voor 1 :D

4. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Even klagen hoor!!

Zooooooooo!!! dat hebben we ook weer overleefd.... Ik heb echt een hele lieve schoonmoeder. Het is werkelijk een schat van een vrouw en ze wil van alles voor ons doen en ons met van alles helpen, maar vandaag was vriendlief weg te voetballen vanaf 13.00 en ik heb mijn schoonmoeder dus de hele dag om me heen gehad vandaag. En dat is me dan toch te veel van het goede. Eerst ging het nog wel, want ze was de deur van de babykamer aan het schilderen en de trap. Maar op een gegeven moment is ze daar dus klaar mee en krijgt ze dus poetsdrang. Want mijn schoonmoeder is een echte poetsjuffrouw en ook nog eens pietje precies. Dus die wil het liefst ons hele huis door om af te stoffen en schoon te maken. Nou heb ik haar gisteren al haar gang laten gaan in de huiskamer, maar ik heb dus zelf gisterenavond nog in de andere kamers de stofzuiger ter hand genomen en daarbij dus ook het hele plafond gezogen. Nou stond ze in de keuken begint ze de afvalbak helemaal schoon te poetsen. Nou prima dan hoef ik dat niet meer te doen, maar vervolgens zegt ze dus: ''Ik moet alles altijd helemaal schoon hebben hoor'' ''Heb jij dat nou niet?'' Oftewel ik maak niet goed genoeg schoon. Vervolgens zegt ze: ''weet je waar ik me aan erger..." Nou ik ben benieuwd.... '' aan dat rooster daar boven in de hoek die is zo smerig...'' Ik zeg daarop: ''Nou die heb ik gisteren ander nog helemaal schoon gezogen met de stofzuiger.'' Zegt mijn schoonmoeder weer: '' zal ik hem even ontvetten?'' Ik was al gesloopt dus zei nou laat maar hoor het is al laat en etenstijd je moet zelf ook eten natuurlijk! Vroeg ze nog of ik me niet aan dat ding ergerde...? Nou nee want ik sta niet de godganse dag in de keuken naar dat hoekje te staren, bovendien ik kan er niet bij om dat ding schoon te maken, want dan moet ik via een stoel op het aanrecht en dat ding zit dus boven een keukenkastje, nou echt niet dat ik dat ga doen met mijn dikke buik.... Nou goed toen stond ze in de gang met een sopje... heeft ze de hele radiator af genomen... Echt helemaal.... Nou ja prima daar heb ik verder ook geen last van, maar voel me zo bezwaard als een ander mijn huis loopt schoon te maken. Vervolgens gaat ze buiten onze stoep aanvegen, heel lief en dat meen ik, maar vervolgens gaat ze naar huis en zegt ze: ''Ik wil best eens langs komen om het huishouden te doen hoor!!'' Nou die kwam even verkeerd aan... Ik weet dat ze het goed bedoeld, maar het voelt zo als een verwijt dat ik niet goed genoeg schoonmaak.... Ze vind het ook verschrikkelijk dat we 2 katten in huis hebben nu er straks een baby komt, omdat dat volgens haar niet hygienisch is.... Nou ja we moeten zelf weten zegt ze dan ook, maar zij vind het maar niks... Echt waar net of is het hier zo'n teringbende, nou ik kan je verzekeren dat dat niet zo is. Tuurlijk katten verharen nog al, maar ja dan stofzuig ik weer even en dan is het weer netjes. En ik doe echt mijn huishouden wel, maar ben niet zo'n pietje precies die elk hoekje en gaatje elke keer mee neemt. En onze kattenbakken staan in de bijkeuken en die moeten nodig verschoond worden. Vriendlief is er door de drukte nog niet aan toe gekomen... Ze heeft verschillende keren aangegeven dat dat ding toch wel erg stonk en nodig schoon moest... (nou heeft ze niks met katten dus de kattenbak schoonmaken gaat ze niet doen en dat vraag ik ook niet van haar) maar goed ik zei ook ja sorry ik mag het gewoon niet doen... En dan denk ik, waarom verontschuldig ik me eigenlijk... het is ons huis en ons huishouden... Wist ze ook nog even leuk te zeggen: ''jullie hebben maar een klein huis, moet je nagaan wat ik elke dag moet schoonmaken'' Zij wonen namelijk op een boerderij.... Ik weet dat ik me er eigenlijk niks van aan moet trekken, maar dat wil gewoon nu even niet en ik voel me er echt niet lekker onder... Net of maak ik niet goed genoeg schoon ofzo... Nou ja heb dus tegen haar gezegd dat ze hier niet voor het huishouden hoeft te komen, want dan voel ik me zo ongemakkelijk... Ik denk dan heb ik het tenminste eerlijk gezegd. Want ik voel me er echt ongemakkelijk bij als een ander hier schoonmaakt en ik zit toe te kijken.... Zo dit moest ik echt even kwijt hoor!!!

