@Vagans: Wat heerlijk dat jullie weer thuis zijn!!! Nu kan het genieten beginnen!! @Stefanie: Wat fijn dat je gezelschap hebt in het ZH...hopelijk heb je morgen wat ontsluiting! @Lilo: Wat komt dat vroeg die brief voor de entingen Met hoeveel weken krijgen ze de eerste? Zielig voor die kleintjes...ik hou helemaal niet van prikken haha Vanmiddag is het CB geweest...alles was goed.Vince weegt nu 3250!! Dus gaat lekker!!! Verkoudheid is alweer op de terugweg dus we gaan lekker. Hier ff bloedchagerijnig door mn vriend pffffff....de kachel is weer eens kapot bij ons en nu had mn vriend het in zn hoofd gehaald dat we een electrisch kacheltje moesten aanschaffen omdat het te koud zou zijn binnen(onder de 20 graden komt het niet) en met wat kaarsjes aan savonds is het goed te doen.Nu ging meneer net nieuwe kaarsjes halen...komt ie terug met een terrasverwarmer voor binnen!!!!!!! Wat een geldverspilling zeg jeetje!!!! De temperatuur wordt vd week weer boven de 20 graden...dus echt weggegooit geld!!! Hij is hem nu in elkaar aan het zetten en ik zit me dood te ergeren!!! We gaan zo lekker asperges eten jammieeeee
@ wish: Het had mijn vriend kunnen zijn! Snap dat je je dood ergert! *weer een vraagje: Ik heb zon wipstoel. Yara vind het heerlijk om hier in te liggen, lekker op de bank naast mama en je ziet ook gewoon dat ze er comfortabel in ligt. Hoe lang mogen die kleintjes nou in zon wipstoeltje liggen? ik heb hem bijna helemaal plat staan dus het is echt een soort bedje.
@wish. Ik heb de datum al hoor voor het prike. Ze krijgen ze tussen de 8 en 10 weken @vangas tja hoelang een tijd er aan zit er niet maar wat je kan doen is alleen als ze wakker is er in . Zo doe ik het ook met Sky
@Vagans; hier vorige keer ook tommee tippee omdat Chris zijn mondje niks kon met die 'stugge/harde' avent. Tt werkte fantastisch!! - ik ga nu die nieuwe medela CALMA speen proberen. (krengen zijn 13 euro, maar dat is een pak voeding ook) ik heb nog veel flesjes van medela van het kolven die ik dan invries en die speen past erop. De speen 'werkt' alleen als het kind, net als bij de orst, vacuüm zuigt, en zo kan het kind tussendoor ook stoppen zonder dat de fles 'doorloopt'. Ben benieuwd. - een vriendin werkt op de Kinder IC en vertelde me dat ze daar de difrax spenen gebruiken voor de kids. Blijken de beste pasvorm voor de aller kleinsten te zijn. - Chris was ook een moeilijke boerder en de kraam liet me een ander boer trucje zien; Zet je kind op je schoot met je gezicht naar je toe. Pak haar onder de oksels(alsof je haar over je schouder gaat leggen) En druk dan met je vingers rustig tussen de schouder bladen zodat de borst iets omhoog komt. Bedenk maar dat als je zelf een boer wilt laten je dan ook je schouders naar achteren trekt en je borst omhoog duwt. Werkte hier perfect! - Chris was ook een enorme spuger en daar zijn we na 2 maanden gestart met Friso comfort te mengen met bv. Deze blijft zachter dan bij jbp of nutriton. Lijkt wel of ik ook de wijsheid in pacht heb maar dat is niet zo hoor!! Sorry als ik zo overkom maar ik help graag waar ik kan. Ik weet alleen niks van krampjes. Dat is me bespaard gebleven Oh Stephanie succes hoor!! Ja de dagen duren lang zo in het zkh...:x
@Esmee, ik gebruik ook de medela flesjes met een difrax speen. Gaat prima. Maar zelf met speen S is hij nog gulzig, maar hij drinkt er wel goed mee.
