Rianne: heel veel sterkte in het ziekenhuis. Kon je man makkelijk regelen dat hij thuis moest zijn?? Vanavond vast een druk bezoekuur en hoop dat de baby lekker actief blijft, dat is toch de grootste geruststelling die er is. Binna: wat raar dat er geen bovengrenzen zijn, verwachten ze ook dat de bevalling eerder op gang komt of zo?? Heb ze het wel met je over pijnstilling gehad? Troetel: Mijn zusje en ik zijn binnen hetzelfde huwelijk van dezelfde ouders en daarom moesten we samen een naamswijziging ondergaan (vanwege de gelijke ostandigheden) dat geldt dus idd bij jou niet. Ikzelf heb er bij het trouwen voor gekozen om mijn meisjesnaam (de biologische naam van mijn moeder) als eerste naam te voeren en mijn mans naam als tweede omdat ik al een keer heel bewust van achternaam gewisseld heb (wilde perse niet mijn vaders naam op mijn diploma's hebben staan). Als het voor jou zo'n lading heeft dan is het die 500 euro waard hoor. Mijn moeder heeft toendertijd voor ons hetzelfde moeten betalen maar ik ben er nog elke dag blij mee. Hier snotteren we nog lekker verder maar heb het idee dat het ietsje beter gaat
@ Aukje; Zo te zien komt het bij jou nog niet op gang. Heb je zelf het gevoel dat je lang blijft doorlopen deze keer? @ Binna; Jeetje wat raar dat ze je zo laten lopen. Ik hoop voor jou dat de bevalling dan gewoon uit zichzelf eerder op gang komt, de fabeltjes maar gaan uitproberen? Dikke knuffel @ Stefanie; Ja dat is bij jou een iets andere situatie geweest dan inderdaad, maar merk aan je dat je het heel fijn vindt om nu je moeders naam te dragen! Bij mij staat op diploma's etc. helaas wel mijn huidige naam, maar ik heb begrepen dat ik dat altijd kan laten veranderen dus dat is wel een fijne gedachte in het achterhoofd. Tja voor mij is het zo klaar als een klontje dat ik niet vind dat iemand die mij & mn moeder in de steek heeft gelaten, het verdient dat ik zijn achternaam draag. Maar die 500,00 is natuurlijk niet zomaar iets. We hopen dat we het voor onze huwelijksdag geregeld kunnen hebben (dat scheelt weer in het aantal aktes dat aangepast moet worden ook). Dus we hebben nog even ( 1 jaar en 3 mnd).. Fijn dat het met jou ietsjes beter gaat Pff meiden nu zit mijn rechteroor ook weer dicht (hele tijd geleden laten uitspuiten). Het zit me niet echt mee, voel me nu echt half doof. Net even wat aan het rommelen geweest in de babykamer en met wasjes bezig etc. Binnenkort het roze goed maar eens wassen dan komt er wat kleur in de kasten hihi. Moet nu voor deze week enkel het zware werk nog maar merk dat ik het constant uitstel. Maar aan de andere kant irriteer ik me eraan dat wc+douche, het hele huis gepoetst+gestofzuigd+gedweild moet worden vóór het weekend. & het liefst de konijnen ook nog schoon. Ga zo maar eens beginnen want alles gaat op slow-motion tempo. Liefs
Aukje: Gefeliciteerd met je 37 weken! Gaat snel nu! Binna: Wat apart dat ze er zo nuchter over doen, en ze je gewoon laten lopen Troetel: Ja ik had gister ineens zin in waterijsjes.. dus maar zo doos met van die dubbellikkers gekocht, en een doos met van die choco dingen.. hmmm En ik heb ook steeds zo'n druk onder me boobs, denk inderdaad dat het de ribben zijn. Enne.. wat betreft naam tijdens persen, dan wil ik niet weten wat voor naam jullie kleine krijgt Stefanie: Fijn dat het weer ietsje beter gaat! Aukje: Fijn dat Uk al met koppie naar benede ligt, nu maar hopen dat ie nog even indaalt Hier wasje ondertussen lekker schoon en de mand weer leeg! Afwas ook al weggewerkt, dus kan weer heerlijk niksen de rest van de dag Vanavond even met vriendlief mee naar de training van de kleintjes, als het weer zo blijft. Ben ik ook weer even lekker buiten. En daarna Villarreal - Fc Twente kijken. Dus relax middagje/avond.