Liefs

5. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Hallo meiden!!

@Meedje:Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Tijs

@Vagans: Fijn dat jullie weer thuis zijn!! Gaat niks boven je eigen plekkie he.Leuke foto's heb je al gemaakt van je meisje!

@Troetel:Gelukkig dat gisteravond alles goed was!!

@Bloem:Wat een schatje zeg!!

@Gewicht:Hier alweer 2 kilo lichter als dat ik aan begin van mn zwangerschap had...waar zo'n zwangerschap wel niet goed voor is:D:D

Zo vandaag druk geweest bij mn ouders voor het kraamfeest morgen.Het weer werkt helaas niet zo mee maar daar heeft mn vader een oplossing voor gevonden...hij heeft een groot zeil gespannen over de gehele tuin en 2 terrasverwarmers gehuurd...zo kunnen we de mensen binnen en buiten kwijt:DVerder leuk versierd en hapjes gemaakt.De tompoesjes zijn echt superschattig!! Zal morgen flink wat foto's maken en hier wel wat spammen;)

6. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hahaha ok! Dan word het vast een gelukskindje;)!

7. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    SQ Meis toch, snap dat je het even beu was met je s-moeder. Niet fijn zulke reacties en met die hormonen erbij kun je het helemaal niet hebben. Groot gelijk dat je effe van je hebt afgebeten en er wat van hebt gezegd.

Laat maar lekker lullen die s-moeder van je en gooi het er effe uit tegen je vriend (als je dat nog niet gedaan had) dat wil hier wel eens opluchten;)

8. Gravid

Gravid Niet meer actief

Wow, meiden... merk wel dat ik stuk minder tijd heb om op zp te komen!!
    ''Jammer'' hoor, mis nu een hoop.
    Maar gelukkig ben ik niet de enige ;)

Meedje: Van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Hopelijk knap je gauw weer op! Geniet van jullie kleine man!

Vagans: Wat geweldig, die foto met dat lachje! Luca heeft ook steeds van die grimasjes ;)

Echt heerlijk, om al die baby'tjes hier voorbij te zien komen!!
    Mooie kindjes!!

Stefanie: Ik ben bevallen met 41wke+1dag. Luca woog bij geboorte 7,5 pond.. maar zit nu nog in maatje 50.
    In 56 zwemt hij gewoon ;)

SQ: He wat balen van je s-moeder. Kan me goed indenken dat je het even zat wat!

Lilo: Fijn dat je meisje weer beter slaapt 's nachts!

Troetel: Fijn te lezen dat alles toch goed was!

Wish: Veel plezier morgen met kraamfeest! Hopelijk blijft het droog!

Verder weet ik het echt even niet meer :)

Ego: Hier gaat het prima!!
    Stuwing word godzijdank stuk minder!! voel me gelijk weer beter mens!
    Was vandaag alweer lekker op de been, scheelt behoorlijk in me stuitje haha.
    Die ging gewoon zeer doen van het vele zitten/liggen.
    Luca doet het ook onwijs goed, hij zat dinsdag nog op 35cc voeding, woensdag al op 70cc, en vandaag al op 105cc..
    die doet het echt als een tierelier.
    Hij krijgt 'savonds rond 23.00u a 00.00u de laatste voeding, en komt dan pas rond 04.00u weer.
    Echt super lekker!
    Verder is het een super rustig en tevreden kereltje.. niks op aan te merken haha.
    Hij word al wel erg wijs, probeert steeds al zn koppie op te tillen.
    Volgens mij word het een vlug ventje.

