Mei mamma's 2011 deel 4!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Troetelbeer90, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Meiden ik zit met een dilemma...weet echt ff niet meer wat ik moet doen.

Ik heb al zo ongeveer anderhalf jaar last van een ontstoken wortelpunt die in periodes oplaait en weer afzwakt.Heb er al veel wortelkanaalbehandelingen aan gehad en nu zou de tand ernaast de boosdoener zijn:( Die tand is voorbehandeld een tijdje geleden en nieuwe afspraak voor wortelknaalbehandeling stond op 15 maart.Toen belde de assistent of ik er veel last van had en of het misschien prettiger zou zijn om te wachten tot na de bevalling ivm dat het geen pretje is om anderhalf uur in de tandartsstoel te liggen.Ik ermee accoord omdat ik er geen last van had.
    Nu is het zo dat ik er nog steeds geen pijn aan heb maar er komt nu steeds pus:) uit de fistel die er ook al anderhalf jaar zit.Sorry tis vies praatje maar ik zit er nou eenmaal mee.Steeds haal ik de fistel leeg en spoel me suf met desinfectans maar dit kan toch niet goed zijn?? Wat moet ik nu doen? Toch de tandarts bellen en voor die behandeling gaan(van anderhalf uur) Zie ik echt enorm tegenop....denk dat ik de stoel niet meer uit kan komen daarna:$ Of gewoon toch door laten sudderen? Ik heb ook geen idee of het gevaarlijk kan zijn zoiets??
    Wat zouden jullie doen?

2. Bloem1978

Bloem1978 Actief lid

17 dec 2008
    328
    0
    0
    Achterhook
    @ Vagans, mooi buikje zeg!
    @ stefanie, vervelend als je hoofd zo vol zit. Tsja artesen zijn niet meer zo scheutig met AB. Wellicht helpen dropjes voor je keel? wil mij nog wel eens helpen.
    @ namen, grappig die site hè van SVB, maar het gaat er inderdaad om dat jij de naam mooi vindt en bij je kindje vind passen. Mijn zus heeft 3 meiden en heeft 3 namen die nu (toen niet) in de top 20 staan. En mijn neefje is vernoemd naar onze opa en dat is nu ook een immens populaire naam, terwijl het eerder als oubollig werd gezien. Het is ook maar net wat de tijdgeest is.
    Mijn zoon is vernoemd naar mijn vader, Sjoerd! Ook de volgende zal deels vernoemd worden.
    Pff Sjoerd heeft wel last van zijn peuterpuberteit hoor! En hij weet dat ik niet zo vlot ben, dus vanalles uitvreten en dan die driftbuien, schreeuwt alles bij elkaar! Nu even rust in de tent, meneer ligt lekker te slapen.

3. Bloem1978

Bloem1978 Actief lid

17 dec 2008
    328
    0
    0
    Achterhook
    @ wish, ik zou de tandarts even bellen, hoe vervelend ook. En eventueel met een zoutoplossing spoelen? Geeft vaak ook wel verlichting

4. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Dat is het juist...ik heb er geen pijn aan...ik denk doordat de fistel open is en er dus geen druk op staat.Maar feit is dat er wel een ontsteking zit:$ Ja de tandarts die zegt natuurlijk kom maar....is een nieuwe tandarts die gek is op geld verdienen;)

5. Gravid

Gravid Niet meer actief

Ha goeiemorge meiden

Bloem: Heerlijk he, zo'n peuterpuber ;) weet dr alles van.. soms zou ik willen dat ik behang had ;)

Wish: Oei, dat klinkt niet heel fijn zeg :( Ik heb er (gelukkig) geen verstand van, dus kan je niet adviseren. Al snap ik best dat je er van af wilt, maar niet anderhalf uur in die stoel wilt hangen. Zou ik ook niet redden denk ik.

Stefanie: Wat rot zeg, dat je geen AB krijg. Blijkbaar zijn huisartsen er niet meer zo gul in.
    Hoop toch, ondanks dat je geen AB krijg, dat het gauw geneest! Rustig an doen meid.

Vagans: Gefeliciteerd met je 33 weken!! En wat een mooi buikje zeg!