@ Binna: Ja ik leg dr er meestal in als ze wakker begint te worden zodat ik goed zie dat ze wakker is en meteen aan kan leggen, en na het voeden om ff bij te komen. Dit spaart mij steeds opstaan wat nog best wel pijnlijk is. @ esmee: thanx voor de tips! super! en die boer tip ga ik de volgende ronde meteen uit proberen! hier een zere tiet, komt denk ik omdat ik niet meer zo veel kolf... ik knijp er een beetje op en het blijft stromen! pff
Hey meiden, Effe ego vraagje hoor voor de meiden die het ervaren hebben. Vruchtwater dat je verliest is dat echt zo helder als bronwater of kan het ook wat melkachtiger zijn (niet zo donker als melk maar wat minder helder dan kraanwater??) En kan het ook in kleine vloedjes ipv druppelsgewijs of met een grote plons? Liefs
Ik had vloedjes helder vruchtwater. Je kan ook helder hebben met witte vlokken of bruin/groen vruchtwater. Maar wit heb ik niet van gehoord.
Ik heb ook een vraag... Iemand enig idee misschien: Ik heb dus nu rugpijn en een keiharde buik Ik hoef nog niks weg te puffen ofzo, maar als ik loop dan is het net of wil er iets uit mijn onderkantje drukken...
Bij mij was het vruchtwater licht roze. Ik verloor kleine beetjes vruchtwater (dit was al tijdens de bevalling had toen 8 cm) maar ik had een hoge vliesbreuk. Later zijn ze nog doorgebroken en toen kwam er een vloedgolf. Ik heb trouwens ook hele waterige afscheiding verloren de laatste dagen voor de bevalling dat was ook "melkachtig"
troetel.... even op je hand blazen verlies je dan vocht dan zijn het je vliezen..... kleine golfjes kunnen dan heb je een scheur in je vlies.... over de kleur van het vruchtwater durf ik niks te zeggen.... dat zou ik even aan de vk vragen....of in het zh als je bij de gyn loopt....s6 SQ.... ik kan me dat ook herinneren , had dan gewoon het gevoel dat er een armpje of voetjes uit kwam...... denk dat je kleine al heel erg ingedaald is!
ja de kleine ligt met het hoofd compleet vast in mijn bekken dus die is inderdaad goed ingedaald, maar dat is nou al 2 weken zo en ik heb nu dus ineens last van rugpijn, keiharde buik, beetje buikpijn en dat drukkende gevoel van onderen! Liefs
zal wel weer gerommel zijn ben ik bang... Ik wil zo graag dat je bij alle pijntjes krampjes o.i.d. hoopt dat het door zet en echt iets te betekenen heeft, maar ik zal wel gewoon overtijd gaan en ingeleid moeten worden ben ik bang! Liefs
ook al zit je kleintje vast in je bekken ze blijft toch steeds zakken.. dat geeft uiteindelijk ook de verweking etc.... het is een goed teken denk ik..... je bent 38,5 weken zie ik.... de meeste vrouwen bevallen na 40 weken zeggen ze.... dus het kan nog heel goed zelf beginnen hoor.... geef de moed nog maar niet op.... het kan heel snel gaan, wie weet lig je morgen al met je kleintje op je buik..... ga voor je duimen!
Zo meiden wat geklets weer. Hier ook steeds druk van onder. Gisteren een plasdag gehad is vandaag weer wat minder en ook veel last van afscheiding. Morgen de laatste controle dan worden er concrete afspraken voor strippen en inleiding gemaakt. Dus het is lekker spannend hier. xxx Joyce
@ troetel: bij mij werdt het doorgeprikt en het was helder rossig en in mijn geval stroomde het er in 1 x uit. @ SQ Ik heb dit ook erg gehad, ze lag dan gewoon heel erg laag en ik ging daar ook echt van waggelen Ik ga naar bed meiden, Yara heeft gedronken, nu hopen dat het er in blijft! Ik heb trouwens al 1 bewaar bekertje vol gekolft... en dat na het voeden! Maja zo heb ik straks een voorraadje, en ow ow ow wat voelt dat lekker, lege borsten! weltrusten!
@troetel: Hier was mn vruchtwater helder dus doorzichtig en is er in ongeveer 3 vloedgolv en uitgekomen maar ik hoorde dat je ook gewoon druppelsgewijs vruchtwater kan verliezen