Zal nog even een fototje spammen, en dan ga ik even bezig met ontwerp voor mn tattoo. (de namen Lydia en Luca op mn voet/been, in een soort tak, met bladeren, en met tekentjes stier en waterman (luca stier, lydia waterman)
    Vriendlief heeft ook al tattoo uitgezocht.. (teken stier in tribal vorm, met naam Luca) dus hopelijk binnenkort even bij de tattoo shop langs ;))

Fijn weekend meiden!!
    Liefs

Lekker bij papa op de arm relaxen!!
    http://www.zwangerschapspagina.nl/attachment.php?attachmentid=150978&stc=1&d=1305396925

9. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    SQ; sommige mensen zijn nu eenmaal heel fanatiek. Ik heb zo'n moeder die geen gelegenheid onbednut laat om me er nu op te wijzen dat ik toch echt beter mijn best moet gaan doen in het huishouden. Nou mijn man en ik werken fulltime, heb er de afgelopen jaren ook een HBO studie naast gedaan dus mijn prioriteiten lagen effe ergens anders. En ik hou niet van het huishouden doen dus ik ben meer van het noodzakenlijke. Ja dat wordt nu wel anders maar zal nooit een cleanfreak worden ;)
    Maar heel storend dat als ze langs komen ze gelijk wat willen doen...afblijven !!!

10. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @stefanie, heb daarna nog even met mijn moeder gebeld en stoom afgeblazen (vriendlief is namelijk naar een BBQ van zijn voetbalteam) Dit luchtte erg op en zij zei ook tegen mij dat ik dat ontzettend fantieke poetsen ook niet van huis uit heb mee gekregen omdat mijn moeder ook niet zo in elkaar zit. Mijn moeder maakt inderdaad het noodzakelijke schoon en zorgt dat de boel voor het oog netjes en opgeruimd is, maar zegt ook dat ze nog wel andere prioriteiten heeft. Dit heb ik dus hetzelfde als haar. Ik ben ook geen fan van het huishouden doen, maar zoals jij ook al zegt het noodzakelijke... Ik stofzuig om de dag ( we hebben katten dus soms zelfs elke dag) En haal een doekje over de tafels en kastjes. De vensterbanken neem ik af als ze vies zijn en verder geef ik de douche en de wc 1x in de week een goede beurt en tussendoor haal ik een doekje over de wc. Aanrecht houd ik schoon en netjes net als het fornuis.... Als ik denk nou stapelt de papierwinkel weer op dan ga ik schiften wat weg kan bij het oud papier en de rest berg ik keurig op... Als ik op de bank zit en ik zie boven in een hoek een sliertje stof hangen dan ga ik echt niet meteen de stofzuiger pakken nee dat sliertje hangt er ook nog wel zodra ik ga stofzuigen en dan neem ik het mee.... Ach ik ben daar gewoon niet fanatiek in, maar zorg altijd wel dat het fris en netjes is in ons huis en dat vind ik meer dan genoeg. Maar heb er gewoon een hekel aan als iemand het ''overneemt'' terwijl ik het zelf ook wel kan... dan is het net of doe ik het niet goed genoeg. Kijk met de kraamzorg vind ik het een ander verhaal omdat je dan een zware bevalling hebt gehad en de eerste tijd moet herstellen en met je kleine bezig bent dus dan kan je toch geen huishouden doen. En ze geven ook geen commentaar op het feit hoe jij je huishouden doet. Ik ben dan wel hoogzwanger, maar mijn handen doen het nog prima. Ik doe het alleen wat langzamer en in etappes.... Voel me gewoon erg opgelaten als ze mijn huishouden wil overnemen! Maar goed heb lekker kunnen uitblazen tegen me moeder en die begreep me heel goed, maar zei ook dat ik me er niet te veel van aan moest trekken omdat ze het wel goed bedoeld... Dus ben nu weer wat rustiger.