@ Gravid; Ohh nu krijg ik ook zin in van die choco dingen grrr.. Dubbellikkers hebben we wel liggen Enne gelukkig hebben we al een meidennaam (en evt. jongensnaam) vaststaan volledig haha. Roepnaam, 2e naam en 3e naam. Anders zou het idd een aparte naam worden hahahaha! Ik ga maar eens wasje ophangen en daarna wat poetsen. Vriendlief zal wel vroeg thuis zijn (begint om 6:15 dusja) en dan gaat hier meestal mijn lampje uit en heb ik nergens zin meer in hihi. Liefs
Mijn man belde naar zijn werk dat hij met me mee ging en daarna ging hij alsnog naar zijn werk. De kids zijn vandaag bij opvang en morgen is mijn schoonmoeder vrij dus dan zijn we alweer een heel eind!
Oei Rianne toch meid duidelijk afspreken met je kleine meid dat ze zich nog even een paar weekjes gedeist houdt Binna wat een gedoe dat ze je zolang laten doorlopen terwijl ze weten dat het zon flink kind is/ wordt! Meiden doen jullie allemaal kalm aan. Al die meiden met zieknhuisverhalen jakkie! Hier na t werk mn auto door de wasstraat gehaald en uitgezogen Ach ja zal ook wel bij de poetswoede horen ahhaha
Rianne, wat vervelend dat je in het ziekenhuis moet blijven! Laten we hopen dat ukkie zich rustig houdt en zo ook je baarmoeder! Ik duim voor je! Wat raar trouwens om 's middags al warm eten te krijgen. Is hier gelukkig niet zo. Binna, jij hebt ook niet echt een fijn gesprek gehad als ik het zo lees... ik vind het ook raar dat ze je maar laten lopen... sterkte! Ik ben weer (zover als dat gaat dan) goedgekeurd. Bloeddruk was nog steeds hetzelfde (140/90) en geen eiwit in urine. Wel even gevraagd hoe het nu gaat als de bevalling start. Was de verloskundige helemaal verbaasd dat ik daar nog niks over had gehoord. Kreeg gelijk een folder mee met een nummer en volgende week al gesprek met verpleegkundige. Toch wel fijn! Schoonzusje heeft nog steeds koorts en mag dus op z'n vroegst pas zaterdag naar huis... Ik heb zo'n schattig nichtje! Ben helemaal verliefd! Heb ook het geboortekaartje gekregen... de namen van mijn nichtje lijken zeer ernstig veel op de namen die wij hebben (niet de voornaam dan hè!). Ik schrok er gewoon van... Vanavond maar weer even met mannetje bespreken.
Ik heb werkelijk geen idee. Meestal komt de tweede iets eerder in vergelijk met de eerste. Bij L. ben ik bevallen met 39+3. Maar ook toen ging alles van een leien dakje, geen voortekenen, geen gerommel vooraf, zat er ook totaal nog niet doorheen. Dus het zegt allemaal niets. Ik hoop gewoon tussen de 39 en de 41 weken te bevallen, heb geen verwachtingen dat ik of veel eerder of veel later ga bevallen. Ik zie het allemaal wel. L. is 16 april jarig ik zou het heel fijn vinden als het niet op haar verjaardag komt, en een paar dagen er tussen zou fijn zijn. Jij moet niet teveel willen he troetel! Je hebt nog een hele waslijst zo te zien, doe het rustig aan! Anders komt het na het weekend wel, niemand die je er op aan kijkt je bent immers hoogzwanger (wijze woorden van iemand die zelf ook geen rem heeft..) Binna: Wat raar dat de Gyn geen plan met je heeft opgesteld, tuurlijk is het meestal het beste om de natuur zijn gang te laten gaan, maar bij een dergelijk gewicht en gezien je voorgeschiedenis had ik eigenlijk wel iets anders verwacht!! Meimamma: Nu alleen morgen nog werken en dan verlof?? Schiet nu echt lekker op, kun je lekker in je eigen huisje nestelen! Guusje: Gelukkig weer goed gekeurd!! Gravid: Ah vanavond Villa Real tegen twente dus... dan weet ik ook wat ik vanavond waarschijnlijk ga zien, haha. Denk niet dat manlief die wil missen. Stefanie: Hopelijk ben je bijna uitgesnotterd! Oke, ik ben nog niet helemaal bij, maar eerst L. maar even uit bed halen. Ze is al een tijdje wakker maar geeft nu aan dat het mooi genoeg is geweest, haha.
