@Wish, dat probleem heeft Gabriël ook, dat van dat poepen, alleen krijst hij er de hele boel mee bij elkaar. Ik ga er straks voor naar de ha. Misschien heb ik straks wat tips @SQ hahahahaha soms zou je mensen echt de nek om kunnen draaien. Alsof jij echt niet iets zou laten weten ofzo... @Vagans, jemig zeg het zit je ook niet mee. Ook leuk dat er zoveel verschillende artsen zijn...om moe van te worden. Hoop dat het met Yara nu beter gaat en ze alle voedingen binnen houdt.
@troetel nee is een binnenbad het regens hier En op maandag zwemt Silver altijd dat is het Ouder en kind zwemles Soort voorbereiding voor het echte zwemmen
Ohh Monika ik ben benieuwd!! Misschien heb ik ook nog wat aan die tipsHeb wel tip gekregen vd kraamverzorgende nl je pink in olijfolie dopen en je baby dan op ej pink laten sabbelen maar ja...wil ook niet dat ie diarree krijgt.Trouwens net verschoond en zat wel redelijk wat poep in zn luier maar het lijkt alsof ie zoveel moeite heeft om het eruit te krijgen.
Nou dan zitten we allebei met hetzelfde met onze zoontjes... Ben benieuwd wat de ha geeft voor tips. Vind het zo sneu voor hem.
Morgen komt trouwens de wijkverpleegkundige van het CB langs.heb wel wat vraagjes voor haar.Bijv dat Vince al anderhalve week verkouden isEcht sneu als je hoort hoe zn neusje verstopt zit.heb wel zo'n peertje om zn neusje schoon te maken en druppels maar helpt ook niet veel. Weten jullie trouwens hoeveel cc een baby met 2 weken binnen moet krijgen minimaal? heb hier een kind die halverwege de fles in slap valt meiden die het CB al op bezoek hebben gehad...werd jullie baby door hun ook nog een keer gewogen?Ben zo benieuwd hoe zwaar ie nu is.
CB heeft niet gewogen. Hier drinkt Gabriël 90cc aangemaakt, dus totaal 100cc. En tijdens het voeden met de fles spelen helpt. Als hij stopt draaien we de fles in zijn mondje een stukje en krijgt hij weer zuig reflex. En anders tijdens de fles als hij echt stopt met drinken, de luier gaan verschonen. Dan zijn ze meestal ook wakkerder en willen ze weer drinken. Meer tips heb ik nu even niet.
Oke wij zitten ook op 90cc aangemaakt 100 maar meestal drinkt ie die niet helemaal leeg.Ach volgens mij groeit ie wel dus zal wel goed zijn.De tips hebben we allemaal al geprobeerd maar op een gegeven moment slaapt ie zo diep dat we hem echt met geen mogelijkheid wakker krijgen haha kind van zn ouders he ook lui
Wish Wat fijn dat jullie zoveel leuks hebben gekregen op het kraamfeest. En dat het zo goed bevallen is SQ Hahahahahahaha ik begrijp je helemaal hoor meid. Al die mensen zijn zoo irritant!! Ik kreeg van de week s avonds om 22:30 een smsje van een kennis van mijn moeder dat mijn moeder bij haar in het café zat dus als ik ging bevallen ik maar naar die kennis moest smsen. Euhm ik kan dingen wel met mijn moeder zelf regelen?? Toen werd ik ook een beetje kriegelig! Binna Ahh oke, klopt ja op maandag ga je altijd zwemmen met Silver Vagans hoop dat jullie morgen weer naar huis mogen!
Hier net terug van de tandarts. Ik wist dat ik gaatjes had maar daar wilde ze het liefst gelijk wat aan doen. Maar ik wil die verdoving niet nu ik zwanger ben. Dus ze wacht maar mooi. Ik heb dr geen lastr van. Maar onder het mom van gezonde caries en bacterien die je over brengt op je kind stuurde ze me wel ff een kamertje verder naar de mondhygieniste om mn mond schoon te laten maken. Grrrrr!! Vriendlief netzo. Ook naar de MH. Maar die heeft verder zon geweldig gebit die heeft nooit wat! Maar goed om het leed te verzachten en mn tanden weer blij te maken heb ik maar een bakje Dorito`s chips en een glas limo staan
SQ Heel herkenbaar dat "gezeur". Als ik hier de eerste keer de telefoon niet op neem gaat de tel van mn vriend of ik al in het zh ben om te bevallen!!! Ik wordt daar ook heel kriebelig van!
Meimamma Gelukkig heb je de tandarts weer overleeft Hier net achter een kat aan kunnen rennen. Was effe in de woonkamer en de haldeur stond op een kier dus meneer vond het leuk om keihard naar boven te rennen.. Schijtbeesten! Ondertussen alvast aardappeltjes geschild en de varkensrollade in de pan gegooid dus die is nou een lekker geurtje door huis aan het verspreiden. Effe wat drinken en dan de stofzuiger effe door de benedenverdieping Liefs
Jeetje meimamma, wat kan de ta zeuren zeg. Hier net lekker gedweild, zo Gabriël de fles nog geven en dan naar de ha.