Binna: Succes bij de Gyn! Al zul je er ondertussen al wel zitten/geweest zijn ;)

Meimamma: Succes bij fysio, en heerlijk vooruit zich dus voor je, bijna verlof!

Chaartje: Jij ook gefeliciteerd met je 33 weken! En inderdaad, geloof best dat je zo iets heb met 40 weken hotel gesloten ;) zo denk ik net zo hoor haha.

Guusje: Jij ook succes bij de gyn, en hoop inderdaad dat de koorts bij je schoonzusje gezakt is en ze lkkr naar huis kan!

Sunny: Gefeliciteerd met je 33 weken! En wat jij omschrijft klinkt inderdaad als indalingsweejen, toen deze Uk ant indalen ging, had ik ook steeds van die menstr. krampen, en steken onder in.

Hoop dat ik iedereen weer gehad heb ;)

*Klaag modus even aan *
    Word hier beetje letterlijk en figuurlijk moe van steeds die beroerde nachten.
    Afgelopen nacht alweer super beroerd geslapen.
    Was warm op kamer, dus dat bevorderd ook niet echt :( steeds moeten plassen, Uk die liever wakker is en actief is dan dat hij slaapt (;)) en me dus danig hard in me zij en ribben schopt.. pfff..
    Bleh, niks an.. kan wel zeggen dat ik hoop dat ik vanacht beter slaap, maar ik roep nog maar niet al te hard ;)
    *Klaag modus uit*

Gelukkig ist heerlijk weertje hier, ramen lekker open, kan de warmte er ook uit (voor zover het lukt)
    Straks even een wasje draaien, dan is alle vuile was ook weer weg, en even de afwas doen.
    Verder weer rustig dagje.. bekken werkt helaas niet mee vandaag, en heb ook steeds krampen/harde buiken.
    Vanacht ook trouwens, vriendlief en ik hadden het gisteravond even gezellig gehad ;);) en daarna steeds van die felle krampen, had echt zo iets van eh.. okeeeeee.
    Ze kwamen vrij regelmatig.
    Dacht eerst dat ik naar wc moest (heb nogal moeite met ontlasting, en dan vaak darmkrampen die aangeven dat ik naar wc moet) maar dat was het ook niet.. dus denk echt wel dat het voorweeen ofzo waren.
    Zou niet weten wat anders.
    Hele nacht beetje last van gehad, en nu valt het mee.. maar wel harde buiken steeds.
    Gelukkig is Uk wel actief.

Hoop dat het vanavond ook lkkr weertje is, kan ik weer even mee naar de training van de kleintjes, ben ik ook weer even lkkr buiten.

Fijne dag meiden!

6. Bloem1978

Bloem1978 Actief lid

17 dec 2008
    328
    0
    0
    Achterhook
    Een zoutoplossing werkt vaak wel ontstekingsremmend, maakt het schoon als het ware, misschien toch eerst proberen voor je naar de tandarts gaat. Zijn echte geldwolven die tandartsen!

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ wish: Ik zou zeker ff de Tandarts bellen hoor!

@ Stefanie: haha ja ik dacht ook, wie noemt zn kind nou A??? haha

@ Gravid: vervelend van je nachten, hier zijn ze ook niet al te best, MAAR wel een heel mooi weertje! (al is dat weer rot voor mn allergie... pff tis ook nooit goed hihi)

Ik vind het leuk af en toe een groei overzichtje te maken
    bij deze:

8. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik ga zo de honden uitlaten en dan wandel ik door naar mn ouders waar mn zus komt om op bloemenjacht te gaan ;)

fijne dag iedereen!

9. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Ja jij zit inderdaad weer met je allergie.. dat is ook niet wat :( Ik vind het heerlijk dit weer, maar krijg er weer lichte/kleine eczeem plekjes van.. whaa.. volgens mij ist allemaal nooit goed haha.
    Maar wat leuk zo'n groei overzicht!! Ik heb vanaf week 5 ook steeds foto's gemaakt, zo om de 2 a 3 weken.
    Leuk voor later ;)

10. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Hoi dames,
    Hier een berichtje vanuit een ziekenhuisbed...
    Ik had vanochtend ineens bloedverlies en moest komen voor een ctg. Die zag er goed uit maar heb toch ook krampen die ik niet had. Nu willen ze me twee keer 24 uur houden om te kijken of het rustig blijft, zo ja dan mag ik weer naar huis, even afwachten dus maar mijn buik voelt niet lekker aan...

