Mei mamma's 2011 deel 4!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Troetelbeer90, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gravid

Gravid Niet meer actief

Meimamma: Ja inderdaad, dat blijkt haha.. wil ineens gaan fietsen :p
    En leuk he, nesteldrang ;)

Binna: Ik heb ook een baby-site.. soort van dagboek. om de zoveel weken even een berichtje plaatsen, over het wel en wee, en een foto.
    Als goed is kan ik die ant end van zwangerschap op dvd krijgen, dus wel geinig.

Troetel: Volgens mij zou jij ook niet teveel doen :p
    Enne..maak me ff lekker met je choco ijs :cool:

Vagans: Hoop dat de pilletjes werken!!

Fietsen met draagzak: Zou ik persoonlijk ook niet doen, maar net wat troetel al zei, moet er ook niet aan denken om te vallen terwijl Uk in stoeltje zit..
    Ik heb met mn dochter nooit durven fietsen :) Ik kon niet goed op en afstappen, was altijd bang dat ik viel.
    Dus ben pas gaan fietsen toen ze achterop kon :)
    Ben nu van plan een moederfiets aan te schaffen, zodat er lekker veel ruimte zit tussen zadel en stoeltje, en ik toch lkkr kan fietsen!

Net even bed verschoont en zo'n kraakding er onder, ben benieuwd haha.
    zo even was afhalen, en dan doe ik niks meer.
    * denk ik * ;)

2. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    *gooit ijsje naar Stefanie & Gravid:D*
    Wel vangen he;)

@ Gravid; Ja die nesteldrang is gewoon echt erg! Kan er niks aan doen hihi.

* Nesteldrang; zometeen nog effe het bed verschonen (vriendlief had een wond en nu zit het hele bed onder t bloed, fijn!) en misschien de afwas effe doen dan is dat ook weer netjes. Dan plof ik maar neer op de bank/stoel & dan doe ik weinig meer (denk ik).

* vraagje; Wij willen een videocamera aanschaffen. Superleuk straks voor ukkie en ons en andere gelegenheden. Alleen is het echt zoeken naar de speld in een hooiberg. We zijn daar (niet echt) in thuis. Misschien al mama's of mama's to be die een goede videocamera hebben en daarover te spreken zijn?
    Het dingetje moet niet al te uitgebreid en luxe zijn, das niet nodig.

Belangrijk vinden we: goede filmkwaliteit, met uitklapbaar schermpje(om mee te kijken), moet aan te sluiten zijn op tv/xbox en met SD-kaart (of kabel) op pc aan te sluiten zijn. Tja wat kun je nog meer eisen aan zo'n apparaat??

Zo nu effe bedje verschonen op oma-van-95-tempo..

3. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Fietsen met de baby hebben wij bij Silver nooit gedaan maar toen nog de luxe 2 auto's en nu hebben we dat op gelost met de bakfiets

Gravid. Ik heb daar ook de site heb hem ook al een keer op dvd van Silver

Dit is onze. Www.zusjespetra.dreumessite.nl. Ww. Mijn naam;)

4. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Film camera hier eentje van sonny fijn te bedienen niet te groot
    Met kaartje
    Die van ons is gewoon versie
    Je hebt ook HD redy. Dan is het heelt scherper mooier fijner en zo
    Ik vondt het verschil wel mee vallen alleen het prijs verschil was w anders ;)
    En ik heb zo iets. Als dE Meiden groot zijn is de kans dat het heelt even goed minder is omdat je dan nog mooier en nieuwer hebt

5. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Binna; Ja dat ben ik met je eens hoor. HD ready, dat verschil heb je nu ook met televisie's. Nou sorry maar wij hebben nog gewoon een ouderwets bakbeest en zolang die het nog niet begeeft hoeven we geen nieuwe tv. Tegen de tijd dat wij een nieuw aan moeten schaffen zal je wel geen keus meer hebben tussen HD Ready en 'normaal'.

Welk type camera van Sony hebben jullie??

6. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Ik ben niet zo bang uitgevallen. Niet dat ik nou een grote lefbol ben ofzo. Maar ik ben niet bang om strakjes met mn kindje of in draagzak of in een zitje te gaan fietsen.
    Zoveel mensen zoveel meningen;)

7. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ fietsen met kindje; Ben er ook niet bang voor dat het mis gaat. Je weet wat men zegt he: als je bang bent gaat het juist mis!

Maar ik kan me nog niet helemaal een veilig idee indenken & aangezien ik aan fiets gebonden ben (geen rijbewijs) moet ik daar toch nog over na gaan denken haha

8. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Verdorie, bel ik net mn zusje op om te vragen wat zij zou doen wat betreft fietsen met draagzak. Zegt ze ook niet doen.
    Als ik iemands advies op volg met dat soort zaken is zij het wel GRRRRRR! twijfel aan mezelf, anders koop ik maar gewoon een fietskar! Kan de cosi in! Lekker typ ben ik. Dan zeg ik dit en dan weer dat!

9. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @troetel weet niet of je de folder van je baby doos van de prenatal nog hebt. maar daar zit ie ook in die wij hebben en volgens mijn met korting maar dit is hem wij hebben hem in het blauw
    Sony DCR-SX33 camcorder zilver - Dixons

@meimama meis ik denk dat je voor je zelf moet bedenk straks als de kleine er is ga ik het bekijken hoe en wat. want inderdaat de ene begint er niet aan de ander wel
    die is weer voor een baby mee (zo'n rek met de mc voor achter op je fiets )
    de ander is weer voor een fiets kar achter je fiets
    de ander voor een bakfiets met 3 wielen en weer de ander met 4 wielen.

en zo is het ook in de auto de ene wil het achter de bestuurder en de ander achter de pasagier zo heb je allemaal dingen en meningen

10. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Het is ook zo makkelijk oordelen nu het kindje er nog niet is. Je denkt overal denk ik veel makkelijker over als dat ht kindje er straks eenmaal is... Ik zie het ook wel;)

11. aukje83

aukje83 Bekend lid

18 aug 2008
    888
    0
    0
    Laborant KNF
    Meimamma: Ik zou inderdaad gewoon even wachten wat je straks met je kleine het pracktisch vind. Ben je gebonden aan je fiets en gebruik je hem veel? Want je hebt ook van die fietskarren die je los kunt koppelen en dan erachter kunt lopen als een soort kinderwagen. Dat leek mijzelf in eerste instantie ook wel wat, moet alleen even kijken hoe breed die dingen zijn.

En je hebt inderdaad ook nog de babymee (TNO goedgekeurd, jaja!) Maar die is hier geen optie want L. zit al achterop.

12. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Hai meiden!

@ Meimamma: Gefeliciteerd met je 34 weken!
    @ Sanny: Hopelijk slaap je vanavond beter meis! Heb je nog een afspraak kunnen maken bij de bekkenfysio?
    @ Troetel: Inderdaad een stomme fout van je vk, ik zou me ook dood geschrokken zijn!
    @ Esmee: Ook bij jou een stomme fout die gemaakt is! Snap dat je hart in je keel zat! Gefeliciteerd met je 34 weken!
    @ Auto wassen: Moet hier ook hoognodig gedaan worden ;) vriendlief van het weekend maar even lief aankijken. Zodra die weer schoon is kan ik het autozitje erin zetten :)
    @ Vagans: Hoop dat je pilletjes werken meid!
    @ draagzak: Hier nog geen in huis. Tegen de tijd misschien wel voor het wandelen in het bos.
    @ Nesteldrang: Bij mij verdwenen :D kwijt haha vind het opzicht niet zo erg. Het huis is netjes en schoon dus dat is het belangrijkste. Kasten opnieuw inruimen kan altijd nog :)

Ik ben net terug van mijn zusje :) de film was leuk! Nu effe de aardappels schillen en dan gaan we spinazie eten.
    Vanavond niets op de planning … uh ja lekker tv kijken!

