Mei mamma's 2011 deel 4!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Troetelbeer90, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Gravid, wel goed blijven eten hoor amders begin je al met een achterstand!! Blij dat je effe geslapen hebt.

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Stefanie: Fijn dat je de knoop heb doorgehakt!
    Maar (ik heb het volgens mij al een x eerder gezegd) is er niet een mogelijkheid dat haar Billirubine gehalte ook te hoog is zoals bij Yara? ze hoeven daar niet per se geel van te worden maar worden er wel suf van en ik kreeg haar dus ook niet wakker voor een voeding.

Net mn nicht met haar dochtertje op bezoek gehad, hele leuke cadeaus gekregen! allemaal wel in kikker stijl :D

vriendlief hoeft morgen middag pas te beginnen en moet dan non stop door tot vrijdag aaf dus hij brengt me naar mn ouders, ik blijf daar dan eten en wordt savonds door mn vader thuis gebracht. Scheelt weer slapen (das toch een extra gedoe met zon kleintje) dus vanaaf kan ik nog lekker ff tegen vriendlief aankruipen!

En ik was zowiezo van plan 2 kruikjes mee te nemen morgen, nu hopen dat het droog blijft want ik weet niet of ik nou ook zon regenkap had...

oe, jankje... ff kusje geven!

3. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Je kindje moet 150 ml per kilo per dag binnen krijgen.
    Dus weegt ze nu 3,9x150=585/7(aantal voedingen)=83.
    Ze mag dus in feite 85 ml per keer hebben.
    Hoop dat het zo een beetje duidelijk is?

4. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Troetel ik lees dit nu net pas terug maar thank you!:)
    "Viel me al eerder op" dat ik nog weleens wordt vergeten. En no hard feelings hoor meiden iedereen heeft nu natuurlijk ook druk met de kindjes alle respect;). Maar soms is het weleens irri;) hihiihih

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Meimamma: Elke keer als ik een stofdoek of de stofzuiger pak denk ik aan jou hoor!!! ;) hihi
    Zeker als ik rond de vogelkooi moet schoonmaken!

hier: Yara is lekker wakker en ligt in de wipstoel
    gister was echt een jengel dagje, vandaag heeft ze amper gehuils, een beetje kreetjes toen ze eten wilde. Wel heeft ze weer 2x gespuugd, weet niet hoeveel want ik merkte t aan dat dr kleertjes nat waren.

Ben benieuwd wat de HA morgen zegt, ik heb alleen dat pijn bij het aanhappen, verder is er niks te zien ofzo en bij Yara zie je ook niks... ook ben ik wel benieuwd of hij weet waarom ze zo hoest, doet ze echt veel tot benauwd worden toe. Naja we zullen het horen!

6. Esmee81

Esmee81 Bekend lid

26 jul 2007
    992
    0
    0
    ondernemer
    Hilversum
    @ Vagans; allereerst mijn excuus nog over mijn harde woorden en het reizen naar je 's-moeder. Ook ik was de ziekte situatie even vergeten!!! Echt sorry. Ik kan hem dus ook wel goed begrijpen. Ik zou dan idd met een paar keer stoppen en een goed gevulde tas met broodjes en drinken gaan rijden!maak je er een gezellig 'uitje' van.
    -wat betreft de ha bezoeken; doen ze evt geen huisbezoek ivm je situatie?? Zou het gewoon vragen/voorstellen; zkh bezoek/nog niet op geb.gewicht enz.

@sq; pff nog ff meid. Jammer dat het strippen niet meer opleverde;)

@ troetel: schijt aan de Gyn! Die zijn zelfs nog sneller met inleiden dan de vk. Die werken namelijk praktischer. Een zkh is ook maar een fabriek wat dat betreft. :cool: hoop dat het snel komt. Nogmaals de teken van weinig leven benadrukken. Dat weegt zwaarder dan dat jij 'het zat bent'. Dat is namelijk iedere zwangere vrouw op het eind ;)

@Stephanie; klote voor je meid. Psychisch is het geen makkelijke keuze!! Maar die KV die moet dat echt weten of navragen want is toch TE GEK VOOR WOORDEN dat jij HIER na moet vragen hoeveel voeding jou kind nodig heeft. Ik zou ACCUUT het kraam bureau bellen!! Eten is namelijk wel prio 1 van een kind!!! :$( sorry misschien ben ik wel een beetje hard nu:))

