Mei mamma's 2011 deel 4!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Troetelbeer90, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Goedemorgen!!

@Troetel en meimama:het gaat nu opschieten voor julllie hoor:D

@meimamma:ik heb aan iedereen die aan me vroeg wat voor cadeau ik wilde hebben gewoon hemabonnen gevraagd.Zo kan ik zelf kleding voor hem kopen wanneer het uitkomt.En zo heb ik bonnen van 10 euro gehad maar ook van 30 euro...kunnen ze dus zelf bepalen.

2. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Wish, wat een leuke tassen! Ik zou voor die met 'mama' erop gaan.;)

Vagans, whiehoe!!!! Wat heerlijk dat Yara is aangekomen! Het gaat dus de goede kant op! Echt super fijn!

Troetelbeer, mag ik je even met beide benen op de grond zetten?:cool: Er zijn veel meimamma's voor de uitgerekende datum bevallen; dat klopt en dat geeft jou vast ook meer het gevoel dat jij nu ook snel wilt bevallen. Maar.... bij de eerste bevalling gaan de meeste vrouwen over tijd...
    Hmmm, dit wilde je vast niet horen, maar misschien relativeert het weer een beetje. Uiteraard duim ik voor je dat je nu wel heel snel mama mag worden!

Hier weer een heerlijk gebroken nacht achter de rug. Meneer kwam om 23.00 - 01.00 - 02.30 - 06.30. Na de voeding van 02.30 zijn we gewoon 2 uur en een kwartier met hem bezig geweest... wilde niet door drinken en vervolgens niet slapen.
    Na 06.30 heeft hij geslapen tot 10.00 om 15 minuten een beetje te drinken en meneer ligt nu weer te pitten. Grrrr! Hij moet de dag en nacht niet gaan omdraaien!:$

Hier doe ik steeds meer huishoudelijke dingetjes. Het gaat me steeds beter af en dat geeft me een goed gevoel.

3. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Uhh Guusje volgens mij was het meimamma van die tassen;)

4. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Oh, ik vraag veel kleertjes. En meld dan gelijk even de maat die ik wil:D
    Hemabonnen zijn handig, maar Kruidvatbonnen ook hoor!

Er zijn ook al wat grotere cadeaus gevraagd. Wij hebben toen gekozen voor de Tripp trap stoel, speelkleed en muziekmobiel. We hebben ook al wat geld gekregen en daar hebben we bijvoorbeeld een muziekhanger voor gekocht. Leuk om straks aan te zetten als hij gaat slapen.

Ik zit nog even te denken of ik nog die aanbieding luiers van het Kruidvat ga halen. Vandaag voor het laatst. Heb nog voor 2 weken de newborn liggen en dan de volgende maat. Merk wel dat meneertje nu lekker begint te groeien. Het pasgeborene is echt aan het weggaan... Mis het wel hoor...:)
    (Ons ventje is vandaag pas 3 weken oud:):))

5. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Oh sorry! Meimamma, ik zou voor die 'mama' tas gaan!:)

Pfff, laten we het maar houden op een gebroken nacht:)

6. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    ik heb allerlei bonnen gekregen...prenatal,hema,miss etam en etos

Ik herken het wat je zegt over het pasgeborene guusje...maar vind het toch ook wel leuk hoor...hij beweegt meer...is meer wakker.Ach elke leeftijd zal zn charmes hebben denk ik.
    Ik mis juist het zwanger zijn!:$ Klinkt beetje raar maar mis een beetje de aandacht:)en dan bedoel ik niet gewoon de aandacht van vrienden familie en collega's maar ook gewoon de bezoekjes aan de verloskundige/gyn enzo...kweet niet hoe ik het moet uitleggen want natuurlijk krijg je nu ook aandacht genoeg maarja...

7. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Oh, Wish en dan herken ik het zwanger zijn gevoel wel weer een beetje. Ik vond het heel leuk dat mensen kijken en vragen, maar ook dat je het zelf niet weet. Bij zo'n eerste weet je niet eens hoe en wee voelt en daar kun je dan zelf nieuwsgierig naar uitkijken... Bezoek VK mis ik ook wel. Het uitkijken naar ons kleintje...