Namen, mijn middelste zoon heeft een naam die niet voor komt. In 1997 is er een kind geboren met dezelfde naam maar dan met een J
    De baby nu krijgt een naam die (uit mijn hoofd even) vorig jaar 1x gegeven is dus leuk uniek! De 2e en 3e naam is vaker gegeven maar die zijn ook niet zo orgineel, dat zijn vernoemingen ;)

Wish, ik zou bij geen pijn de tandarts altijd uitstellen, ik hou namelijk niet van tandartsen masr of dat de verstandigste keuze is...?

Ze gaan hier nu warm eten uitdelen, bah...

11. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Jeetje Rianne, dat is schrikken zeg! Hopenlijk valt het allemaal mee en mag je snel weer naar huis. Doet de kleine het goed verder??
    Dikke knuffel en sterkte!

Liefs

12. Bloem1978

Bloem1978 Actief lid

17 dec 2008
    328
    0
    0
    Achterhook
    Hè Rianne, wat maak je het weer spannend!
    Hoop voor je dat het meevalt en dat je beeb nog even een paar weekjes blijft zitten!
    Sterkte!

13. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Rianne, hoop dat je meisje nog even blijft zitten. Hoop dat je een beetje de dag door kan komen en natuurlijk dat het rustig blijft.

14. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Ja kleine beweegt volop dus dat is geruststellend maar verder vind ik het maar k*t ;)
    Ik hou jullie op de hoogte! Heb toch niks anders meer te doen ineens...

15. Gravid

Gravid Niet meer actief

Rianne: Wat schrikken zeg! Gelukkig doet de kleine het wel goed, en nou maar hopen dat het rustig blijft, en jij ook gauw weer naar huis mag!
    Rustig an doen meid!

16. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Goedemorgen meiden!

@ Wish; Ja dat is ook het dubbele gevoel hoor. Het is eigenlijk achterlijk dat je zoveel geld moet neertellen voor een achternaamswijziging. Maar ik zie wel hoe het in de toekomst loopt. Die mensen zeiden nl ook nog heel sarcastisch dat ik het maar moest laten weten zodra de naam veranderd was, dan waren ze van mij af en ging de vlag uit.. Maar ik ga niet teveel in een neerwaartse spiraal blijven hangen, ga gewoon genieten van de laatste loodjes:D
    Alleen gisteren was zo’n regeldagje met allerlei papieren etc. En als je dan 10 keer die naam moet zeggen of ermee moet tekenen dan valt dat effe zwaar.. Vandaar.

@ mannen en douchen; Oeps dan heeft mannetje hier ook een verschilletje. Die kan zoo ontzettend lang douchen hahaha…