@lilo; ja die tijgerinnen rol daar groei je vanzelf in! (zie mij haha:p)

@gravid; slapen jij!! :D en je word ECHT wel wakker. Ik leg Isa in haar kinderwagen naast me zodat ik haar hoor. En je moeder gevoel laat je echt niet in de steek hoor!!
    Maar ook hierbij de opmerking; als jij dadelijk omvalt zijn we verder van huis... Let op jezelf. ;)

@chaartje; jou bv gaat prima hoor als ze binnen twee dagen al zoveel aankomt!!! En om de drie uur is helemaal perfect!! Je moet je zorgen gaan maken als ze HELEMAAL niet verzadigt raken/niet willen gaan slapen OF niet wakker willen worden (zoals bij YARA) en oma's hebben de wijsheid ook niet in pacht;) (lief bedoeld)

@meimama; oh goddank nog maar tot dinsdag!! En zolang jij druk blijft komt die kleine echt niet hoor dus... Ga eens op je gat zitten!! :D
    Wel balen van je uitje. :(

@binna; fijn dat die zak zo goed werkt!! Wat kunnen we blij zijn met kleine dingen hè

Ego; die pijn van de hechtingen is gelukkig al minder. Waarschijnlijk heb ik het gisteren wat open getrokken wat het nu wat ruimte geeft want vandaag ging het al een stuk beter. :) ook lang leve de paracetamol. :cool:
    Ik lig nu ook regelmatig te 'luchten' op bed:D(zoals nu ook met iPad haha) zorgt voor snelle genezing.
    De vk was vanmiddag hier en vroeg; kan ik nog iets voor je betekenen? JA zei ik, die hechtingen eruit halen:D
    Nee helaas zei ze, die hebben toch echt zn functie;)
    Hè jammer...
    Verder begint ons meisje haar temp wat beter te worden en is ze vandaag ook aangekomen!! Bv gaat ook prima en ze drinkt ook beter/langer dus de circkel is rond en we gaan nu in een stijgende lijn.
    PAMELA POWERRR :D:D (sorry voor diegene waar het niet lukt)

Sorry als ik iemand vergee maar volgens mij heb ik wel bijna iedereen gehad.
    Ik ga eens even tv kijken denk ik.. Nog niet gedaan sinds vrijdag. ;) ja Bob de bouwer en dat soort Kinder geneuzel met die kleine;)
    Bye

7. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Zou het dat als je het rustiger aan doet het kind zich eerder aandient?
    Ik heb ze meegemaakt die geen donder uitvoeren en waarbij het kind te laat komt. En die heel druk zijn en 2 weken tevroeg worden geboren.
    Maar ik heb er schoon genoeg van GGRRRR!!!!! Maar ja iniedergeval is er het vooruitzicht van dinsdag;)

Vagans tis toch wat dat ik bekend sta als een poetserd hier he ahhahahah. En dat je dan nog eens aan me denkt op het moment dat je zelf met de poetsdoek rond gaat hahaha komisch;)
    Ik moet mn nickname veranderen in poetserd

8. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    hey meiden

@vangas het wordt als het goed is morgen mooi weer dus moet het wel kunnen hoor

@graivd meis ik denk dat je ook even goed aan je zelf moet gaan denken. juist nu moet je goed eten goed slapen en zo/ dus slaapt je mannetje jij ook naar bed en je wordt echt wel wakker van hem. want omdat je alleen bent (op dat moment) slaap je lichter.
    en ook voor al op letten at je gezond eet met veel vitamine en granen en zo echt om aan te sterken.

@esmee erg is dat he je komt best slecht aan je zelf toe zo met twee ik vind het best zwaar

@troetel wat fijn dat je maandag naar de gyn mag

@meimmama wat super dat je zekker weet dat je dinsdag a woensdag mama word

@monika wat een mooi cijfertjes van je manneje

@rianne o mis wat balen van de spruw dat is echt naar

@Stefanie meis wat super dat je een knoop hebt door gehakt snap dat het moeilijk is maar van fles voeding worden kinderen ook groot. en als je start met hypoalergene dan is die ook nog lichter verteerbaar. ik vindt het wel iets raar van je kraamzorg hoor als ze zoveel niet weet heb je er toch niks aan. zou het wel in de evaluatie zetten hoor.
    en qua voeding je zit goed qua tijden en zou nog niet meteen met te veel beginen omdat ze nu ook niet ieder keer zo veel drinkt. zou beginnen met het zelfde hoeveelheid die julie nu geven met vingervoeden. dit ook omdat fles voeding toch iets zwaarder kan vallen als bv. en dan als ze goed drinkt zou ik gaan kijken naar gewicht en hoeveelheid. en als je het niet weer en snel antwoord wil kan je ook bellen met het cb maar ook emt de voedings lijn van nutrilon en frisso en hier op het forum kan je hulp vragen aan een voedings deskudinge.