Misschien erg, maar nu baal ik weleens dat ik alweer moet voeden of verschonen. Alsof mijn leven alleen uit dat bestaat. Is natuurlijk niet zo, maar doordat ik nog zo moe ben gaat bijna al mijn energie naar hem. Toen ik zwanger was wist ik waarom ik moe was. Deze vermoeidheid kan ik maar moeilijk plaatsen. Ja, ik heb een topprestatie geleverd, maar dat was maar een paar uurtjes. Heb me wel vaker flink en dan ook nog langer moeten inspannen... Ach het zullen de hormonen wel zijn.;)

8. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Hihi Guusje ja die tas met mama erop vond ik ook wel erg gaaf!

En idd bonnen vragen is ook altijd erg handig! Vooral kruitvat en Hema;)

9. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Kraamkado's Wij hebben een klein lijstje gemaakt met de dingetjes die we nog nodig hebben (denk aan mobiel voor boven de box, speelgoedjes, bijtringen, zo'n baby zwemband of een envelopje voor bijv. babyzwem. ) Maar vond het vrij moeilijk hoor! Ben blij dat velen bij ons zelf wat kunnen bedenken:D

Meimamma Bezig bijtje hihi.
    Guusje Euhm misschien vat ik het verkeerd op?? Maar ik ging er ook niet vanuit dat ik dicht op of rond mijn uitgerekende datum beval. Dus het is niet zo dat doordat er hier veel mama's ruim vóór de datum zijn bevallen, ik denk dat het bij mij ook zo gaat zijn. Integendeel.. Dacht ook dat ik zei dat ik er vanuit ga dat ik overtijd loop.

Balen van je gebroken nacht, hopen dat de kleine man snel beter (doorslaapt);)

Hier had het er vanmorgen met mannetje over dat ik op de een of andere gekke manier enorm uitkijk naar de nachten & dagen met onze kleine. Als ik dan moe ben of wakker word lig ik tenminste niet gewoon maar te liggen. Dan ben ik wakker omdat de kleine gevoed of verschoond moet worden, dan heb ik het gevoel dat het er toe doet. Nu word ik snachts 20 keer wakker en blijf wakker liggen en dan heb ik zoiets van hallo waarom slaap ik niet;)

Net controle bij VK gehad. Alles weer goed (bloeddruk redelijk)alleen weer werd opgemerkt dat de baby echt heeeel groot is (fijn gevoel dat dat er nog uit moet haha:D). Dit was wel een fijnere VK die had zoiets van ik wil dat je niet de volle 42 weken uitloopt want dat is niet gezond en het heeft geen nut voor de baby. Vooral omdat ons meisje maar blijft groeien en die buik ook.

Er is nu een extra controle afspraak gemaakt in het ZH aankomende maandag en dan gaat de gyn kijken hoe het ervoor staat. Is er ruimte dan stript hij, zit het dicht dan komt er een afspraak voor inleiding. Maar de Vk zei optimistisch: Jij bevalt gewoon woensdag, dan heb ik dienst. Tot woensdag he!
    Wel heel lief, gaf me een enorme oppeper want ben echt in een grof gezegde grafstemming vandaag.. Mannetje ging ook helemaal stralen (omdat hij die datum al 9 mnd voorspelt haha). Maar we zullen het zien, het kan elk moment gebeuren;) Maar anders hebben we in ieder geval een datum. Over uiterlijk 1 week en 2 a 3 dgn zijn we papa en mama.

10. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ohja aan de kraamvisite vragen we idd ook hema, kruidvat, prenatal, h&m en dergelijke bonnen! Komen altijd van pas;)

11. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @Troetel, ja wij hebben dit weekend ook aardig wat quality time er op zitten en vriendlief zegt ook iedere keer: Nou aan mijn hoeveelheid zal het niet liggen hahaha... Maar helaas heeft het hier niks opgewekt!!

@Meimamma, tjah toch gefeliciteerd met je 40 weken... HAd voor jou gehoopt dat ik je daar niet mee hoefde te feliciteren, maar juist met een kindje in je armen, maar je gaat nog even met troetel en mij meedoen zie ik wel hahaha!
    Wat betreft kado's van kraamvisite. Ik heb 1 goede vriendin gevraagd om een muziekmobile voor aan de box. Ze zei toen direct dat ik dit idee niet meer aan een ander moest vertellen omdat zij hier achteraan zou. Verder weet ik dat een andere goede vriendin een luiertaart aan het maken is (ze versprak zich hihihi) En voor de rest vraag ik vooral kleertjes (we hebben alleen wat neutrale pakjes omdat we het geslacht niet weten) En knuffeltjes en babyspeelgoed inderdaad.