@ WIJ; Daar stond hij idd in, maar niet in de spelling zoals wij hem gaan gebruiken!
    @Gravid; Haha waterijsjes gek! Die gekte heb ik in het begin heel erg gehad (toen het -10 vroor hahaha), maar nu eigenlijk niet meer.. Hoezo raar
    @ Guusje; Hier ook lang getwijfeld over de meisjesnaam hoor, moet zeggen na een beetje de naam te gebruiken gaat hij prima wennen:D
    Ohh die kraamzorg-mutsen. Ze schijnen overal niet echt vriendelijk te zijn en een beetje raar haha. Gelukkig doen ze alleen maar de intake;)
    @ Aukje; Veel succes vandaag bij de VK, jeetje wat klinkt dat dichtbij dat je vanaf vandaag officieel thuis mag bevallen ! Gefeliciteerd met je 37 wkn:D
    @ namen; Toen wij de naam tegenkwamen voor het eerst (denk november vorig jaar ofzo) kwam hij nog maar enkele keren voor en nu staat de teller voor 2010 op 44 haha. Dus hij is in opkomst. Denk dat als je echt een unieke naam wil verzinnen je daarmee moet komen tijdens het persen:D
    @ Vagans; Vond de verzendkosten opzich wel meevallen. Maar laat het zo zijn geweest dat manlief direct toen we vorige week thuiskwamen zei: bestel hem dan op de webshop. Dan heb je hem alsnog voor 20 euro. Maar ik zei: Nee ik kijk volgende week wel dan heb ik hem ook voor 20 euro en duurt het geen 5 werkdagen.. Haha nu zijn de mamamazzeldagen dus voorbij en is hij in de winkels niet meer te krijgen.. Soms hebben mannen wel gelijk:D
    @ Binna; Meissie maak je maar niet druk hoor. Denk vooral om jezelf en om je moeder, dat is nu het belangrijkste;) Dikke knuffel
    @ Vagans; Jeetje wat heb jij een prachtige buik:D
    @ Stefanie; Ja we gaan volgend jaar ook trouwen haha. Maar je meisjesnaam blijft altijd bestaan! Op je paspoort/id, rijbewijs, in het ziekenhuis etc. Je zal op veel plekken moeten verbeteren en op sommige momenten blijf je zo aangesproken worden. Maar wie weet ‘groei ik er overheen’ dat ik zo aangesproken word, we zullen het zien.
    Hier is het in ieder geval niet zo dat ik samen met broer/zus moet wijzigen. Hebben namelijk beide de naam van ‘vader’ op dit moment. Mijn broer kan eenvoudig trouwen en zijn vrouw haar naam aannemen bijv. Of zelfstandig laten wijzigen. Tevens is de naam die ik aan wil nemen de naam van mijn biologische moeder maar bij hem zijn pleegmoeder. Dus hij kan het wel maar een iets andere procedure, die procedure die jij aangeeft is geloof ik bij minderjarig zijn.

Balen dat je geen medicatie hebt gehad, nu maar lekker aan de thee met honing ( ik typte eerst honing met thee, ook smakelijk:D) en gauw opknappen meid;)

@ Wish; Hm, ik heb er geen verstand van, dus hoop dat de andere meiden advies voor je hebben. Anders even de tandarts bellen en overleggen?
    @ Rianne; Jeetje meid, je laat me flink schrikken hoor! Hoop dat het allemaal goed verloopt en je weer naar huis mag. Rustig aan en val ons maar lekker lastig met geklets! Dikke knuffel voor jou;)

Zo ik ben weer bij!

Sinds gisteren hier enorme pijn onder mijn borsten en het wordt steeds erger! Kan moeilijk ademen, lachen, praten, liggen, zitten, gapen en ga zo maar door. Denk dat die kleine deugniet mijn ribben heeft gekneusd en ook mijn persoonlijke verpleger (mannetjelief) heeft effe gekeken & gevoeld en vermoed inderdaad zeker aan 1 kant flink gekneusde ribben. Tot zover de bijna zorgeloze en pijnloze zwangerschap!

Liefs

17. aukje83

aukje83 Bekend lid

18 aug 2008
    888
    0
    0
    Laborant KNF
    Hey Meiden!

Ik ben net weer helemaal goegekeurd door de VK. Liggingsecho gehad en de kleine ligt inderdaad lekker met het koppie naar beneden, maar dat doet ie al weken. Maar hij ligt nog volledig boven het bekken, dus als de vliezen breken dan plat.

Verder nog de bevalling besproken. Ik mag zodra ik denk dat het begonnen is direct bellen. Omdat de vorige keer zo snel is gegaan.

Nu ga ik even snel poetsen, vanavond reageer ik even uitgebreider! Laters meiden!

18. aukje83

aukje83 Bekend lid

18 aug 2008
    888
    0
    0
    Laborant KNF
    Oh, Rianne wat lees ik nu! Rustig aan en houd je taai! Ik ga duimen dat het toch nog even blijft zitten.

19. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    hey meiden

daar was ik weer. nou gesprek met de gyn was beetje vaag. is een mensen van alles komt waneer het komt. lekker makelijk gezed dus wij het er over ja maar tis zo groot en moet er wel uit en zo. maar wordt voorlopig nog niet geholpen moet over twee weken pas weer terug ben dan gewoon 39 weken. ik heb duidelijk laten merken dat ik er van baal maar ja helpt niet beetje jammer

@rianne jeetje meis sterkte hoop dat het rustig blijft

20. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Jeetja binna, ongelooflijk dat ze je zo door laten lopen.

Deel Deze Pagina