Voeding: Luca zit nu ook op 100cc, maar met drinken geen probleem haha.. Ik moet halverwege gewoon even de speen er uit trekken om hem te laten boeren, want anders drinkt hij hem zonder pardon in 1x leeg. We hebben nu weer de normale avent nr 2 speen er op zitten, dan moet hij wat krachtiger zuigen, want met de 3standen speen had hij de fles serieus binnen een minuut leeg. Was echt niet normaal. Gezeur: Meiden, dat gezeur is direct na de bevalling over.. geloof mij! (tenminste, hier wel het geval, dus hoop bij jullie ook) Die mensen die eerst flink ant zeuren waren, hebben me gefeliciteerd toen Luca geboren was en hoor nu ineens niks meer van ze. Heb alleen beetje de kriebels van mn schoonzus. Ze liep tijdens zwangerschap al van: oh straks lekker vast houden en knuffelen ..(eh, ja ik bedoel je.. mijn kind ) Toen Luca geboren was, stuurde ze werkelijk waar dit smsje: De kleine is er dus, vertel ben benieuwd wat is zijn naam, ben zo nieuwschierig. ?) En pas paar minuten later kreeg ik sms: gefeliciteerd trouwens. Eh lekker vaag. Eerst vroeg ze elke dag hoe het ging, maar na dat smsje heb ik tot vandaag aan toe (dus week lang) niks van haar gehoord. Kijk ik vandaag op msn, had ze gesprek gestart, stond er dit: we maken gauw afspraak met je, want ben toch zo nieuwschierig, wil hem zo snel mogelijk zien. nou sorry hoor.. heb dr al heel geen zin meer in ast op die manier moet. Tis dat het een zus van vriendlief is, maar anders
Gravid Jeetje laat die rare schoonzus van je maar lekker zitten waar ze zit hoor Ben hier ook wel een beetje bang voor dat bij sommige mensen de interesse voor de kleine groter is dan voor mij. Heb ook al wel geleerd dat ik sommige mensen gewoon lekker moet laten stikken
Wish, hier is het CB net geweest. Ons mannetje weegt precies 2 weken na zijn geboorte 3340 gram! En dat met een geboortegewicht van 3015. Ik ben er trots op! Gezeur, oef, ben zo blij dat dat mij bespaart is gebleven! Dikke knuffel voor iedereen die de vragen zat is en gewoon zijn kindje vast wil houden! Vagans, wat ontzettend sneu dat jullie weer in het ziekenhuis zijn... maar wat goed dat jij toch de HA gebeld hebt! En wat balen van je kraamtijd inderdaad. Ik hoop voor je dat als straks alles lekker loopt, je toch nog lekker kan gaan genieten. Een hele dikke knuffel voor jou en Yara! Ego, gisteren geprobeerd om zonder middagslaapje te kunnen. Helaas, dat is voor mij nog lang niet weggelegd... was aan het eind van de middag kapot! Mannetje kwam vannacht ook veel. Ben tussen 2 en 4 alleen met hem bezig geweest, spugen, voeden, verschonen... pffff ben echt helemaal op.... Heb straks wel even geslapen en wekker gezet, want het CB kwam. Ben na de wekker weer in slaap gevallen, want werd wakker van de telefoon; CB ze had al 2 keer aangebeld....
Nou hier alweer een andere zuster en elke zuster pakt de dingen weer anders aan en gaat weer opnieuw overleggen enzo... Yara had net namelijk maar 45 gedronken... nu moet ze vandaag (ik heb nog een voeding om 7 en om 10uur) 105 drinken anders gaan ze een flesje er achteraan geven (niet dat ze die gaat willen maar toch) dus ik zelf hoop dat ze weer lekker 60 gaat drinken maar met 2x 50 ben ik al tevreden en zal ik een fles weigeren. pff het is wat nu ze ineens volgens de ''regeltjes'' moet drinken, daar wordt je echt vet onzeker van!!! Oja komt die vorige zuster trouwens (leuk mens) met dat ik heus overdag mn bed wel mag uitklappen en hun mag bellen als ik iets nodig heb want ja voor kraamvrouwen gelden speciale regeltjes... Komt ze nu mee! die andere hebben daar geen woord op gezegd en mij alleen op de regeltjes op een blaadje gewezen...
Troetel: Nou het is niet zozeer dat ik het erg vind dat ze mij niet zien staan, al kijke ze me geen seconde aan.. maar ze moeten geen beslag gaan leggen op Luca. Dan word ik giftig. Als er visite komt, ligt hij of nog in bed, of ik heb hem vast.. en wil ik dat hij bij iemand op schoot gaat kan dat, maar hij gaat niet van hand naar hand. Echt, daar pas ik voor. En me schoonzus is nu echt al zo bezig dat zij straks wel even met hem gaat knuffelen, wiegen enz.. lkkr druk dus.. nou echt niet he!! Ze mag hem 5min vast houden, en dan vind ik het wel gezegend met haar. Guusje: Lekker rustig an doen meid.. gewoon nog even lekker proberen te rusten smiddags, nu kan het nog zolang de kleine smiddags ook slaapt! (hm moet ik nodig zeggen.. vanmiddag ook nog niet op bed gelegen ) Monika: Hoe was het met Gabriel? Vagans: Lijkt me echt niet leuk steeds een andere zuster!! Maar wel fijn dat je het bed lekker uitgeklapt mag laten!!
Uit de categorie; Brutale mensen hebben de halve wereld" en ; Je gelooft je ogen niet" Belt net iemand van de planning van mn werk op... =>Hoe gaat het? <= Ja prima... => Ben je al bevallen? <= Hebben jullie al een kaartje gehad dan? => Dus je weet wel dat je die MOET sturen voor de administratie als je bevallen bent? <= Ja ik weet dat jullie graag een kaartje willen om de administratieve rompslomp op orde te maken, maar ik MOET helemaal niks! => Het was niet de bedoeling om je tegen de schenen te schoppen maar wij wilden weten of dit wel duidelijk was.. <= Weet je wat N. je merkt wel of er een kaartje jullie kant op komt ik ga weer verder van mn verlof genieten, goedemiddag! Stelletje aagjes!