nou hier was het vandaag een pitige dag. Sky wou niet echt slapen vandaag en dat in combi met dat Silver niet echt in haar hum was dus niet luisterede en vervelend was het een pitige dag waar op ik het somige momenten even niet meer zag zitten/. was op een geven moment blij met 10 minuten zitten op de wc :D

9. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Tis hier wel druk met krampjes en harde buiken sinds ik vanmorgen bij de vk ben geweest. Maar ja het wil niks zeggen.
    Ik ga maar helemaal uit van dinsdag.
    Eigenwijsje gaat zelf geen aanstalte nemen vrees ik...

10. Gravid

Gravid Niet meer actief

Thanx voor lieve woorden meiden :)
    Ik ben momenteel echt een wandelende zombie.
    Heb vanmiddag dus zo goed als 'geslapen' met Luca naast me.
    Vriendlief belde vanavond om te vragen hoe het ging, stond toen al zowat te huilen.
    Ondertussen plaste Luca ook nog eens alles onder, dus kon ik hem verkleden.
    Zucht.
    Vriendlief zou proberen om 21.00u naar huis te kunnen, maar belde om 21.00u dat het niet kon..
    Dus tranen kwamen alweer ;) Gelukkig slaapt Luca nu, en ga zelf weer lkkr op de bank hangen.
    Ben blij als het 23.30u is het vriendlief weer thuis is.
    Hij gaat nu wel regelen dat hij tot ik weer helemaal de oude ben, niet meer 'savonds hoef te werken.
    Dat hij pas weer 'savonds gaat werken als ik weer helemaal fit ben.
    Dus dat is wel kei lief!
    En toch voel ik me nu ook wel schuldig/rot.. net of ik het zonder hem niet kan.
    *zucht*

11. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Vagans; had het billirubine gehalte al op mijn lijstje staan voor de kinderarts vrijdag, we hebben toch een afspraak staan. Je bent nu al bij je ouders maar zou de volgend ekeer vragen om een huisbezoek ban de HA

Monika; dank je wel. dan gaan we geleidelijk ophogen

Esmee; je hebt helemaal gelijk, mijn hulp is echt niet ter zake kundig maar ik was de eerste dagen zo lost en weg van de wereld dat ik het niet besefte. Ik ben nu helemaal klaar met haar maar morgen is dag 9 en 10 van de hulp (heb wat extra geindiceerd gekeregen) en morgen omt ze 3 uur en vrijdag een paar uur, ach ga er nu niet meer achteraan. heb vanmiddag het ziekenhuis gebeld of iemand vrijdag met me mee wil kijken bij het aanleggen omdat ik er met mijn KV niet uitkom. Achteraf jammer want ze heeft mijn rust niet genoeg voorpgezet, heb de eerste dagen tussen de middag ook niet geslapen. Mijn man heeft vandaga gepolst en is dus een herintreder die af en toe gebeld wordt :( Blij je hechtingen beter voelen en ook dat je BV zo goed gaat als ben ik wel wat jaloers..maar op een goede manier hoor :)

Meimamma; ach een schoon nestje voor de baby is erg fijn maar het nestej is al zo lang schoon en dat heeft de kleine schijnbaar niet helemaal goed in de gaten. Nog effe doorbijten...

Binna; dank je voor de tips; we zijn vandaag bezig met de tommy tippi en nog geen krampjes (maar ja schijnbaar komen die 's nachts). hebben op MP een bod gedaan op 2 puckababys en mijn man kan ze waarschijnlijk morgen ophalen. Kijken of ze dat fijn vindt. al ligt ze vandaag heerlijk rustig te slapen. Mijn man heeft vanmiddag in bijzijn van de KV de VK gebeld voor advies over de hoeveelheid voeding ...en nog ziet ze het niet he. En zwaar respect voor 2, zou me niet voor kunnen stellen hoe dat te combineren, ben nu al stuk ;)

Gravid; heel veel knuffels voor jou. Mijn man zou afgelopen maandag en dinsdag nog werken en daarna 2 weken vrij zijn totdat ik maandag middag in tranene belde. Zijn werkw as zo lief om hem weg te sturen (natiuurlijk wel van zijn vrije dagen) hoop dat het straks samen 's avonds wat beter gaat.