Ja Aukje alleen morgenochtend nog 2 uurtjes en dan eindelijk verlof! Meiden ik lees bij sommige van jullie dat jullie kasten gaan herinpakken en kastjes gaan soppen tijdens jullie verlof.... En in andere topics lees ik ook weleens lijstjes met "wat te doen in je verlof" dat er staat het hele huis goed poetsen. Maar dat is toch gewoon naar eigen puf en inzicht neem ik aan. Dat is toch geen must? Ik zie in mn verlof wel in hoeverre ik me kan beheersen. (ik ben tochal zon poetsert) Vooral als ik me ga vervelen. Maar heb me wel heilig voorgenomen veel rust te pakken nu het nog kan
Aukje: Naar wie kijkt je man dan, Villa of Twente En is dat echt zo dat 2e over algemeen eerder komt dan de 1e? Meimamma: Je moet gewoon doen wat jij wil.. wil jij in je verlof kasten gaan herinrichten, doe je dat.. wil jij kasten gaan soppen, ook prima.. maar wil je gewoon lkkr niks doen en je rust pakken is dat uiteraard ook goed Het is inderdaad gewoon naar eigen puf en inzicht.. niks moet, alles mag Ik heb gewoon geen steek te doen, vandaar dat ik lkkr alles aangepakt heb, zodat ik na de bevalling en kraamweek ook niet direct druk an de slag hoef. al heb ik nu alles al wel gehad, van kasten soppen tot her inrichten enz.. voor mij is het nu gewoon net als normaal alles bijhouden, en verder zo veel mogelijk me rust pakken.
Ik merk dat ik het graag ook goed schoon wil hebben voor de kraamzorg, normaal ben ik niet zo van het poetsen dus ik moet sowiezo wel veel verranderen voor de kleine
Oww kijk dat zijn goede berichten Hier is het namelijk al zo dat ik alles alleen maar hoef bij te houden Zou misschien alleen de koelkast een keertje moeten doen, maar zelfs dat zou gewoon ff voor het idee zijn Ik weet gewoon dat ik me ga vervelen. Dat heb ik al als ik eenw eek vakantie heb
@de eerder dan eerste: Persoonlijk geen ervaring mee omdat dit mn eerste is, maar om mijn kapster even als voorbeeld te nemen. De eerste kwam 10 dagen te vroeg en afgelope zaterdag is ze een week overtijd bevallen van nr 2. Dus hoeft niet altijd zo te zijn
Over het algemeen genomen komen 2e 3e kindjes meestal iets eerder dan de eerste. Maar het hoeft absoluut niet. Mijn moeder beviel met de eerste met 43 weken (gelukkig laten ze dat nu niet meer gebeuren...) met de tweede met 40+3 en met de derde met 39 weken. En nummer 4 kwam gewoon weer met 41 weken, haha. Ik zou het gewoon fijn vinden als ik met 41 weken bevallen ben, en niet op de verjaardag van L. en liever ook niet op Koninginnedag. Voor de rest maakt het me niet zoveel uit.. oh ja niet voor de 20 ste (helemaal geen wensen, haha) Meimamma: natuurlijk hoef je niet het hele huis overhoop te halen. Ik heb het alleen wel gedaan, was niet eens perse nodig... maar ik heb last van nestelDRANG. Ik wil het niet perse, hoeft ook niet zo nodig maar ik kan me er niet tegen verzetten, haha. Gravid: Mijn man zal zowel naar Villa als naar twente kijken, hoopt dat twente wint. Eigenlijk is hij Heerenveen fan maar ja daar is weinig eer aan te behalen eigenlijk. Ik ga weer want er zit iemand op mijn schouder te slaan en zeggen dat ik moet "wakker worden" Dus waarschijnlijk en vorm van te weinig aandacht, haha.
Hey meiden! @ Meimama; Dus weer een lekker schone auto En meid tijdens je verlof lekker doen wat je wilt aan aankunt, maar pak inderdaad ook goed je rust @ Guusje; Fijn dat je goedgekeurd bent bij de VK. Goed dat je nu ook wat informatie+folder hebt meegekregen, beetje gek dat ze dat nog niet hadden gedaan! @ Aukje; Geen verwachtingen is inderdaad wel beter, dan focus je je ook niet echt ergens op. Zou inderdaad wel fijn zijn als de kleine een beetje de verjaardag van je dochter vermijdt hihi Jaa ik moet een beetje dimmen met wat ik allemaal wil, maarja ben zon dwarskop! @ schoonmaken; Hier nog wel wat grote dingetjes op het programma en verder alles een beetje bijhouden. We willen uiteraard de badkamer nog af en zodra die af is moet die grondig schoongemaakt worden, daarnaast de babywas afronden, de vriezer wil ik nog een keer helemaal ontdooien& schoonmaken, de gordijnen moeten opnieuw worden omgezoomd en nog wat dingetjes. Meiden wij gaan effe lekker smullen van de lasagneschotel. Liefs
Hier ook door mijn domme schuld de vriezer nog een keer ontdooien. Ik heb vd week sochtends met vlees pakken de deur niet goed dicht gedaan. Toen mn vriend savonds brood pakte merkte hij dat de deur n iet goed dicht zat... Heeft deze trut sochtends het deurtje niet goed dicht gedaan en zit er dus behoorlijk wat ijs in de vriezer!! Grrr en hij was zo mooi schoon!!