@Vagans, nou mooi dat jullie het eten op die manier kwijt konden en er nog eens lekker een stuk appeltaart voor terug kregen. Succes met wegen straks! *edit* Ik zie dat je al gewogen hebt. Mooi dat ze is aangekomen!!!

@Wish... het schiet voor mij toch ook op? Ik ben een dag na troetel uitgerekend hoor... :(

@hier: Nou zoals ik al zei: Hier is alles nog steeds rustig. Geen tekenen van een aankomende bevalling... Dus ik ga maar weer eens kijken hoe ik deze dag ga door komen!

12. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Zo dames na wederom afwezigheid, ben ik er weer.

Kai is inmiddels weer thuis gelukkig,we moeten onder controle blijven bij de kinderarts omdat zijn gewicht niet wil stijgen, verder doet hij het geweldig is een lekker ventje en levendig genoeg.

BV is ook goed op gang, kolf nu voornamelijk mdat hij nog te zwak is om zelf voldoende uit de borst te drinken.

Ga proberen wat terug te lezen.

Is iedereen inmiddels bevallen ?

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    @kraamkado's: wij hebben bij Mariëlla oa ook gevraagd: kinderstoel, campingbedje, bolderkar (kreeg ze uiteindelijk voor 1e verjaardag :D ) verder kun je vragen om bijv foto-album, verzilverd bestekje met naam, voor meisjes zo'n naam-armbandje (hebben onze twee van mn zusje en zwager gehad) Plakboek voor je felicitatiekaarten.

Moet zeggen dat we nu ook meer geld/bonnen krijgen, niet zozeer dat we er om vragen hoor. Maar ook dat komt goed van pas :D
    Heb nu van mn ouders het kraambezoekboek en Baby's 1e jaar van mn ouders gehad. Nu alleen nog die andere vragen (1-4 jaar) Dat is uit die serie van Pauline Oud.

@meimama/SQ/ Troetel: kom op dames!!! Nog even en jullie mogen je wondertje ook in je armen houden.

@Vagans: jij ook al blij met de groei.... hier vrijdag te horen gekregen dat D vandaag toch echt gegroeid moest zijn, anders zouden we moeten gaan bijvoeden met FV. Dus ben gaan "na-kolven" en dat er nog weer bijgegeven... en inderdaad madammeke was vandaag gegroeid. En gezien de opbrengst van het kolven hoef ik voorlopig nog niet te gaan flessen met FV, gelukkig.

Ego grrrr.... ik zit te wachten op mn geboortekaartjes :x Had gehoopt ze zaterdag al in huis te hebben... de status staat nog steeds op "In bearbeitung".....

14. Gravid

Gravid Niet meer actief

Hopmarjanneke: Leuke cadeautjes dus!! En wat balen van je geboortekaartjes, schiet niet hard op dus.

Denise: Wat fijn dat Kai weer thuis is en het goed doet!

SQ: Balen dat je nog geen tekentjes voel.. maar je bent sowieso weer 1 dag dichterbij ;)

Troetel: Wat fijn dat alles goed was en jullie nu meer duidelijkheid hebben!!
    Hier stript de vk wel zelf, maar pas vanaf week 41, wat ze bij mij dus ook stipt gedaan hebben ;)
    Nog ff meid!!

Guusje: Ik herken je verhaal helemaal!! Ik had ook het idee dat het alleen maar fles geven was en verschonen..
    Doordat ik zo moe ben kom ik nergens anders aan toe :(
    Oke, het gaat me elke dag wel wat beter af, probeer sowieso de was bij te houden en elke dag de afwas te doen, maar verder kan ik van moeheid bijna niks doen.
    Maar komt vast wel weer goed ;) niet te snel willen.

Vagans: Wat fijn zeg dat Yara aangekomen is!! Komt helemaal goed met jullie meiske!