Hier gaan we het vannacht anders doen. Ze krijst 's nachts nog wel een sen dan leggen we haar bij ons op de borst terwijl we in bed zitten maar vannacht ben ik gewoon in slaap gevallen en voel me daar best k*t onder want had zo slecht kunnen aflopen. Afgesproken dat als ze huilt een van sons met haar naar beneden gaat zodat we in ieder geval geen gevaarlijke situaties in bed krijgen...ga zo een fles geven en dan naar bedje toe

12. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Lieve Stefanie.
    Slapen met je kleine op de borst kan nu nog hoor omdat ze zelf nog niet van je af rollen en zelf slaap toch niet 100%dat je je omdraait

En til voor de nacht (ze klinkt echt als Sky qua slapen Wikkel haar in een lakentje in dus net als de bakerzak maar san nu even zo vindt ze denk wel fijn

13. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Esmee: Ach meid dat geeft toch niet, je kan niet alles onthouden!!! En wat ontzettend fijn dat het allemaal zo goed lukt bij jou! Nu nog ff zelf herstellen en dan is het helemaal super!

@ Meimamma: Nou ik vind poetsen totaal geen slechte eigenschap iig! Ik zou zelf willen dat ik een klein beetje van jou poetsdrang had! Maar ik ben heel erg mn best aan het doen ook om mn vriend te laten zien dat als hij er niet is ik best EN een kind kan verzorgen EN de huisdieren kan verzorgen EN het huishouden kan doen ;) Tot nu toe lukt t me ook nog aardig! (zowiezo de eerste 2 ;))

@ Binna: HAHA opsluiten in de wc ;) goeie!

@ Gravid: *knuffel voor jou* snap best dat je het soms niet ziet zitten, ik moet ook alles alleen doen betreft Yara en de honden en het huishouden en de rest van de beestjes enzo. Zelfs als vriendlief er wel is draai ik er eigenlijk altijd wel voor op! kan me helemaal voorstellen dat je het even niet ziet zitten! hoop dat je vriend je snel komt helpen!

Zo, ik hoop maar dat het morgen niet gaat regenen, blijkt dat we geen regenkap bij de kinderwagen hebben... waar kun je die kopen?

Zat ook na te denken over borstvoedingkleding voor als ik een keer langer weg ga en van te voren weet dat ik ergens onderweg ofzo moet voeden. Alleen heb ik op internet gekeken en dat is zoooooo duur... ook s-zus wist me te vertellen dat lang niet alles fijn is en je in sommige juist half naakt zit! Ik wil het juist om het discreet te kunnen doen. Iemand een ideetje voor mij?

net ook een brief van de SVB dat ik mn kinderbijslag via internet moet aanvragen, dit heb ik dus netjes gedaan. :)

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

Oja en ik ben nog niet bij mn ouders omdat vriendlief morgen middag pas hoeft te werken (non stop door tot vrijdag aaf) dus hij brengt me. Maar de HA komt niet op huisbezoek omdat hij in zwijndrecht zit en ik in dordrecht woon...

15. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    He vagans, die brief van SVB kreeg ik ook vandaag.
    Ook hier gelijk aangevraagd.
    Maar ik dacht dat dat automatisch ging?
    Blijkbaar niet dus...:(

16. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Monika: Nou dat dacht ik dus ook... vond het ook al zo raar maja. Kindgebondenbudget gaat dan wel weer automatisch en daar krijg je over max 8 weken bericht van of je er wel of geen recht op hebt.

17. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @vangas je heb tbij de h&m ook borstvoedingen shirst en de hema volgEns mijn ook

En je regebboes gewoon universeel bij de prenatal babydumP of babypark en mischien een grote hema

18. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ binna: bij de hema heb ik ze alleen online gezien en dan staat er bij: met extra ruime buik... maar hoe dom! ben toch al bevallen!!!

19. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @vangas hanha dat is wel erg apart ja

20. Vagans

Vagans Niet meer actief

ja stom he...