goedenavond Lekker genoten van het weer vandaag? Hier wel Vanochtend het huisje schoongemaakt en daarna lekker op het terras gezeten zalig dit weer!! @ Vagans: Gefeliciteerd met je 33 weken Mooie buik!! Ligt jou kleine ook meer aan de rechterkant?? @ Chaartje: Hier ook een beeb die extra actief wordt als ik op mn zij lig. Het is bijna niet eens mogelijk om op mn linkerzij te liggen want krijg dan flink wat porren. Lijkt wel of ze wil duidelijk maken dat ik niet zo mag liggen haha @ Zwangerschapsverlof: Ideaal uitgekiemd met zn allen! Heerlijk de hele zomer thuis. Lekker wandelen in het zonnetje! Veel beter dan de winter! @ Monika: Balen dat je zn pijn hebt meis! Hopelijk is het nu inmiddels weer wat beter ! @ Stefanie: FIjn dat je weer wat aan het opknappen bent meis! @ Wish: persoonlijk zou ik het laten behandelen! @ Gravid: Hopelijk slaap je vanavond beter meis! Hier ook ontzettend veel last van harde buiken de afgelopen 2 dagen. Heb het gevoel dat het bij mij nu ook al aan het rommelen is .. hoop dat het met 37 weken doorzet @ Rianne: Jemig meid! Schrik van je bericht!! Gelukkig was de ctg goed! En fijn dat ze je even ter observatie houden. Het ziekenhuis is natuurlijk niet leuk maar alles voor je uk natuurlijk! Dikke knuffel! @ troetel: Aii klinkt pijnlijke gekneusde ribben! Knuf! @ Aukje: Wat fijn dat je weer goedgekeurd bent!! Wel jammer dat je kleine nog met het koppie boven in de bekken ligt. Hopelijk komt hier snel verandering in! Gefeliciteerd met je 37 weken! @ Binna: Wat ontzettend kl*te dat ze tot 39 weken niets doen! Ik snap dr geen hol van (sorry voor mn woorden) maar vind het gewoon zo raar dat ze je niet eerder inleiden. Ja tuurlijk is het zo wanneer het komt dan komt het maar als de situatie er niet naar is sjonge jonge! Hopelijk dient de kleine zich eerder aan!! Dikke knuffel! @ Guusje: Fijn dat je weer bent goedgekeurd meid!! @ Poetsen tijdens verlof: Hier probeer ik ook zoveel mogelijk mn rust te pakken. Ik had wel het een en ander op het lijstje staan maar heb mezelf aangepraat dat ik dit altijd nog kan doen en dat het niet perse af moet zijn voordat de kleine er is. Zo volgens mij heb ik iedereen wel weer zn beetje gehad! Tijdens het nalezen weer 2 a 3 keer een harde buik gehad .. ze worden steeds vervelender .. Maarja het hoort erbij. Vannacht was ook niet fijn! Onze kamer was super warm en iedere keer dat ik wakker werd had ik een harde buik. Ook veel last van menstruatiekrampen. Als de kleine nou nog niet is ingedaald snap ik de ballen er niet van .. maar dat horen we volgende week wel weer haha. Zo alweer bijna weekend! Vanavond is het lekker soapavond voor mij. Kan niet alles kijken. Generatie 2010, Echte meisjes in de jungle en Oh Oh tirol kijk ik morgen wel terug Heerlijk al die programma's! Oooh moest trouwens toenstraks nog janken bij de aflevering van atwt ik weet dat het nep is maar als ik een baby geboren zie worden moet ik janken whahaha ** oehh weer last van een harde buik ** Liefs xxx
Heerlijk tv avondje ja...ik ga live show van Secret story kijken en heb echte meisjes in de jungle en oh oh tirol opgenomen.Generatie 2010 kijk ik via internet
Atwt was idd best hevvy met katy die alleen moest bevallen Hier net nog even wat baby dingetjes gestreken en klaar gelegd. Ik geloof dat ik voor de kleine wel zon beetje alles klaar heb liggen... - Pakje maat 50 - Pakje maat 50/56 - 2x Rompers maat 50 - 2x Rompers maat 56 - 2 paar sokjes - Een soort van aan-een-gesloten jasje voor in de mc _ en de mc