Cadeautjes: Ik had van me moeder en van een vriendin al zoveel kleertjes gehad, dat ik echt zo iets had van ik vraag maar iets anders dan kleding ;)
    Heb van me ouders een babyfoon gehad, en verder van familie onder andere kleding, maar ook veel speelgoed.. en zelfs al een tandendoosje.
    Dus erg leuk!
    Zelf gaan we binnenkort kijken naar een naam-armbandje..vinden we wel stoer, klein jochie met armbandje.:cool:

Ego:
    Hier een tranen dagje, zowel Luca als mama :) Luca steeds wat jengelig.. (Steeds honger, maar ja.. ik wil hem ook niet vetmesten ;) Morgen op CB maar eens vragen hoe of wat)
    En ik zit alleen thuis, (vriendlief werken tot 23.30u) en dat zit me ook niet lekker.
    Ben zelf hartstikke moe.. loop echt op de automatische piloot, net of ik alles niet bewust doe.
    En dan moet ik ook nog eens alles alleen doen vanavond.. pff.. blij als vriendlief weer thuis is.
    Verder al wel de afwas gedaan vanmorgen.. en zo nog even een wasje ophangen.. daarna vind ik het wel weer genoeg.. en ga ik lekker op bed tv kijken ofzo.. doe niet teveel, da red ik echt nog niet.

15. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ze zeggen toch altijd pijn is fijn en bloed moet..? Haha zo ben ik tenminste opgevoed..
    Laat die pijn die ik vanonder heb dan alsjeblieft ergens goed voor zijn nu.. :D

16. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Pijn is fijn, jeuk is leuk en bloed is goed heb ik altijd geleerd ;)

17. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Heeeeeeeeeeeeeeelllll irritant, ik ben verkouden aan het worden!
    Mn snotkoker zit vol ben de hele dag aan het niesen grrrr en heb het gevoel alsof er een pak scheermesjes in mn keel zit. Vooral s`nachts leuk dan loopt het allemaal zo de neus uit;)
    Vannacht maar ff van die daro zoutoplossing druppels gebruiken die ik voor de baby heb gekocht. Hopelijk verlicht dat wat

18. Vagans

Vagans Niet meer actief

ff ego ben een beetje moe

Net boodschappen gedaan en ff naar de nieuwe action in zwijndrecht geweest, leuke en vooral grote winkel!

Alleen beetje ruzie gehad met vriendlief, wil jullie mening wel.

Vriendlief heeft tegen zn ouders gezegd, we komen het weekend wel... Maar ik vind het nog veel te vroeg om bijna 2 uur met Yara in de auto te zitten! Ze is nog niet op dr geboorte gewicht en als er te druk met dr wordt gedaan spuugt ze alles uit... daarnaast hebben we zaterdag al een bbq van mijn oma (is al lang afgesproken, al voor ik bevallen was) en dan zouden het 2 drukke dagen achter elkaar worden voor dr... Vriendlief was wel boos hij vind dat mijn familie haar nu wel genoeg gezien hebt en nu die van hem aan de beurt is, desnoods de bbq afzeggen. Ik heb zo iets van: Je moet niet kijken wiens beurt of dat andere haar graag willen zien maar je moet kijken naar wat ZIJ aankan, ZIJ is in mijn ogen het belangrijkste! En ja zijn ouders wonen verder weg, in mijn ogen is dat pech hebben want ja daar kan ik toch ook niks aan doen!!!!

Wat vinden jullie? moet ik me niet aanstellen en moeten we dus helemaal naar limburg gaan (om naar zij opa en daarna zijn ouders te gaan) of moet ik voet bij stuk houden dat ik het nog niet echt goed voor dr vind?

maandag moeten we weer terug zijn bij het ziekenhuis en ik wilde ook dat afwachten, niet dat we er daalijk weer in liggen!

19. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Wil niet vervelend zijn naar je vriend, maar als zijn ouders de kleine graag willen zien kunnen ze toch ook naar jullie komen :(

Ik zelf woon ook in Limburg en mijn ouders bij Rotterdam.
    Ik ben die kant echt nog niet op geweest hoor.
    Ze zijn zelf wel al 2x hierheen gekomen.
    Hier zou de kleine het dan misschien wel aankunnen, maar we doen het gewoon nog niet zo'n afstand.
    De eerste 2 maanden van Gabriël zullen we die kant ook echt nog niet op gaan.

20. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    hmm moeilijk ook door de sytiuatie qua je schoonmoeder

want als die er niet was geweest ben ik van mening je komt maar naar ons als je de kleine wilt zien.

maar in dit geval zou ik wel daar heen gaan. de kleine merkt van het auto rijden waarschijnlijk niks en slaapt lekker. en ik zou dan wel van te voren zeggen moet je horen ze gaat snel spugen dus ze mag niet van hand tot hand.

wij zijn vorige week toen Sky net 2,5 week was naar steve ze oma geweest en die woont 1 en kwartier bij ons vandaan. en dat ging prima ze heeft heerlijk geslapen in de auto

Deel Deze Pagina