11. Esmee81

Esmee81 Bekend lid

26 jul 2007
    992
    0
    0
    ondernemer
    Hilversum
    @sq; oh ik heb ook zo'n schoonmoeders. Die vroeg letterlijk of ik de wielen en het frame van de kinderwagen niet ging schoonmaken nu deze voor de nieuwe spruit gebruikt gaat worden. WHAHAHAHA nou nee zei ik. Chris zat er gisteren nog in en morgen gaat de baby erin(bij wijze van). Omdat ik er een nieuwe kap opzet en de wieg weer ipv de buggy zit wil niet zeggen dat ik m uit elkaar ga halen!! de bekleding was ik uit, that's it WHAHAHA echt grappig!
    Verder kan ze ook erg poetserig zijn maar gelukkig niet bij ons. Die hoop heeft ze al snel op gegeven. Ja soms doet ze wat dingen maar het is wel fijn dat ze die goed/grondig doet.
    Maar ze moet niet van die opmerkingen maken, dat is niet lief!! Helaas hebben ze zelf niet door dat ze het doen en bedoelen het goed.
    Maar ik begrijp helemaal hoe ongemakkelijk jij je voelt!!

@meedje: GEFLICITEERD MET TIJS!!!

De rest ben ik weer ff kwijt. Ik ben moe en ga slapen. Hier geen gerommel. Vanochtend tikje beroerd maar na een goede middag dut ging het zelfs heel goed!
    Tuurlijk dacht ik toen boodschappen te kunnen doen en daar betaal ik nu de prijs voor (lees druk kind en harde buiken) :)

12. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Goedemorgen,

Redelijk geslapen, ietsje gerommel maar niets schokkends helaas. Zo naar het het ziekenhuis voor een controle CTG en echo. ben benieuwd of er iets van weeen activiteit te zien is...ik voel in ieder geval niets ;)

13. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    goeimorgen meiden

@stefanie suces

hier een redelijke goede nacht gehad alleen kwam Sky al na 2,5 uur om eten. dus dat was wel minder.

14. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    succes stephanie.

Gelukkig poetst mijn sm niet veel hihi. Dus ze heeft het recht niet om iets te zeggen.

Hopelijk kun je nog even bijslapen binna.

Gravid wat heeft jou ventje sprekende ogen.

xxx joyce

15. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Goedemorgen meiden..

Pff hier gebroken! Vince was erg veel wakker(zeker zenuwachtig voor zn 1e feestje vandaag;)) en kwam om de 2,5 uur om te drinken en dan vervolgens halverwege de fles weer in slaap vallen...das echt vermoeiend!!

Zo ff wat laatste dingetjes doen nog en dan op weg naar mn ouders voor het kraamfeest!

16. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Wish veel plezier vandaag met het kraamfeest!

Stefanie succes in het zh!

Hier:
    Goed geslapen tussen het plassen door;)
    Of het kan weet ik niet, maar werd om 04.55 uur wakker met ik denk een wee. Ik moest echt even puffen om het af te laten zakken. Tijdens het plassen en weer naar bed ook nog. Toen in bed gaan liggen en in slaap gevallen. Nu daar geen last meer van. Best vaag.

17. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @meimamma, dat heb ik laatst ook een keer gehad en overlegd met de VK, dat zijn ''oefenweeen'' ''voorweeen''

@Wish, veel plezier vandaag!!!

18. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Goedemiddag meiden!

Wish Denk niet dat je het nog leest maar veel plezier vandaag:D
    Stefanie Ben benieuwd hoe het was met de controle!

Gerommel Ja ook hier klinkt het bekend, af en toe echt pijnen die weggepuft moeten worden. Maar nog niks dat doorzet!

Hier Vannacht redelijk geslapen, slaap wat vaster de afgelopen 2 nachten en dat doet me goed. Bij mn mannetje is volgens mij de mannelijke vorm van nesteldrang toegeslagen! Vanmorgen om 8 uur was ie klaarwakker en heeft ie maar 'even' de plinten op de babykamer gedaan, gordijnen eraf gehaald, deur badkamer ingemeten en op maat gemaakt. T zullen de zenuwen wel zijn, vond het wel superlief haha.