Knuff

13. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Ik gebruik de auto meer eigenlijk;)
    En wij hadden al eens rond gekeken enzo voor zo fietskar.
    Maar je kunt hier in de omgeving heel mooi fietsen enzo dat doen we regelmatig inde zomer. En je hebt hier vlakbij een leuk park met een kinderboerderij enzo, niet dat een baby daar wat aan heeft. Maar dat is ook op de rit naar het werk van mn vriend. Ik zou het ook heel leuk vinden om hem met de fiets op te halen of tegemoet te fietsen van zn werk.

Zon babymee ding heb ik ook weleens ergens gezien ja. Dus dr zijn wel wat opties.

14. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Meiden ik ga afsluiten en de boel bij elkaar zoeken om naar mn s-ouders te gaan. Toedeloetjes!

15. Gravid

Gravid Niet meer actief

Meimamma: Leuk he, al die opties ;) Maar inderdaad net wat de rest zeg, zou even kijken wanneer de kleine er is, hoe of wat.
    Komt vast wel goed :)

Lilo: Ik wil de film ook wel eens zien, lijkt me inderdaad leuke film!

Zo, afwas ondertussen gedaan, bed verschoont.. zo maar eens aan het eten beginnen.
    Vanavond rodekool-schotel op het menu.
    Gehakt rul bakken, in ovenschaal doen, dan rodekool uit pot, dan aardappel schijfjes (voorgekookt uit zakje, maar kan ook aardappelpuree gebruiken) dan kaas, en dan 45min in de oven.
    Heel makkelijk, en heel lekker :D

Ik heb trouwens steeds steken in me buik, voelt als spierpijn/bandenpijn.. zou dat normaal zijn met 37 weken?

16. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @gravid oeii wat een super leuk kamerjte en die kast zo open erg leuk. je brengt me op idee :)

17. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ troetel: Wat raar van die waardes, hopelijk een foutje idd!

@ Bloem: leuk een liggingsecho, vind het wel jammer dat ik geen echo's meer krijg, hun geven er standaard maar 2 (12 & 20-weken echo)

@ Meimamma: Oooo een massage zou ik nu ook een moord voor doen! (vriendlief doet dit nooit)

@ Gravid: heerlijk he om de kleine er al echt bij te denken!

@ Meimamma: Hier zal ook wel een keer met de draagzak gefoetst moeten worden hoor! Ik heb nou eenmaal geen auto... Alleen vind ik het wel een beetje eng, wat als je valt... dan is de kleine totaal niet beschermd! miss dat ik het uitijnderlijk dus helemaal niet doe haha, iig heb ik wel al een fietsstoeltje gekregen :)

@ SQ: hier 1x een permanent gehad VERSCHRIKKELIJK!!! 3 uur bij de kapper gezeten, stond leuk hoor maar mn haar was wel helemaal dood!

*babysite: ? wat is dat ? een soort hyves voor je baby?

Nou ik heb iig minder geniest, maja het kan dat het pas optimaal werkt bij meerdere pilletjes. Kan iig weer een beetje kijken!
    Heb Cetrizine gekregen, mag alleen niet met BV dus hopelijk heb ik dan de ergste tijd gehad!

18. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Hoi hoi meiden

ff ego:

Vanmorgen weer naar ZH geweest.Bloeddruk was in eerste instantie 160/80 dus ik helemaal blij...gingen ze zeuren over de bovendruk:( Dus weer half uurtje aan de automatische meter en toen was gemiddeld 145/85 dus goed genoeg. Eiwit in urine was minimaal dus al met al goed en moet ik volgende week vrijdag terug komen:D:D helemaal blij ben ik.Heb sowieso weer anderhalve week tijd om ff alles af te ronden hier thuis.

Ga zo ff alles terug lezen....lappie was gisteren gechrasht:$

19. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Meiden effe een vraagje ..

Waar hebben jullie de magnatronstabilisator gehaald?

20. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Die koop ik niet...werd mij gezegd dat dat zonde geld is.Tegenwoordig hoef je niet alles meer te steriliseren.

Deel Deze Pagina