Ik werd daarstraks helemaal niet goed en voel me nu nog wat vaag. Gewoon alsof ik net een marathon had gelopen, de energie ging gewoon uit mijn lijf. Dus nu effe op bed gaan liggen.
    Verder zijn we effe bezig geweest met de adressen voor geboortekaartjes en de kaartjes zelf. Kwamen we erachter dat de site waar we ze zouden bestellen op onze categorie kaartjes ineens!! €0,45 ct per kaartje extra rekent. I.p.v. €50,00 totaal kwamen we nu dus op minimaal €80,00..
    Ga ze dus effe mailen en heb nu de kolder in mijn kop en ben andere kaartjes aan t bekijken;) Ben in ieder geval flink pissed kan ik wel zeggen.

19. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ SQ: vervelend van je s-moeder

@ stefanie: suc6!

@ Binna: ik weet hoe vermoeiend het is *gaaaaaaaaaaaaaaaap*

@ Wish: heel veel plezier!!!

Hier:
    Veel visite ineens gehad gister, kwamen vrij snel achter elkaar en de buuren kwam die hadden met een groepje een mooie kaart met 40,- aan VVV-bonnen gegeven (super lief!) en gingen pas heel laat weg (rond 12ve) maar t was echt super gezellig!!!

De eigenaresse van die hond (weten jullie wel) die is ook zwanger en vond Yara helemaal geweldig, de hond is hier ook thuis geweest, die van mij waren nog bij mn ouders die gaan we straks halen.

Komen de mannen ineens binnen (die waren ff buiten roken) en een gekwetter... hebben ze een parkietje gevonden die zn vleugel wss verrekt heeft (vleugel staat iets scheef maar hij kan vlieggen) en een kooi die de andere buurman nog had staan dus ja die kwamen ze ff brengen want ik zou er wel raad me weten... nu staat hier dus een parkier, ff rondvragen wie er een mist!

Al om al een heeeeeeeeeeeeeeele drukke dag, ik ben kappot! Yara kwam ongeveer om de 2 a 3 uur maar hapte niet lekker en sliep tijdens het drinken en 10 min later brullen want ja ze had nog wel honger...

Ik heb wel het idee dat ze het beter doet, ze laat zich horen als ze wil eten (niet echt keihard brullen maar van die kleine jankjes) en drinkt langer en steviger door! Soms wil ze zelfs ook nog wel een beetje van de andere borst! Daarna kolf ik beide borsten leeg anders gaan ze zeer doen.

Maar, ze spuugt ineens meer, kan dit komen dat ze bijv te gulzig is geweest???

en dan nog een vraag waar ik heeeeeeeeeeeeeel graag antwoord op wil want iedereen zegt want anders...:
    Ik wil mn BV invriezen, maar heb een piep klein vriezertje dus flesjes invriezen is geen optie, hoe moet ik dit dan doen? Ijsblokzakjes leken mij heel fijn zodat je makkelijk kan doseren, de een zeg dat het mag en de ander zegt van niet... ik weet het dus niet meer!

en moet je BV meteen de zelfde dag onvriezen of ook een paar dagen later? ik heb nog wat ik gekolft heb in het ZH namelijk in de koelkast staan...

20. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Wish; veel plezier vandaag en hopnelijk kotm het zonnetje er nog veel bij

Troetel; jeetje wat balen dat de prijzen ineens verhoogd zijn en 45 cent per kaartje is best veel ineens!!

In het ziekenhuis was alles goed, 1 harde buik gezien :( maar de jongedame deed het prima. 30 minuten vollle activiteit en lekkere pieken in de hartslag. verloskundige was erg tevreden en nu ik weet dat ik disndag kom voor inleiding (of vandaag en morgen voor een natuurlijke bevalling) is het wel heel gek om daar rond te lopen hoor :)

Deel Deze Pagina